Hypotheek zonder screenshot studieschuld.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noyanoya
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-07-19

Hypotheek zonder screenshot studieschuld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 01:45

Hallo Allemaal,

Ik heb dringend hulp nodig.

Ik ben op zoek naar hypotheekverstrekkers die NIET vragen om een printscreen van je studieschuld. Wie heeft ( niet zo lang geleden) met succes een hypotheek gekregen zonder het doorgeven van je studieschuld en wilt mij helpen? Dit mag ook in een prive bericht of email.

En mensen bespaar mij en jezelf aub de tekst dat het fraude is. Ik heb het allemaal gelezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 01:50

noyanoya schreef:
Hallo Allemaal,

Ik heb dringend hulp nodig.

Ik ben op zoek naar hypotheekverstrekkers die NIET vragen om een printscreen van je studieschuld. Wie heeft ( niet zo lang geleden) met succes een hypotheek gekregen zonder het doorgeven van je studieschuld en wilt mij helpen? Dit mag ook in een prive bericht of email.

En mensen bespaar mij en jezelf aub de tekst dat het fraude is. Ik heb het allemaal gelezen.


Tja, de meeste hypotheekverstrekkers vragen er wel degelijk om. Ik denk dat dit heel moeilijk gaat worden.
Is dit trouwens een schaduwaccount?

noyanoya
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 02:22

Cayenne schreef:
noyanoya schreef:
Hallo Allemaal,

Ik heb dringend hulp nodig.

Ik ben op zoek naar hypotheekverstrekkers die NIET vragen om een printscreen van je studieschuld. Wie heeft ( niet zo lang geleden) met succes een hypotheek gekregen zonder het doorgeven van je studieschuld en wilt mij helpen? Dit mag ook in een prive bericht of email.

En mensen bespaar mij en jezelf aub de tekst dat het fraude is. Ik heb het allemaal gelezen.


Tja, de meeste hypotheekverstrekkers vragen er wel degelijk om. Ik denk dat dit heel moeilijk gaat worden.
Is dit trouwens een schaduwaccount?



Nee geen schaduwaccount. Ik ben serieus op zoek naar een hypotheekverstrekker die hier niet om vraagt. Ik heb de woning gevonden en eigenlijk al mijn documenten klaarstaan. Plotseling vroeg de adviseur van “Jazeker. De hypotheker” Naar een screenshot van mijn studieschuld en toen stortte mijn wereld in.

Ik hoor van een aantal dat er niet om wordt gevraagd. Ik hoop dat ze reageren want ik ben ten einde raad.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 02:49

Die ga je niet vinden.

Welkom op bokt, btw.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hypotheek zonder screenshot studieschuld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 05:21

Ga je helaas niet vinden. In iedergeval ik kon het een aantal maanden terug niet vinden. En al ga je die vinden.... Zul je wss bij elke verstrekker een NHG moeten aanvragen. Deze willen jouw studieschuld ook in zien. Wanneer je deze hebt, verzwijgt en daarna in de problemen komt kun je ook niet op je NHG terug vallen. Want je bent het voor je hypotheek verstrekker niet verplicht om het te laten inzien. Voor de NHG wel zoals ik van mijn adviseur begreep.

We hebben toen beide onze schulden af kunnen lossen zonder al te veel problemen gelukkig.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 05:35

Waarom zou je dat willen? Ik vind het best onverantwoord om een hypotheek aan te gaan met blijkbaar de hoogte dat je studieschuld van belang is.
Neem aan dat je ook NHG wilt? Die gaat je niet helpen als je het nodig mocht hebben en je hebt je schuld verzwegen.
Als het erg plotseling voor je is dat je adviseur naar je studieschuld vraagt, vraag ik me af of je je wel genoeg verdiept hebt in het aangaan van zo’n enorme schuld als een lening voor een huis.

Vind het nogal een domme actie, en ik neem aan dat er geen hypotheekverstrekker is die hier niet naar vraagt.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 05:41


_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 06:48

verootjoo schreef:
Waarom zou je dat willen? Ik vind het best onverantwoord om een hypotheek aan te gaan met blijkbaar de hoogte dat je studieschuld van belang is.
Neem aan dat je ook NHG wilt? Die gaat je niet helpen als je het nodig mocht hebben en je hebt je schuld verzwegen.
Als het erg plotseling voor je is dat je adviseur naar je studieschuld vraagt, vraag ik me af of je je wel genoeg verdiept hebt in het aangaan van zo’n enorme schuld als een lening voor een huis.

Vind het nogal een domme actie, en ik neem aan dat er geen hypotheekverstrekker is die hier niet naar vraagt.


Even buiten beschouwing gelaten dat het mogelijk fraude etc. Is.
Vind ik deze reactie nogal kort door de bocht. Je kunt amper lenen als starter, en zeker niet als je bv alleen bent. Verder zijn er geen huurhuizen te krijgen. Ik weet de situatie van TS niet, maar ik ken meerdere mensen die hier tegenaan lopen. Dan moet je iets.
Misschien kan je net aan iets heel goedkoops kopen wat niet aan je eisen voldoet. Maar als je net begint op de arbeidsmarkt heb je grote kans dat je salaris snel gaat stijgen in de komende jaren.
Ik vind het dan niet zo slecht doordacht. Anders heeft TS over 2 jaar weer de kosten van verhuizen.

En het scheelt zoveel op het te lenen bedrag die studieschuld. Terwijl op het moment dat veel mensen studieschuld maakten, er nog werd gezegd dat het geen invloed had op hypotheek etc.

(Ik heb overigens zelf geen studieschuld maar ik kan me wel in het verhaal vinden. Ik heb ook moeite om een hypotheek te krijgen voor een huis wat ik wel prima zou kunnen betalen).

Dus stel dat TS geen NHG wilt, waar kan ze dan terecht?

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 06:50

Waarom een studie schuld verzwijgen
In mijn ogen een domme keuze er word niet voor niets gevraagd of je een studie schuld hebt...

Gewoon open kaart spelen ze gaan er steeds beter mee om en anders n jaartje wachten en alles proberen af te lossen

Ik heb voor wij n hypotheek aangingen eerst afgelost op aanrade van mijn adviseur

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Hypotheek zonder screenshot studieschuld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 06:53

Dit topic past niet op dit forumonderdeel. Echter heeft de topicstarter nog te weinig berichten om op het algemene deel mee te lezen. Vandaar dat ik het topic niet verplaats maar sluit.