[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:17

Als je gaat inruilen kun je altijd kijken wat ze bieden.

De D750 is enorm fijn, ik ben er al 3 jaar heel gelukkig mee.

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:17

Ik heb nu een 1100d, en zit me echt te ergeren kwa kwaliteit. Ik weet dat objectieven belangrijker zijn. Maar toch de vraag. Ga ik met een 7d dit al merken met dezelfde objectieven.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:05

fro schreef:
Ik heb nu een 1100d, en zit me echt te ergeren kwa kwaliteit. Ik weet dat objectieven belangrijker zijn. Maar toch de vraag. Ga ik met een 7d dit al merken met dezelfde objectieven.

Nou ja, dat ligt dus ook aan je glaswerk. Als je hobbyglas Tamron voor een 7D schroeft, blijft het hobbyglas; daar helpt een prof body bar weinig aan.

Met de geroemde 55-250 van Canon zelf zou je toch verschil moeten kunnen zien. Zo niet, moet je je afvragen of je een correct eisenpakket hebt voor de combi.

Als geld geen rol speelt kun je een grot fotograferen bij kaarslicht.........

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:31

Heb de 55-250 van canon hier liggen. Weet dat deze betere kwaliteit kan leveren dan op mijn 1100d. Maar hoop dat dit al lukt met de 7d.

Geld is op dit moment nog een dingetje, vandaar een tussen optie. Straks komt er een 70-200 2.8 objectief en ga ik voor de 5d mark IV, maar hier moet ik even voor sparen.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:53

fro schreef:
Heb de 55-250 van canon hier liggen. Weet dat deze betere kwaliteit kan leveren dan op mijn 1100d. Maar hoop dat dit al lukt met de 7d.

Geld is op dit moment nog een dingetje, vandaar een tussen optie. Straks komt er een 70-200 2.8 objectief en ga ik voor de 5d mark IV, maar hier moet ik even voor sparen.

Nou, 7D mag dan al wel goed 10 jaar oud zijn, het blijft wel de pro-serie.
Ja, de 5D IV doet het beter, echt wel, daar zitten gewoon twee generaties ontwikkeling tussen. Ik heb ze beide dus ik zet ze gewoon naast elkaar.

Maar zoek die Jan-van-Gent foto even terug, dat is met een 70-200 en 2x extender voor een 7D.

Dat is ook een van de redenen om de 7D naast de 5D IV te houden: de cropfactor maakt van een 200 + 2x ext. 640mm. Dat verschil merk je wanneer je op een Britse kliff, bij windkracht 7, uit de hand papegaaiduikers probeert te fotograferen.
Ik had scherpe papegaaiduikers uit mijn Canon. Er waren er maar een paar die me dat na deden; juist, zij hadden vergelijkbare apparatuur bij zich.

Die Jan van Gent is op dezelfde plek, trouwens.

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:31

Dankje wel ikke.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:42

fro schreef:
Dankje wel ikke.

Ik zit eens door de occasion lijst van mijn favo winkel te scrollen en om heel eerlijk te zijn; zou je nog wel voor een 7D gaan?
Zij hebben een 7D voor 400 in hun lijst staan. Een 7D mkII staat er ook, voor 880. Beide 50k clicks.
Voor dat prijsverschil zou ik adviseren om gelijk door te stappen.

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:10

ikke schreef:
fro schreef:
Dankje wel ikke.

Ik zit eens door de occasion lijst van mijn favo winkel te scrollen en om heel eerlijk te zijn; zou je nog wel voor een 7D gaan?
Zij hebben een 7D voor 400 in hun lijst staan. Een 7D mkII staat er ook, voor 880. Beide 50k clicks.
Voor dat prijsverschil zou ik adviseren om gelijk door te stappen.


Dat is het hem juist.
400 is ongeveer mijn budget nu.
Voor rond de 800/900 staan er ook wel 6d En een 5d m2/3 op. Maar hiervoor heb ik maar 1 lens(50mm) en wil echt eind van het jaar overgaan naar full frame vandaar tussen oplossing.
De andere oplossing was een objectief vervangen (naar 70 200 f4) maar of dat gaat verbeteren op de 1100d.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:40

Als je eind van het jaar over wil naar full frame dan zou ik nu investeren in goede lenzen ipv in een tussen body. Je krijgt er geen drol voor als je die weer wil inruilen. Tot einde jaar is ook nog maar 5 maanden.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:17

Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van een Nikon D3500 18-55 VR. Morgen krijg ik hem in huis, ben zo blij!

Zijn er hier mensen met een zelfde camera?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:10

Hier eindelijk mijn instap Nikon D3200 en lenzen gaan inruilen, ik kon wel wenen als ik vroeg wat ik er nog voor kreeg, camera van 5 jaar, perfecte staat met alle assecoires en 18-55 en 55- 200 lens... 110€ maar...

Maar goed, liever zo dan dat ie stof light te vergaren in de kast, en nu met de cashback van Nikon D750 en de promo ging er nog een groot bedrag af gelukkig dus was de kost al iets minder. en nog eens vijf jaar ipv twee garantie gekregen via de winkel.

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:47

Evelien_vp schreef:
Hier eindelijk mijn instap Nikon D3200 en lenzen gaan inruilen, ik kon wel wenen als ik vroeg wat ik er nog voor kreeg, camera van 5 jaar, perfecte staat met alle assecoires en 18-55 en 55- 200 lens... 110€ maar...

Maar goed, liever zo dan dat ie stof light te vergaren in de kast, en nu met de cashback van Nikon D750 en de promo ging er nog een groot bedrag af gelukkig dus was de kost al iets minder. en nog eens vijf jaar ipv twee garantie gekregen via de winkel.


