Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:51

M'n vriend houdt me goed op de hoogte wat ze uitspoken :=

Nouja uitspoken... Ze staan meer dutjes te houden als iets anders :') _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:13

Zo.. even snel bijgelezen :D

Maar.... wij hebben de paarden ook eindelijk aan huis :):) Zondag heb ik alles opgehaald en gisteravond onze nieuwe merrie <3 Dat vinden die mannen maar wat spannend :') Nu ook weer werken, dus heb ze ook niet lang in de gaten kunnen houden. Maar mijn vriend is thuis.. dus komt vast goed :D :j

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:17

Net al de brochure binnen gehad, dus makelaar werkt stuk sneller dan verwacht :)

Heb zelf wat kleine opmerkingen geplaatst, maar als ze dat aanpassen gaat ie er al op ipv vrijdag :)

Leuk, maar ook vet balen.......Dan moet ik echt elke dag het huis goed schoon houden met 2 honden en 2 katten.
Niet te lekker en gekruid koken........En hopen dat het niet regent en wij steeds vies, nat etc binnen komen. Scheelt met schoonmaken.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:22

Dat verkopen was echt een klote periode. En elke keer maar weer je huis uit moeten.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:27

belle_boef schreef:
Dat verkopen was echt een klote periode. En elke keer maar weer je huis uit moeten.


Nou dat........Maar ze willen als de telefoon roodgloeiend staat toch een open dag doen. Ik hield daar als koper niet zo van, maar het wordt me ook door onze eigen hypotheek adviseur aangeraden.

Gister met foto's maken had ik de honden even aangelijnd, zodat ze niet steeds in beeld gingen. Normaal ziet niemand de katten en blijven die wel weg bij vreemden..........NOT. De fotograaf was een dierenliefhebber en de katten bleven maar komen.

Had normaal bedacht hun thuis te laten bij bezichtigen, maar twijfel daar nu ernstig over. Heb maar 1 reismandje.
De zwarte moet sowieso mee, want die mag echt niet buiten de tuin komen of bij voordeur eruit glippen. En die laat mensen hun nek breken. Je ziet hem op onze zwarte matjes ook niet op de trap liggen.

Dus ik mag straks steeds rondjes rijden met 2 honden en 2 katten in de auto. Of ik haal nog zo een rugzak voor katten. En dan maar in bos lopen, hahaha Eentje op mn rug, andere voorop.

Ik vind het verder niet zo erg, als mensen maar komen uit serieuze interesse en niet buren of vage kennissen omdat ze vooral nieuwsgierig zijn.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:54

Spannende tijden voor degenen die de paarden net aan huis hebben!

Ik vond het in het begin ook reuze spannend om ze alleen te laten, maar het went echt wel snel.

SP, een open dag is wel handiger denk ik? Hoef je maar 1x je huis te poetsen :')

En BB, pssm negatief is echt wel fijn nieuws :D

Ik ben de laatste tijd vooral bezig geweest met de bosmaaier, het onkruid groeit zo hard op het moment -O-

Verder is de stal klaar en hebben we stromend water *\o/*. Echt luxe. Ik probeer nog een foto te maken maar er staan iedere keer fotobombers in de weg :+

Vanmiddag even geen zin om klusjes te doen dus heerlijk gereden, onder het toeziend oog van de fotobombers :')

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:56

belle_boef schreef:
Dat verkopen was echt een klote periode. En elke keer maar weer je huis uit moeten.



Maar mijn huis is nog nooit zo opgeruimd en netjes geweest dan in de verkoop periode

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:13

Hebben jullie trouwens een tip om de 'bak' wel begroeiingsvrij te krijgen, maar niet te frezen. Ik ben bang dat als we frezen, dat het echt veel te mul wordt om in te rijden.. en zoveel groeit er op het moment niet.. weten jullie een manier om deze weinige 'plantjes' weg te krijgen, zonder de bodem helemaal om te gooien... :D :?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:24

xXutopiaXx schreef:
Hebben jullie trouwens een tip om de 'bak' wel begroeiingsvrij te krijgen, maar niet te frezen. Ik ben bang dat als we frezen, dat het echt veel te mul wordt om in te rijden.. en zoveel groeit er op het moment niet.. weten jullie een manier om deze weinige 'plantjes' weg te krijgen, zonder de bodem helemaal om te gooien... :D :?


Hoeveel en wat is het?

Bij ons heb ik de paarden een paar dagen steeds wat laten opeten.

