Trouwen zonder feest/gasten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 13:41

meggiemeg schreef:
Aprella schreef:
Oooh. Hoe bedoel je dat mensen toch nog iets zouden doen?

Verder vind ik het best wel egoïstisch. Niemand anders zou toch moeten kiezen hoe wij deze stap in ons leven vieren? Laat staan iets aan ons opdringen dat wij niet leuk vinden.


Je hebt altijd mensen die denken dat jullie het wel leuk vinden om een surprice party te krijgen

Verder ben ik het met je eens, jullie dag jullie keuze.



ooh nee.... daar had ik nog niets eens aangedacht :') Help.

Ibbel

Berichten: 49173
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:43

Aprella schreef:
Ik kan leven met "ooh ik had toch gehoopt op x" of "waarom geen". Maar kwaad worden vind ik nu niet echt respectvol.


Maar, je wéét helemaal niet of schoonpa kwaad wordt. Dat weet je pas nadat je het hem verteld hebt. Dus tja, je zit nu allerlei doemscenario's te bedenken, waar je niet eens van weet of ze uit zullen komen. Je kunt er ook niets aan doen als ze wel uitkomen, dus wat wil je nu?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:45

Aprella schreef:
beatje schreef:
Hoe je ook trouwt er is altijd wel iemand die iets niet goed vind.Bij mij ging het ondat ik geen jurk aan wilde.Ik vind jurken heel mooi,maar draag er nooit 1.Dus wilde een wit broekpak.Je kan je niet voorstellen wat een rel dat gaf :')

Dus laat je vriend het zelf zeggen,we trouwen die en die datum en doen er niks van.
Als ik jou was, had ik het pas vermeld als je al getrouwd was want nu heb je kans dat mensen toch iets gaan doen.



Ooh super cool zo'n broekpak.

Oooh. Hoe bedoel je dat mensen toch nog iets zouden doen?

Verder vind ik het best wel egoïstisch. Niemand anders zou toch moeten kiezen hoe wij deze stap in ons leven vieren? Laat staan iets aan ons opdringen dat wij niet leuk vinden.

Omdat mensen het weten en dan denken laten we toch een bloemetje,kado'tje geven of etentje of een taart.Omdat al is het ook enkel maar een contract toch iets betekend in een mensenleven wat belangrijk is.Dus daarom zou ik zelf het achteraf gezegd hebben als je er echt niks rond wilt.Maar dat is nu te laat :o
Dus doe gewoon wat je wilt,commentaar krijg je toch wel ,Gratis :')

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 13:47

Ibbel schreef:
Aprella schreef:
Ik kan leven met "ooh ik had toch gehoopt op x" of "waarom geen". Maar kwaad worden vind ik nu niet echt respectvol.


Maar, je wéét helemaal niet of schoonpa kwaad wordt. Dat weet je pas nadat je het hem verteld hebt. Dus tja, je zit nu allerlei doemscenario's te bedenken, waar je niet eens van weet of ze uit zullen komen. Je kunt er ook niets aan doen als ze wel uitkomen, dus wat wil je nu?


Nee natuurlijk niet. Hij kan ons verrassen. Ik bedenk ook niet echt doemscenario's. Als het aan mij had gelegen had ik het al lang verteld maar mijn partner verwacht dat hij kwaad gaat worden omdat hij een paar weken geleden ook kwaad was over iets soortgelijks.

Ik heb dit topic ook helemaal niet geopend om hierover te praten maar ik was gewoon nieuwsgierig hoeveel andere mensen zonder feest waren getrouwd maar dat is een beetje verloren geraakt :p

Ibbel

Berichten: 49173
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Trouwen zonder feest/gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:07

Wij zijn ook zonder feest getrouwd. Maar wel met alle ouders erbij, broer en zus van mijn man plus 2 sets goede vrienden als getuigen. En dat is informatie waar je ook niets aan hebt, want dat wil je ook niet.

Anoniem

Re: Trouwen zonder feest/gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:53

Als je het brengt van nou schoonvaders ik snap dat jij het graag anders zou zien, ik begrijp je standpunt (ongeacht wat jouw mening over zijn standpunt is), maar wij doen dit graag op onze manier.
Lijkt mij niet dat iemand daar met goed fatsoen tegenin kan gaan toch?

