[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:55

Ik vind beide niet mooie wedstrijden voor een overgang. Dan zou ik Bathmen ruilen voor Rekken L. Of gewoon wachten tot volgend seizoen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:57

Joki schreef:
Kamsel wat leuk. Er stond een pracht cross.

Mijn paard was een draak in het springen maar in de cross voorbeeldig in varsseveld. De cross liep ze foutloos uit


Had de M cross nog willen lopen, maar moest helaas direct naar huis ivm werk. Vandaag is het er ook niet van gekomen want het werd iets later dan gepland en ik was helemaal doorweekt..

Vond dat er in de 2 en 3 * heel wisselend gereden werd. Aantal prachtige combinaties gezien, paar hele goede ruiters.

Maar ook hele goede en soms extreem brave paarden. Wel erg leerzaam..

Juul, Ophemert komend weekend?

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:43

juulbx schreef:
Hier ook heel fijn gereden op Ronostrand!!! En wat hebben we geluk gehad met het weer zeg, pfoe, ik had er niet veel vertrouwen in de dag ervoor :x

Een mooie 2e plek te pakken in de B (ex-eco eerste, maar de dame boven mij had heeel netjes gereden) *\o/*

Ik heb nu Diepenheim en Bathmen op de planning. Ik heb B opgegeven, maar zijn deze voor de overgang naar L nog een beetje te doen? Of zouden jullie wachten tot volgend seizoen? Ik wou eigenlijk wachten maar het gaat zo goed dat het opzich ook wel kan.


Zou ook geen van deze kiezen voor een overgang en dan idd ook eerder kiezen voor rekken. Hoewel die vorig jaar ook al wat pittiger gebouwd stond dan de keren daarvoor..

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:59

nummie schreef:
juulbx schreef:
Hier ook heel fijn gereden op Ronostrand!!! En wat hebben we geluk gehad met het weer zeg, pfoe, ik had er niet veel vertrouwen in de dag ervoor :x

Een mooie 2e plek te pakken in de B (ex-eco eerste, maar de dame boven mij had heeel netjes gereden) *\o/*

Ik heb nu Diepenheim en Bathmen op de planning. Ik heb B opgegeven, maar zijn deze voor de overgang naar L nog een beetje te doen? Of zouden jullie wachten tot volgend seizoen? Ik wou eigenlijk wachten maar het gaat zo goed dat het opzich ook wel kan.


Zou ook geen van deze kiezen voor een overgang en dan idd ook eerder kiezen voor rekken. Hoewel die vorig jaar ook al wat pittiger gebouwd stond dan de keren daarvoor..


Hoe makkelijk stond die er er voor dan? :')

Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:25

Weet iemand toevallig als je nog geen winstpunt in de B springen hebt of je wel B HC mag starten in de SGW? Of alleen BB? Ik ben pas net actief geworden in de wedstrijdring weer maar wil eigenlijk nog wel de laatste SGW's van dit seizoen graag meepakken en in Barchem heb je helaas geen BB.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:36

kamsel schreef:
Juul, Ophemert komend weekend?


Nee die is voor mij echt veel te ver helaas. Succes als jij wel gaat!

Cioccolato schreef:
Ik vind beide niet mooie wedstrijden voor een overgang. Dan zou ik Bathmen ruilen voor Rekken L. Of gewoon wachten tot volgend seizoen.


Ja dan ga ik inderdaad wachten! Rekken is voor mij ook echt een heel eind, ik vind zowel Diepenheim en Bathmen al een pokke eind vanuit het noorden :o Bedankt (jij ook nummie)!

Charizard schreef:
Weet iemand toevallig als je nog geen winstpunt in de B springen hebt of je wel B HC mag starten in de SGW? Of alleen BB? Ik ben pas net actief geworden in de wedstrijdring weer maar wil eigenlijk nog wel de laatste SGW's van dit seizoen graag meepakken en in Barchem heb je helaas geen BB.


Dat denk ik wel, voor zover ik weet moet je wel echt een winstpunt in het B springen hebben. Is ook wel belangrijk voordat je een B cross start (ookal snap ik je situatie). Misschien weten anderen hier meer over? Je kunt anders ook wel een paar oefencrossen meepakken nog, Broekelo is heel leuk.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:40

Je moet ooit een wp in het b springen gehad hebben. Dat hoeft dus niet met dit paard te zijn

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:51

Charizard schreef:
Weet iemand toevallig als je nog geen winstpunt in de B springen hebt of je wel B HC mag starten in de SGW? Of alleen BB? Ik ben pas net actief geworden in de wedstrijdring weer maar wil eigenlijk nog wel de laatste SGW's van dit seizoen graag meepakken en in Barchem heb je helaas geen BB.

Als je HC wilt starten moet je in die klasse ook echt startgerechtigd zijn (geweest). Dus nee als je nog nooit een winstpunt in heb B springen hebt gehaald mag je geen B hc starten en wel bb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:57

Pfoe heb volgens mij wel ooit een winstpunt in de B gehad.. Maar niet met deze meneer. Ik ga is even KNHS afspeuren.. Thanks.

