[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
massiemas

Berichten: 396
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:51

Hier ook Barchem en Bathmen als afsluiters van ons eerste cross seizoen, in de B met dressuur.
Leuk om alle verhalen van Diepenheim te lezen! Gefeliciteerd prijswinnaars en de mensen met pech (geen puntgaten, paard niet fit) volgende keer meer succes!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:36

Ik heb geen crossen meer dit seizoen; beetje uit de richting allemaal. Paardje is weer kaal, dus ik ga weer volle bak springen en dressuur wedstrijden rijden *\o/* Hopelijk boeken we wat vooruitgang deze winter haha

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:13

‘Stille’ meelezer meldt zich weer even!

Ik had jullie al eerder gevraagd over de beschermers van QHP, of dat ik toch beter een andere keuze kon maken. Mn keuze is gevallen op de PE beschermers, bedankt!

Nu had ik ze gevraagd voor mn verjaardag en ben echt aangenaam verrast dat ze zo ‘zacht’ zijn, echt heel fijn!

Ik heb de Airtrax gekregen in maat L. Over de maat twijfel ik een beetje, ik zal vanavond foto’s maken. Ook heb ik de bijbehorende springschoenen gekregen in maatje L, maar deze zijn volgens mij juist weer te klein.

Met welke springschoenen rijden jullie, en is er ook iemand die rijdt met de PE springschoenen? Bevallen die goed?

Laatste vraagje: merken jullie verschil tussen de PE Airtrax of de Aircooled?

23 november als het goed is onze 2e crossles! In Moordrecht bij Elly. Mijn vorige les was van Richard daar.

Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:08

Springschoenen heb ik ouderwets rubber gewoon, werkt prima ook, hihi.

Volgens mij vielen de beschermers juist weer groot.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:29

Ik had eerst ook zo'n simpele rubberen springschoenen, maar na één cross waren ze al gescheurd. Nu heb ik dit hele seizoen met wat stevigere springschoenen gereden, met zo'n verdikking erin zodat ze op de plek blijven zitten. Had in de winkel gevraagd welke maat ik nodig zou hebben, en heb toen een XL gekregen. Maar ze zijn vgm echt veel te groot, want ze draaien verschrikkelijk (ondanks die verdikking). Dus binnenkort maar eens kijken voor anderen. Zag dat QHP ook springschoenen heeft met hard materiaal :)

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:20

Ik heb LeMieux springschoenen. Proform ballistic.
Erg tevreden over, draaien ook niet.

Wil deze winter ook wat meer springlessen volgen en daar wat wedstrijdjes in rijden..
Dressuur denk ik niet dat ik haar aan wil doen. Dat vind ze zo niet leuk..

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:55

Ik heb ook de pe air Trax! Maatje S rondom voor m'n paarden :+
Ik rij, als ik met springschoenen rij, met de goedkope van ej. Zitten wel snel beschadigingen op en aan, maar voor dat geld heb ik zo nieuwe. Materiaal is mooi zacht en meer bescherming heb ik niet nodig.
1 rij ik zelfs zonder, die trapt ze af in het starthok. Nooit iets kapot aan de benen of hoeven etc, dus zijn ze ook niet nodig.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:41

Ik gebruik ook verschillende eigenlijk. In het verleden voor mijn andere merrie de hele set van pe gehad. Van de springschoenen de kevlar. Had wel de grootste maat die er was, vind het altijd wel fijn als ze zoveel mogelijk over de hoef komen.

Nu heb ik die van limieux, de ballistic, die zijn ook super fijn. Licht en draaien niet. Vind eigenlijk dat materiaal nog wel fijner dan die van de pe's. Blijft mooier, die van de pe's werden snel lelijk waarschijnlijk door het nepleer. Die van limieux heb ik al tig keer in de wasmachine gedaan en blijven gewoon hetzelfde haha.

Gebruik voor de gewone trainingen ook wel die van pagony, zijn ook hele fijne en goedkope springschoenen en blijven super goed: Pagony Champion. Gebruik ze ook voor op de wei, tegen het aftrappen van de ijzers.

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:20

Cioccolato schreef:
Ik heb ook de pe air Trax! Maatje S rondom voor m'n paarden :+
Ik rij, als ik met springschoenen rij, met de goedkope van ej. Zitten wel snel beschadigingen op en aan, maar voor dat geld heb ik zo nieuwe. Materiaal is mooi zacht en meer bescherming heb ik niet nodig.
1 rij ik zelfs zonder, die trapt ze af in het starthok. Nooit iets kapot aan de benen of hoeven etc, dus zijn ze ook niet nodig.


Maatje S voor de paarden :oo. Volgens mij heeft mijn merrie toch echt niet zulke flinke pootjes, maar L leek redelijk okey te zitten eigenlijk :=. Had al vaker gelezen dat ze groot vallen, dus had zelf verwacht een M nodig te hebben. Vanavond maar even goed kijken en foto's maken. Gisteren flink hard gevallen bijna met paard en al met de springtraining, maar ik moest en zou toch even passen. Dit alleen dus even met een half oog bekeken doordat ik niet geheel pijnvrij rondliep zegmaar :')

De springschoenen van LeMieux Ballistic had ik eigenlijk nog niet gezien, zeker eentje waardig om ook te overwegen indien mijn huidige inderdaad te klein zijn (wat ik toch echt denk). Las ook vooral op de site van all-eventing dat de WoofWear Kevlar 1 van de populairste is in hun assortiment. Dat is ook wel interessant, heb alleen geen gebruikservaringen kunnen vinden.

