Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:37

Dit jaar gelukkig tot nu toe weinig de vliegendekens op gehad en de maskers maat 2 dagen. Ik doe bij de shet gewoon dikke vlechten. Doe ik ook voor de warmte als hij geen deken op heeft, maar anders is het echt een te dik pak.
Hij heeft een mega voorpluk, dus hoeft niet snel een masker. Maar dan doe ik ook een vlecht. Mijn man had vorig jaar zonder vlecht het masker op gedaan en toen we die af haalden, zat het echt super grappig.

Hij schuurt niet gelukkig. Doe wel heel af en toe wat MTG druppels om vliegen te weren.

Voeding kan inderdaad heel veel schelen en het is echt heel fijn dat we dat tegenwoordig weten.

Hilary, dat is ook niet fijn.

Tit nu toe is het vandaag droog en helder, dus ben weer benieuwd. Of ik doe een keer slim en ga het weerbericht checken.

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:52

Weer wat nieuws gebouwd vanmiddag:
Afbeelding


Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:08

Ein-de-lijk mag ik het goeie, grote nieuws dan ook wereldkundig maken!! Onze hypotheekaanvraag is goedgekeurd, we hebben een huis gekocht!! :oo :oo :):) :+: <3 2 augustus krijgen we de sleutel.. dus nu snel alles bestellen en uitdenken (voor zo ver we dat nog niet hadden gedaan), dan kunnen we direct aan de slag en kunnen de paarden z.s.m. die kant op <3 :+: <3

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:10

Echt heel fijn voor jullie Natasja, nogmaals gefeliciteerd <3

Vandaag komen onze spullen voor de overkapping voor de paarden binnen als het goed is, dan gaan we het tuinhuis toch afbreken want die is rot aan alle kanten. Dat stukkie kan dan mooi weer bij de paddock :+

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:13

Dankjewel!! :D
Ook leuk!!! :D :):)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:25

Leuk nieuws allebei *\o/*

Wij gaan zaterdag de voorkant van de schuilstal er uit slopen en dan een deel steenschotten plaatsen.
Leuk klusje :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25494
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:32

Wauw, gefeliciteerd!!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:00

Hoe plaats je die dan goed Clau? Vraag ik me dan weer af. Ik heb een tafel van steenschot...

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:03

Gaaf utopia, gefeliciteerd!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:31

Van harte gefeliciteerd Utopia!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:04

Citaat:
Hoe plaats je die dan goed Clau? Vraag ik me dan weer af. Ik heb een tafel van steenschot...


Geen idee :')
Mijn man is van de uitvoering.....ik zal het volgende week laten zien :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:41

Gefeliciteerd Utopia!

JudithO, is het een longeer cirkel?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:08

Gefeliciteerd Utopia!!

Judith, goed bezig!

Robijn en CLauH, succes met de bouwwerken.

Hier niks bijzonder. Nog wat nieuwe JKK uitgestoken en paardjes verzorgd. Merrie liep gister wat rot en had ietsjes dik been, maar ja......26 en had eergister echt weeeeeeeeeeeeeeer heel gestoord gedaan. Ze is ook echt de enige die zo stom doet soms/vaak.
Staat wel iets op rust, maar was al veel dunner en loopt wel gewoon. Al vraag ik me ernstig af of zij wel gevoel heeft.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:15

xXutopiaXx schreef:
Ein-de-lijk mag ik het goeie, grote nieuws dan ook wereldkundig maken!! Onze hypotheekaanvraag is goedgekeurd, we hebben een huis gekocht!! :oo :oo :):) :+: <3 2 augustus krijgen we de sleutel.. dus nu snel alles bestellen en uitdenken (voor zo ver we dat nog niet hadden gedaan), dan kunnen we direct aan de slag en kunnen de paarden z.s.m. die kant op <3 :+: <3


*\o/* *\o/* *\o/*

Libera

Berichten: 3982
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:34

Gefeliciteerd Utopia!! Ben heel benieuwd naar foto’s!

