Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:48

Er zal vast wel geld naartoe gaan, maar het feit dat we daar niet eens van op de hoogte zijn zegt al genoeg toch? Met de Notre Dame werd er overal in de media zo hard geschreeuwd hoeveel geld er wel niet werd gedoneerd aan de kathedraal. Bij deze natuurramp zie ik alleen maar mensen die het supporten, maar in het nieuws/media nog bijna niks van gezien of gehoord. Zegt genoeg vind ik.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:48

Whale schreef:
Shaggy09 schreef:

Het is te gek voor woorden.
Miljarden naar een kathedraal die behalve geschiedenis/cultuur/emotionele waarde ons niks geeft. Maar ons zuurstof kan ons ondertussen gestolen worden...

Echt deze wereld. :+


Wie zegt er dat er geen geld naar toe gaat? Noorwegen heeft bijv. de afgelopen jaren een miljard euro gestoken in de Amazonefonds. Die zijn nu gestopt omdat de president van Brazilië met die fonds begon te bemoeien en alle bestuurders naar huis heeft gestuurd.



Er zijn meer landen eruit gestapt recent. O.a. (uit de blote bol) Duitsland.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:51

Cowboy55 schreef:
Whale schreef:
Wie zegt er dat er geen geld naar toe gaat? Noorwegen heeft bijv. de afgelopen jaren een miljard euro gestoken in de Amazonefonds. Die zijn nu gestopt omdat de president van Brazilië met die fonds begon te bemoeien en alle bestuurders naar huis heeft gestuurd.



Er zijn meer landen eruit gestapt recent. O.a. (uit de blote bol) Duitsland.


Duitsland ook ja. Wat enigzins te begrijpen is. Want dan stuur je geld, en waar gaat het geld naartoe? Hoogstwaarschijnlijk niet naar het Amazonegebied.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:07

Dat facebook een advertentie afkeurt en ik niet weet waarom...

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:14

DeMolenhoek schreef:
Dat facebook een advertentie afkeurt en ik niet weet waarom...


Wat voor advertentie is het?

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:35

Paardenspullen. Dekjes, dekens, peeskappen etc. Dus geen dieren, namaak, valse advertentie, reclame en dergelijke.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:36

Mensen die niet goed lezen _O-

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:45

DeMolenhoek schreef:
Paardenspullen. Dekjes, dekens, peeskappen etc. Dus geen dieren, namaak, valse advertentie, reclame en dergelijke.


Misschien ligt het aan het woord pees? Heb je niet per ongeluk peeskamer getypt? :Y)

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:51

Staan er foto's van een paard bij? En volgens mij keurt hij ook al af bij het woord 'paard'

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:54

Nee geen foto van een paard :) Maar als hij al afkeurt op het woord paard is het wel een heel gevoelige filter :')

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:07

Een boer die de hekken van mijn land open laat staan na er al een keer over gesproken te hebben. Gelukkig loopt daar nu niks, maar als je al zomaar over iemand zijn land gaat doe dan gewoon die hekken weer dicht, al moet je er de volgende dag weer over. Het ging al eens bijna mis. Zucht..

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:18

casperzazoe schreef:
Dat ik zo boos ben over het gebeuren in de Amazone. Geen bron gevonden dat het echt al 16 dagen in de fik staat trouwens. Maar er wordt geen poedersuiker aan gedaan, het wordt gestart door de boeren zelf en verliezen de controle. Maar niemand hoger op geeft een fiets, niemand die geld inzameld voor de lokale stammen of om wildlife te redden.


