Ervaringen bodyprotectors

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 19:46

Aangezien mijn bodyprotector al heel wat jaartjes mee gaat en het nog van het type 1 stuk is ben ik op zoek naar ervaringen met de huidige bodyprotectors. Met welke bodyprotector hebben jullie ervaring en welke zit het beste maar beschermt uiteraard ook op level 3?

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:53

Ik zou naar een winkel gaan en passen :).
Een bodyprotector beschermt het beste als die goed past namelijk. Niet passend kan nog zo'n goed geweldig merk zijn, het is alleen maar lastig en soms zelfs gevaarlijk.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:28

Airowear en op 2 racesafe. Airowear is ook een stuk, maar vormt helemaal naar je lichaam. Als je hem gaat passen moet je maar eens een paar minuten verder winkelen met dat ding aan dan merk je gelijk dat hij beter gaat zitten.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:30

Voor welk doel? Met body protectors voor bijvoorbeeld een val van paard op de grond zijn mijn ervaringen niet positief. Een val komt dan nog enorm hard aan. Mijn ervaringen met een opblaasbaar vest zijn positief, een val komt in verhouding zacht aan. Uiteraard is de bescherming van een opblaasbaar vest in verhouding tot een body protector bij een trap van paard c.q. paard op ruiter/ amazone onvoldoende. Dus voor betere bescherming, beide gebruiken, vest over de body protector. Als de pasvorm van de protector goed is dan heb ik geen merk voorkeur, wel het liefst de blokjes klein waardoor er een betere bewegingsvrijheid is. Het level is m.i. minder relevant dan de pasvorm en voldoende lengte.

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:49

Ik heb een airowear en ben daar super blij mee. Past zich heel goed aan aan je lichaam.

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 09:13

Airowear en racesafe kense ik nog niet. Ik overwoog eerst een sir lancelot te kopen. Maar zijn Airowear en Racesafe ook een stuk comfortabeler in gebruik. Het eerste idee is dat het de meerprijs wel waard lijkt.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:18


Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 12:49

Weet iemand dan ook een winkel waar ik zowel de goedkopere als dee duurdere bodyprotectors kan passen. Ik vin niet veel zaken die ook airowear als racesafe in hun assortiment hebben.

Als het echt een meerwaarde bied dan heb ik er graag wat extra voor over.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:04

Letty van 't Peerdewinkeltje in Veenendaal verkoopt Airowear, daar heb ik de mijne vandaan. Ik weet niet of ze ook Racesafe in het assortiment heeft maar ze geeft wel heel fijn advies en biedt een goede service.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:06

Ik heb de Air-o-War Woman, met korte rug vanwege mijn hoge Stock zadel. Met aantrekken een beetje stijf, maar vormt zich naar je lichaamswarmte en dan vergeet je dat je hem om hebt. Hoezen verwisselbaar in alle kleurtjes.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:39

Ik heb een usg en ben erg tevreden. Winkelmedewerker vertelde dat bij een grote voorgevel de usg beter zit als horka. Rijd er altijd mee dus ben inmiddels helemaal gewend en voel m haast niet meer zitten :)

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:04

Racesafe en airowear zijn meestal wel bij de eventing zaken goed te krijgen en te passen.

Zelf racesafe gekozen.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:11

Ik heb ook een airowear. Zit prima, merk er niks van dat ik heb aan heb. Heb ook veel gepast. Bij de meeste modellen kon ik bij m’n borst gewoon vuisten er bij in stoppen, zo wijd zat het daar.

Rijd er altijd mee. Het enige nadeel vind ik alleen dat ze altijd zo warm zijn allemaal.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:14

Grappig, want ik heb juist veel ruimte nodig op de borst en mij zat Airowear ook echt het best. Zo zie je dus wel dat ze gewoon echt mooi naar je lichaam vormen!

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:18

Nies_ schreef:
Grappig, want ik heb juist veel ruimte nodig op de borst en mij zat Airowear ook echt het best. Zo zie je dus wel dat ze gewoon echt mooi naar je lichaam vormen!


Klopt!

Ik heb trouwens wel een smalle maat. Dat is ook een voordeel, in zoveel maten verkrijgbaar.

xLoveLightx
Berichten: 20
Geregistreerd: 28-04-19

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:12

Heb zelf een bodyprotector gehad, maar heb die na minder dan een jaar toch verkocht, had het gevoel dat ik te stijf erdoor werd en zelf het paard op komen met dat ding om werd lastig...

Ik heb er zelf niks op tegen, het is een goede veiligheidsmaatregel en had hem aangeschaft voor het springen... maarja, was toch niks voor mij zo’n bodyprotector... neem nu toch maar het risico

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:03

Ik heb ook altijd met een body protector gereden op de manege. Geen idee welke dit was.
Maar het is aan te raden om hem echt in een winkel te passen met een winkelmedewerker die er verstand van heeft. Probeer ook even te kijken hoe hij zit als je zelf gaat zitten op een stoel of in een zadel als dit mag.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:12

Airowear inderdaad :j Zit als een bodywarmer en is z'n prijs zeker waard.

Welke regio zit je i.v.m passen/winkels?

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:28

Ik haak ook even aan, want hoewel m'n Horka qua omvang prima zit, blijkt hij in de praktijk te lang voor mijn rug, waardoor de bovenkant tegen m'n cap wordt aangedrukt.
Ik zoek er nu dus eentje die inderdaad qua omvang (borst) past, maar een zeer korte ruglengte heeft.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:37

Heb een airowear, fijn ding, past goed en was ook goed aanpasbaar aan "rare" maten. Die zat mij overigens ook nog het fijnst, ging eigenlijk voor een race safe, maar die zat minder fijn.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:02

Ik heb ook een airowear, hele fijne bodyprotector. Hij gaat hoe langer je hem aan hebt steeds beter zitten :) Ik heb de grootste kinder/tienermaat, anders was hij te lang :+ Prima, want die was ook nog eens goedkoper _O-

Ik zou wel echt bij een goede zaak gaan kijken die er verstand van hebben :)

bridget_vd

Berichten: 32
Geregistreerd: 06-03-19
Woonplaats: Blesdijke

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:48

Ik heb nu een USG leven 3. Ik vind die persoonlijk wel fijn zitten, gebruik hem ook voor de cross. In degene die ik heb zitten kleine blokjes zodat de bodyprotector naar je vorm gaat staan

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 19:23

Ik ga echt eens kijken naar airowear. Het is wel iets dat je voor jaren koopt en ik vind gewoon dat het goed moet zitten en ook goed moet beschermen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ervaringen bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:06

Ik heb ook een Airowear. Is een beetje stijf als het koud is, maar zit helemaal prima en vormt zich goed bij wat lichaamswarmte.