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:06

Wil je het zonder mensen doen dan doe je dat gewoon lekker, breng het zelf dan ook als een formaliteit :)

Wij zijn op maandag even snel "gepartnerd" op het gemeentehuis, omdat we daarmee op de beste manier onze zaken konden regelen volgens de notaris, voor de aanschaf van ons huis. Voor ons was het ook maar een formaliteit, we hebben niet zoveel met trouwen / in de belangstelling staan. Mijn man wilde wel liever een GP, want hij vond het een leuk idee dat we dan altijd nog eens "echt" zouden kunnen trouwen :P

Tot onze verrassing maakten ze er op het gemeentehuis toch nog wel iets van, wij dachten dat we gewoon een handtekening gingen zetten :o Maar ze deden er heel feestelijk over, nog een soort toespraakje met ja zeggen, er werden 2 getuigen achter hun bureau vandaan getrokken en het voelde toch wel ineens als iets bijzonders aan :oo Die zagen we niet aankomen := Kregen geloof ik zelfs een bosje bloemen mee naar huis. Was super lief allemaal.

Daarna linea recta meteen weer verder met de verhuizing samen :))
Achteraf gezien hadden we misschien beter toch onze ouders mee kunnen nemen en wat kunnen gaan eten ofzo, maar daar hebben we eigenlijk helemaal niet aan gedacht omdat we dachten dat we alleen even handtekeningen gingen zetten...


Op zich als je zo duidelijk niks ziet in een bescheiden viering, dan denk ik dat je zo'n samenzijn normaal gesproken wellicht ook nooit doet voor een verjaardag, of zomaar een keer in de zomer de BBQ aansteekt en wat mensen vraagt? Als je al nooit echt mensen uitnodigt voor een hapje / drankje dan zullen mensen er toch al weinig verwachtingen van hebben zou je denken.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:09

Aprella schreef:
Oooh. Hoe bedoel je dat mensen toch nog iets zouden doen?


Bij ons was het ook de bedoeling dat we het klein gingen houden. Het (gratis) huwelijk was voor ons meer een administratief handigheidje (maar we houden wel van elkaar hoor :D ). Uiteindelijk kwam er toch nog wat familie opdagen bij het stadhuis en had mijn schoonmoeder een fotograaf geregeld. Wij vonden het dan wel leuk, maar als je niet op goedbedoelde acties zit te wachten, dan had een kaartje ter kennisgeving achteraf wellicht handiger geweest.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:13

Ik ben nooit getrouwd en zal niet trouwen, maar vroeger riep ik ook altijd al dat ik langs het gemeentehuis zou gaan in spijkerbroek,hoor. Het is een administratief iets voor mij.
Bruiloften vind ik eerlijk gezegd een belachelijk fenomeen en weggegooid geld. Lokken ook allerlei problemen en ongenoegens uit die je normaal nooit hoeft te confronteren.
Maar als een ander daar lol in heeft vind ik het prima.
Ik ga ook niet naar bruiloften.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Trouwen zonder feest/gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:21

Wij zijn wel getrouwd met alles erop en eraan. Maar mijn broertje en zijn verloofde zijn vorig jaar 'stiekem' getrouwd zonder dat iemand er vanaf wist. Mijn ouders vonden dat iets minder leuk omdat er van tevoren wel gepraat was over feesten, recepties etc. Het kwam dus erg onverwacht.
Ik vond het geen probleem, alleen wat jammer dat ze precies 1 dag na ons zijn getrouwd :')

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:17

Wij gaan ook trouwen zonder feest. Keertje uiteten met mijn familie, keertje uiteten met zijn familie en ze moeten maar tevreden zijn. En wie op voorhand gaat klagen, kan thuisblijven.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Trouwen zonder feest/gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 03:29

Wij zijn getrouwd en hebben het daarna op Facebook gezet. Vond niet iedereen leuk :') Zou het zo weer doen.

Dorine92
Berichten: 5332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 03:47

Cayenne schreef:
Aprella schreef:
Toen we een tijdje terug zeiden dat we misschien wel in het buitenlanden wilden trouwens, werd hij kwaad omdat hij er dan niet bij zou kunnen zijn. :') .


Zo raar is dat toch niet? De bruiloft van je kind is iets belangrijks waar je als ouder natuurlijk bij wilt zijn.
En idd je hebt getuigen nodig, dus alleen met z'n tweeën trouwen lukt sowieso niet.

