Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:30

poes schreef:
xPabloBokt schreef:
Gisteravond ook hoor. Precies hetzelfde. Wegwerkzaamheden, A4. Rijstroken afgekruist, geleidelijk ritsen tot er 1 strook overbleef. En wie steekt je voorbij tot het laatste moment op de afgesloten strook?

BMW
Audi
Audi
Mercedes
Tesla
Volvo

En ga zo maar door. The stigma is real hoor :+


Dat is de correcte manier van ritsen toch om zo laat mogelijk in te voegen. Of reden ze al waar het niet mocht?

Maar NIET als de rechterbaan al langzaam rijd / stilstaat als een dolle langskomen sjezen om op het laatste moment in te ritsen. Dat is mijn ergernis hiervan en nee als het aan mij ligt krijg je dan geen plek voor mij. De normale ritser krijgt wel ruimte van mij.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:37

Ineke2 schreef:
poes schreef:

Dat is de correcte manier van ritsen toch om zo laat mogelijk in te voegen. Of reden ze al waar het niet mocht?

Maar NIET als de rechterbaan al langzaam rijd / stilstaat als een dolle langskomen sjezen om op het laatste moment in te ritsen. Dat is mijn ergernis hiervan en nee als het aan mij ligt krijg je dan geen plek voor mij. De normale ritser krijgt wel ruimte van mij.


Jawel, dat is wel correct. Maar de extreem langzame rechterbaan komt dus doordat 88% van de mensen verkeerd ritst. De mensen die het wel kunnen, worden geïrriteerd en racen er langs. Wat weer voor irritatie zorgt aan de rechterkant, omdat die mensen het niet snappen. Die willen vervolgens niet geassocieerd worden met de “asociale bakken” en gaan dus nooit leren goed ritsen.
En zo blijft de irritatie zich aan 2 kanten opstapelen als een enorme sneeuwbal.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:42

Aan dat ik heb afgesproken met mijn grootouders en die mijn moeder uiteraard hebben verwittigd dat ik kom. Wat snappen die niet aan de zin: Ik wil geen/zo weinig mogelijk contact met haar. En dan zijn ze verbaasd dat het 10 maand duurt voor ik nog eens langs kom. Stop dan ook met zo zaken te flikken...

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:46

Niobe schreef:
Ineke2 schreef:
Maar NIET als de rechterbaan al langzaam rijd / stilstaat als een dolle langskomen sjezen om op het laatste moment in te ritsen. Dat is mijn ergernis hiervan en nee als het aan mij ligt krijg je dan geen plek voor mij. De normale ritser krijgt wel ruimte van mij.


Jawel, dat is wel correct. Maar de extreem langzame rechterbaan komt dus doordat 88% van de mensen verkeerd ritst. De mensen die het wel kunnen, worden geïrriteerd en racen er langs. Wat weer voor irritatie zorgt aan de rechterkant, omdat die mensen het niet snappen. Die willen vervolgens niet geassocieerd worden met de “asociale bakken” en gaan dus nooit leren goed ritsen.
En zo blijft de irritatie zich aan 2 kanten opstapelen als een enorme sneeuwbal.


Maar je gaat toch niet met 120 de halve invoegstrook gebruiken om dan ineens te bedenken "oh, misschien moet ik even invoegen..."
Gewoon met gepaste snelheid (en dat is een paar kilometer harder dan de baan links van je) voorbij rijden, maar niet als een malloot vol gas naar t einde.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:46

Dus werkt het in de praktijk niet Niobe en zal het toch anders gaan moeten en ik vind dat snelheid aanpassen aan het overige verkeer al stap 1 is want die krijgen ruimte :Y)

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:57

Ineke2 schreef:
Dus werkt het in de praktijk niet Niobe en zal het toch anders gaan moeten en ik vind dat snelheid aanpassen aan het overige verkeer al stap 1 is want die krijgen ruimte :Y)



Ja klopt het moet wel van 2 kanten komen, maar het kan wel werken dan.
Ik wil een ritsschool beginnen :')

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:08

Niobe schreef:
Ineke2 schreef:
Dus werkt het in de praktijk niet Niobe en zal het toch anders gaan moeten en ik vind dat snelheid aanpassen aan het overige verkeer al stap 1 is want die krijgen ruimte :Y)



Ja klopt het moet wel van 2 kanten komen, maar het kan wel werken dan.
Ik wil een ritsschool beginnen :')

Zo’n zelfde ergernis heb ik met motoren.
Met file is het de bedoeling dat ze met gepaste snelheid de file passeren.
Ehm zeker de helft rijd echt veel te hard in die situatie en ze zijn al kwetsbaarder.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:27

Ik erger me aan mijn pleeg, loge en eigen katten :')
Breken heel de tent af nu maar hebben de grootste lol _O-
En ondertussen ren ik achter 1 van de 22 cavias aan die als enige los kan lopen als hij wil omdat die weer eens de kattenbrokken op zit te schranzen.
Is toch niet normaal dit ~~}>

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:46

LukieBradley schreef:
Ik erger me aan mijn pleeg, loge en eigen katten :')
Breken heel de tent af nu maar hebben de grootste lol _O-
En ondertussen ren ik achter 1 van de 22 cavias aan die als enige los kan lopen als hij wil omdat die weer eens de kattenbrokken op zit te schranzen.
Is toch niet normaal dit ~~}>


Ik zie deze chaos helemaal voor me en het is hilarisch :') sterkte daar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:53

Fireheart schreef:
Tigress schreef:
Klanten.

