Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:58

Uuuuh.. ramen gaan dicht en buren menen ineens muziek op te zetten?? Aah kom op, geef me een plaatselijke onweer met regen bui... :( Ga slapen .. morgen weer een werkdag in 30+ graden. Zonder airco.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:21

Een ergenis van gisteren... 2 uur over gedaan om van werk naar huis te komen door 2 verschillende ongelukken op de weg.
Kunnen mensen niet gewoon opletten? Er gebeuren zoveel rariteiten die nét goed gaan al op de weg. Doe eens normaal :=

Daarnaast zag ik vandaag 2 motorrijders met passagier in korte broek en t-shirt voorbij scheuren harder dan de 120 km die mocht ( en die ik reed)... Ik word er spontaan misselijk van als ik erover denk hoe dat er uit ziet als het mis gaat :\

Marcella

Berichten: 36739
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:26

Dat ik het nu koud begin te krijgen. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:27

Koppijn door de warmte, heb zeker 3 a 4 liter gedronken en dan nog.

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:38

Slapen met 27 graden in een mini slaapkamertje in een stacaravan.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:40

Ineke2 schreef:
Een ergenis van gisteren... 2 uur over gedaan om van werk naar huis te komen door 2 verschillende ongelukken op de weg.
Kunnen mensen niet gewoon opletten? Er gebeuren zoveel rariteiten die nét goed gaan al op de weg. Doe eens normaal :=

Daarnaast zag ik vandaag 2 motorrijders met passagier in korte broek en t-shirt voorbij scheuren harder dan de 120 km die mocht ( en die ik reed)... Ik word er spontaan misselijk van als ik erover denk hoe dat er uit ziet als het mis gaat :

Tomatenpuree achtige dingen?

Ik eeger mij aan de pijn in mijn been

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:43

Ik erger me eraan dat het normaal is om dit vreselijk warme weer "mooi" te noemen. Ieder weerbericht: "maar wees niet gevreesd, het mooie weer komt van het weekend terug".

Een dikke middelvinger voor de natuur en haar ernstige droogte dus, namens onze maatschappij? Bah.

charrr91

Berichten: 929
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:44

De jeuk op mijn hele lichaam door die verd*mde eikenprocessierups. Heel het dorp heeft last van die irritante monsters..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:58

StillAngel schreef:
Ik erger me eraan dat het normaal is om dit vreselijk warme weer "mooi" te noemen. Ieder weerbericht: "maar wees niet gevreesd, het mooie weer komt van het weekend terug".

Een dikke middelvinger voor de natuur en haar ernstige droogte dus, namens onze maatschappij? Bah.

Natoer ies natoer

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 00:03

Wederom het niet kunnen slapen... voor deze hitte kon ik niet genoeg lijken te slapen, maar nu blijkbaar aan 4u per nacht genoeg...

Edit: enige voordeel is dat ik nu kan zien hoe de lucht in de nacht van kleur veranderd. Best mooi

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 00:45

Jongeren die op dit tijdstip nog op het dakterras zitten met muziek en luid gepraat en gelach. Ik heb al zomervakantie, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Maar er wonen veel oudere mensen in deze buurt, heb een beetje respect naar elkaar.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 02:03

Ik slaap bij een vriendin op de bank. Maar ik mis nu echt mijn ventilator. Er is hier een plat dak die donker van kleur is, dus het was hier de hele dag al een sauna. En nu is het er niet beter op geworden.

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 02:10

Ik erger mij aan het feit dat ik niet kan slapen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:31

charrr91 schreef:
De jeuk op mijn hele lichaam door die verd*mde eikenprocessierups. Heel het dorp heeft last van die irritante monsters..


Ik ook, woon midden in Apeldoorn en 1 blok huizen verder staan twee eiken langs de weg. Vol met die krengen. Gemeente heeft er een lintje om gedaan dat er rupsen zitten en dat is t dan.

Eergisteren een dag vrij en in de tuin gezeten. S avonds de eerste bulten. Dacht nog dat ik flink door muggen te pakken was geweest. Gister ruim over de 20 bultjes en nu zijn ze ontelbaar. Hals, armen en benen, stuk of 15 op buik en rug.
Word echt gek

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:51

Dat ik de temperatuur in mijn appartement niet meer onder de 30 graden krijg...