Dat is wel raar. Het gaat namelijk helemaal niet om pa en wat hij er allemaal van vindt.
Ik zou lekker doen wat je zelf wilt en zeker niet pa gaat belonen voor zijn idiote gedrag door hem als getuige te vragen (tenzij je dat al van plan was, maar ik zou zelf, als ik dat al van plan was, door zulk gedrag acuut de beste man niet meer als getuige willen)
Gewoon doen wat jij graag wilt hoor! Jouw trouwerij, jouw wensen. De rest heeft er niks van te vinden en voegt zich er maar naar. En anders mogen ze het lekker zelf gaan organiseren en betalen en dan kun je altijd nog kijken of jij ook wilt komen op hun trouwfeest :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Trouwen zonder feest/gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 04:33

Nee, het is niet raar. Maar dat betekent nog niet dat je er iets mee hoeft te doen. Uiteindelijk is het de dag van TS en niet die van de vader.
Maar dat vader er graag bij wil zijn lijkt me qua gevoel heel normaal :)

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 06:30

Anoniem schreef:
Je kunt je niet voorstellen dat het voor ouders wel een ding is dat hun kind gaat trouwen?
Dat het voor veel mensen tegenwoordig gewoon een formaliteit is, neemt niet weg dat het zeker voor oudere generaties echt een grote levensgebeurtenis is. Een beetje begrip daarvoor zou charmant zijn.

Maar al met al, jullie trouwdag, jullie (al dan niet) feestje.


Zelf vader zijnde, zou ik zeggen : trouw zoals als jullie willen, het is Jullie huwelijk! Dat vind ik dan weer charmant van de vader,

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 06:33

Cayenne schreef:
Nee, het is niet raar. Maar dat betekent nog niet dat je er iets mee hoeft te doen. Uiteindelijk is het de dag van TS en niet die van de vader.
Maar dat vader er graag bij wil zijn lijkt me qua gevoel heel normaal :)


Dat is ook een heel normaal gevoel, maar als ouder siert het je als je terughoudend bent in dit soort zaken. Hun leven, zijn volwassen en maken hun eigen keuzes. die zou je moeten respecteren zonder boos te worden.

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:21

Aprella schreef:
Cayenne schreef:
Aprella schreef:
Toen we een tijdje terug zeiden dat we misschien wel in het buitenlanden wilden trouwens, werd hij kwaad omdat hij er dan niet bij zou kunnen zijn. :') .


Zo raar is dat toch niet? De bruiloft van je kind is iets belangrijks waar je als ouder natuurlijk bij wilt zijn.
En idd je hebt getuigen nodig, dus alleen met z'n tweeën trouwen lukt sowieso niet.


Ik vind het wel vreemd dat het voor mijn partner zijn vader meer betekend dan voor ons.


Evelijn schreef:
Je hebt toch iig getuigen nodig... dus helemaal alleen kan sowieso niet.


In België heb je dit gelukkig niet meer nodig. *\o/*


Dammie schreef:
Is een barbecue met familie of een diner met een beperkte groep dan een mogelijk compromis ?
Is er toch iets voor de familie en het kost geen vermogen.


Ik ga geen compromis maken. Voor mij en mijn partner is dit een formaliteit. Net hetzelfde als enig ander soort contract ondertekenen. En wij willen echt geen geld uitgeven om iemand anders een plezier te doen. Ik vind het al ongemakkelijk dat er iemand ons op een etentje wilt trakteren om het te vieren.

eh, ik als Belg weet niet beter dan dat je getuigen nodig hebt. Alleen zijn dat dan even 2 medewerkers van het gemeentehuis dat ze optrommelen om als getuige te dienen. Je hoeft er zelf dus niet voor te zorgen voor zover ik weet.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:34

Misschien ben ik een beetje een botte boer..

Maar vind je echt een probleem maken om niets.
Wat is nu het probleem dat die man erbij wil zijn als je handtekening zet? En jouw ouders ook.
Als het maar een paar minuten duurt en je doet hen er een plezier mee wat geeft het dan? Is het echt de stress en teleurstelling waard van je schoonvader?

Ja, tuurlijk heb je je eigen keus en waarden.. maar als voor jullie dat papiertje niets betekend en voor je schoonvader wel, dan waarom mag ie d'r dan niet bij zijn? Zet je eigen dan even opzij voor die 30 minuten en ga dan lekker je eigen ding doen de rest van de dag. Je hebt nog 1110 minuten die dag over om lekker met z'n 2 te zijn.
Laatst bijgewerkt door Nagini op 13-08-19 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:34

Nancy96 schreef:
[
oooh waauw :D Wij vertellen het wel aan iedereen zodat ze eventueel de vrijde dag waar ze voor ons huwelijk recht op hebben wel kunnen opnemen.



dit vind ik wel raar, zelf geen geld willen uitgeven aan een feest( prima, moet je zelf weten), maar wel de werkgevers op laten draaien voor een vrije dag voor een "feest" wat niet gehouden wordt.[/quote]

Sowieso vervalt dat recht als mensen helemaal niet mogen komen. Of mensen moeten liegen dat ze naar de bruiloft gaan.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:39

Aprella schreef:
Na 13 jaar samen te zijn gaan mijn partner en ik trouwen *\o/*

Doen wat je zelf wilt, maar uitspreken aan de schoonvader/vader dat je begrip hebt voor hoe hij er over denkt maar dat jullie dit gaan doen op jullie manier.
Dat is wat ik zou doen.

