Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:36

Tja de meeste bijrijders zijn jonge meiden vers van de manege, niet wat jij zoekt. De spoeling in de categorie ‘redelijk kunnen rijden’ en 18+ is simpelweg enorm dun.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:16

ik kom even binnenvallen hier. na bijna 2 jaar gaat mijn huidige bijrijdpaard helaas verhuizen. ik ben nog niet actief opzoek, maar lees toch graag mee of er iets voorbij komt in de omgeving van apeldoorn..

vind het met bijrijdpaarden altijd heel lastig, meerdere paarden bijgereden al, maar ook door vervelende situaties regelmatig afscheid moeten nemen. dit was het eerste paard waarvan ik had gedacht dat ik hier niet mee hoefde te stoppen. helaas liep de situatie even anders en wil de eigenaresse haar dichter bij huis hebben, wat natuurlijk heel begrijpelijk is, maar helaas te ver weg voor mij.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:18

its_daantjee schreef:
ik kom even binnenvallen hier. na bijna 2 jaar gaat mijn huidige bijrijdpaard helaas verhuizen. ik ben nog niet actief opzoek, maar lees toch graag mee of er iets voorbij komt in de omgeving van apeldoorn..

vind het met bijrijdpaarden altijd heel lastig, meerdere paarden bijgereden al, maar ook door vervelende situaties regelmatig afscheid moeten nemen. dit was het eerste paard waarvan ik had gedacht dat ik hier niet mee hoefde te stoppen. helaas liep de situatie even anders en wil de eigenaresse haar dichter bij huis hebben, wat natuurlijk heel begrijpelijk is, maar helaas te ver weg voor mij.

:(:) knuff.

Die van mij werd halsoverkop onder mijn kont vandaan verkocht terwijl ook ik dacht dat die nooit zomaar weg zou gaan . I know the feeling.

Volgende maand komt er hier wss een veulen heen zoals het er nu naar uit ziet.

Mag die matties worden met de tuiger en de welsh.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:32

is inderdaad een rotgevoel! ik snap de eigenaresse ook heel goed hoor, nu ze de kans heeft om haar paard aan huis te stallen wil ze dat ook graag. ik zou zelf niet anders gedaan hebben, maar baal er toch ontzettend van. het was zo'n fijne plek en ik was toch wel heel gek met het paard.

wat leuk dat er een veulen komt.. zo schattig <3

liesie55
Berichten: 103
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:11

troi schreef:
Tja de meeste bijrijders zijn jonge meiden vers van de manege, niet wat jij zoekt. De spoeling in de categorie ‘redelijk kunnen rijden’ en 18+ is simpelweg enorm dun.


Ja dat blijkt!
Had verwacht dat er genoeg mensen zouden zijn die niet de financiële middelen hebben, maar toch wat anders zoeken dan manege lessen.

Ik ga het nu proberen via de studenten vereniging van de universiteit de Uithof. Misschien beginnen hier mensen die verhuisd zijn voor hun studie, en belangstelling hebben.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:50

Ik lees ook weer even mee, ondanks dat ik eigenlijk alleen een verzorger zoek en niet zo zeer een bijrijder, maar misschien komt er wel iets voorbij :+

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 01:03

Goed plan.
En Facebook geeft wat meer reacties in de eigen regio. Dat zou ik zeker ook proberen.
Via je eigen netwerk laten delen geeft soms serieuzere en meer ervaren reacties dan in groepen.
Maar in groepen weer meer dan marktplaats en bokt.


Ik vind Bokt ook vaak tegenvallen qua reacties. Wordt toch minder bekeken door mensen uit de eigen regio dan Facebook en marktplaats.

Ik denk dat een deel van de volwassenen misschien ook niet zit te wachten op een eigenaar die intensief gaat "begeleiden"

Wat je omschrijft qua begeleiding past bij jonge onervaren ruiters, terwijl je serieuze volwassen ruiters zoekt. Die willen vaak graag, na inwerken, zelf lekker bezig zonder steeds op hun vingers gekeken te worden. (Tieners ook trouwens, maar die vragen qua verantwoordelijkheid soms nog wat meer begeleiding)

Zonder bijdrage met alleen eigen les betalen en 2 goed opgeleide paarden zou het probleem niet mogen zijn.
Misschien iets meer leuke info over de paarden?

Succes

liesie55 schreef:
troi schreef:
Tja de meeste bijrijders zijn jonge meiden vers van de manege, niet wat jij zoekt. De spoeling in de categorie ‘redelijk kunnen rijden’ en 18+ is simpelweg enorm dun.


