Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fluffyfoxJarig

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:06

Wat leuk weer 2 jonkies erbij!

Mn filmpje wil idd niet uploaden zie ik nu.
Dus nog eens proberen:

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 00:03

Eindelijk na lang wachten even een update gekregen over Ferro. Hij groeit als kool, nog wachten op 1 papiertje en de DNA test en dan mag hij mee. Het grappige is dat hij best donker geworden is. Maar ik ben eruit, zelfs als het een schimmel zou worden, hij gaat mee :+:


Afbeelding

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:24

Escada schreef:
Eindelijk na lang wachten even een update gekregen over Ferro. Hij groeit als kool, nog wachten op 1 papiertje en de DNA test en dan mag hij mee. Het grappige is dat hij best donker geworden is. Maar ik ben eruit, zelfs als het een schimmel zou worden, hij gaat mee :+:


[ [url=m/9YO0T9.jpg]Afbeelding[/url] ]



Awh wat leuk!!

Jenara

Berichten: 1566
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:31

Wat een mooie paarden die hier weer voorbij komen!

Ikke84, wat spannend! Weet je al wanneer je voor het eerst mag rijden? :D
Armas Lienzo is wel een knapperd zeg!!

Delphi2, Welkom! Azaya is mooi! zo'n prachtige kleur en met die dapples (naam in het Ndl ontglipt me even) <3 Veel succes met het inrijden en welkom in ons clubje van jonge PRE's in training :D

ZoeyDercks, wat een mooie foto!! prachtige kleuren en zo mooi scherp!

Escada, Oehh leuk! Laat je ons weten wat het resultaat is, wanneer weet je het? En proficiat alvast dan met je beslissing ;)

Ik ben een paar dagen in Ndl geweest, dus Jenara heeft een lang weekend vakantie gehad :p
Ben vandaag weer teruggeweest en gereden en ze blijft het toch echt lastig hebben in de diepe zand, in stap is het wel ok en doet ze super haar best, stelling aan beide kanten lukt mooi (wisselen van stelling op 1 lijn is nog moeilijk :p) slangenvoltes en 8-tjes beginnen best goed te gaan, als ik het mooi voorbereid, lukt het wisselen van kant al best netjes. Draf blijft echter moeilijk, zo ontspannen als ze begon te lopen op dat laatste filmpje dat ik hier deelde, blijft ze nu echt zoeken naar haar evenwicht, zelfs aan de lange teugel zakt ze nog niet echt met haar hoofd. Ik hoop dat ze stilaan weer wat meer spierkracht en balans ontwikkelt en dat onze piste nog wat beter gaat liggen.

Ze had vandaag een klein wondje net boven haar oog, heb ik even ontsmet en helende zalf aan gedaan, dus hopelijk ziet het er morgen alweer wat beter uit. Daarnaast heeft ze een soort van zwellinkje onder haar kaak,
iemand een idee wat het zou kunnen zijn en of ik me zorgen moet maken?

Afbeelding

Om met een leukere noot te eindigen, hier alvast twee foto's die ik mocht ontvangen van onze shoot vorige week :D

Afbeelding

Afbeelding

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:12

Mooie shoot foto's. Vooral die in de mist. Heel mysterieus.
Mijn cruzado heeft momenteel ook van die plekjes onder zijn kin. Hij heeft ze ook kaal geschuurd. Denk bij hem dat het van de laatste eikenprocessierups haartjes zijn want daar heeft hij super gevoelig op gereageerd. Heb hem onder een soort van eczeemdeken moeten zetten.
Weet niet of jij misschien ook eiken in de buurt hebt staan?

En speaking of Mr. Neo. Ben net terug van 2 weken vakantie en meneer lijkt al weer gegroeid. Hij is de zwarte, de vos bruïne is zijn moeder.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:49

@ikke echt een gaaf dier heeft wel wat weg van Don, zag hem al voorbij komen. Ben wel benieuwd, hoe is het bevallen, het kopen bij Ypenburghoeve? Hoor veel gemixte verhalen

@escada, eindelijk, het wachten was het waard, ben echt heeeel benieuwd hoe ze er straks uit komt te zien <3

Filmpje van Don nog niet naar gekeken, wou het in een gif zitten maar dat werkt blijkbaar niet. Niet echt tijd voor gehad ook om aan te denken, het leek erop alsof hij hoefrot begon te krijgen, dus daar druk mee bezig geweest en hij had nog zijn dikke voorbeen, dus ren nu naast m zodat ie netjes in een rechte lijn in draf blijft. Zo overbelast hij het t minste, maar krijgt ie toch z'n beweging. En ik ook :=
Maar hij is wel een beetje dik geworden hierdoor.. dus het word tijd dat hij gaat wennen aan de enge buitenwereld zodat we lekker lange wandelingen kunnen maken door de bossen hier :):) als het goed is zijn alle problemen weg!
Vandaag wel zijn meest charmante foto kunnen maken :')

Afbeelding

Ikke84
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-19

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:59

Swpck ik vond het kopen daar wel ok.
Niks op aan te merken. Ik vind het hele mooie fijne paarden
Hij staat daar nog steeds en hij blijft daar ook staan.

