[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:21

Tip: ga of helemaal aan het begin of helemaal aan het einde. Dan heb je in elk geval geen of minder andere kinderen :)*
En met een beetje geluk is kind in kwestie aan het eind zo moe dat ie al op bed ligt. Even koffie drinken, taart eten, envelopje afgeven en wegwezen

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:26

Sizzle schreef:
Hmm, of slecht leraarschap.
Sommige docenten nemen de musical iets te serieus volgens mij. Ik vond dat destijds ook echt een akelige tijd die voorbereiding waar de knapste en schattigste kindjes goed vooraan geduwd en gepromoot werden.
Toen de musical kwam verloor de docent accuut alle pedagogische gaven leek het wel.

Oja ik was de weerman van de radio... Mocht dus wel het hele weerbericht inspreken op de cassette recorder... En een klasgenoot het nieuws...

En dan in Een grotere scene was iedereen in kon mocht ik ook mee doen .

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:33

Magrathea schreef:
Tip: ga of helemaal aan het begin of helemaal aan het einde. Dan heb je in elk geval geen of minder andere kinderen :)*
En met een beetje geluk is kind in kwestie aan het eind zo moe dat ie al op bed ligt. Even koffie drinken, taart eten, envelopje afgeven en wegwezen

Geen taart eten is mijn tip... Heb gezien hoe kinderen de kaarsen uitblazen... Poging tot eigenlijk.

En aan het einde komen scheelt ook een hoop herrie.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:50

Of de dag ervoor/erna even langsgaan om het kadootje te droppen.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:04

Aprella schreef:
Ik lees hier al een tijdje mee. Ik wil helemaal geen kinderen en hou ook niet van kinderen. Mijn zussen hebben beide kinderen. Samen genoeg voor een hele kudde -O- .

Mijn partner wou altijd kinderen maar ik heb hem van het begin van onze relatie gezegd dat ik er hoogstwaarschijnlijk geen wou, maar dat hij wel zoveel dierenkindje mocht hebben als hij kon verzorgen. Nu bijna 12 jaar later zijn we nog steeds samen en heeft hij ook niet echt een kinderwens meer := . Hij houdt ook van de voordelen van een kindloos leven en zegt dat zijn kinderwens nooit sterker was dan zijn liefde voor mij <3 .

Nu het geen waar ik wel tegenaan loop is dat ik graag gesteriliseerd zou worden maar de gynaecoloog wil dit niet doen voor dat ik 35 ben omdat ik er spijt van zou kunnen hebben :(. Mijn partner is niet echt open voor een sterilisatie.

En nog iets waar ik tegen aanloop.... mijn schoonvader wou altijd kleinkinderen en nu heeft mijn partner zijn zus na jaren zeggen hoe graag ze kindjes wilde, gezegd dat ze niet zo zeker is of ze die nog wilt. De schoonvader werd hier echt zo kwaad over. Ik begrijp niet dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn.

Vinden jullie het trouwens moeilijk als een goede vriendin moeder of vriend vader wordt? Ik begrijp wel dat er veranderen maar opeens gaat het altijd over dat kind of moet het kind er steeds bij zijn -O- .

Trouwens, ik ben ook uitgenodigd op de verjaardag van een kindje dat 1 jaar wordt. Help? Waarom doen mensen een feestje voor een kind dat er niets aan heeft/niets van beseft? 8)7


Grrrrrr kan hier zo boos om worden.
Schoonouders die vanalles willen en waarbij kinderen maar aan al hun verwachtingen moeten voldoen.

De vader van mijn man hebben we geen contact meer mee. Overal krijg ik de schuld van. Na 21 jaar ben ik daar wel klaar mee.

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:44

Magrathea schreef:
Tip: ga of helemaal aan het begin of helemaal aan het einde. Dan heb je in elk geval geen of minder andere kinderen :)*
En met een beetje geluk is kind in kwestie aan het eind zo moe dat ie al op bed ligt. Even koffie drinken, taart eten, envelopje afgeven en wegwezen


Zover ik weet gaan er geen andere (kleine) kinderen zijn. Ik denk dat hij de eerste in de vrienden/familie kring is die een kindje heeft. Dus dat is niet zo'n groot probleem. Gelukkig.


jesito schreef:
Grrrrrr kan hier zo boos om worden.
Schoonouders die vanalles willen en waarbij kinderen maar aan al hun verwachtingen moeten voldoen.

De vader van mijn man hebben we geen contact meer mee. Overal krijg ik de schuld van. Na 21 jaar ben ik daar wel klaar mee.


Ja inderdaad... Ik ben echt heel erg blijk met mijn ouders. Zij zijn van "jouw leven, jouw keuzes". Maar zei hebben natuurlijk al wel zeven kleinkinderen door mijn zussen.


