Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 6988
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:46

Dat ik nu mijn schoonmaakbaantje in het kantoor van mijn pa (heeft eigen bedrijf) kwijt ben -O-
Ik had een fulltime stage periode waarin ik minimaal 40 uur per week stage liep. 40 uur is voor mij fysiek toch echt wel de max en dat weet mijn vader ook (komt door chronische aandoening) had ik al bij een eerdere stageperiode aangegeven. En ik redde het lichamelijk niet om naast stage dus ook nog eens schoon te maken. Nu ik weer naar school ga red ik dit wel

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 23:08

Ik voel me poedersuiker, moe en ongemotiveerd. Ik heb totaal geen motivatie om uberhaupt te douchen. Vooral heb ik twijfels over alles en ben ik bang dat ik een bepaald iets niet kan doen waardoor ik mezelf ga teleurstellen

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 05:57

Planners _-:( |o _-:(
Jonges jullie weten toch dat ik bij deze boer niet midden in de nacht voer kan uitblazen.
Deze boer heeft gansen, dat gaat gewoon echt niet _-:(

Dus ik heb nu de vrachtauto neergezet. Planners geprobeerd te bellen die nog lekker snurken.
Dus ik heb de vrachtauto neergezet en dan maar wachten tot het zonnetje omhoog komt. Dan mag ik wel voer uitblazen

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:47

Jeetje je zou toch denken na 10x dezelfde fout dat ze het snappen?

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:17

xDenies schreef:
Jeetje je zou toch denken na 10x dezelfde fout dat ze het snappen?


Neee dat snappen ze niet.
Of ze willen het niet snappen.
Nu heeft het veel tijd gekost en iemand anders moet het voer wegrijden wat ik had moeten rijden....
Maar ik heb ergens nog best wel humor erom

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:19

hagelslag schreef:
Planners _-:( |o _-:(
Jonges jullie weten toch dat ik bij deze boer niet midden in de nacht voer kan uitblazen.
Deze boer heeft gansen, dat gaat gewoon echt niet _-:(

Dus ik heb nu de vrachtauto neergezet. Planners geprobeerd te bellen die nog lekker snurken.
Dus ik heb de vrachtauto neergezet en dan maar wachten tot het zonnetje omhoog komt. Dan mag ik wel voer uitblazen


Ik krijg hier een beeld bij met een erf vol boze ganzen }> :')

Wel zo vervelend voor jou natuurlijk.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:36

Dat is toch idd erg bijzonder dat ze je dan blijven inplannen daar bij die boer, terwijl dat geen optie is. Als planner zijnde moet het niet zo moeilijk zijn om hier rekening mee te houden, zou je zeggen :') Maar goed, als je idd gewoon blijft staan en wacht komen ze er vanzelf wel achter dat dat niet werkt. Misschien dit ook even opnemen met je leidinggevende? Dat er van hogeraf eens wat gezegd wordt tegen die planners (als dat niet al gedaan is)

Hier begint alles volgens mij ziek te worden en ik.wil.niet. {:)-:(

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:46

Dat ik schrik als mn merrie onverwachts reageert. (Gewoon normaal jong paard) terwijl ik dit vroeger nooit had. Maar dan steek je elkaar aan... grrr

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:53

Dat ik nu inmiddels nachten doorhaal omdat ik gek word van mijn keel en het gehoest wat ik niet kan stoppen. -O-

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:01

Wat het praktisch nut is van mbo2 als we toch hetzelfde leren als op de basis en middelbare school. Het enige verschil is we hebben er een praktijkvak bij. Wat natuurlijk wordt gegeven alsof we achterlijk zijn.

En dat je dan mensen hoort zeggen als ze iets goed doen nou jongens zijn we toch niet dom. Serieus is dit hoe je over jezelf denkt. Echt mijn hart breekt.

LiannePuthzy

Berichten: 6988
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:07

Lau schreef:
Wat het praktisch nut is van mbo2 als we toch hetzelfde leren als op de basis en middelbare school. Het enige verschil is we hebben er een praktijkvak bij. Wat natuurlijk wordt gegeven alsof we achterlijk zijn.

En dat je dan mensen hoort zeggen als ze iets goed doen nou jongens zijn we toch niet dom. Serieus is dit hoe je over jezelf denkt. Echt mijn hart breekt.


Maar dat is hetzelfde bij mbo 3 en 4, alle algemene vakken zijn bijna hetzelfde als de middelbare school :+

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:09

LiannePuthzy schreef:
Lau schreef:
Wat het praktisch nut is van mbo2 als we toch hetzelfde leren als op de basis en middelbare school. Het enige verschil is we hebben er een praktijkvak bij. Wat natuurlijk wordt gegeven alsof we achterlijk zijn.

En dat je dan mensen hoort zeggen als ze iets goed doen nou jongens zijn we toch niet dom. Serieus is dit hoe je over jezelf denkt. Echt mijn hart breekt.


Maar dat is hetzelfde bij mbo 3 en 4, alle algemene vakken zijn bijna hetzelfde als de middelbare school :+

Yup, ben blij dat ik voor de AVO-vakken nu vrijstelling heb.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:11

LiannePuthzy schreef:
Lau schreef:
Wat het praktisch nut is van mbo2 als we toch hetzelfde leren als op de basis en middelbare school. Het enige verschil is we hebben er een praktijkvak bij. Wat natuurlijk wordt gegeven alsof we achterlijk zijn.

En dat je dan mensen hoort zeggen als ze iets goed doen nou jongens zijn we toch niet dom. Serieus is dit hoe je over jezelf denkt. Echt mijn hart breekt.


