[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:44

Hindernis 10? Hoe kan dat dan? Dat was een boom huppeltje waar ze uit stap nog over heen kunnen... Tenzij je de verkeerde pakt, want er stonden er wel wat naast elkaar haha.

Ik zelf vond 5AB even goed opletten en afstand lopen. 12-13 lijntje was gewoon raar, maar 13 makkelijk laag dus dat kan ook prima met een wat slechte afstand.

Hier een leuke dag gehad vandaag!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:55

Dorette ik snap 10 ook niet maar heb er behoorlijk wat problemen op gezien. Kan zijn dat het komt door dre het springen naar de weg, spandoek en vlaggen

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 23:01

Oh ja dat verklaart wel wat! Ik heb verder niet heel veel mee gekregen van andere deelnemers, te veel in mijn eigen bubbel :')

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 23:42

Thanks voor de fotos en tips.
Nou ik hoop gewoon een lekker rondje te kunnen rijden.
Pas 2e L cross en voor zowel mij als mijn jonge paard is deze klasse nieuw.
Kronenberg helaas een stop op 3 omdat hij zich bij 2.oversprong.
Daarna super door de cross.
Ons grootste issue is eigenlijk de dressuur en het springen haha.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:39

Ik was afgelopen weekend ook naar Tilburg ! Maar dan groomen... Mijn ruiter deed het top! Alleen.... ze sprong hindernis 1 ook weer op de terug weg en dus van de verkeerde kant... oops..

Ik stond ook een tijdje bij 10 te kijken, daar gebeurde echt veel ja! Denk inderdaad ook door wat erachter stond?

Ik zou er zelf niet zo snel naar toe gaan om te rijden, wat een heen en weer gedraai zeg. Maar wel alles lekker dicht bij elkaar. Dat was echt pluspunt!

Ik nog twee weekjes wachten voor SGW Snorrewind. Hopelijk de week ervoor nog ergens een training misschien. Wie gaat nog meer naar Snorrewind?

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:19

Ik heb zaterdag een training en dan ook Snorrewind! BB en B :))

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:19

Na alle pech van de vorige wedstrijden heb ik in Tilburg eindelijk weer mijn eerste cross van het seizoen kunnen rijden. Omdat de M al als eerste was én er minder dan een uur tussen dressuur en springen zat ben ik vrijdags al gaan lopen. 5 uur werd het vrijgegeven en ik was er rond 8 uur, de cross stond er maar er was weinig duidelijkheid over de verplichte doorgang en op de tekening stonden de hindernissen anders dan in het veld. Alles nagevraagd: antwoord nee zoals het nu staat blijft het ook staan. Het springparcours was nog in opbouw, dus na navraag van de nummers maar weer op huis aan gegaan. Op zaterdag ochtend was de dressuur prima geregeld (we hadden helaas iets te vroeg gepiekt en zo lang houdt die het nog niet vol om netjes gesloten en gedragen te lopen, daarmee op een brave score van 194 uit gekomen), losspringen was midden in een bos, niet ideaal losrijden maar gelukkig was het rustig en heb ik me nog wel behoorlijk kunnen voorbereiden (en paardlief had zo veel zin dus die was enorm scherp), springen foutloos. In de cross zaten inderdaad wat bijzondere lijnen (2-3? met lopen stond ik ineens midden op een weg en hindernis 19 was ik ook even helemaal kwijt tijdens het lopen) en op een aantal plekken hingen de takken nogal laag waardoor ik er met striemen in mijn gezicht uit ben gekomen. Daarnaast was in de tussentijd hindernis 14 aangepast (de originele was te breed voor het M) maar hier ben ik niet van op de hoogte gesteld (geen briefjes gezien) en daarnaast was die ook niet afgevlagd. Die heb ik dan ook keurig gesprongen, maar officieel fout parcours. Gelukkig hebben we dit in overleg kunnen oplossen, daarin werd prettig meegedacht. En het compacte terrein was zeker een pluspunt! Als ze alles nog wat bijschaven zeker een wedstrijd met potentie, maar nu toch nog net niet voldoende af voor mijn idee.

Na de onzekerheid van onze val twijfelde ik even of we nog wel thuis horen in de M, maar bolle heeft weer bewezen dat we eigenlijk toch echt wel klaar zijn voor het Z. Dus toch maar weer gaan nadenken wanneer we over gaan stappen!

Snorrewind vind ik altijd zo een ontzettend leuke mooie wedstrijd, zo jammer dat ze alleen B hebben (al is dat misschien juist wel de oorzaak van de charme). Heel veel plezier over 2 weken!!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:51

Wij gaan in principe ook naar Markelo.

