Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:57

Afbeelding

Dit is de vrolijke spekbol die vanaf nu dus meegaat voor rondjes aan de hand :Y)
Heb in de sales nog een slofteugel besteld. Niet om als slof te gebruiken, wel om aan de lange teugel te kunnen werken onderweg.
Wie weet ga ik er ooit nog op, maar hij zal toch 100 kg mogen afvallen eer ik naar een zadel kan beginnen uitkijken :o

gebokt
Berichten: 430
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:50

Goedemiddag
Ik ben een stille genieter van de blokkers bokaal. Aangezien deze afgelopen is zou ik graag met de volgende mee willen doen. Hoe werkte dat okalweer?

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:53

Als je mooney een pb stuurt en toevoegt op Endomondo, wordt je toegevoegd :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8316
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:28

Zo, geen idee waar ik geëindigd ben maar dat zal wel diep triest zijn :')

Ik kon zelf geen lange afstanden meer maken door mijn enkels en vervolgens stond madam op rust voor haar veulen. Maar nu ben ik bezig met de ruin door te rijden zodat ik met hem grotere afstanden kan gaan maken. Er zit nog een beetje werk in maar ik kan niet wachten om weer lekker op pad te kunnen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:43

Fijn vooruitzicht Muiz!

Heb de nieuwe challenge ook maar geaccepteerd, geen idee of het wat gaat worden. Gisteren wel al de eerste meters gemaakt, 950 om precies te zijn :') Hij was me een beetje té hangerig/sloom dus maar teruggedraaid en nog wat in de piste gehobbeld, geen idee wat het was maar we zullen het zien. Was in ieder geval voor beiden niet leuk dus dan doen we het maar niet.

Vorige challenge is ook niet om over naar huis te schrijven, net geen 400 gedaan en wil niet eens weten hoeveel effectief gereden aangezien de wandelingen er ook bij zitten. Zal wel niet teveel zijn. Wil wel weer aan de slag ermee, ik wil echt wel weer rijden en genieten van de buitenritten, en dat kan alleen maar door het te gaan doen. Dus dat gaan we nu proberen 8-) Als ik tijd vind ...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:44

Ha, tijd. The magic word.

Moet daar ook nog eens naar op zoek bij tijd en wijlen

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:05

ik meot wachten op de hoefsmid en de zadelmaker. hoefsmid volgende week, zadelmaker 4 september.
kan dan wel wat stapritjes maken

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:52

Titane heeft sinds vandaag ijzers onder zijn voorhoeven. Als ie daar goed mee blijft lopen, kunnen we weer lekker kilometers maken :D

Getup

Berichten: 8281
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:20

IK was een heerlijk rondje doen. Morgen een Klein rondje en zondag wedstrijd. Dressuurwedstrijd :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:45

Morgen komt de smid om het vermiste ijzer er weer onder te zetten. Zondag wedstrijd: dressuur, groepsdressuur en springen. Maandag en/of dinsdag rondje in het veld denk ik zo.
Zou eigenlijk vanavond nog een rondje ernaast willen doen met de tinker maar ben beetje ongerust dat de achterblijver dan alsnog weer idioot gaat doen. En dan ofwel 2e ijzer er ook aftrapt, ofwel zich helemaal lam loopt.

Dilemma dilemma.

Eens hij terug vierkant staat krijgt hij vanaf nu wel peesbeschermers en springschoenen om als ik met zijn maatje op pad ga. is nooit langer dan een uurtje en liever ingepakt heel blijven dan iedere week schade/ijzers kwijt.

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:57

Wel lastig dat ie steeds zn ijzers aftrapt :=

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8316
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:13

Zeker een fijn vooruitzicht [***], en al helemaal na de 398 kilometer van dit jaar waar bij mij 60% rondjes mennen zijn geweest :')

Hier ook een die steeds ijzers mist. Heel leuk die witte voeten maar man man wat een gezeur met brokkelen en aftrappen steeds :roll:

Vanaf wanneer is de nieuwe challenge bezig trouwens? Is dat nu al?