Magrathea schreef:
Tip: ga of helemaal aan het begin of helemaal aan het einde. Dan heb je in elk geval geen of minder andere kinderen :)*
En met een beetje geluk is kind in kwestie aan het eind zo moe dat ie al op bed ligt. Even koffie drinken, taart eten, envelopje afgeven en wegwezen


Goed plan!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:48

Sja weet je
Tuurlijk zijn er een hoop ouders en schoonouders die dol graag opa en/of oma willen worden
Niet meer dan logisch , ze hebben zelf namelijk ook kinderen op de wereld gezet en zullen er gewoon vanuit gaan dat kind dat ook gaat (willen/kunnen) doen
Simpele biologie in combinatie met de norm

Het is gewoon nog steeds de norm om nageslacht op de wereld te zetten
En biologisch is het ook niet meer dan logisch

Dus dan heb je te maken met ene verwachtingspatroon met emotionele lading en in meer of mindere mate een een wens/droom/verlangen inclusief toekomstbeelden en idyllische plaatjes van een persoon wat het al helemaal voor zich ziet hoe dat is
Een kleinkind om te verwennen , te zien ontwikkelen etc etc etc

Tuurlijk zal daar enige emotie bij komen kijken als die droom ze door de neus word geboord

Is het iets waar je je als individu door zou moeten laten leiden/beïnvloeden?
Absoluut niet , maar het is wel degelijk heel normaal dat een persoon
Daar wat van vind/voelt
En ook dat een persoon dat uit
En mensen zijn nu eenmaal niet altijd even stabiel, politiek correct en verheven als wenselijk is , of dat een hoop mensen voor doen
Uiteindelijk zijn we ook maar simpele zoogdieren als complete soort bekeken met een redelijk egoïstische inslag
Is geen probleem
Maar verwachten dat een potentiële opa of oma er koud bij moet blijven is net zo min realistisch als verwachten dat iedereen maar aan kweekt


Edit : hier gelukkig geen teleurgestelde ouders
En Aan Beide zijden zijn ze al opa en oma via de eerstgeborene
En mijn schoonouders dalijk ook via nummer 3 van 4
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 12-07-19 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:51

Mijn ouders wouden ook echt wel heel graag kleinkinderen, maar een hele poos leek het erop dat ze die niet gingen krijgen, ik wou ze niet en zusje/zwager ook niet. Maar nooit zouden ze er (vervelende) opmerkingen over maken, echt nooit :n Ze waren alleen wel heel blij dat er uiteindelijk 1 kwam.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:53

Relaxed
Het zou ook heel fijn zijn als iedereen daar gewoon stabiel op zou reageren
maar helaas zit dat er gewoon echt niet in

Edit: net zoals je mensen hebt die kind krijgen als levensdoel hebt
Zijn er die ook qua kleinkinderen

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:56

Het zit er bij velen ook zo ingebakken dat mensen zich moeten voortplanten of zo, bizar.

Heb je weleens gevraagd waarom ze dat precies willen Aprella? Ik vraag me af wat dan het antwoord is.
Zou het in mijn omgeving wel willen vragen, maar zowel mijn moeder als schoonouders zitten niet zo te wachten op kleinkinderen :=

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:01

Ja ik begrijp helemaal. Maar in dit geval mis ik gewoon het respect van de schoonvader zijn kant. Om direct over te gaan naar "hij gunt mij geen kleinkind" en kwaad zijn.... dat gaat toch te ver bij mij.
Hij heeft dit nooit bij mij gedaan, alleen bij mijn schoonzus. Misschien omdat ik vanaf het begin van mijn relatie met mijn partner heb gezegd dat ik geen kinderen wil en toen was ik 16. Hij had misschien gedacht dat het niet zo blijven duren maar inmiddels zijn we 12 jaar verder.

De manier waarop het overkwam was dat hij wilde dat zijn (schoon)kinderen ongelukkig zouden zijn voor zijn plezier. En ik weet dat hij het zo niet meent maar op zo'n moment komt dat wel zo over.

Hij reageert wel meer fel op zo'n dingen. Ik had altijd het idee om in het buitenland te trouwen. gewoon in en mijn partner en daar werd hij kwaad over. :') Nu vind ik trouwen in het buitenland te duur en gaan we in januari op een maandag naar het gemeentehuis (dan is het gratis) en ik wil er ook niemand bij en ik wil ook geen feest ofzo. Voor ons is het niets meer dan een handtekening zetten. Een formaliteit. En nu moeten we dat hem gaan vertellen. Ik heb hier echt geen zin in.