Gisteren nog een keer in Lelystad getraind, en helaas een vervelend wondje op de kroonrand opgelopen. :( Dus even afwachten of dat op tijd goed genoeg is om in Markelo te starten. :o

_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:41

Hey,

Ik kom ook weer even onder mijn mee lees steen vandaan. Ik ga op sgw Vinkega mijn L debuut rijden.
Hebben jullie nog tips voor mij ?

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:43

Halloooo, het is nogal stil hier haha!

Mijn tips zijn ga lekker rondrijden en denk vooral niet aan tijd rijden. De L zeg maar lekker verkennen en als je dan simpel foutloos kunt rijden op tijd gaan rijden :D Zie het vooral als training.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:44

M_Vainqueur schreef:
Na alle pech van de vorige wedstrijden heb ik in Tilburg eindelijk weer mijn eerste cross van het seizoen kunnen rijden. Omdat de M al als eerste was én er minder dan een uur tussen dressuur en springen zat ben ik vrijdags al gaan lopen. 5 uur werd het vrijgegeven en ik was er rond 8 uur, de cross stond er maar er was weinig duidelijkheid over de verplichte doorgang en op de tekening stonden de hindernissen anders dan in het veld. Alles nagevraagd: antwoord nee zoals het nu staat blijft het ook staan. Het springparcours was nog in opbouw, dus na navraag van de nummers maar weer op huis aan gegaan. Op zaterdag ochtend was de dressuur prima geregeld (we hadden helaas iets te vroeg gepiekt en zo lang houdt die het nog niet vol om netjes gesloten en gedragen te lopen, daarmee op een brave score van 194 uit gekomen), losspringen was midden in een bos, niet ideaal losrijden maar gelukkig was het rustig en heb ik me nog wel behoorlijk kunnen voorbereiden (en paardlief had zo veel zin dus die was enorm scherp), springen foutloos. In de cross zaten inderdaad wat bijzondere lijnen (2-3? met lopen stond ik ineens midden op een weg en hindernis 19 was ik ook even helemaal kwijt tijdens het lopen) en op een aantal plekken hingen de takken nogal laag waardoor ik er met striemen in mijn gezicht uit ben gekomen. Daarnaast was in de tussentijd hindernis 14 aangepast (de originele was te breed voor het M) maar hier ben ik niet van op de hoogte gesteld (geen briefjes gezien) en daarnaast was die ook niet afgevlagd. Die heb ik dan ook keurig gesprongen, maar officieel fout parcours. Gelukkig hebben we dit in overleg kunnen oplossen, daarin werd prettig meegedacht. En het compacte terrein was zeker een pluspunt! Als ze alles nog wat bijschaven zeker een wedstrijd met potentie, maar nu toch nog net niet voldoende af voor mijn idee.

Na de onzekerheid van onze val twijfelde ik even of we nog wel thuis horen in de M, maar bolle heeft weer bewezen dat we eigenlijk toch echt wel klaar zijn voor het Z. Dus toch maar weer gaan nadenken wanneer we over gaan stappen!

Snorrewind vind ik altijd zo een ontzettend leuke mooie wedstrijd, zo jammer dat ze alleen B hebben (al is dat misschien juist wel de oorzaak van de charme). Heel veel plezier over 2 weken!!


Klinkt toch als even een fijne extra voor het vertrouwen!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 01:53

Lekker genieten en gewoon netjes op een vertrouwd tempo rond rijden!

Wij hebben onze eerste L wedstrijd er ook weer op zitten. De groene merrie was geselecteerd voor een random drug test, dus het werd een heel avontuur met vele nieuwe indrukken.
Dressuur & cross ging erg goed, veel vertrouwen en pakte alles echt super aan. We kwamen binnen met 5 seconden over de tijd, dus zelfs ons tempo lag goed want ik heb zonder horloge gereden omdat tijd niet onze focus was.
Het springen ging hier na de cross en het begon enorm te stortregenen. Ross was een beetje moe en werd wat slordig, alsnog lekker met 1 balkje kunnen rond rijden.

Uiteindelijk nog een 5e plaats, wat dus ook haar eerste officiële klassering op een grote wedstrijd is.

Nog een leuke vergelijk foto met twee jaar geleden.

Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:34

Knap hoor! Gefeliciteerd.
Wat voor zadel heb je als ik vragen mag?

