[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:07

Mijn zoon gaat ook starten in Heino, met 2 ponys. Ik vind het bere spannend

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:12

Ik start ook in Gelselaar, maar omdat ik pas zondag moet ga ik zaterdag lopen... Hoop dat je nog iemand vindt die er vrijdag al is. Succes in Heino en Gelselaar allemaal!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:29

Wij starten ook in Heino. Relatief dichtbij, dat is wel fijn :)

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:30

Ik zou ook starten in Gelselaar voor de eerste keer. Zo'n zin in. Gister heerlijk getraind daarna moest die even alleen op stal blijven omdat de andere op wedstrijd waren.

Komt die stokkreupel uit de stal gesjokt.. :( meteen gekoeld en vanochtend voor mijn werk weer gekoeld. Kogel warm en vol.
Smid komt vanmiddag kijken of het misschien een zweer is. Knijp hem echt enorm voor een peesblessure.

Dikke baal dus!

Heino is leuk crossje voor pony's en kleine paarden :j ik moet 3 keer steken bij de bochten. Vind het water daar ook echt een naar donker gat.
Veel plezier en succes!!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:57

_Elke schreef:
Ik zou ook starten in Gelselaar voor de eerste keer. Zo'n zin in. Gister heerlijk getraind daarna moest die even alleen op stal blijven omdat de andere op wedstrijd waren.

Komt die stokkreupel uit de stal gesjokt.. :( meteen gekoeld en vanochtend voor mijn werk weer gekoeld. Kogel warm en vol.
Smid komt vanmiddag kijken of het misschien een zweer is. Knijp hem echt enorm voor een peesblessure.

Dikke baal dus!

Heino is leuk crossje voor pony's en kleine paarden :j ik moet 3 keer steken bij de bochten. Vind het water daar ook echt een naar donker gat.
Veel plezier en succes!!


Ah kak, dat is inderdaad balen. Hopelijk is het iets wat de smid kan oplossen!


Wij gaan vrijdag weer lessen. Na alle onweersbuien en het staartje van de orkaan meegemaakt te hebben, kijk ik er echt wel weer naar uit om lekker te trainen.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:49

Balen Elke!

Ik lees de laatste tijd mee want Gaudi ligt er even uit qua crossen.
In juni voor de 3e keer in 6 maanden de osteopaat erbij omdat zijn bekken scheef was. Toch maar eens een afspraak gemaakt bij de DA en blijkt een blessure van zijn laatste halswervels te hebben (C6-T1) er zit wat vocht rond de facetgewrichtjes. Dat compenseerde hij in zijn lijf en kreeg daardoor last van rug/bekken.
Is ingespoten en bij controle 2 weken later al veel beter.
Daarna paar weken alleen dressuurmatig gewerkt en nu sinds vorige week mogen we het springen en crossen weer voorzichtig gaan oppakken.
Vorige week in Ouderkerk fijn gesprongen met les en afgelopen weekend in Ede lichte training gedaan. Hij pakt t fijn op maar doen nog even rustig aan. Ik heb in oktober Ophemert BB staan. Voor die tijd nog een keer controle om te kijken of het opbouwen met springen geen verslechtering geeft. Gau heeft iig genoeg enthousiasme!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 17:59

Kelan schreef:
Wij starten ook in Heino. Relatief dichtbij, dat is wel fijn :)


Voor ons niet dichtbij. Bijna 2 uur rijden, enkele rit. En omdat zoonlief al om 8.07 de dressuurbaan in moet (en we dus al om half 5 moeten opstaan) moeten we de dag ervoor dus ook nog 4 uur rijden, om te verkennen. Maar goed, het wordt mooi weer ;-)

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 02:01

Vandaag mijn kleine smurf ook weer eens meegenomen. Ze gedroeg zich voorbeeldig, maar bij de Trakehner moest ze toch wel even in overleg.. :')

We hadden geen extra hulp mee, maar mijn instructrice had bij één hindernis toch nog een leuke foto gemaakt.

Afbeelding

IrisBorg

Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 15:48

nummie schreef:
DewiFoto schreef:
Ik heb ook Norg gereden. Super fijne dressuur. Springen fijn foutloos en in de cross in het L een fout op de eendenkooi. Tuurlijk hij was wat zwaarder dan vorig jaar en de eendenkooi stond ook rot ;( maar ik vond het verder niet een hele gekke L cross. Reden nog bijna binnen de tijd ondanks de fout. En gingen met een mooie 7e plaats naar huis.

Misschien dit jaar geen succes als je een debuut wilde maken. Maar ik vond het ook niet zo’n hele gekke cross als hier gezegd wordt.


Maar Dewi jij bent toch al M gestart met Chappie? Dan kan ik me voorstellen dat je dan deze L vindt meevallen en er niet van onder de indruk bent :))



Ik reed ook in Norg, de klasse L met 2 paarden, eentje die al lang L loopt en eentje die haar debuut maakte in Norg. De ervarener heb ik op H4 eruit gehaald, ze vertrouwde het niet en snapte het niet, kan gebeuren. De debutant liep een foutloze cross binnen de tijd. Voor het L heel goed te doen, technisch, maar niks dat niet kan of niet goed is gebouwd, behalve de bak als hindernis 4, dat was de enige die niet netjes geplaatst was. Voor de rest, alle lijntjes, ook het boompje op de bult en weer naar beneden, was een kwestie van controlerend rijden en niks raar gevraagd voor het L. Er waren idd niet veel alternatieven, maar wel genoeg ruimte voor een volte, als dat nodig was.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:20

@Annika wat balen... Vind jouw foto’s met Gaudi altijd erg vrolijk en enthousiast! Hoop dat hij snel en goed herstelt.