Niobe schreef:
Het zit er bij velen ook zo ingebakken dat mensen zich moeten voortplanten of zo, bizar.

Heb je weleens gevraagd waarom ze dat precies willen Aprella? Ik vraag me af wat dan het antwoord is.
Zou het in mijn omgeving wel willen vragen, maar zowel mijn moeder als schoonouders zitten niet zo te wachten op kleinkinderen :=


Als het nog eens ter spraken komt ga ik het zeker vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:03

Ik heb mijn ouders ook snel doorverwezen naar mijn broer. Daar zie ik het ook niet snel gebeuren, als homopaar is een kind nemen wat lastiger. Maar mijn ouders zijn volgens mij stiekem wel blij dat ze geen opa en oma worden. Als ze dat nu bij mijn oom en tante zien gebeuren _O-

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:09

Gelukkig hebben mijn ouders nooit op kleinkinderen aangestuurd, ze hadden denk al vroeg door dat dat niets voor mij zou zijn. Wij hebben als volwassenen veel fijne dingen met elkaar ondernomen zoals bijv verre reizen. Dat zou met een kleinkind toch een stuk lastiger/onmogelijker zijn geweest.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:23

Sonja_vR schreef:
Sja weet je
Tuurlijk zijn er een hoop ouders en schoonouders die dol graag opa en/of oma willen worden
Niet meer dan logisch , ze hebben zelf namelijk ook kinderen op de wereld gezet en zullen er gewoon vanuit gaan dat kind dat ook gaat (willen/kunnen) doen
Simpele biologie in combinatie met de norm

Het is gewoon nog steeds de norm om nageslacht op de wereld te zetten
En biologisch is het ook niet meer dan logisch

Dus dan heb je te maken met ene verwachtingspatroon met emotionele lading en in meer of mindere mate een een wens/droom/verlangen inclusief toekomstbeelden en idyllische plaatjes van een persoon wat het al helemaal voor zich ziet hoe dat is
Een kleinkind om te verwennen , te zien ontwikkelen etc etc etc

Tuurlijk zal daar enige emotie bij komen kijken als die droom ze door de neus word geboord

Is het iets waar je je als individu door zou moeten laten leiden/beïnvloeden?
Absoluut niet , maar het is wel degelijk heel normaal dat een persoon
Daar wat van vind/voelt
En ook dat een persoon dat uit
En mensen zijn nu eenmaal niet altijd even stabiel, politiek correct en verheven als wenselijk is , of dat een hoop mensen voor doen
Uiteindelijk zijn we ook maar simpele zoogdieren als complete soort bekeken met een redelijk egoïstische inslag
Is geen probleem
Maar verwachten dat een potentiële opa of oma er koud bij moet blijven is net zo min realistisch als verwachten dat iedereen maar aan kweekt


Edit : hier gelukkig geen teleurgestelde ouders
En Aan Beide zijden zijn ze al opa en oma via de eerstgeborene
En mijn schoonouders dalijk ook via nummer 3 van 4


Goed gezegd. :j
Ik snap de teleurstelling wel, ook al kan ik voor mezelf niet voorstellen dat kinderen een verrijking van het leven is. Voor heel veel anderen is dat wel zo.
Echter vind ik het gewoon niet kunnen als er te emotioneel wordt gereageerd. Bijvoorbeeld boos zijn als moeder zijnde omdat je kind je geen kleinkinderen gaat geven. Vind dat erg egoïstisch. Dan stel je echt je eigen wensen boven dat van je kind.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:45

Als je als ouder zo graag kleinkinderen had gewild, dan had je er zelf meer op de wereld moeten zetten: dan is de kans groter dat er een of twee tussen zitten die zelf kinderen willen en kunnen krijgen.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:14

oké help.. ik had een tijdje geleden al iets gepost over of jullie mannen ook bewust kinderloos zijn.
nu ben ik pas bijna 22 en vond het nog niet nodig om hierover te praten met mijn vriend. we hebben een leuke relatie en wonen samen.
ik ben niet bewust kinderloos, maar twijfel er wel over of ik ze later wel wil. heb zegmaar niet het gevoel dat het me geweldig lijkt (en sommige vriendinnen wel) dus begon me al een beetje zorgen te maken.
nu zijn we op vakantie en kreeg ik twee dagen geleden iemands baby in mijn handen gedrukt. en vandaag begon mijn vriend erover dat hij later zeker weten kinderen wilt. toen zei ik, wat als ik ze later niet wilt? dan moest hij daar nog goed over nadenken..?
ik maak me nu best wel druk. hoe kom je erachter of je het wel of niet wilt?
ik zie hem ook wel als een leuke vader later maar zie mezelf niet echt als moeder