Hier destijds getrouwd in magere tijden zonder groot feest met een kleine groep intimi en een buffetje thuis. Geen ervaring dus met trouwen zonder anderen.

FrNo
Berichten: 3662
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:51

manzano schreef:
Nancy96 schreef:
[
oooh waauw :D Wij vertellen het wel aan iedereen zodat ze eventueel de vrijde dag waar ze voor ons huwelijk recht op hebben wel kunnen opnemen.



dit vind ik wel raar, zelf geen geld willen uitgeven aan een feest( prima, moet je zelf weten), maar wel de werkgevers op laten draaien voor een vrije dag voor een "feest" wat niet gehouden wordt.


Sowieso vervalt dat recht als mensen helemaal niet mogen komen. Of mensen moeten liegen dat ze naar de bruiloft gaan.[/quote]



Klopt, als je niet naar de bruiloft gaat, heb je ook geen recht op een verlofdag. Als je zelf niet gaat of als je niet bent uitgenodigd.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:59

Gisteren zijn mijn zwager en schoonzusje een geregistreerd partnerschap aangegaan (eigenlijk ook trouwen). Zij hebben ook geen feest of iets gedaan. Alleen de getuigen zijn meegegaan en de mensen die koffie wilde drinken kwamen dezelfde avond langs. Dus het kan wel en wordt wel gedaan.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Trouwen zonder feest/gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:01

Ik heb het vorig jaar gedaan, wel met ouders erbij.
Daarna taartje gegeten en s'avonds uiteten geweest met totaal 8 personen.
Mijn zusje en zijn broer waren er ook bij de hele dag :) Voor ons mooi klein.

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 10:27

manzano schreef:
Sowieso vervalt dat recht als mensen helemaal niet mogen komen. Of mensen moeten liegen dat ze naar de bruiloft gaan.


Ik maak de beslissing niet of ze al dan niet thuis willen blijven.


Nagini schreef:
Misschien ben ik een beetje een botte boer..

Maar vind je echt een probleem maken om niets.
Wat is nu het probleem dat die man erbij wil zijn als je handtekening zet? En jouw ouders ook.
Als het maar een paar minuten duurt en je doet hen er een plezier mee wat geeft het dan? Is het echt de stress en teleurstelling waard van je schoonvader?

Ja, tuurlijk heb je je eigen keus en waarden.. maar als voor jullie dat papiertje niets betekend en voor je schoonvader wel, dan waarom mag ie d'r dan niet bij zijn? Zet je eigen dan even opzij voor die 30 minuten en ga dan lekker je eigen ding doen de rest van de dag. Je hebt nog 1110 minuten die dag over om lekker met z'n 2 te zijn.


Omdat dat ik dit niet wil. Dan wordt het weer een gedoe. En dan weer foto's en als ik zeg 'nee ik wil niet dat er foto's genomen worden' is het weer een discussie waarom ik dit niet wil -O- .
Ik wil gewoon dat mijn keuzes gerespecteerd worden. Ik ga niet heel mijn leven toegevingen doen om iemand anders gelukkig te maken.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:54

Mijn zwager is getrouwd zonder iemand erbij. Hij kondigde heel groots aan (op de eerste verjaardag van mijn zoon) te gaan trouwen, en zei daarna dat hij er niemand bij wilde hebben. Hij trouwde uit liefde voor elkaar en daardoor met elkaar. Schoonmoeder janken, heel veel gedoe geweest, maar wij vonden het niet boeiend, ieder z'n ding. Zij zijn na de plechtigheid naar een pretpark gegaan. Zij had een wit mantelpakje aan en die foto staat 14 jr later nog op de kast.

Vrienden hebben kaartjes verstuurd vanaf de vakantiebestemming met de trouwfoto aan de voorkant in mooie kleding en de tekst wij zijn getrouwd erop. Die viel ook niet goed, zij is heel hecht met haar zussen. Maar ook dat is daarna weer goed gekomen, zijn nog steeds hecht.

Gewoon doen wat goed voelt, je trouwt maar 1x
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 13-08-19 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt