Betaalbare compressiekousen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 10:16

Misschien heeft iemand de gouden tip!

Door wat lichte pijntjes (achillespees én shin splints) heb ik een paar maanden niet kunnen trainen (kracht/hardlopen/obstacle).
Nu wil ik dit weer gaan oppakken, (beter gezegd, ik ben weer aan het opbouwen) maar wil ik mijn herstel wat helpen door compressiekousen te gaan dragen.
Ik heb nu al tubes, maar dit is voor mijn achillespees minder effectief.

Ik ben bekend met CEP en Decathlon, maar het onderlinge verschil is enorm m.b.t. Kwaliteit.
Echter, goede sokken (zoals CEP en Herzhog) kosten een vermogen.... :=
Aangezien ik weer meerdere keren in de week wil gaan trainen is 1 of 2 paar eigenlijk niet genoeg. Alleen als ik Herzhog neem ben ik al richting 90/100 euro kwijt voor 2 paar sokken...

Wie oh wie heeft de tip voor goede(!) en enigszins betaalbare compressiekousen?
Ik ben uiteraard bereid om wat meer te betalen als het echt werkt, maar 45 euro per paar vind ik stiekem toch wel wat te gek. :o
Of moet ik me hier gewoon bij neerleggen en is dit wat je er voor over moet hebben?

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:23

Ik lees mee! Ik heb een paar CEP voor het rijden en zou graag nog een paar hebben, maar ze zijn inderdaad zo duur..

Wat zijn jou ervaringen met Decathlon en wat kosten die?

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:24

Heb je weleens laten kijken naar je voetstanden? Door een podotherapeut?
Vaak komen dit soort klachten daar vandaan. Mijn dochter had dit ook ook, voor haar schenen. De podotherapeut bekeek haar lopen en zei dat dit ook niet zo gek was. Ze heeft toen in haar sportschoenen zooltjes gekregen en sindsdien geen klachten meer.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:32

Ik zoek ook mee.. veel (zenuw)pijn in mijn voorvoeten. Ook al jaren steunzolen, heb toevallig ook net nieuwe aan laten meten. Links is een soort platvoet, ben er mee geboren ivm klem gezeten in buik van moeders.

Heb nu compressiesokken, maar dan de kous-versie van ANWB, zitten op zich wel fijn, maar zoek eigenlijk een SOK-versie. Ik heb de sokversie van Herzhog gehad, maar die waren 20 euro meen ik.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:48

Goede kousen zijn duur maar wel het meest effectief. Overigens denk ik dat je aan twee paar echt wel genoeg moet hebben. ‘S avonds met de hand wassen en te drogen leggen en dan zijn ze na een nacht en dag drogen echt wel droog.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:02

Ik heb Cep om mee te rijden, de riding en de merino. Ze kosten inderdaad een vermogen, maar ik heb ze al een jaar of 4. In die tijd heb ik ze erg intensief gebruikt, gewassen en in de droger gedaan. Ze zijn nog heel en de compressie is nog top.
Dus over de jaren heen zijn ze dan eigenlijk niet meer zo duur.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 11:10

Suzanne F. schreef:
Heb je weleens laten kijken naar je voetstanden? Door een podotherapeut?
Vaak komen dit soort klachten daar vandaan. Mijn dochter had dit ook ook, voor haar schenen. De podotherapeut bekeek haar lopen en zei dat dit ook niet zo gek was. Ze heeft toen in haar sportschoenen zooltjes gekregen en sindsdien geen klachten meer.


:j heb ik na laten kijken. Schoenen zijn aangemeten met zool. Alleen bij mij kwam het voornamelijk door trauma (gestoten) en ben daardoor anders gaan lopen om de pijn te ontwijken. En dan gaat de rest vanzelf opspelen.

4 jaar is een lange tijd. Mja daarom mijn vraag ook. Mocht dat wel de kosten waard zijn is dat uiteraard ook prima.

@zorro: Decathlon sokken waren niet echt compressie als bijv CEP en waren redelijk snel uitgelubberd. Zou daar dus niet zo snel meer naar grijpen. Is wel ruim 3 jaar geleden toen ze er net waren dus kan zijn dat ze inmiddels verder zijn met de ontwikkeling ervan.

marschwood
Berichten: 455
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:18

zijn struvakousen niet wat voor je?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 11:29

marschwood schreef:
zijn struvakousen niet wat voor je?


Vind dat toch wel een spannende... Die zijn niet gemaakt om te dragen tijdens (intensieve) inspanning, maar zijn juist bedoeld voor herstel na medische ingrepen. En dus eigenlijk in de rustfase.
Geen idee of het wel zou kunnen hoor, maar weet niet of ik dat zou durven gokken.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:35

De kwaliteit van Herzog is gewoon ontzettend goed en daar betaal je dan ook voor. Wat Lizy ook al schreef, twee paar en dan na je training met de hand uitwassen en te drogen leggen. Train je dagelijks? Dan zijn ze echt wel droog als er een dag tussen zit? Train je niet dagelijks maar om de dag? Dan ga je het helemaal redden.