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:28


Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:28

Dat is zo persoonlijk, ieder verhaal is anders. Lastig dit, bespreek het met elkaar. Misschien vindt hij het idee van kinderen leuker dan kinderen zelf. Je bent pas 22, je hoeft nu nog niets te beslissen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:29

Ik zou me daar de komende 10 jaar niet druk over maken, doe ik ook niet! :)

Heb zondag wel een (eerste) date, hij is 28 en wil ooit kinderen. Maarja, misschien wil ik dat over 5 jaar ook wel. Daar ga ik echt geen punt van maken nog. En hij ook nog eens echt heel knap en pfff niet goed. :n :=

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:12

Tja... ik wist toen ik 22 wel dat kinderen niet hoefde van mij... en dat heb ik ook besproken. Mijn man wist het toen niet, had er nooit over nagedacht over of het wel of niet kinderen hebben. Vermoed dat als hij iemand had getroffen die heel graag kinderen wilde dat dat ook gebeurt was (die had dan wel grotendeels van alle zorg moeten doen :Y) )
Toen alles om ons heen kinderen kreeg bleek wel dat mijn man toch echt geen kinderen wilde. Hij houdt zelfs zijn neefjes en nichtjes als baby niet vast (hij krijgt ze ook niet in hun armen gedrukt van zijn familie, mijn zusje deed dat wel :') ) Hij is echt gewoon niet iemand die kinderen leuk vindt :D en kinderen vinden hem ook niet echt leuk (behalve mijn neefje :)) ) Ik ben prima met kinderen maar baby’s %) ik ga liever paardrijden... die kinderen daar verdien ik mijn geld mee :+

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:13

Aprella
Ben het helemaal met je eens hoor maar boos worden etc en echt dan ook van leer trekken ook te ver gaan
Maar goed , ik ken het in mijn omgeving ook wel
Is later ook wel bijgedraaid trouwens
Maar daar is ook wel een goed gesprek over gevoerd naderhand
De schoonouder in kwestie snapte later gelukkig ook wel dat de reactie nogal heftig was

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:27

Als ik de verhalen van ouders zo lees, dan ben ik heel blij met mijn mams. Inmiddels is ze oma via mijn broer, maar ze heeft mij nooit verplicht laten voelen. Volgens mijn moeder:
‘Jij bent geen moedermateriaal’
‘Voor mij hoef je ze niet te nemen hoor’
‘Je kan je ook laten steriliseren. Scheelt enorm veel gedoe’

Mijn schoonmoeder wist mij wel te zeggen dat wanneer mijn vriend met iemand anders was geweest hij wel kinderen had gehad. Tja... ik denk van niet en hij heeft voor mij gekozen.

De eerste verjaardag van mijn neefje was er eentje die past in de categorie ‘bizar’ en het is maar goed dat hij het zich niet herinnert. Wel werd ik er toen weer aan herinnert dat er redenen waren dat ik liever niet met mensen meerijd of mensen met mij. Wil je naar huis, kan het niet omdat je ouders perse willen blijven. Het was een soort treinramp in slowmotion. De tweede verjaardag werd gevierd met alle buurtkinderen. 10 kinderen in de leeftijd 0-5 jaar, een enorme bak met herrie, brallende vaders met Rotterdams accent en moeders die sinds de geboorte van de kinderen tot een soort blob zijn verworden. Er zijn dingen waar je helaas niet onder uit komt. Maar deze keer reden mijn ouders niet mee dus kon ik na een uurtje of 2 weer weg.

Verder zijn kinderverjaardagen makkelijk. Ik heb dienst.... ook goed toepasbaar voor kerst O:) .

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:01

Ik ben nog altijd aangedaan door een opmerking van mijn moeder toen ik uiteindelijk wel zwanger was: oh gelukkig ik was al bang dat jullie eenzaam oud zouden worden -O- _-:(
Ik was haast in staat om het terug naar de winkel te brengen (bij wijze van spreke).

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:27

zo had ik een vriendin die zei dat ze niet alleen in het bejaarden huis wil zitten later.
mwaah mijn eigen opa en oma zien mij en nog eentje wel maar de andere klein kinderen hooguit een keer per jaar of helemaal niet, en de eigen kinderen komen ook niet wekelijks langs.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:34

Mijn moeder zegt dat ik niet naief genoeg ben om kinderen te krijgen :Y)
en die heeft genoeg moeders gezien ... ze werkte op het gevreesde consultatiebureau.

Denk dat ze wel gelijk heeft ik ben me vooral bewust wat ouders allemaal moeten opgeven en inleveren... ipv dat mijn hormonen het overnemen :D