Hier een paar gratis voorwanden gescoord voor de stallen! Waren er 5, maar omdat ik maar 4 stallen heb gaan we ze een beetje aanpassen. Meeste hout is rot, dus dat zal vervangen worden, maar al het hang en sluitwerk is gewoon nog goed :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:22

Wat gaaf, gefeliciteerd Utopia! In welk deel van Nederland? ga je wonen?

Dat is mazzel Libera.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:18

Libera, mooi! Schuifdeuren van hout dus. Ik vind ze veel meer sfeer hebben dan wat hier standaard is.

In principe hebben wij steeds naar huizen gekeken van Amersfoort tm Assen en Emmen, maar nu al 2x een huis in Zuiden zien staan.......

Zuid Limburg is echt wel een droom, maar vinden we voor onze zoon te ver weg. Maar nu iets hoger en ga ik toch twijfelen. In die hoek kennen we alleen echt niemand en vraag me af of we dat heel erg gaan merken. Verder voldoet 1 huis op papier aan alles.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:53

Mazzel hoor Libera.
Ik vind de stallen in de usa ook altijd veel mooier dan in Nederland. Misschien omdat de schuren op zich al meer sfeer hebben?

SP, ik ben in mijn hele leven best veel verhuisd. Veel in mijn eigen regio, maar, ook 2 keer ver daarbuiten.

Eerlijk gezegd nooit moeite gehad met nieuwe contacten opdoen.

Daar zou ik het zeker niet voor laten. Praatje met de buren en met mede-paarden-eigenaren gaat eigenlijk vanzelf en zo kom je via via vanzelf weer leuke mensen tegen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:27

Ik ben ook wel veel verhuisd, meestal wel binnen brabant, behalve nu dus en toen ik 4 was.

Maar ik vind limburg best leuk hoor, fijne omgeving.

Lynn_Nikita

Berichten: 25494
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:07

Ik ben ook ontzettend vaak verhuisd, wel telkens in Limburg maar overal leer je nieuwe mensen kennen. Ik zou er geen moeite mee hebben maar wil hier eigenlijk niet meer weg.

Ik kreeg net een telefoontje, of het uitkomt dat ze de loods morgen al komen plaatsen
euuhm ja graag!! Over 2 weken gaat het dak eraf en alle meubels die nu in de bijkeuken staan moeten opgeslagen worden aangezien de woonkamer issues nog steeds niet geregeld zijn. De overige meubels staan in de trailer en bij familie en daar past dit niet meer bij
Verkopers kwamen met een brief van een advocaat als reactie en gaven allemaal domme argumenten op, dat ik het al eerder had moeten opmerken aangezien ik al in de tuin mocht werken ( ja, dan kan ik ook echt vanuit de tuin op 170 meter afstand door de muren en laminaat heenkijken om de balken te zien) en dat ze niet wilden vergoeden. Mijn juriste heeft nu gereageerd en wil binnen 1 week reactie en anders procederen.
Wij gaan dan beginnen met de oude vloer eruit halen en dan wordt het verder ruziën over de rekening. Ze hebben nu nog een week de tijd om zelf te komen kijken of een prof in te schakelen die komt kijken, doen ze dat niet gaan wij verder. De aanbouw vloer moet namelijk ook gestort worden en dan kan dat samen gedaan worden. ik ga niet langer kamperen in mijn eigen huis als dit spelletje straks nog maanden kan gaan duren.


En vanavond gaan wij naar kittens kijken. <3 <3
De namen heb ik al, nu nog kijken of wij er 2 uit dit nestje willen, ze hebben rode en zwarte en 1 schildpadje en vanwege dat schildpadje wilde ik graag dit nestje bekijken maar gisteren liet ze weten dat ze het schildpadje zelf wil houden. Nu kijken of een rode en zwarte ook leuk genoeg zijn

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:49

Wat een gedoe Lynn, hoop dat ze eieren voor hun geld kiezen. Heb jij een rapport van een onafhankelijk deskundige (en videomateriaal/foto’s?). Heb je het huis bij aankoop trouwens laten keuren...