Die van Pagony zien er ook goed uit voor overig gebruik Nummie! Ik heb van PE nu die carbon tech gekregen, wellicht dat die iets minder snel lelijk worden? https://www.all-eventing.com/product/20 ... each-boots, maar ik vind ze erg stijf.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:23

Ja heb maatje S en zitten fantastisch. Moet de ook zeker niet groter hebben _O-

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:43

Nou dan ben ik benieuwd vanavond _O-

Heb je toevallig een duidelijke foto hoe ze om jouw paard zitten?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:44

Cioccolato schreef:
Ja heb maatje S en zitten fantastisch. Moet de ook zeker niet groter hebben _O-


Hier ook! Mijn merrie gebruikt de springschoenen van mijn broertje z'n C-pony :')

Mijn merrie is relatief slordig, dus die gaat ook met rubberen springschoenen de wei op.
De air Trax gebruiken we met crossen, en een paar neoprenen van Horze voor gewoon thuis rijden.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:01

Nee ik heb helaas geen foto van beschermers om. Alleen in actie of gewoon een standfoto. Kan je eventueel wel wat sturen via pb geen idee of je er echt wat aan hebt

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:26

Als ik goed kan zien hoe ze 'horen' te zitten, ben ik wel geinteresseerd in een foto, heb ik wat vergelijkingsmateriaal haha. Grote kans dat ik vanavond alsnog mijn foto's hier plaats, wil sowieso zeker weten of ik een goede maat heb of niet _/-\o_

Springschoenen maat pony zouden hier echt niet dicht kunnen hoor hahaha, daar heeft ze toch echt wel een L voor nodig (en wellicht dus XL van PE) :o

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:18

Wat denken jullie? Ik vrees zelf dat ze wat groot zijn omdat ze in de knieholte komen. Lijkt mij niet helemaal lekker zitten.

Springschoenen kunnen niet goed dicht, te klein?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:29

Ja die zijn wel een slagje te groot. Naast dat de knie belemmerd wordt gaan ze waarschijnlijk ook draaien..

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:49

Ik zou idd ook gaan voor een maat kleiner

Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:01

Ik zou ook gaan voor een maatje kleiner.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:22

jaa te groot ;) Springschoenen lijken me wel goed te zitten. krijg je het klitteband echt niet recht erop ? hij hoeft ook niet geheel rond afgesloten te zijn die bovenste rand

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:55

Bedankt voor jullie reacties! Dus toch wat ik dacht.

Springschoen kan inderdaad niet rechter, hij zit zo op zijn strakst en rechtst haha. Achterkant lijkt mij ook goed, alleen zit ie dus echt wel strak. Hoort dat bij deze springschoenen?

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:04

Lijkt me niet dat dat hoort hoor Denise, denk dat een maatje groter beter zou zijn. Maar ik weet zelf niet hoe dat zit met dit merk...

Ik kom weer even langs met een vraag hoor. Paardlief was weer te lomp en heeft een clipje van zijn borsttuig kapot gemaakt. Zo'n clipje waarmee je het tuig bovenaan vastmaakt aan je zadel. In mijn geval is dat zo'n zelfde clipje, maar dan waarmee de losse vork wordt vastgeklikt. Heeft zo'n ding een speciale naam ofzo? Ik heb de Divoza site al doorzocht, maar ik kom het maar niet tegen? Heb zondag wedstrijd, dus moet het nog even oplossen... :=

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:58

DoretteK schreef:
Lijkt me niet dat dat hoort hoor Denise, denk dat een maatje groter beter zou zijn. Maar ik weet zelf niet hoe dat zit met dit merk...

Ik kom weer even langs met een vraag hoor. Paardlief was weer te lomp en heeft een clipje van zijn borsttuig kapot gemaakt. Zo'n clipje waarmee je het tuig bovenaan vastmaakt aan je zadel. In mijn geval is dat zo'n zelfde clipje, maar dan waarmee de losse vork wordt vastgeklikt. Heeft zo'n ding een speciale naam ofzo? Ik heb de Divoza site al doorzocht, maar ik kom het maar niet tegen? Heb zondag wedstrijd, dus moet het nog even oplossen... :=


Ik heb all-eventing een mail gestuurd, hopelijk kunnen zij duidelijkheid geven!

Over je clipje: hoe het heet durf ik niet te zeggen, maar ik weet wel dat Agradi heel veel soorten clipjes heeft. Misschien daar even zoeken?

Edit: Aangezien je het zondag al nodig hebt is dat misschien niet heel handig. Wellicht even een clipje halen bij de bouwmarkt als tussenoplossing? Zo’n karabijnhaak
Laatst bijgewerkt door DenieesB op 25-10-19 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:00

Thanks heb het gevonden op Agradi idd! Maar lijkt me toch dat ze het in een ruitersportzaak ook wel hebben, morgen maar even langs :)
Laatst bijgewerkt door DoretteK op 25-10-19 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:03


DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:14

Ja, dat was het inderdaad! Nu ik het zie denk ik, oh ja. Maar wel lastig zoeken als je niet weet hoe het heet :+