Ja dat blijkt!
Had verwacht dat er genoeg mensen zouden zijn die niet de financiële middelen hebben, maar toch wat anders zoeken dan manege lessen.

Ik ga het nu proberen via de studenten vereniging van de universiteit de Uithof. Misschien beginnen hier mensen die verhuisd zijn voor hun studie, en belangstelling hebben.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:39

liesie55 schreef:
Hoi allemaal,
Na meerdere advertenties voor een bijrijder, weet ik het ook niet meer!
Nu 3 dagen weer een advertentie op bokt en ruim 400 x bekeken. Uitkomst : 1 reactie en nog een twijfel ook.... Ik begrijp het niet! Waarom is het zo moeilijk om een bijrijder te vinden? Ik heb 2 paarden M/Z dressuur en ik zoek iemand voor 2 dagen per week. Iemand die wil leren en zelf ook beter wilt worden. Ik vraag geen bijdrage, maar toch kan ik niks vinden. Hebben jullie tips????


Lijkt mij heel gaaf! Alleen heb ik momenteel nog even geen auto...

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:43

liesie55 schreef:
Hoi allemaal,
Na meerdere advertenties voor een bijrijder, weet ik het ook niet meer!
Nu 3 dagen weer een advertentie op bokt en ruim 400 x bekeken. Uitkomst : 1 reactie en nog een twijfel ook.... Ik begrijp het niet! Waarom is het zo moeilijk om een bijrijder te vinden? Ik heb 2 paarden M/Z dressuur en ik zoek iemand voor 2 dagen per week. Iemand die wil leren en zelf ook beter wilt worden. Ik vraag geen bijdrage, maar toch kan ik niks vinden. Hebben jullie tips????


Als ik geen paard had gehad, dan was het zeker wel een optie voor mij geweest. Alleen zou ik dan afschrikken van twee paarden. Ik vind er eentje bijrijden wel fijn, maar voor twee heb je wel veel meer tijd nodig. Ik snap dat je niet direct twee nieuwe mensen wilt hebben rondlopen, maar wellicht is dat wel een optie?

Ook mis ik wat de faciliteiten zijn, hoe groot is je rijbaan, altijd te rijden?

Het klink in ieder geval als een topplek :j Hopelijk vind je snel de juiste persoon!

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:09

its_daantjee schreef:
ik kom even binnenvallen hier. na bijna 2 jaar gaat mijn huidige bijrijdpaard helaas verhuizen. ik ben nog niet actief opzoek, maar lees toch graag mee of er iets voorbij komt in de omgeving van apeldoorn..

vind het met bijrijdpaarden altijd heel lastig, meerdere paarden bijgereden al, maar ook door vervelende situaties regelmatig afscheid moeten nemen. dit was het eerste paard waarvan ik had gedacht dat ik hier niet mee hoefde te stoppen. helaas liep de situatie even anders en wil de eigenaresse haar dichter bij huis hebben, wat natuurlijk heel begrijpelijk is, maar helaas te ver weg voor mij.


Ik vind 2 jaar bijrijden eigenlijk wel een lange periode hoor! Als je het gevoel wilt hebben dat je écht niet hoeft te stoppen is denk ik een eigen paard de enige optie.

Ik heb mijn zoektocht naar een bijrijder inmiddels weer gestaakt. -O- Het is toch wel lastig om iemand te vinden die echt aansluit bij mijn wensen. Ik zag hier iemand voorbij komen die zijn bijrijder een symbolische vergoeding geeft, daar ben ik nu ook over aan het nadenken, dan kan ik gewoon eisen stellen :')

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:43

Mocht je met de paard in regio Amersfoort staan, kan ik eens wat rondvragen @Mooblie. Al weet ik natuurlijk je eisen niet.
Overigens heb ik 6 jaar en nu al ruim vier jaar paarden bijgereden, dus een eigen paard hoeft niet per definitie als je lang hetzelfde paard wilt rijden. Is een stukje geluk hebben denk ik..

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:58

liesie55 schreef:
Hoi allemaal,
Na meerdere advertenties voor een bijrijder, weet ik het ook niet meer!
Nu 3 dagen weer een advertentie op bokt en ruim 400 x bekeken. Uitkomst : 1 reactie en nog een twijfel ook.... Ik begrijp het niet! Waarom is het zo moeilijk om een bijrijder te vinden? Ik heb 2 paarden M/Z dressuur en ik zoek iemand voor 2 dagen per week. Iemand die wil leren en zelf ook beter wilt worden. Ik vraag geen bijdrage, maar toch kan ik niks vinden. Hebben jullie tips????


