[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 16:02

Granoek schreef:
Ik wilde proberen of ik kon rechtstaan met 1 voet per paard maar ik kreeg mijn been zo ver niet dus ben maar waar terug gaan zitten. Als je eigen paard je zelfs al uitlacht


En als ze dan uit elkaar stappen val je wel van heel hoog :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 17:24

Nee ik had Dexters zadel vast en volgens mijn berekeningen zou ik dan even een zwiep maken naar links, waarna ik me vastklamp aan het zadel en me via daar terug recht kan hijsen. Maar wiskunde was nooit mijn sterkste punt :P

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:35

:') _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 12:46

Ik heb nog wel 'leuk' nieuws :) Of eerder neutraal nieuws, maar daar ben ik tegenwoordig heel happy mee :')

Wij hadden dit weekend op stal bezoek van wat vrienden uit Antwerpen en hun paarden, die gingen hier een weekend ritjes maken. Zondag nog een kort ritje en ze kwamen langs mijn thuis om pauze te nemen. Aangezien ik pas om 12u moest werken vond ik dat ik nog wel mee kon in de ochtend, we waren rond de middag bij mij thuis om pauze te nemen en dan kon ik gewoon afstappen, pony in de wei zetten en gaan werken.

Ik had dus gisterenmorgen Dexter op de trailer geladen en naar stal gebracht, opgezadeld met de rest en vertrokken. Duke stond thuis van zijn oren te maken, maar dat had ik verwacht. Ik hoopte gewoon dat hij het na een uurtje wel zou opgeven, voor er gasten op het terras kwamen zitten. Gokje gewaagd :')
En effectief, om 12u waren we thuis, het was gelukkig nog niet bloedje heet en er stond een lekker windje waardoor Dexter wel wat zweette maar niet eens echt moe was. Fijn!

En Duke... die stond op zijn gemak te vreten!
Heb nog aan mama gevraagd en die zei ook dat hij eigenlijk na een paar minuten al rustig werd en ging grazen. Dus yay!
Ik had wat hooi in de wei gelegd zodat hij nooit kon zeggen 'Ben maar uitgebroken want het gras smaakte anders zonder Dexter', maar hij is eigenlijk niet echt aan het hooi gekomen.
Was wel een geruststelling want ik zat eigenlijk de hele weg te stressen en te wachten op het telefoontje dat Duke uitgebroken was :+

Sfeerbeeldje van onderweg

Afbeelding

3 koetsen met dubbelspan, 2 vosjes van onze stal, 2 bruine van Antwerpen en 2 fjordjes ook uit Antwerpen.
En dan wij met 4 onder zadel, Dexter en 3 Belgen.

Pauze in onze wei want lekker schaduw haha, had 's morgens de waterbakken vol gegooid dus ze konden lekker even drinken ook

Afbeelding

En dan de schok wanneer Dexter Duke aan ZIJN stapel hooi laat eten. WAT?! When did that happen? :')
Ik moet normaal 6 verschillende voerplekken maken want zodra Duke naar een andere gaat, moet Dexter die weer gaan claimen.

Afbeelding

En de tweede schok dus als je de twee schoften naast elkaar ziet en denkt: hmm.. Duke is toch precies groter dan ik dacht :+
Ik denk maar altijd dat hij zo klein is naast Dexter, maar heb deze foto op ooghoogte gemaakt en dit is wel ongeveer een juist beeld van hoe groot ze zijn naast elkaar. Vaak vertekenen de foto's maar deze klopt aardig goed.

Bewogen dagje dus, maar wel leuk geweest!
Eenmaal thuisgekomen helaas retedruk op terras met dat mooie weer en dat is dus waarom ik niet per se naar de sportschool moet. Ik maak mijn kilometers thuis :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:53

Wat gezellig zo al die robuuste paarden bij elkaar! Mooi om samen een rit te kunnen maken. En fijn dat Duke rustiger was.

Misschien haalt Duke Dexter nog wel in ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 12:57

Die hoop heb ik al lang opgegeven, maar bedankt voor de poging _O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:10

Hij is nu 3, toch? Zo'n groot paard groeit nog best lang door, dus wie weet :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 13:14

De dag dat Duke Dexter inhaalt haal ik een taart en eten we die samen op, goed? :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 13:31

Oh en de reden dat ik hier een update wilde plaatsen vergeet ik helemaal te vermelden _O-


DUKE IS JARIG! *\%/*
3 jaar vandaag! Eindelijk volwa... nee laat maar. Eindelijk 3 jaar! :')

Dit was voor mij de magische grens, vanaf nu wil ik beginnen (met vanaf nu bedoel ik vanaf na wederom een helse drukke zomer :+ ) met hem wat aan de lange teugel te zetten, wat vaker tuig op leggen, misschien al vanaf de grond wat naast Dexter laten stappen aan lange teugel etc.. gewoon op speelse wijze al wat leren!
Ik denk dat het hem goed gaat doen om zijn energie ergens op te focussen, hij is zo slim, té slim, ik denk dat hij het wel fijn gaat vinden! En als blijkt van niet, dan wachten we gewoon weer, ook niet erg!

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:41

Leuk verslag en fijn dat Duke de tent niet heeft afgebroken tijdens jullie afwezigheid!
Die schoften komen inderdaad wel erg dicht bij elkaar :=

Gefeliciteerd met de volwassenheid verjaardag van Duke Y)(^)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:46

Haha dus precies 3! Gefeliciteerd!
Geef hem maar een taartje met pokon. :D

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:00

Gefeliciteerd Zjoekie!!!! geniet maar fijn van je verjaardag! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:02

Granoek schreef:
De dag dat Duke Dexter inhaalt haal ik een taart en eten we die samen op, goed? :D


Mag ik ook een stukje dan? Want Duke gaat Dex nog wel inhalen hoor!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:20

Ja ik kom ook taart eten.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:43

Grote taart kopen dan wat ik doe mee Y)(^)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 22:29

Gezelligggggg :D

vandaag was zus jarig, hier zijn mijn cadeautjes haha

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:32

<3 mooi!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 10:40

Ze stond er zo schattig mee :D
Capje was maat 48, heb de gok gewaagd want vond deze toch leuker dan een fietshelmpje. Maar hij past best aardig! Hij schuift of wiebelt niet, zit wel op het kleinste nu maar dan kan ze er nog lekker in groeien :)

Heb me gisteren met Duke weer geamuseerd, hij was heel flink!
Dit soort dingen heeft hij echt totaal geen moeite mee, hij staat er nog net niet bij te slapen. Maar hoe vaak sta ik ook niet als een dwaas naast hem te springen? Vaker dan je zou denken _O-

Had ook nog geprobeerd wat hij zou doen als ik een aanloop nam en dan ging doen alsof ik op zijn rug sprong (doen alsof want ondanks zijn 'maar' 1m70 ofzo, geraak ik daar echt van mijn leven niet op zonder krukje), en hij bleef gewoon staan :+



Ik probeer dan ook altijd een paar minuten gewoon niks te doen, aaien, kroelen, gewoon bij hem staan. Even tot rust komen weer, dat lijkt hem wel goed te doen.
10 seconden debiel doen, 2 min aaien :j Vrouwtje moet ook even op adem komen haha.
Ik had geen snoepjes bij, die was ik vergeten, maar hij lijkt er veel rustiger bij te blijven zo. Goed om te weten!

Maar longeren, hooooo maar. Dat is toch nog steeds heel spannend :P
Soms denk ik achteraf pffff weeral zo'n kanon, maar ik had mijn gsm op een weipaal gezet om te filmen en met terug kijken hoor ik hoe vaak ik met hem moet lachen en dan denk ik oké valt precies wel mee :')

Maand juni wordt nog even sparen en juli wil ik echt terug beginnen met longeerlessen. Mei/juni zijn hier helse maanden met verjaardagen en dan ook nog moeder-/vaderdag pfff :')