Ja, dit is echt diep triest en breekt m'n hart -O-
Niet dat wij als burger zijnde iets kunnen doen om die branden te stoppen, maar het is te bizar voor woorden dat dit niet meer aandacht krijgt in de media. Er zal ook vast wel een actie gestart worden of misschien is die al gestart. Niet dat je deze schade kunt inhalen op kort termijn, maar wat is dit pijnlijk om aan te zien :(

En dan zul je zien dat je nog geen 1/10e binnenhaalt van wat de Notre Dame ramp binnen 24u al binnen geharkt had, voordat er überhaupt al een actie gestart was. Om maar wat te noemen. Geschiedenis bewaren en in ere houden is ook belangrijk vind ik, maar de toekomst van de aarde is wat mij betreft dan toch net wat belangrijker.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:21

Whale schreef:
Duitsland ook ja. Wat enigzins te begrijpen is. Want dan stuur je geld, en waar gaat het geld naartoe? Hoogstwaarschijnlijk niet naar het Amazonegebied.


Dat is idd weer zo ja, net als vele andere goede doelen... Waar gaat dat geld nu echt naartoe? Het is al met genoeg dingen gebleken dat een gros vh geld vaak niet gaat waar het naartoe moet gaan.
Maar ik vind het dan toch alsnog jammer dat landen zich terugtrekken uit zulke dingen, want dat lost uiteindelijk ook niks op helaas.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:33

cursebreaker schreef:
Whale schreef:
Duitsland ook ja. Wat enigzins te begrijpen is. Want dan stuur je geld, en waar gaat het geld naartoe? Hoogstwaarschijnlijk niet naar het Amazonegebied.


Dat is idd weer zo ja, net als vele andere goede doelen... Waar gaat dat geld nu echt naartoe? Het is al met genoeg dingen gebleken dat een gros vh geld vaak niet gaat waar het naartoe moet gaan.
Maar ik vind het dan toch alsnog jammer dat landen zich terugtrekken uit zulke dingen, want dat lost uiteindelijk ook niks op helaas.


Het is kiezen tussen geen geld geven of geld geven wat in verkeerde handen valt.

Nieuwe bomen planten is ook weer een dingetje. Het grootste gedeelte van de bosbranden zijn in Brazilië. De president daar is juist de gene die de boeren meer vrijheid heeft gegeven om te kappen, en zij zijn ook de stichters van de branden. Dus of hij dan toestaat om nieuwe bomen te laten planten...

Trieste situatie.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:37

Het is idd kiezen tussen die 2 dingen ja. Dan kies ik er wel nog liever voor om geld te geven en ervan uit te gaan dat in ieder geval een gedeelte, hoe klein dat dan ook mag zijn, gebruikt wordt voor het goede doel. Als je niks doet, zal er Sowieso niks gebeuren natuurlijk.

Ja het is een trieste situatie, zeker als je dan kijkt naar wat je zegt over hoe de president omgaat daar met het natuurbeheer. Zo jammer, dat veel presidenten geen f*ck lijken te geven om de toekomst van de aarde en het milieu en alleen maar bezig zijn met het Nu en niks anders, terwijl we ondertussen wel beter mogen weten. Niet dat ik zelf heilig ben en perfect met het milieu omga, maar ik probeer wel steeds bewuster te leven en te verbeteren waar dat voor nu kan. Maar gewoon Niet openstaan voor zoiets is echt killing voor onze toekomst, zeker als het dan mensen betreft die in zo'n mega machtspositie verkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:10

Aan alle automobilisten die net de rode kruizen negeerden op de van Brienenoordbrug. Alsof de hulpdiensten daar voor hun lol staan |o

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:16

Verkeerde stofzuiger geleverd... En degene die ik wilde is uiteraard nooit meer leverbaar *zucht*

Ofwel ik kan deze houden, krijg 10 euro terug ter compensatie, maar heb wel een iets mindere stofzuiger en een die 2x zo zwaar is (8 kg) als het model dat ik eigenlijk wilde (4 kg)
Ofwel ik koop een model dat 6 euro duurder is (en uiteindelijk dus 16 euro meer kwijt als ik dat doe), moet nog bijna 2 weken wachten voor ik mn stofzuiger dan heb, maar dan is hij wel ook iets beter dan het model dat ik eigenlijk wilde en ook 4 kg in plaats van 8.