Wij hebben een sleep met pennen en sleep en die trekt meeste er verder wel uit. Dan moet je alleen af en toe een hoopje met bladhark even bij elkaar doen en weggooien.

En veel rijden.....

Het was steeds wat warm geweest en onze bak had ook veel groen. Heb ze vd week op de koele dag laten rennen en de bak was weer goed :)

Ons huis is ook netjes en opgeruimd nu. Maar we hebben dieren, dus elke dag haren en zand. Ik ben dol op mn dieren en ze mogen overal komen, amar voor anderen vind ik het vervelend als mensen ons huis naar dieren vinden ruiken. Mijn eigen neus is extreem sterk, dus ik heb snel dat ik vind dat het ruikt.

Als koper vond ik het echt vervelend dat je belt en niet gewoon kan bezichtigen en onderhandelen. Maar wanneer de telefoon echt te vaak gaat bij de makelaar kom je er haast niet onderuit. En de hypotheek man denkt dat het nog boven de vrpr kan gaan en we niet met de eerste de beste in zee moeten gaan. Hij zei; 10.000 euro meer scheelt toch aanzienlijk.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:26

Veel rijden :D

Ik laat de plantjes staan. Met slepen gaat het grootste deel weg. Verder maak ik me er niet zo heel druk meer om.

Zoals mijn overbuurvrouw vorig jaar zei, toen ze me alleen maar zag zwoegen en veel te weinig genieten, het wordt vanzelf een keer winter ;)

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:43

Bak slepen. Ik deed het met een pallet

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:46

Dat ook!

Onze verhuurder spoot alle brandnetel plat. Ik vroeg hem dat niet te doen, want daarna liet hij alles vol gif bij onze paarden gewoon liggen.
Vorig jaar stond het helemaal vol en heb ik staan doen. Meeste geprobeerd te drogen, maar dat lukte niet echt.
Zij vonden het vervelend, maar ik zei dat het mooi een extra buffer was tussen hun niet goed afgezette tuin en onze paddock.

Dit jaar heb ik dat deel laten staan en een ander deel alleen geknipt en laten liggen. dat hebben ze opgegeten.
de rest is alweer bijna weg.

Enige is dat ik nu om de dag veel eikels moet weghalen.......

Maar rijden houdt je bak meestal het beste en als je daar geen tijd voor hebt, je paarden even laten uitrazen, werkt ook.......

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:03

Dit topic gaat verdomd snel als je een weekend geen internet hebt :')

Helemaal brak maar de paarden hebben het prima gered hier en ik heb me vreselijk vermaakt op Castlefest.

Ondertussen is Pixel er ook, loopt al goed rond en is heerlijk brutaal :Y)
Afbeelding

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:20

Dank jullie!

@Melewel: Voorlopig gewoon palen en lint. Willen ooit alles in het hout, maar dat wordt voor nu wel heel prijzig.

@Superpony: Dat is inderdaad ellende die verkoopperiode. Wij lieten de katten gewoon thuis, zo’n gestress anders voor ze. Kun je ze niet even in de minst boeiende kamer opsluiten?
Hopelijk is het snel verkocht!

@Azmay: Ach wat een leuk koppie heeft Pixel!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:27

Pixel is echt fantastisch :+: Mooi dat je een geslaagd Castlefest hebt gehad :D :):)
Kan niet wachten tot wij onze Flits naar huis kunnen halen <3 Hij zit nu nog bij m'n ouders, maar ik durf hem pas hierheen mee te nemen als hij een paar dagen binnen 'opgesloten' kan zitten.. nu staat steeds de deur nog open, omdat we zoveel heen en weer aan het sjouwen zijn, ben ik bang dat ie wegbreekt en de weg kwijtraakt... :(:)

Thanks voor de tips.. gewoon slepen is ook wel een goed idee.. even iets zwaars er overheen halen en dan trek je inderdaad denk ik wel de meeste plantjes eruit, de grond is zo droog.. zal zo eens een foto maken van waar de bak moet komen. Er zal vooral Canadeze fijnstraal staan en iets van vreselijk uitgebloeid, inmiddels heel lang en omgevallen 'gras'...
En da's inderdaad waar Claudia; het wordt vanzelf winter :') :j niet teveel drukmaken...

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:46

Azmay, wat een snoetje....

Wat is een castle feest?

KDonna, ze gaan toch overal naar binnen. de makelaar en een stel is al 3 mensen......Dan is hij allang weer er vandoor.

