Goede osteopaat of chiropractor omgeving Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Goede osteopaat of chiropractor omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:54

Hahaha, het zou niet de eerste keer zijn als iemand zo slecht leest op Bokt :')
Maar in dit geval toch echt ook aangeraden voor je paard. Bowen is een beetje vaag, wel begrijpelijk vind ik op zich... Maar valt voor een hele hoop mensen onder de noemer kwakzalver.

Maar omdat ik er persoonlijk echt heel erg goede ervaring ermee heb, raad ik het ook aan voor paarden. Simpelweg omdat ik zelf er een definitievere oplossing in heb gevonden dan in alle fysio's die ik in de jaren ervoor heb bezocht. Het was altijd wel wat, het symptoom werd behandeld en kort daarna verscheen de pijn weer ergens anders. :+

Ik vertrouw erop dat het bij dieren ook zo werkt. Maar mijn paard heeft niet echt iets, hooguit wat licht onderhoud :')

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede osteopaat of chiropractor omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 22:04

Dat probleem herken ik helaas bij mijzelf ook. Dat pijnklachten even opgelost zijn maar al snel terug komen of op andere plekken. Ik ga eens even kijken. Dank je voor de tip.

Jet

Berichten: 12045
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 01:10

Ik zou in het geval van jouw paard ook eerder gaan voor iemand die Bowen-therapeut of Cranio-Sacraal therapeut is dan een Osteo of Chiro. Die werken vaak heel zacht in op een lichaam met wel heel goede resultaten.

De enige waar ik goede ervaringen mee heb van degenen die genoemd zijn is Heleen Hamminga inderdaad, maar of ze nog paarden behandelt durf ik niet te zeggen.

moonfish13
Berichten: 18237
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 01:55

Janine1990 schreef:
Hahaha, het zou niet de eerste keer zijn als iemand zo slecht leest op Bokt :')
Maar in dit geval toch echt ook aangeraden voor je paard. Bowen is een beetje vaag, wel begrijpelijk vind ik op zich... Maar valt voor een hele hoop mensen onder de noemer kwakzalver.

Maar omdat ik er persoonlijk echt heel erg goede ervaring ermee heb, raad ik het ook aan voor paarden. Simpelweg omdat ik zelf er een definitievere oplossing in heb gevonden dan in alle fysio's die ik in de jaren ervoor heb bezocht. Het was altijd wel wat, het symptoom werd behandeld en kort daarna verscheen de pijn weer ergens anders. :+

Ik vertrouw erop dat het bij dieren ook zo werkt. Maar mijn paard heeft niet echt iets, hooguit wat licht onderhoud :')


Ik vind bowen helemaal niet vaag hoor.
Zoek maar eens op fascial release therapie, dat is ook op fascia gericht.
Ik had al jaren een stijve voet ondanks spierknopen losmaken en dry needling.
Fascia release ontdekt en ik heb geen stijve voet meer, al moest ik er in het begin wel vaak wat aan doen.
Maar na een half jaartje was het echt doorbroken als in dat de stijfheid veeeeel trager terugkomt.
Of soms zelfs niet.
Oorzaak van die stijve voet is trouwens keihard door mijn enkel gaan als puber, vanuit sprong.
Maar deze therapie is inderdaad ook heel zacht, lijkt vaag maar het werkt als een tierelier.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Goede osteopaat of chiropractor omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 02:31

Karianne van Lodash is echt goed! Heeft bij ons alle manegepaarden gedaan en mijn eigen dressuurknollie.. ze is veelzijdig en denkt mee voor beste resultaat

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede osteopaat of chiropractor omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 10:47

Jet ik ga eens kijken, dank je wel. Het belangrijkste is dat diegene rekening zal houden met haar leeftijd. Ze moet op haar oude dag gewoon lekker vrijuit kunnen bewegen. Zoveel hoeft ze niet meer te doen natuurlijk. Ik heb haar gister even aan de lijn gehad om te kijken hoe ze loopt. Maar het zit gewoon echt niet goed. Het lijkt erop dat ze haar benen gewoon niet goed meer naar voren krijgt. Ik weet niet of dit een spierenkwestie is of dat er meer gaande is.

Doyal
Berichten: 118
Geregistreerd: 27-12-13

Re: Goede osteopaat of chiropractor omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:52

Ik zou inderdaad ook Kim Sluiter van Hippodinami aanraden :)

Dieuwke_
Berichten: 4553
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:58

Hier is Femke ook geweest voor mijn merrie, erg tevreden! Voor mij de eerste keer om een osteopaat aan het werk te zien bij paarden en ze heeft heel netjes uitgelegd wat ze allemaal ging doen.

H_W_
Berichten: 69
Geregistreerd: 25-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:10

Paulette Zorn doet bowen voor mens en paard. Aardig en kundig. Kijkt niet alleen naar het probleem zelf maar naar het hele lichaam.
http://www.equidact.nl

har166

Berichten: 2042
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Goede osteopaat of chiropractor omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:51

Mark Schuiling vind ik een aanrader. Ook voor mens en dier :D

Horsehealt
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:25

An Mosterman is super, gediplomeerd craniosacraal therapeut, osteopaat en dryneedling. Werkt samen met meerdere dierenartsen en andere gediplomeerde therapeuten, vind ik zelf persoonlijk prettig. Ze is enorm druk, maar zeker de moeite waard, al 2 jaar bij al onze paarden!

ElCid

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Goede osteopaat of chiropractor omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:33

We hebben nu ook Claartje Freriks bij 1 van de paarden gehad, chiropractor. Ze is dierenarts en werkt o.a. bij Den Hoek in de de Bilt. Op woensdag werkt ze in Ruinen maar komt ook aan huis. Je kan haar bereiken via Den Hoek.