Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:20

Lynn wat een fijne opslag om te zien. Lekker ruim.

Wat een huizen gedoe komt hier voorbij.

Gelukkig heeft aurelia er niks aan overgehouden robijntjah.


Hier geen leuk nieuws. We hebben onze hond laten inslapen. Ergens verwacht maar kwam toch wel wat abrupt. Hij was al dement en afgelopen weer vond mijn vader hem liggend in zijn plas. Dat idee hadden we al een keer maar aangezien hij ook heel erg kan kwijlen zaten we in twijfel. Ging alleen wel heel snel zo ondanks dat het goed was. Pff. Vandaag zou hij 4 jaar bij ons zijn geweest.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:25

Hier gaat het hooi ook hard ineens.
De eikels hadden zichzelf buitengesloten vannacht, stonden als 2 sneue verzopen katjes buiten :')

@belle boef, sterkte met het verlies van jullie hond :(:)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:26

Ahh wat ontzettend rot ;( gecondoleerd.. :*

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:47

Ah wat naar Belle_boef, heel erg veel sterkte!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 00:03

Ahh belle-boef wat rot. Heel veel sterkte.

Wij konden echt maar 1x kijken. We hebben echt zoveel huizen bekeken en alles ging aan je neus voorbij, dus op een gegeven moment moesten we tegen andere opbieden en goede voorwaarden. We zagen allang dat er ontzettend veel moest gebeuren en met bouwkundige keuring, waren wij het sws niet geworden.

En dan nog........Ons huis is gelijk bouwkundig gekeurd, maar die man is toch echt niet onze vloer gaan lostrekken om te kijken hoe het eronder uitziet. Zal wat worden als hij onze dure laminaat eruit was gaan sjorren. Bijvoorbeeld dan.......

Ik ben gewoon eerlijk en realistisch. Alles onder de mantel van positiviteit kan niet altijd.
Ten eerste werd ik heel plotseling geopereerd toen we al gekocht hadden en dat is nu net 6 weken geleden en mag eigenlijk nu pas opbouwen met tillen en dergelijke. Heel veel mensen hebben toen beloofd wat zwaar werk uit handen te nemen en dat is niet gebeurt. Prima, je bent ons niks verplicht.

Ons vorige huis hebben we ook samen flink verbouwd, dus we kunnen heel veel en zijn veel gewend, maar 8jr ouder en ik iets slechter.
Heb al 100x gezegd dat de start hier heel zwaar ging zijn, omdat heel veel tegelijk moest. Daar zag ik als enige tegenop.

We hebben het leefbaar gemaakt deels en dat is prima. Maar we zijn vooral voor de paarden bezig. Dat schiet behoorlijk op. Maar je kan je voorstellen dat je na een dag en avond buiten, wel even binnen tegen dingen aanloopt. Dan ben je moe en nat. We hebben verwarming en warm water. Ik kan koken, maar het is wel wat behelpen vergeleken met de afgelopen jaren. Het is niet erg, maar je bent gewoon mensen en kan ook moe zijn.

En feit is dat je altijd langzamer gaat dan je wilt of plant. We hadden een schema, maar lopen iets achter. We weten als er een aantal dingen gedaan zijn, dat het daarna langzamer kan. Hoewel.........een goede aannemer vinden is nog een ding.

We hebben al zoveel verbouwd en verhuisd. Ook de zaak vroeger, dus dat vinden we juist leuk. Maar we moeten nu even camperen en dat is gewoon het deel wat ik zelf wat minder vind. In de zomer had ik dat echt anders gevonden.

Overigens was het huis al 5 maanden leeg en dat rook je ook sterk. Dat was met bezichtigen en 2 dagen mensen erdoor wel anders nog. Daarna heeft het weer bijna 3 maanden dicht gezeten.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 00:14

belle_boef schreef:
Hier geen leuk nieuws. We hebben onze hond laten inslapen. Ergens verwacht maar kwam toch wel wat abrupt. Hij was al dement en afgelopen weer vond mijn vader hem liggend in zijn plas. Dat idee hadden we al een keer maar aangezien hij ook heel erg kan kwijlen zaten we in twijfel. Ging alleen wel heel snel zo ondanks dat het goed was. Pff. Vandaag zou hij 4 jaar bij ons zijn geweest.

:(:) Dikke knuf!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 06:59

Ah bah BelleBoef! Dat zijn geen leuke dingen. Veel sterkte.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:08

Sterkte belleboef! :(:)

Wij hebben wat connecties in de bouw... maar bij ons moet er vooral veel gekapt worden om een paddock te kunnen maken en ik moet nog gezelschap zoeken voor mijn paard...
Ben er nog steeds niet helemaal uit.
Het huis is gelukkig in erg goede staat en de schuur waar de paarden in komen is eigenlijk zo mooi dat t zonde is om er dieren in te zetten. Maar ja om nu wat nieuws te bouwen...
1 boxenbouwer kan ook constructie werk aanbieden en we moeten nog een overkapping/kapschuur. Wie weet kan hij een mooie prijs maken.