-Richting de balie lopen, en zonder te begroeten zeggen wat je wil. Vervolgens ook nog niet eens duidelijk zijn, waardoor ik uit ze mag zien te peuteren wat ze willen. (Bijvoorbeeld, klant komt binnen. ''Doe maar een JPS.'' is het eerste wat er gezegd wordt. Uhhh, welke. Sigaretten, shag? Groot, klein, middel? Met of zonder vloei? Wat wil je?!)


DIT _/-\o_
‘Malboro’

Ja oké jij ook goedemiddag, wil je een normale malboro, light, click, menthol, mix, beyond, blue beyond, black beyond, klein, groot, shag, een pot?????

Soms krijg ik 'Marlboro Medium' te horen en dan worden ze boos als ik de M-maat van Marlboro geef. Ze bedoelden de Marlboro mix. :')
Nou sorry hoor, maar de helft wil dan mix en de helft wil dan de normale marlboro medium. En het is niet zo gek dat ik de medium maat pak als je daar eigenlijk om vraagt. :')

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:02

MPR4 schreef:
Soms krijg ik 'Marlboro Medium' te horen en dan worden ze boos als ik de M-maat van Marlboro geef. Ze bedoelden de Marlboro mix. :')
Nou sorry hoor, maar de helft wil dan mix en de helft wil dan de normale marlboro medium. En het is niet zo gek dat ik de medium maat pak als je daar eigenlijk om vraagt. :')


Ohhhh dit is ook weer herkenbaar.
De één bedoelt met medium inderdaad de M en de ander weer de mix. En dan inderdaad een beetje boos worden als je de M pakt :')

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:07

Aan de mevrouw op de scootmobiel die het nodig vond om sarcastisch te roepen 'is wel goed opgevoed he?!' toen onze pup van 15 weken aan't blaffen was. We waren in een winkel centrum om te oefenen met d'r en ze heeft het zooo goed gedaan tot aan het blaf moment toe > rennende kinderen en best wat mensen die langs kwamen terwijl wij voor de winkel aan't wachten waren op mijn man en zoon en ze bleef heel netjes naast me zitten en alles rustig in d'r op nemen. Ook honden die langs kwamen en ze alsnog aandacht voor mij had, wat echt een dingetje is waar we druk mee aan't oefenen zijn - leren dat ze niet overal op af kan/mag gaan -, een paar mensen die kwamen kijken en waar ze heel rustig en sociaal mee was. Dus ik was eigenlijk wel onwijs trots op hoe onze 15 weken oude pup het deed hoor tot dan toe.

En op het laatst (toen we naar de auto terug gingen) was ze gewoon zo vol van indrukken dat ze idd ging blaffen toen naar een andere hond - als haar mentale emmertje 'vol' is en ze eigenlijk wel klaar is ermee uit zich dat bij haar in blaffen of happen in de riem en dat soort dingen en dat weet ik ook dus probeer ik het liever ook voor te zijn natuurlijk < vandaar dat we ook weg gingen omdat ze het goed gedaan had en we klaar waren. Maar toen kwam nog een hond en dat vond ze toen spannend en daar reageerde ze dan toch op. En komt er dan iemand met zo'n opmerking langs. Pfffff, bemoei je met je eigen zaken. Hoe moeten we haar anders dingen leren, als we haar niet in zulke situaties plaatsen? Niet alles kan geleerd worden in een manege bak/op een weide tijdens de cursus he. Ze zal toch echt mee moeten naar plekken om te kunnen oefenen en nee, dat gaat allemaal ook niet in 1x goed he. Sommige mensen denken echt dat je je hond binnen een maand afgetraind hebt. Wordt daar soms echt zooo moe van hoor. Bah. Het is dat ik het niet op tijd hoorde, maar mijn man het zei maar ik heb wel nog nageroepen dat 'HET NOG MAAR EEN BABY IS DIE NOG DINGEN MOET LEREN' want ik kon me gewoon niet inhouden. Irritante bemoeizuchtige mensen die niks kunnen verdragen van anderen en maar commentaar moeten leveren grrrrr _-:( Maar als je hond straks volwassen is verwachten ze wel dat als je ze meeneemt ergens naartoe ze zich gedragen - wat wij ook graag willen bereiken, maar daarvoor moeten we wel oefenen op plekken he.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-10-19 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:32

"Ga toch fietsen" of "loop een eind heen" zijn graag dingen die ik schreeuw naar vervelende mensen op scootmobieltjes.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:33

Oké naar alle mensen op scootmobielen.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:37

MarcoBorsato schreef:
"Ga toch fietsen" of "loop een eind heen" zijn graag dingen die ik schreeuw naar vervelende mensen op scootmobieltjes.


