paard leasen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manonnnnnn
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-04-19

paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 15:38

Hoi!
Ik zou dus heel graag een paardje leasen en bij mij op de manege zetten. Maar wie betaalt dan de stalling en de hoefsmid enzo? Ook moet ik mijn ouders overtuigen. Kan iemand mij helpen? :)

anjali
Berichten: 15163
Geregistreerd: 25-07-15

Re: paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:45

Bespreek dat met degene die jou een paard ter lease aanbiedt.Er zijn heel veel verschillende opties. Een paard leasen is veel gemakkelijker om mee te beginnen dan meteen een paard kopen. Het is een zeer goede optie om veel van te leren!En als het tegenvalt kun je zomaar stoppen.Wat met een eigen paard niet kan.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Re: paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:51

Bij ons op de manege kan je een manegepaard leasen. Daar zijn verschillende varianten in, van alleen elke les op hem mogen rijden tot volledig tot je eigen beschikking hebben. Het mooie hieraan is dat de stalling, het voer, hoefsmid, tandarts enz. al geregeld zijn, want dat doet nog steeds de manege. Ik zou beginnen om uit te zoeken of dat mogelijk is.
Omdat je hierdoor heel veel beslissingen niet meer hoeft te nemen, zal het ook makkelijker zijn om je ouders te overtuigen.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:30

Bij het leasen van een paard heb je meestal alle kosten, en vaak ook een extra bedrag. Voordeel is dat je zelf geen aanschafkosten hebt en kan stoppen wanneer je wilt. Bij koop kan het stoppen soms lang duren als je niet snel een geschikte koper gevonden hebt.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15464
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:46

Omdat dit topic beter past op PP verplaatst ik het.

troi
Berichten: 17022
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:38

Leasen is vaak wel erg duur en meestal mag het dier niet verplaatst worden. Vraag anders eens bij je manege of ze leasepaarden hebben.