Ik heb afgelopen woensdag meegedaan aan het NK 5 jarige eventingpaarden.
Dressuur was gewoon in de springring: slangevolte stap, rondje draf, handveranderen middenstand, rondje draf, rondje galop, handveranderen en dan parcours beginnen.
Springen stond op 1.00 en liep die foutloos. Cross was L waardig als ik iedereen moet geloven. Waren wat mensen aan het klagen dat het best pittig was qua lijntjes. [naam] liep het in ieder geval foutloos, zelfs een mega sloot waar hij vorige maand nog voor stopte en absoluut niet eroverheen sprong.
In de cross miste [naam] nog wat ritme en balans. Ben 14e van 23 geworden, heb zelf echt fijn gereden dus die klassering (ahv allerlei cijfers die je van een jury krijgt) is ook wel prima.

Mijn volgende wedstrijd is Ede(in de B).

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:56

Leuk suikermeisje! En net resultaat dan!
Klinkt goed snow white en wat is ie mooi opgeknapt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:28

Heb woensdag nog even gekeken vond het een mooie cross. Wij zijn er het hele weekend. Morgen gaat onze dochter de Bixie clinic mee rijden.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:21

Top snow!

En knap werk suikermeisje. Ik geloof wel dat het pittig is en moet staan. Ik begin er niet aan met m'n jonge paarden ik train niet snel genoeg om dat fair te noemen naar m'n paarden _O-

Ik ga zondag naar Markelo. BB 70/80 met de jonge, eerste wedstrijd. Na 2 oefencrossen. Vos mag lekker mee in de B, zien we als buitenrit met opstakels.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:16

Cioccolato schreef:
Top snow!

En knap werk suikermeisje. Ik geloof wel dat het pittig is en moet staan. Ik begin er niet aan met m'n jonge paarden ik train niet snel genoeg om dat fair te noemen naar m'n paarden _O-

Ik ga zondag naar Markelo. BB 70/80 met de jonge, eerste wedstrijd. Na 2 oefencrossen. Vos mag lekker mee in de B, zien we als buitenrit met opstakels.


Ik train eigenlijk weinig specifiek op cross. Rij wat langs de weg, wekelijks springles en dit jaar een keer of 5 crosstraining of oefencross gedaan. Laatst een paar keer snel achter elkaar voor Kronenberg omdat ie met de oefencross in Renswoude erg stout was geweest. Rij thuis 2x in de week dressuur matig en hij loopt maximaal 4x per week.

En mooi om zo te beginnen toch. Wel leuk een buitenrit met obstakels haha. Veel plezier in ieder geval :)


SusanH schreef:
Heb woensdag nog even gekeken vond het een mooie cross. Wij zijn er het hele weekend. Morgen gaat onze dochter de Bixie clinic mee rijden.


Veel plezier. Wel mooi weer gelukkig.

Nog even fotospam :P
Die sloot had wel wat voeten uit ;) aarde...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:21

Mooie foto's!

Ik heb ook veulentjes gefokt met de jonkies dus dat speelt natuurlijk ook mee. Ze zijn met 4 dan wel weer aan het werk in de zomer, maar dan zijn ze ook niet klaar 't jaar erop. Tenzij ze uitermate lekker aanpakken dan.
Ik hou van een buitenrit met obstakels hoor _O- ze loopt normaal L maar zit vol met winstpunten.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:35

Leuke foto's! Die sloot :')

Ik train ook niet veel voor de cross zelf. Ik doe uiteraard wel conditie training, maar ik kan vanuit stal niet zo maar langs de weg of het bos in. We hebben wel een veld met een aantal kleine cross hindernissen, misschien dat we deze zomer nog wat grotere obstakels in elkaar knutselen.

suikermeisje schreef:
Knap hoor! Gefeliciteerd.
Wat voor zadel heb je als ik vragen mag?


Prestige X-Breath Cross Country Monoflap

Ik vind het een ontzettend fijn zadel, weegt bijna niks en ligt super stabiel. Het heeft ook ventilatiegaten, ik weet niet hoeveel verschil het maakt qua koeling, maar ik vind het wel fijner voor mijn lady bits :+

Afbeelding

Afbeelding

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:43

NFcd: niet veel anders dan in de B gaan rijden. Gewoon lekker tempo houden en genieten :D succes alvast!

Snow_white: zo die is positief veranderd! Toch hartstikke netjes een 5e plaats, gefeliciteerd.

Suikermeisje: toch netjes, wat een stoere foto over die sloot! Geweldig

Susanh: veel plezier met de bixie

Ciocolatto: succes in Markelo zondag, leuk!


Wij hebben afgelopen zondag onze 2e sgw samen gehad in Oudkarspel. Weer heerlijk gereden en met een foutloze cross met een 5e prijs naar huis gegaan. Die boef zou me alleen op de laatste hindernis nog ff stoppen, dus met een schreeuw en een schop sprong die toch maar. Was ik niet op verdacht :+
Nu volgende week naar Vinkenga.

