[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:19

Ahhh sterkte! Wat een naar nieuws Y;(

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:33

Wat een ontzettend lieve foto van jou en Murphy, nogmaals heel veel sterkte Y;(

AnnickT

Berichten: 1466
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:03

Heel veel sterkte!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:08

Ach jee wat een verdriet! Sterkte :(:) Y;(

mooie cap trouwens ;)

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:48

heel veel sterkte, wel een hele mooie lieve foto van jullie saampjes

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 14:50

Dankjulliewel allemaal :*
(Gelukkig?) Niet veel tijd gehad om na te denken, werk gaat gewoon door en we hadden een drukke week..

Maar lichtpuntje was wel dat de shoot met Nikki maandag eindelijk kon doorgaan:) we hebben hem denk wel 4 keer moeten verzetten door de regen.

Heb al 3 voorproefjes gehad maar wil er maar eentje delen, de rest is nog een verrassing :=

Afbeelding

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:16

Granoek schreef:
Dankjulliewel allemaal :*
(Gelukkig?) Niet veel tijd gehad om na te denken, werk gaat gewoon door en we hadden een drukke week..

Maar lichtpuntje was wel dat de shoot met Nikki maandag eindelijk kon doorgaan:) we hebben hem denk wel 4 keer moeten verzetten door de regen.

Heb al 3 voorproefjes gehad maar wil er maar eentje delen, de rest is nog een verrassing :=

[ [url=m/gFP1SI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die op facebook en insta heb ik ook al gezien hoor :P das een andere

Maar tot nu toe prachtige foto's!!

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:21

Geweldige foto!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:06

Ben benieuwd naar de rest, het is al een hele mooie foto!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:14

Oh, wat leuk!!M

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:31

Wat een super mooie foto.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 21:53

Ben er ook echt HEEL blij mee. Als ik ze allemaal heb maak ik een itp aan :)

Nog een screenshot uit filmpje

Afbeelding

Precies waar ik schrik voor had, dat hij te braaf ging zijn en ik nog minder geduld zou hebben :+
Ik zit niet langer dan 15sec per keer maar hij is ZO BRAAF 8)7

Wel allebei niet echt in sportconditie...
Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 07:35

Wat knap zeg van Duke. En jou. Omdat je hem het vertrouwen geeft.
Of je niet te snel bent met alles zou ik niet kunnen zeggen hoor. Als Duke aangeeft dat het kan... zolang het allemaal maar relaxt is en niet onder drug, zie ik het probleem niet. En hij staat tussendoor toch ook weer lekker in de wei? Je doet dit sowieso toch niet elke dag?
Dan gaat het toch al lekker spelenderwijs en op een relaxt tempo? Dat komt wel goed hoor :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 08:18

Haha hij staat zeker niet onder drug :+ nee hoor zeker niet elke dag, sporadisch eens een of twee keer per maand en dan weer maanden niet haha

Heb gewoon ook het idee dat hij zich verveelt. Hij is echt heel slim en ijverig en ACTIEF. En Dexter wil niet spelen :') dus ik wil hem af en toe iets geven om te doen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 13:30

Ok WAUW vandaag was een ‘not today’ dag _O-

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:32

Ben benieuwd :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 16:16

Er is beeldmateriaal :')

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:25

Tonen tonen tonen

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 16:29

Ja ik moet ze eerst op youtube krijgen haha :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:46

Ik ben nu wel nieuwsgierig.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 16:57

Disclaimer: ik zal uitleggen wat mijn idee was achter al mijn 'acties' maar echt waar, als iemand vindt dat het fout is wat ik doe, BY ALL MEANS leg het me uit want ik doe gewoon maar wat _O-

Eerste filmpje

Ik had dus een parcours opgezet in de wei, omdat Duke zo flink deed sturen op de weg de laatste tijd en ik dacht hé dit is wel leuk om zijn hersens wat te laten werken.
Met bakletters aan de slag gegaan, eerst een 'poort' waar hij door moest, dan een slalom en dan nog 3 letters om een soort barrel race na te bootsen.
De eerste keer gewoon aan de hand eens gedaan om te laten zien wat de bedoeling was en dan dacht ik, loop eens eerst gewoon wat rechtdoor aan de lange teugels. Even terug opfrissen zeg maar.