Iemand al Gelselaar gereden vandaag? Ik heb ‘m vanmiddag gelopen. Ziet er goed uit en lijkt me een fijne cross om dit najaar mee te beginnen. Hoop dat ik dat morgen ook nog zeg O:)

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:02

Ik heb hem gereden: dressuur heel goed, springen foutloos, cross super te doen, erg mooi tot hindernis 14.....water in zicht en mijn paard draait vlak voor de sprong om, toen lag ik er naast! Balen want de rest ging heel fijn, hij keek nergens naar terwijl er veel te zien was. Aandachtspuntje.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:52

oliebol zeg! Dat is balen joh... Volgende keer beter!

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:43

Hier ook gelselaar gereden. Erg leuke en eerlijke cross :))

florie71
Berichten: 132
Geregistreerd: 17-07-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:09

Even een vraagje:
Als je tijdens de cross per ongeluk de lage hindernis springt die naast de juiste hogere ligt ( lage tonnen...ipv de eraanvastliggende hogere) en daar zelf achter komt tijdens de sprong, een rondje rijdt en dan de juiste springt wordt dat dan gezien als " weigering" op de juiste tonnen of als verkeerd parcours?
De juiste zijn overigens daarna wel goed gesprongen

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:22

ik heb het een x gehad en dat was verkeerd parcours

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:46

Elke hindernis (dus tussen vlaggen) springen die niet jouw klasse is, is verkeerd pacours en dus uitsluiting dacht ik.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:05

Idd foutief parcour

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:45

nummie schreef:
Hier ook gelselaar gereden. Erg leuke en eerlijke cross :))


Vond ik ook! Fijn gereden vandaag. Vond de lijn 9ab wel lastig, maar ging foutloos gelukkig. Niet mooi, maar ach :')
Had helaas een superdomme stop op de 1e van het springparcours... _-:( Mijn paard keek ineens ergens op? Daarna gelukkig foutloos verder en ook de cross foutloos en binnen de tijd gereden. Dressuur 204,5, dus dat was ook prima! Net buiten de prijzen helaas, maar heel tevreden.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:15

Ja die eerste hindernis was lastig want recht op de jurywagen af. Gisteren werd er iemand uitgebeld na 3 stops op nr 1...wel sneu, want geen cross rijden dan.
Hindernis 9 vond ik heel leuk, die gedekte tuintafels en het paste goed in een gebroken lijntje.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:42

Had ‘m bij het lopen al goed bekeken! Idd mooi met een gebroken lijntje of recht met een galopsprong minder. Plan was goed, uitvoering iets minder O:) Had net wat ruimte over, dus paardlief moest groot op de tweede :o Sorry paard, maar hij deed het braaf gelukkig *\o/* Ik zat er op alsof ik aan het kitesurfen was :') Dus mijn paard is een held.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:54

Begreep dat gister meer combi’s problemen hAdden met hindernis 1 in het springen.
Mijn paard is ook een held(in). Heeft me foutloos het springen doorgeloodst en ook foutloos gecrosst.. was niet altijd even charmant. Maar wat een topper is ze!
Oh en ze heeft vanmorgen ook nog een paard gevangen..

Elke hoe is het nu met je paard?
Fijn dat Gau weer de goede kant op gaat Annika!
Hoe was Heino?

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:18

Heino was ook voor mij lekker dichtbij vandaag!

Ze hebben er flink wat werk in gestoken! De hindernissen hadden weer een lik verf en het was ook best uitdagend. Ook heerlijk weer erbij (wat een verbetering vergeleken met de 12 uur durende stortbui van vorig jaar).

Tijd stond ook strak want er was maar een handje vol die binnen de tijd reed. Ik dacht dat ik de award voor Hardgaan in Heino wel had binnengesleept maar ik was achteraf 2 sec buiten de ideale tijd. Wel heerlijk dubbel foutloos.

Ik mocht een 2e prijs meenemen in de B paarden *\o/*

Weet iemand wie de fotografen waren?
Laatst bijgewerkt door JusticeJ op 15-09-19 20:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:23

Gefeliciteerd met de resultaten en prijzen!

Voor ons eindigde Heino helaas tussen hindernis 4 en 5. De discussie tussen mij en mijn paard of we links of rechts langs een boom gingen, werd gewonnen door de boom :o
We botsen er dus tegen aan, en ik viel er af :(
Allebei wat schaafwonden en ik wat blauwe plekken, en hopelijk is dat alles.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:09

Da's ook balen, zo'n boom!

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:28

Bomen.. Er staan er ook zoceel in het bos. Haha. Jammer!

En gefeliciteerd!

Wij waren ook in Heino. Springen ramde ze er een balk af :+
Cross was leuk uitdagend. Had ik niet verwacht. Maar paard liep er mooi door heen, nog maar 4e keer B ofzo dus blij met een foutloze ronde.

En jawel. Volgens mij als enige van de B paarden zonder dressuur binnen de tijd _O- ruim binnen. Nog een mooie 5e prijs ook.

Volgens mij waren er geen fotograven. Dat is wel beetje tegenvallend en jammer voor de wedstrijd. Verdienen ze niet :+