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:52

Dat ik zo ontzettend slecht geslapen heb en nu naar de HA moet. Maar ik liever ga slapen en de afspraak verzet.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:30

Hier ook geen enkel uur geslapen vannacht, naar school tot 5 en daarna werken tot 10u vanavond, help ;(

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:44

Dat ik vannacht thuis kwam na een concert.. Naar bed wil gaan, maar een hele bende mieren aantref ik mijn werk tas |( Kon ik dat eerst nog gaan opruimen. En vervolgens amper geslapen omdat het zo heet was.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:16

Dat ik een kindertaart wilde bestellen bij een dame die taarten maakt voor dertig personen en ik vervolgens een prijsopgave van €210 kreeg en ik nu echt vooral confused ben. Die prijs lijkt me een soort van achterlijk?

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:23

Chiave schreef:
Dat ik een kindertaart wilde bestellen bij een dame die taarten maakt voor dertig personen en ik vervolgens een prijsopgave van €210 kreeg en ik nu echt vooral confused ben. Die prijs lijkt me een soort van achterlijk?


Volgens mij kan dat wel als ze het allemaal zelf maakt.. zitten veel uren in denk ik en 30 kids is een groot aantal. 1 taart is voor 8 pers dus misschien 10 kids. Moet ze er minimaal 3 met de hand maken. Maja, blijft wel reteduur zeg.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:27

Wij bestellen al jaren kindertaarten voor dat aantal personen, maar zijn echt nog nooit in de buurt gekomen van die prijs hoor en dan hebben we door de jaren heen al verschillende geprobeerd (De laatste 4 jaar wel bij dezelfde telkens omdat we die gewoon het lekkerst vinden. Daar zijn we ongeveer 75-150e kwijt voor een taart van 30 personen met 3d figuren erbij inbegrepen die ze erbij maken. Vind 210 echt gigantisch hoog! Zou lekker doorzoeken naar een ander want tegenwoordig zit er op ongeveer elke hoek iemand die taarten maakt haha (natuurlijk betaal je voor goede kwaliteit wel wat meer). Maar zelfs als je naar een van de betere bakkers of taarten makers gaat hier in de omgeving, zijn dat nog geen standaard prijzen voor een taart van 30 personen. Zoveel waren we voor onze trouwtaart kwijt bij een hele goede bakker voor 50 personen bv. Misschien dat het per omgeving verschilt dan wat ze zich vragen, geen idee. Ik vind het in ieder geval ook echt aan de absurd hoge kant. Dan zou je haast youtube erbij pakken en zelf aan de slag gaan toch :')

Het ligt er natuurlijk aan wat voor iets je wilt ook, hoeveel detailwerk erbij in zit? Voor veel taarten bakkers is het maken van fondant taarten, ook met meerdere lagen, echt routine werk en gaat dat allemaal best snel hoor. Ik moet wel extra betalen als ik 3d figuren op de taart wil enz. maar dat vind ik niet meer als logisch want daar zit juist het extra werk in. Maar voor een vrij standaard fondant taart voor 30 personen vind ik het echt hoog ja. Ik zou gewoon even verder zoeken want er zal vast nog iemand anders te vinden zijn in de buurt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-06-19 11:31, in het totaal 4 keer bewerkt

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:28

Ik weet dat bruidstaarten gauw 5,95 per punt zijn. Toch vind ik 210 wel erg veel. Kun je zelf niet bakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:28

De chaoot in mij , oordopjes zoek ik overal zoeken waren ze al in mijn tas gaan zitten |o

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:42

Aan dat mijn huis niet af wil koelen. Toen we hier kwamen wonen stonden er schitterende metershoge kastanjes voor het huis, maar omdat de straat zo nodig opnieuw ingericht moest worden zijn die gekapt. Die bomen hielden zoveel tegen, de voorgevel staat op de zuidkant. Nu staan er een paar knullige twijgjes om ze te vervangen.

Geslapen heb ik overigens wel, ik heb mijn hangmat uit het stof getrokken en buiten geslapen. Was zelfs een beetje koud *\o/*

Om 3 uur vannacht wakker worden in de wietlucht van mijn buurvrouw was dan weer een beetje jammer....

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:46

Aan dat ik net jankend achter het stuur zat toen ik op weg naar het station iets zag waar ik goed naar van werd..