Pijnlijk maar ook wel hilarisch haha :')

Ik vond het ook wel echt irritant hoor. Kon het ook echt niet laten om wat na te roepen, ondanks dat m'n kind van 6 naast me zat en ik dat geen goed voorbeeld vind, wat ik daar deed. Maar kom op.. we hebben het over een puppy van 15 weken die dingen leert en zich ook uit in bepaald gedrag als ze dingen verwerkt of als het iets teveel voor d'r is. Echt wat een rot opmerking was dat van die vrouw, bah. Zeker omdat het gewoon een moment opname was. Hetgeen wat we ervoor gedaan hebben, daar heeft ze zich echt voorbeeldig bij gedragen gezien de leeftijd. Ben er echt nog steeds chagrijnig van :')

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:50

Niobe schreef:
Ineke2 schreef:
Dus werkt het in de praktijk niet Niobe en zal het toch anders gaan moeten en ik vind dat snelheid aanpassen aan het overige verkeer al stap 1 is want die krijgen ruimte :Y)



Ja klopt het moet wel van 2 kanten komen, maar het kan wel werken dan.
Ik wil een ritsschool beginnen :')


Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ene ritser ook leuker vind dan de andere. Lekker hard gassen om maar zoveel mogelijk auto's nog voorbij te kunnen steken en dan heel onbeleefd een gat forceren of aan je voorganger kleven waardoor je jezelf nog meewurmt in het gat dat voor je voorganger gemaakt werd, kan bij mij ook op veel minder sympathie rekenen dan een normale en beleefde ritser. Ook al volgen ze op het einde van de rit allebei de regels, de één vind ik aangenamer dan de ander. :+
Laatst bijgewerkt door Gini op 12-10-19 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:03

MarcoBorsato schreef:
Oké naar alle mensen op scootmobielen.

Je maakt een foutje, ik heb je even verbeterd :D

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:07

Aan dat niemand hier thuis (iedereen is boven 20)
NOG STEEDS NIET WEET HOE JE MET JE MOND DICHT EET |o
Ik geef al tig jaar aan dat dat geluid me echt killed van binnen maar iemand die er rekening mee houd? No way

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:08

Ineke2 schreef:
poes schreef:

Dat is de correcte manier van ritsen toch om zo laat mogelijk in te voegen. Of reden ze al waar het niet mocht?

Maar NIET als de rechterbaan al langzaam rijd / stilstaat als een dolle langskomen sjezen om op het laatste moment in te ritsen. Dat is mijn ergernis hiervan en nee als het aan mij ligt krijg je dan geen plek voor mij. De normale ritser krijgt wel ruimte van mij.


Ik rij niet supersnel maar ook niet zo traag als het andere vak hoor. De bedoeling is wel dat er telkens een auto klaar staat om te voegen op het ritsvak. Dus ja soms is gas geven nog altijd beter.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:17

Je hebt gasgeven en gasgeven he :)
Er is verschil tussen voorbij racen vol in de ankers moeten om in te voegen en normaal doen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:19

Dat is waar ja. Maar zolang je het juiste plekje in de rij pakt, maakt het verder niet uit. Dus niet samen met de auto voor je nog snel mee in voegen, maar vanaf die erna dus.
Ik heb gisteren weer eens dik 4u gereden, soms is het gewoon leuk om even te kunnen doorrijden een kort stukje.

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:49

Laatst had ik toch wel ff het hart in de keel: snelweg reed stapvoets (auto’s dan) en er moesten veel mensen invoegen. Ik ook, rij stapvoets mee en er was gewoon netjes plaats, dus ik kon moeiteloos invoegen. Die na mij ook. Toen reed er een grote vrachtwagen op de snelweg, maar die reed iets harder en dichte dus het gat. Degene naast hem, reed netjes tot bijna einde invoeg, geeft die vrachtwagen ff gas bij ipv dat ie loslaat/niks doet. De auto die wilde invoegen was intussen bij het einde en moest wel, dus die zat echt bijna vast tussen die vrachtwagen en de brugreling.. grote toer van die vrachtwagen, maar zag het gebeuren en vond juist die vrachtwagen zo fout!

Maar snap heel goed dat mensen dus liever halverwege of zelf begin strook al invoegen om dit dus te voorkomen.

En er ging telkens maar 1 auto he, dus gewoon zoals het eigelijk hoort.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:56

Dat toeteren van mensen op op de ( snel)weg heel irritant en vooral vaak zo gevaarlijk. Mensen schrikken er meestal van wat de situatie alleen maar erger maakt. In de situatie hierboven vind ik de vrachtwagen ook fout, het kan toch nooit de bedoeling zijn om echt iemand plat te rijden om maar je gelijk te halen?
Verkeersinzicht is ook het voorkomen van narigheid en elkaar de ruimte geven als dat nodig is.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:09

Mijzelf, mijn eenzaamheid, alles waardoor ik maar in cirkeltjes blijf lopen... -O-

Foaly

Berichten: 4858
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:32

Aan dat ik niet geluncht heb, maar nu wel een zak Dorito's zit weg te kanen. Goed bezig :')