Weet niet zo goed wat ik nou moet doen eigenlijk |o

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:19

laraxXxemma schreef:
Verkeerde stofzuiger geleverd... En degene die ik wilde is uiteraard nooit meer leverbaar *zucht*

Ofwel ik kan deze houden, krijg 10 euro terug ter compensatie, maar heb wel een iets mindere stofzuiger en een die 2x zo zwaar is als het model dat ik eigenlijk wilde
Ofwel ik koop een model dat 6 euro duurder is (en uiteindelijk dus 16 euro meer kwijt als ik dat doe), moet nog bijna 2 weken wachten voor ik mn stofzuiger dan heb, maar dan is hij wel ook iets beter dan het model dat ik eigenlijk wilde en ook 4 kg in plaats van 8.

Weet niet zo goed wat ik nou moet doen eigenlijk |o


Ik zou dan toch voor die tweede optie gaan; het iets betere model.

Het is natuurlijk rot als je nog 2 weken moet wachten. Maar je zou bv. kunnen vragen of je een tijdelijke vervanger kunt krijgen of anders misschien aan familie of kennissen, etc. vragen of je in die 2 weken even de stofzuiger komt lenen af en toe. Ik zou hier even kijken naar de lange termijn, aangezien je er wel even mee moet doen. Dan zou ik liever kiezen voor de stofzuiger die dan beter is. Anders heb je geheid kans dat je spijt gaat krijgen dat je voor de mindere stofzuiger gekozen hebt die ook nog zwaarder is - dan ga je waarschijnlijk over een tijd vloekend door het huis omdat je zo'n zwaar kreng moet meeslepen :')

Maar wel super irritant ja!

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:26

laraxXxemma schreef:
Verkeerde stofzuiger geleverd... En degene die ik wilde is uiteraard nooit meer leverbaar *zucht*

Ofwel ik kan deze houden, krijg 10 euro terug ter compensatie, maar heb wel een iets mindere stofzuiger en een die 2x zo zwaar is (8 kg) als het model dat ik eigenlijk wilde (4 kg)
Ofwel ik koop een model dat 6 euro duurder is (en uiteindelijk dus 16 euro meer kwijt als ik dat doe), moet nog bijna 2 weken wachten voor ik mn stofzuiger dan heb, maar dan is hij wel ook iets beter dan het model dat ik eigenlijk wilde en ook 4 kg in plaats van 8.

Weet niet zo goed wat ik nou moet doen eigenlijk |o


Ik zou ook voor de tweede optie gaan. Stofzuigen is al zo'n poedersuiker klus en als je dat dan ook nog moet dan met een stofzuiger die eigenlijk niet naar je zin is. :=

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:29

Ja ik zou ook voor die betere gaan.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:29

Ik zou voor de tweede gaan. je hebt zo veel geld bespaard op een oven, 16 euro kan er wel vanaf toch? :P
(en zou proberen of je alsnog die 10 euro compensatie krijgt als ze de verkeerde hebben geleverd)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:33

theadora99 schreef:
Ik zou voor de tweede gaan. je hebt zo veel geld bespaard op een oven, 16 euro kan er wel vanaf toch? :P
(en zou proberen of je alsnog die 10 euro compensatie krijgt als ze de verkeerde hebben geleverd)

:') Fair point
Kan wel eens kijken of ze die idd alsnog willen geven.

Thanks iedereen! Hij gaat terug :j

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:04

Feit blijft wel dat zij een verkeerd product hebben gestuurd dus ik zou inderdaad wel even doorzeuren haha

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:09

Sommige teksten bij vacatures. Schrijf gewoon normaal en probeer niet hip te doen met Engelse woorden >;)

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:16

Deze ochtend geopereerd
Ik lig momenteel op pijnstillers, maar kan niet ademen zonder zeer aan mijn ribben.
Heb al 4 verschillende pijnstillers gehad.
Nu nummer 5 rechtstreeks in de spier.
Hopelijk kan ik nu wel ademenen