Armas lijkt zeker wel wat op Don. Hoe oud is Don?

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:21

Stal je hem daar dan ook permanent of alleen nu met het zadelmak maken?
Op pagina 240 heb je nog wat foto's :j hij is van maart 2016, een stukje jonger dus.

Ikke84
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-19

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:22

Oh leuk ik ga even kijken.
Hij blijft daar permanent staan.
Het is niet ver bij ons vandaan en best wel relaxed.

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:44

Jenara schreef:
Ze had vandaag een klein wondje net boven haar oog, heb ik even ontsmet en helende zalf aan gedaan, dus hopelijk ziet het er morgen alweer wat beter uit. Daarnaast heeft ze een soort van zwellinkje onder haar kaak,
iemand een idee wat het zou kunnen zijn en of ik me zorgen moet maken?

[ [url=m/OY4bDh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om met een leukere noot te eindigen, hier alvast twee foto's die ik mocht ontvangen van onze shoot vorige week :D

[ [url=m/2av50E.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4nfWrr.jpg]Afbeelding[/url] ]



Waarschijnlijk heeft je merrie eruptiecystes mijn jonge merrie heeft ze ook. Ik heb rontgenfoto's laten maken omdat ik het niet helemaal vertrouwde. Maar het is niks geks als ze aan het wisselen zijn en het komt vaker voor dan je denkt.
Hoop dat het dat is :-)

Hier de foto, de doppen houden het groeien van de kiezen tegen waardoor ze een weg naar beneden zoeken,als de dop eraf is gaat de kies gewoon weer naar boven en is de bult snel weg

Afbeelding

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:56

Dit is mijn jonge merrie trouwens :-) volgens mij heb ik haar hier nog niet voorgesteld
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:12

Wauw gaaf dier! Hoe oud is ze?


Ik ben namen aan het verzinnen voor Ferro. Misschien dat ik hem zo laat maar vind het niet echt een leuke naam :o Ik heb nu deze namen:

Keano
Ti Sento
Dilano
Salvadore
Armani

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:31

Hele mooie merrie idd!

Ik vind Ferro eigenlijk mooier dan de namen die je opnoemt :o

Ikke84
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-19

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:34

Ik zou ook ferro doen. Hele leuke mooie naam

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:38

Wie weet blijft het wel Ferro dan :') Mijn vorige merrie haar vader was Ferro dus vond het een beetje duf dat ik nu weer een ´Ferro´ heb :P

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:31

Afbeelding


Gaat deze jongeman (net 4) nog voldoende uitzwaren voor mij denken jullie?
(testritje, eerste onwennig meters, te klein 16.5` zadel voor mij)

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:54

Die gaat nog een heel eind uitzwaren denk ik ja.

Je kan mijn mening wel raden, je kent mo en mij ;)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:27

Hij zwaart vast nog uit, maar op dit moment is het een beetje een ‘IJslander combinatie’ in mijn beleving.

(Ik heb zelf naast mijn PRE nog IJslanders, vandaar die vergelijking).

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:53

Hij zal vast iets uitzwaren, maar persoonlijk zou ik verder kijken naar een iets groter maatje. Zou zo zonde zijn als het uiteindelijk tegen valt.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:42

Thanx!
T is zoooo lastig inschatten en keuzes maken...
Hij heeft echt het karakter wat ik zoek, en dat is me zo veel waard!
Maar ik val wel echt op de steverige types qua bouw. Zijn beweging is wel weer heel fijn, al is hij met z'n 4 jaartjes nog wel lekker uit balans en niet zo sterk natuurlijk.

Twijfels.... ;) m'n hart zegt ja, m'n verstand zegt dat ik niet te veel op mijn gevoel af moet gaan...

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:48

Ik zou de gok wel durven nemen.. helemaal als hij verder precies is wat je zoekt!
Hij zwaart nog uit, er komt nog bespiering op. Dan is het al een heel ander paard!

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:08

4 jaar, daar moet nog een hoop groeiwerk aan gebeuren. Daar alleen zou ik hem niet voor laten staan.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:23

Mijn ervaring is dat ze wel ronder en zwaarder worden als ze hengst blijven, maar als ruin? Dat valt wel mee, ik vind het voor het plaatje net niet mooi maar als hij alles is wat je zoekt zou ik hem ook niet laten staan.
Hij word wel gespierder etc en nog wat cm erbij maar tis niet dat daar volgend jaar een knoeperd van een Pre staat. De mijne is welgeteld 1,5 cm gegroeid afgelopen jaar (5)

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:32

Mijn 3 jarige groeit nog alle kanten op en is nog steeds een slungel.

Modesta is na haar 8e nog uitgezwaard zelfs.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:55

Ja tuurlijk groeien ze nog wel, maar het is niet zo dat er over een paar jaar een ander paard staat. Hoevaak staan ze wel niet te koop dat ze toch niet zo zwaar en groot zijn geworden als gehoopt. Deze is niet net als de mijne trouwens heel barok. Dat zie je als 3 jarige wel of ze echt een knoest gaan worden. Het skelet is zoals het is.
Zonde om hem te kopen als hij dadelijk niet uitzwaard en je dat wel had verwacht. Hoe groot is hij eigenlijk?