Wij hadden ook nog 2 stoere foto’s <3
Afbeelding
Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:37

Hahaha die ventilatiegaten :+

Mooie plaatjes hierboven en gefeliciteerd met jullie plaatsingen.

Oudkarspel ging bij ons ook weer lekker, nu al 6 wp in de B :)

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:22

Mooi zadel!

Lieke jij gaat echt goed :D

Ik vond het heel fait gebouwd hoor woensdag niks geks en wel dingen die ze tegen kunnen komen. Je wil toch weten wat het niveau is op zo'n NK. Wij hebben voor de grap even de 2 ster gelopen vanmiddag. Dat vond ik wel pittig ogen hoor.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:52

_Snow_White schreef:
Leuke foto's! Die sloot :')

Ik train ook niet veel voor de cross zelf. Ik doe uiteraard wel conditie training, maar ik kan vanuit stal niet zo maar langs de weg of het bos in. We hebben wel een veld met een aantal kleine cross hindernissen, misschien dat we deze zomer nog wat grotere obstakels in elkaar knutselen.

suikermeisje schreef:
Knap hoor! Gefeliciteerd.
Wat voor zadel heb je als ik vragen mag?


Prestige X-Breath Cross Country Monoflap

Ik vind het een ontzettend fijn zadel, weegt bijna niks en ligt super stabiel. Het heeft ook ventilatiegaten, ik weet niet hoeveel verschil het maakt qua koeling, maar ik vind het wel fijner voor mijn lady bits :+

[ [url=m/PhevTq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ojgGoI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Chique zadel! Ik heb ook een prestige, fijn merk. Heb zelf zoiets soortgelijks gehad maar vond die zweetbanden niet fijn helaas.


Voor conditie ga ik 2x per maand een eind langs de weg en tussendoor na dressuurmatige training even een galop stuk. Kan zelf gemakkelijk langs de dijk rijden bij ons en daar kan ik een heel eind galopperen. Hij heeft haast teveel conditie. Regelmatig een half uur alleen maar stuiteren en daarna pas fatsoenlijk lopen...


SusanH schreef:
Mooi zadel!

Lieke jij gaat echt goed :D

Ik vond het heel fait gebouwd hoor woensdag niks geks en wel dingen die ze tegen kunnen komen. Je wil toch weten wat het niveau is op zo'n NK. Wij hebben voor de grap even de 2 ster gelopen vanmiddag. Dat vond ik wel pittig ogen hoor.


Ik vond het ook fijn en eerlijk gebouwd. De L oefencross daar laatst was een stuk pittiger en toen ik de 2e x erheen ging deed hij alle lijntjes. Dat gaf me dus wel vertrouwen.

Deel van de 2* wel gezien, wel echt weer een mooi parcours daar.

Mooie foto Lieke! Lekker blij :))

Jij ook mooie foto's ils(e?)
Ook van een fotograaf? Gefeliciteerd met je 5e prijs. Wat een boef dan op de laatste! Misschien zelf ook al net wat minder focus omdat je aan het eind bent? Volgens mij zijn er best veel mensen die net voor de laatste hindernis verslappen omdat ze er mentaal al zijn, alleen voor t eggie nog net niet...

twocolors

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-10-18

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:11

Ik kom ook weer even uit mijn `mee lees fase` :=

Afgelopen zondag heb ik mijn outdoor L debuut gemaakt bij SGW Markelo Snorrewind, het was een debuut om van te dromen :)

We begonnen natuurlijk met de dressuur, ik zeg heel eerlijk, Jake en ik zijn gewoon nog niet klaar voor de L1 maar dat weten we! Toch 174,5 punt gereden dus echt mega tevreden *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Daarna een super fijn foutloos spring parcour gereden, daar was ik zo trots op! :j Was weer mijn eerste parcourtje na mijn val van een maand geleden (met ambulance en alles erop en eraan... ;( )

Helaas werd ik tijdens het losrijden voor het springen al niet lekker... dus zat eerst te twijfelen of ik de cross wel in ging, maar het ging zo goed dat het zonde was om het niet te doen!
Met mezelf afgesproken dat als ik merkte tijdens de cross dat het niet meer ging ik zou stoppen, toen was ik al bij de finish! En nog foutloos ook *\o/*
Wel met 30 seconde over de tijd maar dat maakt mij niks uit voor de eerste keer :)
Afbeelding
Afbeelding
( *-:) gaan we nog bestellen)

Ik kijk zeker met heel veel trots terug op ons debuut, en het leuke is dat we a.s zaterdag weer mogen starten in de klasse L in Vinkega!

Wie zie ik daar misschien nog? :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 05:57

Dat is zeker een heel goed debuut!