Hoe kan je vragen naar een pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe kan je vragen naar een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:28

Hey! Ik droom al een tijdje van een eigen pony maar hoe kan je het beste het vragen om eentje? Mijn oom en tante grapte vaak dat ik een eigen pony moet :o mijn ouders zeggen dan vaak sarcastische antwoorden, ze zijn heel erg hard en ik durf het daarom eigenlijk niet te vragen. Mijn cijfers zijn goed behalve wiskunde dan maar daarzo heb ik bijles voor, ik rij goed en weet alle manege basics etc en ik zoek al een verzorgpony maar niemand heeft interesse. Dus iemand tips? :)

*edit* We hebben evt plekken met korting/gratis door bekende
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-05-19 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hoe kan je vragen naar een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:34

Goede cijfers betalen een pony niet... Je ouders zullen de pony ook moeten kunnen betalen en onderhouden, en ze kosten nogal wat geld.

Je ouders zullen zelf ook interesse moeten hebben in het hebben van een pony / paard, want zij zullen ook zorg moeten dragen.

Je kunt het niet meer dan bespreekbaar maken, maar hoop niet teveel!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:37

Ik denk dat het erg moeilijk is om zomaar om een pony te vragen. Een pony kopen kost best veel geld, maar een pony ergens stallen en verzorgen kost nog meer. En dat blijft iedere maand geld kosten. En wat als hij ziek wordt en de dierenarts moet komen?

Ik snap je goed hoor. Toen ik 13 was had ik ook maar 1 grote droom en dat was een eigen pony. Ik heb het mijn ouders nooit willen vragen. Nu ben ik 35 en op mijn 26e heb ik mijn eerste eigen pony's gekocht … 2 lieve shetlanders. Ik heb ze nog steeds. Over een klein jaar komt mijn droom uit en komt er mijn eerste rijpony/paard waar zowel mijn dochter van 11 als ik op kan rijden.

Mijn moeder verteld wel eens dat ze zo blij voor me is. Dat ze het mij in mijn jeugd zo graag had willen geven (wat ik toen nooit geweten heb), maar dat het gewoon te duur was, wat erg begrijpelijk is.

Nu heb ik de mogelijkheid om ze aan huis te zetten wat het wat betaalbaarder maakt. Maar wat ik vooral wil zeggen is dat je je droom nooit op moet geven!!! Ik denk dat het nu niet eerlijk zou zijn om het van je ouders te vragen. Wel kun je eens laten vallen dat het je grote wens is om ooit een pony of paard te kunnen kopen.

Wie weet heb je over een jaar of 7 een leuke baan en kun je zelf een pony of paard kopen en onderhouden!!

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:29

Ik ben het met delphi eens,

Ook ik heb altijd een droom gehad voor een eigen paard, ik maakte zelf tekeningen hoe hij in onze tuin kon staan ( in een tuin van 10 x 7 maar toen vond ik dat dat kon haha )

Mijn vader zei altijd, straks krijg je interesse in jongens, dan gaat het wel over en heb je er minder tijd voor, daarna zei hij studeren etc. Hij had altijd een antwoord klaar waarom het niet ging.

Ik vond het nooit leuk, want ondanks jongens, studeren en later een huis kopen etc bleef ik rijden. Maar hoe ouder ik werd hoe meer ik hem begreep . Het is een hele verantwoordelijkheid. Het is een levend dier waar veel tijd/energie en kosten aan kunnen komen. ( Mijn paard kreeg een blessure, aan zijn been, ) wat mij buiten het stal geld om 3 maanden lang nog 500 extra kosten. Dit hoop je nooit mee te maar waar je wel rekening mee moet houden.

Toen ik 21 was kocht ik een huis. Ik wilde graag maar wist toen dat het niet ging. Financieel kon ik het niet opbrengen.
Vorig jaar ( Ik was toen 33 ) was het zo ver. Ik kocht mijn eigen paard.

Ik snap mijn ouders. Het is geen kwaad wil, maar er komt nog zoveel bij kijken, en er komt nog zoveel in je leven.

Ik werk 24 uur, heb een gezin en ben dagelijks gemiddeld 3 uur kwijt bij het paard. Voor mij heerlijk! Ik zou niet anders willen. Maar er gaat heel veel tijd in zitten. 3 uur is gemiddeld. Soms ben ik er 4 tot 5 uur op een dag.


Ik hoop dat je droom ooit uit gaat komen, wat ik wel denk als je zo gek op paarden blijft.

Succes!

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Hoe kan je vragen naar een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:39

Dat je goede cijfers haalt op school is natuurlijk helemaal top! Maar zoals KimD zegt, die gaan niet jouw paard betalen.

Een paard kost nou eenmaal veel geld, niet alleen de aanschaf en de stalling en alle andere kosten die erbij komen, maar wat dacht je ervan als het paard ziek wordt en de bedragen in de duizenden oplopen? Dan moeten je ouders dat natuurlijk wel kunnen ophoesten.

Tuurlijk kun je het bespreekbaar maken, maar wanneer het antwoord nee is, is het het beste om er gewoon bij neer te leggen. Ik zou gewoon lekker verder gaan zoeken naar een verzorgpaard.