Dat snel bieden is op dit moment met de huidige markt, zeker als er grond bij is voor paarden en het is leuk geprijsd, echt bijna niet te voorkomen. Wij hebben ook snel geboden en er zal vast wat tegenvallen als we op t land bezig gaan... maar goed, de woning is van 1991 en echt in nette staat.
Ik krijg dit weekend een offerte van een lasser voor "custom" paardenboxen. Wel een andere dan die Fleur aandroeg, ik durf t niet aan om iemand uit België te vragen. Ben benieuwd, voor 3 boxen van redelijke kwaliteit ben je zo 3200 - 4000 kwijt := en tweedehands is t echt een drama..
Denk dat we nu vast achter hooi aan moeten, wat denken jullie? Ik ben anders bang dat we achter t net vissen...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:52

Heel veel sterkte BB :(:)

Ik denk dat er dit jaar genoeg hooi is, maar alvast een leverancier zoeken en vragen of hij bij jou wil leveren kan vast geen kwaad.

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:00

Verdrietig, sterkte BB.

Balen dat je zo weinig hulp hebt, terwijl het toegezegd was. Herkenbaar superpony.... Fijn dat je het voor de paarden al aardig voor elkaar hebt en zelf ‘basic’ kunt wonen.

Hooi, tja... hier wel 1 pakje per paard (18 kg) en als vriest meer. Gaat nu aardig hard. Staan nog 6 uur per dag buiten. In de zomer eten ze een stuk minder inderdaad.
Is meer hooi te krijgen dan vorig jaar, maar zou zeker al rondvragen en gaan kijken Ir1ne. En als je hooi gevonden hebt wat je graag wil, kijken of het kan reserveren.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:41

Belle boef dike knuffel :(:) sterkte.

SP moeten kamperen en overal rommel is ook gewoon k*t en wat je zegt moe en nat en dan niet lekker op de bank kunnen ploffen.

Ik voer hier met 3 paarden ongeveer 800 a 1000 kilo hooi per maand, dan hebben ze onbeperkt hooi (en staan ook nog 24/7 op de wei) . Nu nog niet trouwens, maar het gras wat er nog staat (net in de nieuwe wei gezet) is net hooi.
Als, we het stuk achter het huis ook hebben denk ik dat we in het voorjaar eerst alles laten hooien, we hadden nu al teveel gras (2ha) en er komt nog eens 2 a 2,5 ha bij binnen een jaar (als de boer inderdaad met pensioen gaat)

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:48

Ik voer aan 1200 kilo paard ongeveer een pakje per dag in de winter als ze enkel op hooi staan. Niet meer onbeperkt want ze zijn te dik geworden.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:55

Hier eten ze (twee pony's, D en E-maat) met dit weer een midibaal grofstengelig hooi in zes dagen op. Daarnaast nog bietenpulp en grasbrok.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:56

Wauw Jes, dat zijn mooie oppervlaktes. positief jaloers daarop

Sterkte met het verlies en gemis van de hond Belle Boef, moeilijke keuzes

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:10

Sterkte joh :(:)

Wij zitten tussen de 1500 en 2000 kg hooi per maand met 3 paarden.

Wij lopen alleen maar voor op planning hier.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:13

Sterkte Belleboef! Dat is echt heel rot.

En dat is veel Jes, dat is dus 30kg per paard per dag. Eeh ik zie nu net Robijn met 60kg. Worden ze daar niet tonnetje rond van?

Volgens mij is er in principe zat hooi Irene. Maar hier in de buurt zijn bv. weinig kleine pakjes te krijgen en dat werkt voor mij veel makkelijker dan de grote. Soms gaan in de winter de prijzen omhoog. Ook heb ik gewoon fijn adres maar die verkopen totdat het op is en handelaren lijken ze ook ontdekt te hebben....

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:34

rover_ schreef:
Verdrietig, sterkte BB.

Balen dat je zo weinig hulp hebt, terwijl het toegezegd was. Herkenbaar superpony.... Fijn dat je het voor de paarden al aardig voor elkaar hebt en zelf ‘basic’ kunt wonen.

Hooi, tja... hier wel 1 pakje per paard (18 kg) en als vriest meer. Gaat nu aardig hard. Staan nog 6 uur per dag buiten. In de zomer eten ze een stuk minder inderdaad.
Is meer hooi te krijgen dan vorig jaar, maar zou zeker al rondvragen en gaan kijken Ir1ne. En als je hooi gevonden hebt wat je graag wil, kijken of het kan reserveren.