Maar dat is hetzelfde bij mbo 3 en 4, alle algemene vakken zijn bijna hetzelfde als de middelbare school :+


Wat nergens op slaat want op het hbo heb je dat gezeik niet meer. Dan focus je je op je richting en niet op de extra vakken. Waarom moet je op het mbo weggezet worden alsof je diezelfde stof nog 20x nodig hebt.

LiannePuthzy

Berichten: 6988
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:17

Ik snap wel dat je een goede basis in alles moet hebben, maar dan vind ik wel dat dit op hoger niveau gegeven moet worden (bedoel je doet niet voor niets die niveau testen aan het begin van het eerste jaar) En Engels bijvoorbeeld vakgericht inplaats van algemeen

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:20

Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent geweest op de middelbare school.

Ik kwam van Havo af en ben toen MBO niveau 4 gaan doen en ik moet idd zeggen dat ook daar die algemene vakken sowieso echt peulen schil waren met wat ik al kon van de middelbare. Veel van die stof had ik op Havo 3 en zelfs gedeeltelijk op 2 al gehad bv.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:23

cursebreaker schreef:
Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent geweest op de middelbare school.

Ik kwam van Havo af en ben toen MBO niveau 4 gaan doen en ik moet idd zeggen dat ook daar die algemene vakken sowieso echt peulen schil waren met wat ik al kon van de middelbare. Veel van die stof had ik op Havo 3 en zelfs gedeeltelijk op 2 al gehad bv.


En ik kan je vertellen dat wij dit op het vmbo ook allemaal al gehad hebben. Maar we het telkens weer voorgeschoteld krijgen. Maar waarom? Mbo’ers zijn niet achterlijk.

LiannePuthzy

Berichten: 6988
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:27

Lau schreef:
cursebreaker schreef:
Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent geweest op de middelbare school.

Ik kwam van Havo af en ben toen MBO niveau 4 gaan doen en ik moet idd zeggen dat ook daar die algemene vakken sowieso echt peulen schil waren met wat ik al kon van de middelbare. Veel van die stof had ik op Havo 3 en zelfs gedeeltelijk op 2 al gehad bv.


En ik kan je vertellen dat wij dit op het vmbo ook allemaal al gehad hebben. Maar we het telkens weer voorgeschoteld krijgen. Maar waarom? Mbo’ers zijn niet achterlijk.


Op het mbo zitten natuurlijk ook mensen die de Nederlandse taal niet goed beheersen

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:31

Dat ligt echt aan welke opleiding je doet denk ik. Mijn mbo-4 opleiding had alleen maar vakken die over het vak waarvoor ik leerde gingen. Had wel nog Engels, Duits en Spaans maar dat was allemaal ingericht richting het vak. Nederlands ook, maar dat is gewoon een algemeen belangrijk vak dus dat snap ik wel. Alhoewel dat echt wel anders was. Ik heb daar absoluut geen stof gehad die ik op de middelbare ook had!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:32

LiannePuthzy schreef:
Lau schreef:

En ik kan je vertellen dat wij dit op het vmbo ook allemaal al gehad hebben. Maar we het telkens weer voorgeschoteld krijgen. Maar waarom? Mbo’ers zijn niet achterlijk.


Op het mbo zitten natuurlijk ook mensen die de Nederlandse taal niet goed beheersen


En waarom moeten die mensen dan in een klas zitten met kinderen die dat al hebben gehad. Maak daar een eigen klas voor of school zodat de lessen interessanter worden voor de leerlingen die het wel al gehad hebben. Trek gewoon een grens zodat ze op het mbo ook een keer serieus genomen worden. En voelen dat ze er toe doen.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:37

Uiteindelijk waren bij mij die algemene vakken niet zo heel veel. Ik had in verhouding natuurlijk veel meer vak gerichte vakken, dus ik heb me er op zich niet zo aan gestoord. Aangezien ik de stof idd goed beheerste, heb ik ook nooit veel hoeven te leren ervoor en de examens voor die vakken met gemak gehaald. Maar ik deed dan wel een thuis studie, dus dan is het ook je eigen verantwoordelijkheid. Als ik idd echt voltijd klassikaal lessen had moeten volgen voor die vakken, was ik denk ik ook gillend gek geworden. Mijn wiskunde examen bv. op mbo 4; ik sloeg 15min voor aanvang van het examen de klapper voor het eerst open en had een 8 :') Zoveel deed ik dus idd voor de algemene vakken :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:37

De thuiszorg van de buren die de auto te pas en te onpas in onze voortuin pleurt.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:38

Noujah, het gehad hebben betekent natuurlijk niet dat je de stof ook beheerst. Bij mij in de klas hadden ze het ook al allemaal gehad op het middelbaar, maar waren er alsnog niet goed in. Maar het was wel altijd beetje vervelend als dingen tig keer werden herhaald.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:50

Nou toen ik op het HBO zat konden 9 van de 10 mensen die van het MBO kwam geen Engels. Dus gingen wij steeds klassikaal alle Engelse artikelen behandelen want ze snapten het niet. 8)7

En nee, het waren geen hoogstaande wetenschappelijke artikelen. Gewoon uit vak-tijdschriften.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:53

MarlindeRooz schreef:
Nou toen ik op het HBO zat konden 9 van de 10 mensen die van het MBO kwam geen Engels. Dus gingen wij steeds klassikaal alle Engelse artikelen behandelen want ze snapten het niet. 8)7

En nee, het waren geen hoogstaande wetenschappelijke artikelen. Gewoon uit vak-tijdschriften.


wat ik snap als ik het niveau van engels zie wat wij krijgen. het is echt om te janken.....

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:53

Engels was ook altijd een drama ja. Daar had ik altijd gehoopt dat ze de klas in 2 groepen zouden splitsen, 1 beginnend en 1 gevorderd.