Dat is dit eerste filmpje. Dit was niet eens een poging om het parcours te doen, dit was nog maar een poging om gewoon 3 meter vooruit de lopen zonder gezanik.
Het was een poging van mij om rustig en begripvol te blijven terwijl ik eigenlijk dacht 'lelijk varken normaal kan dit wél'.

Dit is dus: Duke zonder Dexter :+

En ik kan dan wel steeds Dexter er bij blijven halen om Duke rustig te krijgen maar op lange termijn lost dat helemaal niks op. Maar omdat ik ook niet wilde blijven pushen besloot ik dan maar gewoon aan de hand wat met hem door die slaloms te gaan, dat ging op het begin ook dus dat moest nu vast ook wel lukken.
Ohhh helllll no. Meneer was zo pissig dat hij niet eens meer gewoon aan een touwtje kon meelopen, hij kon niet meer stilstaan en kon al zéker niet meer luisteren.
Ik wil hem echt wel de ruimte geven om zijn ongenoegen te uiten, hij mag best een keer boos zijn, het zal niet zijn hele leven gaan zoals hij het altijd wilt en die illusie hoeft hij ook echt niet te krijgen :+ Maar VRIEND, 1 bok mijn richting uit en dan heb je me kwaad hé. Duke kwam niet enkel met zijn kont omhoog maar gooide beide kanten tegelijk de lucht in dus ik dacht g*dver nu ga je ook lopen ook.

Geen longeerlijn bij de hand en pony wilde niet lang genoeg stilstaan ook om die te gaan halen dus heb het halstertouw gepakt, de teugels weg gehaald (ben echt een soort panisch dat hij of Dexter op hun teugels gaan staan) en het nieuwe doel werd: 1 rondje in stap.

45 minuten later staat Duke zeiknat in het zweet maar heeft hij wel 4 seconden gestapt. #goals 8-)
Dat is dus het tweede filmpje:


Als ik het zelf terugkijk zie ik vooral mezelf veel jagen maar op dat moment was het bij Duke een spelletje draven of stilstaan. En ik wilde niet dat hij draafde maar hij mocht van mij ook niet gaan stilstaan zonder dat ik het vroeg want dat was alsnog een soort van gewonnen dacht ik. Dus als je denkt: nu staat hij stil en gaat ze hem nog opjagen, dat is dus om die reden.

De keer dat hij gaat bokken is omdat hij de cirkel kleiner maakte en richting mij kwam en daar heb ik me dan groter gemaakt om hem terug naar buiten te krijgen, en toen ging hij dus bokken. Na het bokken jaag ik hem opnieuw vooruit omdat ik hem niet wilde 'belonen' voor dat bokken door hem te laten stoppen.

Zal nog wel een hoop vergeten maar dan weten jullie wel hoe ik op dat moment dacht, ik beweer nergens dat dit de juiste manier is, laat dat duidelijk zijn :P

Puntje bij paaltje heeft Duke eindelijk eens wat gewerkt aan die dikke pens van hem en zoals je in de filmpjes soms ook hoort tussen de wind door kan ik er nog wel om lachen. Was toch waar ik om vroeg, niet? Beetje leven in de brouwerij :+ Maar dat steigeren en bokken naar mij toe daar kan ik dus wel echt niet tegen, dat mag absoluut niet.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:00

Kan de filmpjes niet zien maar klinkt als gedrag waarvoor ik ook op zijn minst zeer kwaad om zou zijn! Dus LOPEN, klinkt goed, als ze dan niet meer willen stappen die ik ook stilstaan en 150x herhalen ze. Maar soms is ontspannen stappen dan ff niet mogelijk, dan gaan ze maar werken tot ze heel blij zijn met stappen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 17:02

Ja ik had niet het idee dat hij echt moe was op het einde, maar hij wist goed wat de bedoeling was en ook hoe hij dat niét moest doen. En stilstaan ging ook enkel wanneer hij het wilde dus dat wilde ik ook niet echt motiveren, als ik het vroeg ging het namelijk maar zelden

en ook: het halstertouw zit niet aan het hoofdstel maar aan het halster dat ik nog had opgelaten onder het hoofdstel

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:03

Nee en dat is wel de rode draad. Als jij wat vraagt, moeten ze luisteren :) Veel te gevaarlijk als het spelletjes worden anders.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 17:04

Ja precies, en als hij boos wordt moet ie maar net zoals Dexter gaan stilstaan dat is veel handiger voor mij _O-