Heb je misschien de advertentie zelf?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:00

its_daantjee schreef:
ik kom even binnenvallen hier. na bijna 2 jaar gaat mijn huidige bijrijdpaard helaas verhuizen. ik ben nog niet actief opzoek, maar lees toch graag mee of er iets voorbij komt in de omgeving van apeldoorn..

vind het met bijrijdpaarden altijd heel lastig, meerdere paarden bijgereden al, maar ook door vervelende situaties regelmatig afscheid moeten nemen. dit was het eerste paard waarvan ik had gedacht dat ik hier niet mee hoefde te stoppen. helaas liep de situatie even anders en wil de eigenaresse haar dichter bij huis hebben, wat natuurlijk heel begrijpelijk is, maar helaas te ver weg voor mij.


Ik ken in Vaassen nog wel mensen.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:29

Helaas ben ik ook weer zoekende, wegens verhuizen en werk, zijn er 2 bijrijders gestopt.
Dus de vliegende kiep op stal heeft nu een vast bijrijdpaard gekregen, maar ben nu weer op zoek naar een nieuwe vliegende kiep.

Heb via marktplaats een aantal reacties gehad, maar voornamelijk jonge meisjes, herintreders en personen die zichzelf erg overschatten qua kunnen.
En heel veel reacties van ik rij daar en daar is de lesverplichting dan echt nodig pffffffff.

Pffff zucht kreun steun.

Heb ik dan zo gekke eisen.
Bijrijden zelf is gratis, heb alleen een lesverplichting van 2 x per maand.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:56

Ik heb mijn verenigings lessen juist laten vallen omdat ik eindelijk een paar vond waarmee ik privé lessen kon en mocht volgen :+ :+

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:08

myk_en_shant schreef:
Helaas ben ik ook weer zoekende, wegens verhuizen en werk, zijn er 2 bijrijders gestopt.
Dus de vliegende kiep op stal heeft nu een vast bijrijdpaard gekregen, maar ben nu weer op zoek naar een nieuwe vliegende kiep.

Heb via marktplaats een aantal reacties gehad, maar voornamelijk jonge meisjes, herintreders en personen die zichzelf erg overschatten qua kunnen.
En heel veel reacties van ik rij daar en daar is de lesverplichting dan echt nodig pffffffff.

Pffff zucht kreun steun.

Heb ik dan zo gekke eisen.
Bijrijden zelf is gratis, heb alleen een lesverplichting van 2 x per maand.


Vind jou eis niet zo gek hoor! Zou t zelf ook willen!

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:15

Nou, hier zou iemand komen kijken om 19u. 19u20 toch maar een berichtje gedaan of ze nog kwam, maar er was iets tussen gekomen, dus het ging niet meer lukken. Laat dat dan even weten :roll:

Verder had er nog iemand van 13 gereageerd, maar die wel een eigen paardje heeft gehad. Ben heel benieuwd, klonk wel enthousiast :) Is eigenlijk iets aan de jonge kant, maar bij een geschikt iemand vind ik het echt niet erg om er wat extra tijd in te steken :)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:17

Waren er maar meer mensen zoals jullie, Hoe vaak ik wel niet de vraag heb gekregen of de lesverplichting weg kan is echt absurd vaak.
Tja dat heet simpelweg investeren in jezelf en behoud van mijn paarden.

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:11

myk_en_shant schreef:
Heb ik dan zo gekke eisen.
Bijrijden zelf is gratis, heb alleen een lesverplichting van 2 x per maand.


Dit is ook wat ik doe idd, maar dan minimaal 1 x pm, vaker mag natuurlijk. En bij mijn instructrice of ik wil kijken naar degene die je voorstelt, om te kijken of ik me erin kan vinden

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:42

YoniB schreef:
myk_en_shant schreef:
Heb ik dan zo gekke eisen.
Bijrijden zelf is gratis, heb alleen een lesverplichting van 2 x per maand.


Dit is ook wat ik doe idd, maar dan minimaal 1 x pm, vaker mag natuurlijk. En bij mijn instructrice of ik wil kijken naar degene die je voorstelt, om te kijken of ik me erin kan vinden


Bij mij hebben ze geen keuze in instructrice, lessen kunnen ze van mij krijgen, het zijn mijn lespaarden en pony's van mijn lesgeefstal. Dus een andere instructrice komt er niet.
Er is maar 1 instructrice en dat ben ik.