Via marktplaats had het misschien 200 euro geweest, maar effectief is een d3200 gewoon een erg verouderd modeloude meuk

Die d750 daar ga je echt blij van worden. Met goed glas is dat echt een werkpaard eerste klas. Ik betrap mijzelf er soms op dat als ik hem uit de tas haal dat ik er nog altijd verliefd op ben.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:20

Iemand hier ervaring met Sony systeemcamera's?

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:43

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een collega van mij wel.
Hij is er erg tevreden over, hiervoor had hij altijd een (crop) spiegelreflex camera gehad.
Heb je specifieke vragen?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:03

Ben mij nu vooral aan verdiepen hoe de modellen tov elkaar staan (ben wel bekend met de verschillende reeksen van canon en Nikon :') )

Ga toch echt eens een nieuwe camera nemen en twijfel enorm of ik toch dr overstap van Nikon naar Sony wil maken

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:37

:j Ik heb de a6500.
Ik ben ook van Nikon overgestapt, en totaal geen spijt van. Echt een héérlijk toestel <3
Wellicht neem ik er volgend jaar nog een a7III bij.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:41

Mijn vriend heeft de A7 III. Haarscherp :j

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:42

A7iii ben ik idd voornamelijk naar aan kijken. Liefste natuurlijk a7riii.. Maar dan nog lenzen erbij wordt wel heel duur grapje.
Fijn om te horen dat overstap bevalt heeft 8nnemiek! Vind Nikon nu in mijn budget niets interessant hebben

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:59

Voordeel is dat je bij de Sony full frame camera’s ook gewoon crop lenzen kan gebruiken.
Mijn 16-70mm zeiss crop lens zou ik zeker blijven gebruiken op full frame. Dat is zó’n heerlijke lens met prachtige kleuren.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:13

oke ik weet het niet meer :')
Ik heb op dit moment de Nikon D7100 + Tamron 70-200 2.8 G1 en 50mm 1.8

Ik dacht eraan om alles te verkopen en dan Sony A7iii met de Tamron 70-200 2.8 G2 (en sigma adapter). Toch lees ik her en der reviews dat de autofocus daardoor snelheid verliest en minder accuraat is (en meer fps).
Nu zit ik dan toch te dubben over de Z6 of de D750..
Z6 hoor ik ook wisselende dingen over. Maar van D750 vind ik gewoon nadeel dat hij toch wel wat veroudert is (denk aan film kwaliteit, iso prestaties en fps). Voordeel is wel dat er genoeg budget over blijft voor voor bijv sigma art 85mm 1.4

Budget is ongeveer 2400 :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:39

Wil je hem gebruiken voor film of vooral voor foto?
Het grote voordeel aan Sony zijn de S-log profielen. De Sony systeemcamera’s staan echt bekend om hun geweldige filmkwaliteit. Nikon loopt wat dat betreft behoorlijk achter. Nikon heeft vooral veel last van hunten bij autofocus.
Wat fotokwaliteit betreft weet ik niet precies welke beter is, daar werk ik zelf weinig mee.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:42

Op dit moment film ik niet. Maar ook vooral omdat ik de scherpstelling dramatisch ervan vind bij mijn d7100. Dus durf niet te zeggen of ik het straks niet/wel zou willen haha

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:11

Tja ik heb zeer recent nog een extra D750 gehaald omdat het zo'n gigantisch werkpaard is... Goed glas erop en vind hem echt geweldig. Haarscherp, iso prestaties vind ik hem erg goed hoor. Weinig ruis. Kan ik lekker met 2 bodys lopen en verschillende lenzen zonder constant te hoeven wisselen, ideaal. Ik film dan alleen niks dus daar kan ik niets over zeggen.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:14

Aanvulling: mijn vriend heeft de Sony die jij op het oog hebt. Haarscherp, lekker licht in de hand en al helemaaaaal weinig ruis. Maar inderdaad adapter er tussen om, in zijn geval, Canon erop te kunnen gebruiken. Hij loopt daar helaas regelmatig op vast (zeer klote met bruidsfotografie). En verliest aardig wat focus.. Accu vind hij ook aardig rap leeg gaan.

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:33

Ik heb de D750 en ik ben er na 3 jaar nog altijd verliefd op. Het is een enorm werkpaard en hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Zeker met goed glas is het en fijn apparaat. De ISO vind ik juist een fijn gegeven op de D750. Hij is zogenaamd ISO-invariant waardoor ik met lage ISO kan fotograferen en de onderbelichte foto’s goed terug kan krijgen in lightroom. Voordeel is dat hij momenteel behoorlijk in prijs is gedaald.

Mijn vriend heeft de Z7 van Nikon en is daar vooralsnog heel blij mee. Voorlopig stap ik nog niet over ivm weinig aanbod in lenzen. Qua hardware is hij gevuld met een Sony sensor en daarmee heeft Nikon wel een goede stap gemaakt.

De Sony A7iii kwam in de vergelijking van mijn vriend gelijkwaardig uit met de Z7. Niet zo raar, want Nikon heeft de techniek van Sony geleend. Hij is uiteindelijk voor de Nikon gegaan zodat hij lenzen met mij uit kan wisselen middels een adapter en omdat we iets meer functies toe te wijzen waren op de body. Het hunten heeft hij geen last van op de A7. Sterker nog, in beroerd licht stelt zijn camera sneller scherp dan de mijne.

Filmen kan ik geen uitspraken over doen. Dat heb ik werkelijk nog nooit gedaan.