Goeie tip!
Wij hebben echt hooi nodig (of heet het voordroog als het verpakt is?) in ieder geval geen kuil. ik kan wel vast eens rondvragen en kijken of ik wat kan reserveren!


FleurVP schreef:
Sterkte Belleboef! Dat is echt heel rot.

En dat is veel Jes, dat is dus 30kg per paard per dag. Eeh ik zie nu net Robijn met 60kg. Worden ze daar niet tonnetje rond van?

Volgens mij is er in principe zat hooi Irene. Maar hier in de buurt zijn bv. weinig kleine pakjes te krijgen en dat werkt voor mij veel makkelijker dan de grote. Soms gaan in de winter de prijzen omhoog. Ook heb ik gewoon fijn adres maar die verkopen totdat het op is en handelaren lijken ze ook ontdekt te hebben....


De grote kunnen we niet herbergen straks, we hebben een zolder in de schuur waar we de baaltjes neer gaan zetten en willen dus pakjes en mini of midibaaltjes.
ik moet het zelf ook kunnen tillen/rollen, man maakt hele lange dagen en ik kan niet altijd op hem wachten :)

Heb eigenlijk geen idee hoeveel kilo mijne nu krijgt, ik weet wel dat hij van de 3 het meeste krijgt.
Tis niet bepaald een dikkerd..... Vorig jaar november van stal gewisseld, toen zette hij aardig aan ineens, daarna kreeg hij een blessure en werd ie wat kwabbig. Toen hij weer aan het werk kon vloog het er ineens af en we krijgen hem niet echt meer rond (niet dat dat erg is, maar je ziet eigenlijk standaard zn ribben zitten)



Jes, jij zit in Frankrijk toch?
Ik kan via een kennis heel mooi hooi uit FR krijgen, dat is alleen behoorlijk aan de prijs :)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:40

Nope, mijn merries zijn precies goed en het pensionpaard is (en dat is maar goed ook) afgevallen sinds ze hier is. Nu eten ze wel idd meer dan wanneer het gewoon droog en windstil is hoor.
Hoop toch wel dat we nu op ons max zitten :+

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:06

Dat is hier precies zo. Die grote krijgen we niet door het zolderluik. Groot pak kan wel beneden staan maar nooit zoveel. En ik wil ook alles zelf kunnen tillen. Sowieso is het echt mijn hobby, man helpt wel wat in het land soms maar verder doe ik het zelf. Ik moet binnenkort 2 keer naar buitenland voor werk en dan heeft hij het ook heel druk. Dus dan komt er iemand overdag mesten zodat hij alleen hoeft te voeren.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:21

Gadverdamme ze hebben vannacht via onze paddock de hele zooi bij de buren leeg gehaald. Heb nu zon spijt dat ik het hek niet op slot heb gedaan -O-

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:38

Nou ja!!! Gestolen bedoel je?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:41

Ir1ne schreef:
Nou ja!!! Gestolen bedoel je?

Ja, alle gereedschap en ruw materiaal wat maar een beetje waarde heeft is meegenomen. Waarschijnlijk via onze paddock de hertenwei in en via de waterbak daar weer bij mijn schoonouders achterom. Mijn schoonbroer was om 1 uur nog buiten geweest en niets aan de hand en mijn man kwam om half 4 thuis en zag het poortje van de paddock voren open staan.

Gelukkig de paarden wel achter een dubbel draadje maar baal dat ik het slot niet om de poort achter heb gedaan, had het ze toch een stukje moeilijker gemaakt al hebben ze de spullen gewoon over de heg gegooid waarschijnlijk.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:54

He gatverdarrie zeg :(

Wat rot.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:03

Getsie, wat een vervelende berichten over inslapen, tegenvallende verbouwingen en de inbraak..

Ik voer maar 375 kilo per maand ongeveer aan een volwassen c pony en jaarling D pony. Ik wist niet dat ze meer zouden eten met nat weer, maar sowieso de c pony krijgt niets erbij, die is al dik zat :+ Het komt bij mij neer op ongeveer 5 kleine baaltjes per week.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:31

Ze zijn blijkbaar niet door het hek gekomen maar er overheen geklommen, hout is wat beschadigd en isolator verbogen. Maar ze hebben het bij de "achterburen" ook geprobeerd en daar staan ze op film dus dat is meer dan niets :Y)

Ik voer maar 6kg hooi per dag, de rest vullen ze maar aan met de pulp, het gras en het onbeperkte stro wat ze hebben.