En blijkbaar staat dit ook niet iedereen aan, kreeg in het verleden een berichtje van iemand die mijn paard wou bijrijden en mijn lessen niet wou volgen en alleen maar van haar eigen instructrice.
Ten eerste kende ik die niet eens, ten tweede het zijn mijn paarden, dus mijn regels en eisen.
Dus je snapt uiteraard dat ik hier niet mee in zee ben gegaan.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:51

Mooblie schreef:
Ik vind 2 jaar bijrijden eigenlijk wel een lange periode hoor! Als je het gevoel wilt hebben dat je écht niet hoeft te stoppen is denk ik een eigen paard de enige optie.

Ik heb mijn zoektocht naar een bijrijder inmiddels weer gestaakt. -O- Het is toch wel lastig om iemand te vinden die echt aansluit bij mijn wensen. Ik zag hier iemand voorbij komen die zijn bijrijder een symbolische vergoeding geeft, daar ben ik nu ook over aan het nadenken, dan kan ik gewoon eisen stellen :')



2 jaar is zeker een lange periode! ik doelde meer op de paarden die ik ervoor gereden heb, die weren na een aantal maanden verkocht of verplaatst. Ik heb natuurlijk altijd in mijn achterhoofd dat het niet aan mij is wat er met het paard gebeurd. ik had alleen nu echt niet zien aankomen dat ze verplaatst zou worden, het kwam ook echt uit de lucht vallen. maar ik kan ook goed begrijpen dat eigenaresse haar paard aan huis wil nu ze daar de mogelijkheid voor heeft, en dat gun ik haar natuurlijk ook ontzettend.

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:55

Bij mij hebben ze geen keuze in instructrice, lessen kunnen ze van mij krijgen, het zijn mijn lespaarden en pony's van mijn lesgeefstal. Dus een andere instructrice komt er niet.
Er is maar 1 instructrice en dat ben ik.

En blijkbaar staat dit ook niet iedereen aan, kreeg in het verleden een berichtje van iemand die mijn paard wou bijrijden en mijn lessen niet wou volgen en alleen maar van haar eigen instructrice.
Ten eerste kende ik die niet eens, ten tweede het zijn mijn paarden, dus mijn regels en eisen.
Dus je snapt uiteraard dat ik hier niet mee in zee ben gegaan.[/quote]

Ja als je zelf lesgeeft en het ook nog eens je lespaarden zijn snap ik dat helemaal ja. Lijkt me ook geen rare eis...

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 23:01

YoniB schreef:
Bij mij hebben ze geen keuze in instructrice, lessen kunnen ze van mij krijgen, het zijn mijn lespaarden en pony's van mijn lesgeefstal. Dus een andere instructrice komt er niet.
Er is maar 1 instructrice en dat ben ik.

En blijkbaar staat dit ook niet iedereen aan, kreeg in het verleden een berichtje van iemand die mijn paard wou bijrijden en mijn lessen niet wou volgen en alleen maar van haar eigen instructrice.
Ten eerste kende ik die niet eens, ten tweede het zijn mijn paarden, dus mijn regels en eisen.
Dus je snapt uiteraard dat ik hier niet mee in zee ben gegaan.


Ja als je zelf lesgeeft en het ook nog eens je lespaarden zijn snap ik dat helemaal ja. Lijkt me ook geen rare eis...[/quote]

De persoon werd nog pissig ook nog, hahaha echt belachelijk hoe ze reageerde.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:32

Kende ze jou en je manier van lesgeven? Anders vind ik het al helemaal grappig dat iemand oordeelt dat jij niet bij haar past. :')

Hier nog steeds gelukkig met mijn bijrijders. 8-) Hoewel met het begin van een nieuw schooljaar het wel spannend is of de roosters en huiswerk niet teveel gaat zijn icm bijrijden.

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:49

@myk en shant. Misschien moet je wat duidelijker maken wat je precies bied dat meer is dan een gewone lesklant zijn. Een pessimist denkt misschien dat je dan naast de veplichte lessen vooral gratis stalhulp bent omdat de verzorgpony/ paard teveel wordt gebruikt in de lessen voor veel vrijrijden. En dat vrijrijden is natuurlijk waar de bijrijders het vooral voor doen.