Ik neem de zwarte sowieso mee. Daar breek je echt je nek over en hij is niet wijs als hij op straat zou komen voor.
We hebben de tuin afgesloten, dus daar kan hij niet uit. Maar ook daar gaat de deur open en kan hij naar binnen.

Als hij op straat komt, gaat ie gewoon midden op de weg liggen enzo. Ik zou echt geen rust hebben.

Hij is geen stress kip. In de auto vindt hij niet leuk, maar misschien bestel ik serieus zo een rugzak dat ie kan kijken en gaan we wandelen.

De rooie maak ik me geen zorgen over. Die heeft ook wat verstand mee gekregen :)

Utopia, een fijne sleep is wel handig. Dan pak je hem toch even snel en is het zo gedaan. Misschien op mp kijken. Wij hebben ook een 2e hands, maar zie je niet.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:56

Een sleep is geloof ik wel handig ja.. al moet ik zeggen, net gewoon 'in de wei' gereden en dat ging eigenlijk ook wel prima.. had verwacht dat hij veel meer zou struikelen, omdat hij perfect gepolijste bakken gewend is :') Maar hij deed het eigenlijk best wel goed :D <3

Geïmproviseerde poestplaats :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker uitzicht :+: <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 06:12

Lynn_Nikita schreef:
belle_boef schreef:
Dat verkopen was echt een klote periode. En elke keer maar weer je huis uit moeten.



Maar mijn huis is nog nooit zo opgeruimd en netjes geweest dan in de verkoop periode

:') :j Ha, ha, bij mij ook. Gelukkig was het bij ons binnen 1 week verkocht (in de crisistijd) en waren we snel van dat gedoe af.

Veel succes en sterkte met je beestjes superpony.

Paarden in de bak werkt inderdaad het best tegen onkruid. Anders is slepen de oplossing.

Ik zie weer mooie plaatjes voorbij komen, nieuwe mensen (welkom!), een gave poezel en een geweldige poetsplaats +:)+ .

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:21

Over die poetsplaats... kom ik vanochtend achter de schuren, zie ik m'n hoofdstel nog in de boom hangen _O- Moest 'm gister met afzadelen even snel kwijt en vond dit wel een mooi plekje :')

Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:49

Je hebt toch niet je hoofdstel "aan de wilgen gehangen" >;)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:50

Hahahaha _O- Soort van... :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:58

Zo hang ik mijn spullen ook op hahahah, laatst hing mijn poetstas er nog.
Ach, het heeft wel wat, toch?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:15

Hahaha, gelukkig kwam je hem weer tegen :) Ik vind het een mooie plek.

Zelf zit ik al wat te fantaseren voor verbouwen en aanleg buiten voor de paarden en denk dat ik echt zo een houten vastzet balk wil.

Ik had even terug ook iets stoms ( vaker, maar dat ga ik niet toegeven natuurlijk )
Mn ene ruin staat bij me en ik had mn vest uit gedaan waar hij aan liep te klooien. Toen deed ik hem voor de grap over zijn hoofd. ( daar zit ie verder niet mee )
Maar ik werd afgeleid en ging daarna verder. Op een gegeven moment drukt ie achter me tegen me aan. Staat ie helemaal hopeloos, haal dat ding van me af.

Ik gebruik de paarden wel vaker. Ze lopen ook weleens rond met een borstel op hun kont ofzo.

Heb wel grappige foto's, maar zit op chrome book van mn zoon al een tijdje

Het huis schoon houden is 1 ding, maar momenteel de tuin netjes houden is echt een uitdaging. Het zou regenen, dus ik sproei niet en gras is dor, er zijn al wat plantjes dood......En het ligt steeds vol met blad.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:17

superpony schreef:
Zelf zit ik al wat te fantaseren voor verbouwen en aanleg buiten voor de paarden en denk dat ik echt zo een houten vastzet balk wil.


Jaaa zo'n ding wil ik voor buiten ook <3 Zo stoer :j
En idd, hier lopen ze ook geregeld met borstels op hun kont rond _O-

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:20

Ja, ik vind ze altijd mooi en makkelijk ook. Wel even kijken hoe je die echt goed stevig maakt.

Ik doe altijd maar wat. Meestal staan ze nu aan hooihuisje vast of sta ik voor de zadelkamer en gooit mn man de zadels erop. Maar als ik alleen ben is zo een vast zet ding wel handig en dan wil ik iets wat ik mooi vind.
En veilig........

Heb ooit ergens gestaan waar ze rabat delen tegen de muur hadden en daar vastzet ringen in. Mijn toen paard zet een stap naar achter, trok ring eruit en 4 rabat delen.