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:32

Volgens mij is die gisteren begonnen :j

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8316
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:32

Inderdaad het is al begonnen. Dan toch maar even gas geven met de knopjes er op zetten :p

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:51

Eigenlijk trapt hij alleen ijzers af als hij echt lang staat en de smid nodig moet komen, dus op zich valt dat mee. Dan vallen er er eerder onderuit van een lichte tik.

Behalve als hij dus compleet over de zeik gaat wanneer ik zijn vriendje weghaal. Dan is het rennen, sliding stop, heel kort draaien en weer rennen. En dus ijzers lostrappen...
Gelukkig nooit schade aan de hoef.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:33

Hier de eerste paar km al gemaakt, wandelend. Meeste kilometers maak ik niet op het paard, haha.

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 20:58

Hier ook de eerste km gemaakt.
Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:22

mooney schreef:
Hier ook de eerste km gemaakt.
[ [url=m/IXPmwb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet eerlijk, jij hebt 2 PK :o

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:29

De challenge is voor ons nu ook echt begonnen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 14:53

Dorine92 schreef:
mooney schreef:
Hier ook de eerste km gemaakt.
[ [url=m/IXPmwb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet eerlijk, jij hebt 2 PK :o

Haha 1,5 . Die ernaast is een 2 jarige kleuter die wat ervaring en conditie op mag doen naast haar moeder :) .

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:39

Varekay, zo van de voorkant lijkt het mee te vallen qua dikte.
Is een boomloos zadel niet wat?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:45

Hij is zodanig vet dat hij op zijn billen effectief een deuk heeft lopen van het vet. Iets wat hij niet heeft als hij beter op gewicht is.
Hij drilt ook echt als een pudding als hij draaft of in galop rondsprint.

Loopt wel 100% rad en zuiver en geen beenharde manenkam maar goed. Zoals het nu is kan het in ieder geval niet blijven.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:07

Aah jammer dat de laatste dag niet meetelde! Had nog lekker een ritje gedaan met Simone die dag. Uiteindelijk als 19e geëindigd met 1336 kilometer. Helaas zag ik ook dat een aantal ritjes per ongeluk op wandelen stonden en dus niet mee geteld zijn.

Gister lekker een kort rondje met barebackpad gedaan en vandaag 14,5 km gemend :)
Afbeelding

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:22

Ik heb de eerste kilometers er ook weer opzitten. 3 windhoosjes gespot onderweg, Alleen slechte foto’s, onduidelijk in het echt waren ze beter te zien.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:37

Hier ook terug back on track na een hele tijd niet buiten hebben gereden door een deuk in het vertrouwen. Hij was geschrokken toen ik was afgestap omdat hij iets eng vond en hij had hem losgetrokken en de drukke weg naar stal helemaal afgegalopeerd. De schrik za en zit er nog steeds goed in.

Maar ik merk toch dat hij sinds we verhuisd zijn veel meer gespannen is op buitenrit. Hij schrikt van kleine dingen, durft soms dingen niet meer voorbij en is kijkerig naar veel zaken. Het probleem is dat hij dan vaak durft om te draaien en wegvluchten als je hem teveel forceert. En dan geraak ik terug gespannen want ik wil niet vallen of met hem op de de drukke weg terechtkomen. Iemand enig idee hoe het komt dat hij plots zo schrikkerig is? Hij staat op een paddock paradise met een vriendje dus beweging genoeg. Hij staat nu wel op een andere vitaminebrok, misschien is het dat? Ik vind het jammer want door een blessure is buitenrijden het enige wat we nog kunnen doen en ik zou er graag terug van genieten. -O-

Vandaag dus ook op een gegeven moment afgestapt om gevaarlijke toestanden te vermijden, hij had oprecht schrik van een bordje met "aardappelen te koop" en lief dan naast mij te trippelen. 18 jaar en een koudbloed. :roll: Ik hoop dat hij rap ontsnappen wordt op dit toertje, want er zijn fijne zandpaden om op te draven en galopperen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding