[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:21

Ook lekker kiekeboefje genieten

Maar qua gewicht is hij dus maar 10 a 15 kg zwaarder dat valt wel mee toch?

Mijn houten karretje staat daarom ook te koop zit gewoon niet lekker. Zwaar valt wel mee de kleinste hier van 84 cm trekt het met gemak. Je moet er geen uren mee rijden en zeker niet met 4 en erop maar verder gaat prima, en zandwegen vermijden dan is het hobbel stoot au hier en daar haha.( 4en erop gaat met een grote shet dan weer wel met gemak) De rede dat ie vooral te koop staat is dat ik geremd wil.

Susanne hier ook burgelijk voor de tv songfest.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:27

Waar op Gran Canaria? Ik ben er ook geweest. Geniet ervan!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:26

Susanne, ja ik heb de smaak wel te pakken qua wedstrijden.
Ik vind het gewoon ontzettend leuk om thuis te oefenen en dan te kijken of het op een wedstrijd dan beter gaat als de vorige keer :)

Mooie sjieke pony is de donkere van StalNollie.

Kiekeboefje fijne vakantie verder. Heerlijk zeg!

Nog een foto van knappe Cooks

Afbeelding

Ik overweeg zijn manen weer in een kam te scheren/knippen. Ik vond dat wel stoer staan bij hem <3
Aan de andere kant misschien lang laten, zodat ie wat bescherming heeft tegen de vliegen...
Ben er nog niet uit haha.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:47

Hij kijkt zo leuk op die foto! Lekker alert :j
Wat betreft de manen zou ik ze gewoon kort/handbreedte houden. Is met knotten ook handig. Een kam vind ik persoonlijk helemaal niets (bij Fjorden gaat het nog wel).

Donny heeft nog van die stomme net-niet-lange manen :x Hij moet binnenkort maar eens naar de kapper.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:24

Mag ik even ego doen en even uithuilen?
Ik vond Alf al vanaf verleden zondag niet 100% goed. Tenminste, ik had een twijfeltje of ik wel of niet iets zag in stap (soms met zoveel blessures ga je dingen zien die er niet zijn). Deze week was ik niet lekker dus paar dagen niet geweest en overige dagen alleen klein wandelingetje gemaakt. Bleef twijfelen dus vanochtend maar even laten draven. Rechtuit zag je het al terwijl hij vaak pas op de volte door de mand viel. Paar passen volte gedaan en toen riep ik al 'laat maar, ik heb genoeg gezien '

Nu waren we wat minuten aan het draven voor de sulky maar ik denk niet dat het daarvan is (laatste keer sulky is ook al bijna 3 weken geleden en we draven alleen voor sulky). Hij rent wel vaak als een idioot rond in de paddock met zijn vriendjes hoor ik van stal genoten. Vermoed dat het daarvan is.

Ik probeer niet gelijk in paniek te raken en hopen maar dat hij volgende week alweer goed loopt maar ik merk toch dat ik niet zo goed met dit soort dingen om kan gaan. Natuurlijk had ik geprobeerd niet teveel hoop te krijgen toen we wat mochten gaan draven voor de sulky van de veearts maar jee snapt dat dat niet gelukt is. Tuurlijk krijg je hoop dat hij een upgrade kan krijgen van 'actief pensioen ' naar recreatie pony. Het ging ook echt al een tijdje goed.
En dan toch, toch flikker je gelijk weer in die put van teleurstelling. Gaat het toch niet lukken?
Ik heb altijd geroepen dat hij een leuk leven moet hebben dus ik zal hem niet uit de groep halen maar ik kan me voorstellen dat dat geren wel teveel is voor hem.

Ik probeer me ook voor te houden 'misschien gaat het volgende week alweer beter ' maar nou ja, lukt nu gewoon ff niet.
Om deze emoties voor te zijn komt dan ook weer de vraag bij me op 'kan ik hem inderdaad niet gewoon beter volledig met pensioen zetten ' Dan hoef je ook niet meer te hopen om daarna weer in een gat te vallen. Maar ja, het ging nu al maanden goed dus dan is het ook weer zonde....

Komt tijd komt raad, ik kan er nu toch nog niets over zeggen. Maar moest het even kwijt.......

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:30

@Ingrid, Groot gelijk dat je het even kwijt moest zeg. Ook een domper gewoon als het nu toch terug blijkt wat minder te gaan, snap het ook wel dat je 'm niet in volledig pensioen wil zetten. Ik zou niet weten wat ik in je plek zou doen. :(:)

@Sunshinedaan, gewoon doen wat jij leuk vind. :D

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:35

Jeetje Ingrid. Ik snap dat je dat even kwijt wilde! Ik duim voor je mee dat het goed komt :(:)

SunshineDaan. Ik vind lange manen altijd wel mooi. Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk! Doen wat jij mooi en handig vind :)

Blitz heeft gisteren kennis gemaakt met de voetbal. Prof voetballer Mowgli heeft het hem even voorgedaan. Toen werd het toch wel interessant :+
Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:42

Zo frustrerend Ingrid!! Dit is gewoon poedersuiker. Ik gun het je zo!

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:44

Ah ingrid, wat balen zeg.

Over het verschil met hca en de nieuwe van tjeu, de echte hca heeft ook al langere tijd het rekje vast met bouten en niet meer met inbus, de spoorverbreeders zijn bij hca ook gewoon verstelbaar. Een hendel voor het stoeltje zou ik wel echt een uitkomst vinden. Dat hij wat zwaarder is zou voor mij wel een voordeel zijn.

Mooie pony's dafne!

Danielle weer lekker op wedstrijd geweest, leuk hoor! Geen manen knippen, zondeeee O:)

Ik heb vandaag weer heerlijk een bosrit gemaakt, dit keer met het 4 span zo'n 18km

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:22

Bedankt!
Heb Alf zijn arts even een bericht gestuurd wat nu het beste te doen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:22

Zo jullie zijn allemaal snel gegaan dit weekend.
Leuk dat je de smaak zo te pakken hebt Danielle.

En Sascha smaak te pakken met vierspan.

Mowgly voetballer. Pakt hij de bal ook op?

Gelukkig heb je nu ook Bailey om mee te mennen Ingrid. En wie weet loopt hij volgende week weer stuk beter.

Zaterdag ga ik met Beauty voor eerst Z vaardigheid starten. En Caya hopelijk laatste puntje in het Z zodat ze ZZ mag.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:43

@Miriam, Die grote bal is wel leuk :D

Zou het ook niet direct een probleem vinden dat de andere iets zwaarder is of je moet mendurance starten waar het gewicht op die lange afstand wel begint te tellen of hoe noemt dat nu weer.

@Sascho, Zag er echt stoer uit zo met vierspan, het filmpje gezien.

@Patricia, Spannend dan komende zaterdag.

Hier zijn zaterdag de nieuwe eigenaars nog eens geweest. Bevestiging gehad van een aantal spullen dat ze niet nodig hebben verder dus die te koop gegooid. Begint het al "kan je die bijhouden tot ... want dan pas mijn loon" :') . Hopelijk snel weg allemaal.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:54

Geniet van je vakantie Jenny!

Knappe Lola Miranda <3

Knap tandem Daniëlle :D En goed bezig met de wedstrijden, gefeliciteerd met de winstpunten!

Toen Boef er nog was, vond ik het ook erg lastig om twee pony's verzorging en beweging te geven. Dat kwam voornamelijk doordat ze halfpension stonden en ik nog moest mesten en het voer (bakjes met krachtvoer en hooinetten) moest vullen en klaarzetten. Volpension zal dat vast een stuk beter te doen zijn.

Inderdaad een rare manier van zaken Lori.. daar zou ik niet mee akkoord gaan. Ik heb ook geen interesse in het halster.

Miranda: ik ga naar de SMR dag, jij ook?

Heerlijke foto in het bos Suus, echt een prachtige omgeving <3

Wat balen dat Alf nu toch weer wat minder loopt Ingrid :(:) Ik zou zelf niet goed tegen die onzekerheid kunnen maar ik kan me goed voorstellen dat hem volledig op pensioen zetten weer een beetje zonde is als rustige recreatie ritjes prima gingen..