Lynn_Nikita

Berichten: 25494
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:51

Ja, ik heb een bouwkundig rapport, daar is ook gevraagd naar bijzonderheden en is niks gemeld door de verkopers
Er was ivm de laminaat en meubels ook niks van te zien
Er zijn foto`s van de vloer gemaakt zodra ik dingen aantrof, is ook niks meer veranderd aan de vloer of eruit gehaald en erna is dezelfde bouwkundige teruggekomen en heeft nog een rapport opgemaakt ( wat ook nog eens 250- kostte) met zijn bevindingen en advies
Afbeelding

Er is een soort van ouderdoms clausule opgenomen in de verkoopakte, maar hier is duidelijk te zien dat er dingen zijn bijgewerkt aan de vloer, 15 jaar geleden voor de laminaat erop kwam. Toen was er dus al iets mis aangezien die 2 losse planken al andere planken zijn ( vervangen, zat ook kruiskopschroef op en de rest zijn nagels) en de cement die in een kuil igt om te egaliseren

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:23

Persoonlijk denk ik dat je verkeerde energie in verkeerde dingen steekt.Je koopt een oud huis laat het keuren... word goed bevonden.Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen vergeten worden door de bewoners mede doordat het onder het laminaat zit. Na een bepaalde leeftijd van een huis gaan dingen bij normale slijtage horen. Ipv mijn centen in procedure's te steken zou ik lekker verder gaan met verbouwen. Verbaasde me al vaker hoeveel energie in dingen je steekt die wij normaal zouden vinden. Maar mischien ben ik dan weer erg makkelijk daar in.

Karin_deB

Berichten: 8266
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:19

Lynn_Nikita schreef:
Die zijn leuk!! Zonde om vie ste maken

Nou, hier zijn wij nog wel even zoet met juridisch gedoe. verkopers hebben op de laatste dag van reageren middels een advocaat laten weten dat ze vinden dat hun geen schuld treft. Het is een oudere woning wij hadden de vloer er maar niet uit moeten halen en wij mochten al eerder beginnen met verbouwen en hadden het dan al kunnen zien. Eh, ik mocht in de tuin beginnen (ook dankbaar voor al kunnen hun ook blij zijn met al mijn hulp bij het leegruimen en uitgraven van het puin) hoe moet ik dan zien wat er in de woonkamer onder de vloer ligt?
Nu is mijn juriste met zwangerschapsverlof en moet ik een nieuwe krijgen, dat duurt ook weer even en dan weer verweren en afwachten


Balen dat het zo'n gedoe is.
Ergens kan ik mij ook wel vinden in wat beatje zegt.
Wij hebben toen we dit huis kochten onze aannemer meegenomen en ook een bouwrapport op laten maken door een onafhankelijk iemand.
Desondanks zijn er toch nog aardig wat dingen naar voren gekomen tijdens de verbouwing.
Dikke pech en stuk meer kosten maar wel gelijk alles in 1x goed laten doen.

xXutopiaXx schreef:
Ein-de-lijk mag ik het goeie, grote nieuws dan ook wereldkundig maken!! Onze hypotheekaanvraag is goedgekeurd, we hebben een huis gekocht!! :oo :oo :):) :+: <3 2 augustus krijgen we de sleutel.. dus nu snel alles bestellen en uitdenken (voor zo ver we dat nog niet hadden gedaan), dan kunnen we direct aan de slag en kunnen de paarden z.s.m. die kant op <3 :+: <3


Jaaa gefeliciteerd *\o/*
Dan woont er ook eindelijk iemand in dit topic bij mij in de buurt :D

@Antheman, gave laarzen!!
@ Judith, wat een leukerds :D

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:29

Hier bleek nagenoeg geen isolatie in de muren te zitten, heel zuur maar we hadden helaas geen poot om op te staan.

Fijn dat de loods nu snel komt, staat zoiets snel?