Heb hem heel veel beloond achteraf maar toen ik hem los liet wilde ik gewoon even Dexter gaan knuffelen, die heeft soms echt die 1-op-1 aandacht nodig. Maar toen kwam Duke er natuurlijk bovenop zitten en ik heb hem tot 3 keer toe weg gejaagd (voelde me wel schuldig want hij was zo braaf geweest :+) en toen is hij ook wel weg gebleven! Eerste stap naar minder opdringerig is dus zelf minder emo zijn haha. Daarna nog even hem gaan knuffelen want hij was wel braaf weg gebleven :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 23:00

Ja jongens Dina is thuis en doet al gelijk waarvoor ze werd ingehuurd :+ Duke heeft al een patat gehad nadat hij met zijn hengstennek dacht Dina te verleiden. Mooi niet _O-

Lekker stel, alle paardjes van de familie samen <3

Afbeelding

Dina
Afbeelding

Maar die van mij zijn toch ook wel lief

Afbeelding

Afbeelding

98xsophiex98

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:42

Waar haal je halsters voor je paarden?
Ik ben de onmogelijke zoektocht begonnen naar een halster voor een Belgisch trekpaard en die zijn al onmogelijk te vinden

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 22:31

98xsophiex98 schreef:
Waar haal je halsters voor je paarden?
Ik ben de onmogelijke zoektocht begonnen naar een halster voor een Belgisch trekpaard en die zijn al onmogelijk te vinden

Haha het valt mee hoor als je eenmaal de plaatsjes weet

Kijk eens op deze sites:

www.whitesoxs.nl

www.horseshopinternational.nl

www.horsetopshop.nl

Die hebben allemaal trekpaardcategorieen

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:52

Wat een leuk trio! :D
Gezellig zo samen.
En met de foto van jou, zie je pas hoe groot het hoofd is van Duke!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 16:48

Long time no see :')
Heb het nogal druk gehad met werk door het mooie weer.
Wel tussendoor nog wat leuke dingen gedaan!

Dexter's hoofdstel compleet gemaakt met nieuwe bitriempjes, was eentje kwijt dus nu kon ik hem fatsoenlijk passen. Voor de mooi had ie een maatje kleiner gemogen maar ik denk dat dit wel prima is.

Afbeelding

Dina heeft een week haar taak heel serieus genomen, Duke heeft wat klappen gehad maar was zich ook erg aan het opdringen dus het is niet dat hij het niet uitlokte.
En dan ben je een week verder en denk je: ja sh*t, dat was van korte duur :')
Staan ze samen te eten haha

Afbeelding

Duke is groter dan haar := Niet gedacht dat ooit te zeggen, maar ehm.. ja. Dat dus :+

En we hebben nog een poging gewaagd aan de longe!
Sinds ik voor mezelf heb uitgemaakt dat rennen en bokken ook gewoon vooruit gaan is, en dat dus best wel eens mag, is hij ook niet meer gaan stilstaan en omdraaien. Technisch gezien doet hij wat ik vraag, ik jaag hem vooruit tegen het stilstaan, en hij neemt dat gewoon erg letterlijk. Dus ik laat hem even rennen en hij komt eigenlijk steeds sneller gewoon terug in stap.
De laatste keer is hij zelfs maar 1 keer kort gaan rennen ipv 4-5 keer en heeft hij een hele cirkel in draf gedaan op commando! Gewoon een rustige draf zonder drama :) Ben toen ook gestopt, was fijn!

Buikje :=

Afbeelding

'Aan de longe' is voorlopig trouwens ik die mee rondjes loop met het touw op 1,5m van hem af. In het midden blijven staan en hem rondjes laten rennen dat is nog niet aan de orde haha. Dus goede work out voor mezelf ook!
Maar ik kan wel de afstand steeds groter maken! Al bij al: het gaat niet zonder flaters en aan een slakkentempo, maar we gaan wel vooruit :j

Even een leuke foto maken dacht ik, van Duke zijn kippentietjes :=
Hij is echt nog heel smal vanvoor, vergeleken met Dexter. Maar dat vind ik niet zo erg, komt vanzelf
Afbeelding


Oh en p.s.: van deze reeks komen er ook snel nog foto's <3 Maar die zijn nog niet klaar

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:52

<3

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:21

Leuke update en de Micklem zit perfect hoor!