Ik vind oefencross/BB starten ook niet erg hoor maar aangezien ze daar geen BB of oefen hebben houd het dan op, hihi :)

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:19

De spring winstpunt mag zelfs bij de ponys zijn geweest ;)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:43

Wauww, foto's van het Ronostrand zien er gaaf uit! Daar wil ik volgend jaar ook een keer heen. :D

Ik moest Moordrecht helaas afzeggen, er staat hier echt enorm veel wind en we (moeders en ik) durven met deze wind echt de weg niet op met onze trailer, ben doodsbang dat 'ie omkiept.

Broekelo is voor mij dus de volgende op de planning, en mogelijk ook Bathmen daarna nog omdat die op zand is.


Edit:

Ik zie nu dat Bathmen helemaal geen BB heeft, dus die valt af. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:47

Heeft Rekken geen BB? Is wel pas in november dus met weer erg onzeker natuurlijk. Al is nu de bodem eigenlijk ook al best heel nat. Hopelijk droogt het van de week een beetje op voor de wedstrijden dit weekend.

Ik ga mijn man vergezellen naar Hattem dit weekend. Hij moet namens het regiobestuur er heen. Lekker dagje cross kijken.

Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:38

Ik kom even inbreken als zijnde lid van de organisatie van Rekken... :-)

@juulbx Rekken is qua vergelijk met Bathmen en Diepenheim niet heel veel verder hoor... ;-)

En... Rekken heeft inderdaad een oefencross op zondag 3 november. Vorig jaar super mooi weer gehad.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:10

Crosskip schreef:
Ik kom even inbreken als zijnde lid van de organisatie van Rekken... :-)

@juulbx Rekken is qua vergelijk met Bathmen en Diepenheim niet heel veel verder hoor... ;-)

En... Rekken heeft inderdaad een oefencross op zondag 3 november. Vorig jaar super mooi weer gehad.



Hihi, Dan mag jou vast vragen of de oefencross geheel op zand is, of ook op gras?

Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:59

DreamGuide schreef:
Crosskip schreef:
Ik kom even inbreken als zijnde lid van de organisatie van Rekken... :-)

@juulbx Rekken is qua vergelijk met Bathmen en Diepenheim niet heel veel verder hoor... ;-)

En... Rekken heeft inderdaad een oefencross op zondag 3 november. Vorig jaar super mooi weer gehad.



Hihi, Dan mag jou vast vragen of de oefencross geheel op zand is, of ook op gras?


Deze gaat deels over zand/bospaden en weide.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:01

Mijn man heeft er ooit L gestart, wij vonden het echt een mooie cross.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:01

DreamGuide schreef:
Broekelo is voor mij dus de volgende op de planning, en mogelijk ook Bathmen daarna nog omdat die op zand is.


Is Bathmen helemaal op zand?
Ik ga hem dit jaar voor het eerst rijden, dus handig om te weten ivm stiften :)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:06

Ja, Bathmen was helemaal op zand (althans laatste keer dat ik er was).

Maar dan is Rekken voor mij helaas geen optie, aangezien mijn achterijzers er half oktober afgaan en ik aan één glijpartij genoeg had voor dit jaar. :')

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:06

Bathmen gaat ook een deel over het weiland. (stuk na de mosterdzaadvelden). en vanaf het L ook over het stuk weide na de op- afsprongen.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:11

Cioccolato schreef:
Hoe makkelijk stond die er er voor dan? :')


Denk dat dat niet een juiste opmerking is.. het ligt namelijk aan de combinatie waar de uitdagingen liggen. Er waren meerdere smalletjes, waarvan enkele gebouwd als een combinatie en enkele op een open veld zonder aanleuning. Als daar je moeilijkheid ligt (combinatiesprongen, smalletjes of focus houden op een open veld) dan kun je de cross als wat pittiger beschouwen.

paschester
Berichten: 124
Geregistreerd: 02-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:40

Bij bathmen was springparcours toch ook op gras of had ik dat mis?

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:59

paschester schreef:
Bij bathmen was springparcours toch ook op gras of had ik dat mis?


Geen idee, ik heb daar toen alleen een oefencross gereden. Deze was volledig op zand en het springparcours was in de binnenbaan.

Edit: ik heb de organisatie even gemaild voor de zekerheid om te vragen of het ook op gras is en of er een BB verreden wordt. Niet geschoten is altijd mis toch? :j

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:25

In Bathmen is de oefencross vaak helemaal op zand (indoor springen en cross alleen over de zandpaden).
De officiele wedstrijd heeft eigenlijk ook altijd stukjes gras er in zitten (en ook stukken zandpaden). En is het springen ook op gras.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:27

Dank voor jullie antwoorden!

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:44

nummie schreef:
Cioccolato schreef:
Hoe makkelijk stond die er er voor dan? :')


Denk dat dat niet een juiste opmerking is.. het ligt namelijk aan de combinatie waar de uitdagingen liggen. Er waren meerdere smalletjes, waarvan enkele gebouwd als een combinatie en enkele op een open veld zonder aanleuning. Als daar je moeilijkheid ligt (combinatiesprongen, smalletjes of focus houden op een open veld) dan kun je de cross als wat pittiger beschouwen.


Ik vond hem afgelopen jaar prima te doen. Ook voor een overgang.
Wisselt per combinatie klopt idd wel ja!