Ik zou met blessures als deze niet gaan inleveren op kwaliteit, dan maar even een fikse uitgave maar wel wetend dat je kwaliteit koopt!

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:45

Ik zweer ook bij Herzog! Het kost idd wel wat, maar voor mij persoonlijk zijn het de beste die ik gehad heb én ze gaan ook al jaren mee. Als je het dus per keer gebruiken uittelt, valt het best weer mee.

Ik weet overigens niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb de mijne op voorschrift en dan komt het ziekenfonds deels tussen. Ik geloof dat ik zelf nog 15 euro per paar betaal (wel maar één paar per jaar, maar goed, 't is wat... )

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:52

De meeste compressiekousen compresseren tot op de enkel. Is dat genoeg voor jouw of moet je ook compressie op de voet hebben?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 12:29

Veulen84 schreef:
De meeste compressiekousen compresseren tot op de enkel. Is dat genoeg voor jouw of moet je ook compressie op de voet hebben?


Nee, enkel/hiel en kuit. Voeten geen problemen mee :)

@danseresje: vandaar ook mijn vraag, wil wel voor kwaliteit gaan maar vind het te duur om te gokken welke ik dan moet nemen. En mocht het toch iets goedkoper kunnen zonder teveel in te leveren is dat mooi meegenomen :)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:24

Ik draag oa van Human Nature van de ANWB, vliegtuigsokken en hardloopsokken gekocht bij Buitensport Four Seasons. Ik heb bij de Decahtlon en ook bij de Action kousen gehaald.

Mijn favoriet zijn de hardloopsokken en die van Human Nature.


Ik draag ze omdat ik achillepeesproblemen heb, die kan behoorlijk verkrampen.
Sinds ik de kousen draag, vooral met stevig wandelen en soms alleen bij uitmesten, heb ik er veel minder last van.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:45

Die van CEP zijn echt top. Nu ruim 6 jaar en behoorlijk misbruikt. Zoals schoentje zegt, compressie blijft goed. Heb ze ook niet alleen aan met rijden, maar ook bijvoorbeeld tijdens een langere vlucht of autorit.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:56

En die van de Hema ? Of is dat iets totaal anders ?

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:06

Ik lees even mee. Heb al jaaaaaaaaaaren shinsplins en las onlangs dat compressiekousen kunnen helpen.
Ik heb echter flinke kuiten. Bestaan die kousen ook in breedtematen bijv?

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:08

Bij cep hebben ze voor vrouwen volgens mij 3 verschillende maten. Voetmaat is niet van belang, kuitomvang wel

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:12

Ik heb een paar van Ironman liggen. Op zich tevreden met de kwaliteit, alleen moet je ze wel met aandacht aantrekken want anders trek je er een gat in bij de hiel.

Inmiddels loop ik er weinig mee, ik vind de compressie minder fijn bij het lopen. Oftewel, ze doen het goed! Compressie is ook over de gehele kous.

Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:58

Wel even iets anders maar ik rijd met een rijbroek met compressie. Rijbroek Easy Rider Catlyn Compressie in verschillende kuitmaten. Hv polo boston heeft ook een rijlegging met compressiemateriaal bij je onderbenen maar is iets minder strak daar (soepeler materiaal) vind ik dan die van Easy Rider. Beide gekocht bij epplejeck.

marschwood
Berichten: 455
Geregistreerd: 25-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:35

Muurp schreef:
marschwood schreef:
zijn struvakousen niet wat voor je?


Vind dat toch wel een spannende... Die zijn niet gemaakt om te dragen tijdens (intensieve) inspanning, maar zijn juist bedoeld voor herstel na medische ingrepen. En dus eigenlijk in de rustfase.
Geen idee of het wel zou kunnen hoor, maar weet niet of ik dat zou durven gokken.

Mijn moeder heeft ze jaren gedragen en ging er ook mee sporten

Floemii
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Betaalbare compressiekousen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:04

Misschien een idee om op groupon of aliexpress te kijken. Geen idee hoe de kwaliteit is, maar daar zie ik het ook weleens het een en ander voorbij komen

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:06

Ik heb steunkousen via de revalidatiearts laten aanmeten bij Mathot.
En zelf heb ik bij http://www.mediconline.nl kousen gekocht.
Die zijn ook wel fijn. CEP kousen zijn ook top.

E_D_E
Berichten: 697
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:09

En die van Easy Rider/Euro-Star?

Heb daar enkele van, kan niet vergelijken met CEP. Maar met deze heb ik goede ervaringen.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:24

:+ hema