Klinkt goed die sulky van Tjeu, al ben ik heel tevreden over de HCA sulky's en heb ik net een nieuwe gekocht :o

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:27

Ingrid: :(:) knuffel. Wat balen. Ik kan me je gedachten heel goed voorstellen hoor.

Suus: Wat een heerlijke foto zo in dat bos!

Daniëlle: Je bent lekker bezig met starten zeg, leuk :) En wat ziet Cooks er knap uit met die knotjes. Ik zou denk ik een sportcoupe houden. Dat vind ik persoonlijk mooier staan.

Lori: Wat bizar zeg van dat halster.. Daar zou ik ook echt niet mee akkoord gaan.

Wij gaan dit jaar nog niet naar de SMR dag, maar volgend jaar wil ik wel heel graag!

Mowgli: wat een leuke foto met die bal. Is dat een hoes die eromheen zit?

Ik heb denk ik wel interesse om uiteindelijk mendurance te starten met Pepper. Maar pas over een jaar of 2, als we een grotere auto hebben en een trailer. (Achter de huidige kan geen trailer). Dus tegen die tijd kan ik altijd nog kijken of de sulky van Tjeu te zwaar zou zijn voor een mendurance. Aan de andere kant ben ik bijna 10 kg afgevallen dus dat compenseert weer lekker, haha.

Pepper doet het super goed. Ik wil deze week beginnen met iets slepen, want het lange lijnen gaat erg goed. De stemcommando's zitten er allemaal goed op, hij kan netjes stilstaan en wachten als ik dat vraag en het sturen gaat ook goed. :) Ik verwacht geen problemen met slepen, dus ik denk dat ik deze week alvast een sulky ga uitkiezen.
Oh en ik wil nog een bontje maar ze zijn niet meer in de sale zag ik.. zucht.

Gisteren nog even een korte training in de bak. Hij is lekker flexibel gelukkig haha.
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:43

Leuke foto van Cooks!

Leuke foto met de voetbal ook, moet ik ook echt weer eens met Max doen. Hij vindt dat zo leuk!

Ingrid, heb je al antwoord van de arts? :(:)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:11

Stoere Blitz met zijn roze voetbal :)

Vervelend weer Ingrid. Het is frustrerend. Al antwoord van je DA gehad?

Pepper gaat goed zeg!


Ik begin al wel een beetje een ritme te krijgen in het combineren van twee pony’s. Ik had heel erg het gevoel van iets ‘moeten’ doen met beide maar dat werkt gewoon niet. Op de dagen dat Willem vrij is doe ik een klein kleuterlesje met Donny en dat werkt fijner. Of als ik zelf vrij ben gewoon allebei natuurlijk. Maar het ‘moeten’ moet ik even van me af zetten, want dan is de lol er gauw vanaf.

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:41

Er zit inderdaad een hoes om. Daarmee pakt Mowgli hem ook in de mond :')
Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:56

Mowgli Wat gaaf die bal zeg!! Waar heb je die hoes vandaan?

Ingrid knuffel! Jammer dat ie weer niet goed loopt. Dan maar lekker genieten met mennen met Bailey toch? :)

Susanne, fijn dat je een beetje ritme hebt gevonden.

Frummels wat fijn dat Pepper zo goed gaat! *D

Patricia, leuk dat je Z gaat starten zaterdag met Caya. Komt vast wel goed met dat puntje.
En Beauty in het Z vaardigheid. Jij gaat als een speer.

Sascha lekker kilometers gemaakt met vierspan. Gaaf zeg *\o/*

Daml jullie voor de complimenten voor Cooks. Ik vind hem ook heel sjiek met knotten <3
Voorlopig houdt ie gewoon lange manen :j

Ik heb gisteren weer tandem gewandeld, dit keer Cooks voorop.
Dit liep (zoals verwacht) een stuk minder soepel dan andersom.
Ik was vaak het contact met Cooks kwijt, waardoor ie dan ecbt geen idee heeft waar ie heen moet, dam gaar ie slingeren alsof ie dronken is :')
Fleur vond het ook niet geweldig om steeds achter Cooks te blijven.

Maar alles bij elkaar wel voor herhaling vatbaar. Meer oefenen denk ik.
Wat ik wél heel mooi vond is dat de voorpony heel erg gefocust is <3 veel minder afgeleid lijkt het wel. Dat was bij Fleur ook zo de vorige keer :))

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:16

Oh die bal! Chico is ook gek op ballen maar hij sloopt alles, met zo'n hoes blijft het misschien wat langer heel.

Danielle, benji en zipper zijn ook niet te houden in het 2 span en voorop in het 4 span zijn ze echt veel meer op mij gefocust, heel gek is dat.

Susanne, ik ken dat gevoel inderdaad, ik heb ook altijd het idee als ik met de 1 rij dat de rest dan ook moet ofzo maar de rest kan natuurlijk prima de volgende dag..

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:38

Heel herkenbaar en zo ben ik mijn plezier destijds ook verloren!! Maar gewoon inderdaad geen druk opleggen dan komt het goed

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:01

Dat gevoel heb ik ook gehad toen ik nog 5 dagen in de week een bijrijdpaard had naast Pepper. Er viel ook echt een enorme last van me af toen ik met hem stopte, ook al mis ik hem na ruim 7 jaar voor hem gezorgd te hebben wel heel erg.
Het plezier in rijden heb ik niet meer. Alles met Pepper vind ik heel leuk om te doen, maar ik hoef niet meer te rijden.

Vraagje aan jullie. Ik wil een sulky bestellen bij Tjeu en tot grote ergernis van mijn kleurkeuzestress zijn de wielen in elke RAL kleur te verkrijgen :)) Wat zouden jullie doen? Mijn tuig is zwart, ik heb nog geen onderleggers maar wil een wit/beige bontje en verder hebben we geen speciale kleuren etc. Mijn man zei beige of bruin voor de spaken, maar hoor graag wat jullie denken. Ik neig zelf naar lichtgrijs.

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:06

Ik heb deze bal + hoes eens tweedehands kunnen kopen. Ik weet dus niet waar die vandana komt. Mowgli heeft ook al 3 ballen gesloopt. Deze hoes helpt echt. Want heb deze bal nu al 2,5 jaar geloof ik :D

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:26

@Sunshinedaan, Tandem wandelen, lijkt mij een oefening op zich qua coördinatie. :')

Hier verplicht ik mij expres niks en dat werkt het best van al, gewoon plezier hebben als we wat doen en niet het gevoel hebben dat ik nu verplicht moet trainen.

@Frummels, Hmm moeilijke keuze, ik zou ook enorm twijfelen. Heb je nergens geen kleur dat je echt prachtig vind? Je kan anders altijd voor gewoon sober gaan, misschien wat saai maar qua onderleggers kan alles er wel bij.

Hier morgen naar de dierenarts 3 konijnen laten castreren en 1'tje normaal laten inslapen, met veel twijfel natuurlijk maar is 6 jaar en al heel zijn leven een duts echter is die niet heel sociaal aangelegd en schiet die enorm in de stress als je hem moet pakken dus hem dagelijks nemen voor extra verzorging gaat niet. :(:)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:55

Knappe Peppie <3 Beige of de kleur van zijn manen lijkt mij wel leuk bij hem staan.

Handig zo'n hoes voor zo'n bal, Sjors is als de dood voor die ballen dus daar hoef ik echt niet mee aan te komen bij hem :+

Sneu Lori :(:)

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:36

Waarom laten slapen dan?

Die ballen kun je toch altijd winnen bij de kermis? Wellicht ergens via alii express! Ik heb hier ook altijd ballen in de weide skippy ballen of yoga ballen.

Frummels kleur is zo persoonlijk ikzelf vind geel erg mee en zou dan ook onderleggers geel willen. Maar dat is nu wie weet over drie jaar!

Ik probeer altijd twee ponys te doen.
Vandaag 3 gedaan en dan morgen 2 woensdag niks want komt de da jaarlingen castreren.
Moet dan ook zeggen dat het eraan ligt in hoeverre een pony beleerd is. Pony net onder zadel of koets is vaak max 10 minuten.