Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Slecht voorbereid heet dat. Als je je een beetje inleest in de regels voor toelating tot de USA had hij dit allang kunnen weten. (en van tevoren een visum aangevraagd)
cam schreef:Bart Bles is toch gewoon Nederlander. En heeft gewoon een Nederlands paspoort.
Omdat er een stempel in staat van Iran mag hij Amerika niet in.
Heeft niets met zijn paspoort of nationaliteit te maken.
bobje26 schreef:cam schreef:Bart Bles is toch gewoon Nederlander. En heeft gewoon een Nederlands paspoort.
Jawel, als je een dubbel paspoort hebt kun je dit dus omzeilen. Je kunt redelijk makkelijk 2 Nederlandse paspoorten aanvragen als je dit voor werk doet, dus ja. Het gaat wel om paspoorten.
bobje26 schreef:cam schreef:Bart Bles is toch gewoon Nederlander. En heeft gewoon een Nederlands paspoort.
Jawel, als je een dubbel paspoort hebt kun je dit dus omzeilen. Je kunt redelijk makkelijk 2 Nederlandse paspoorten aanvragen als je dit voor werk doet, dus ja. Het gaat wel om paspoorten.
Lowara schreef:En toch.. met een land als amerika zou ik geen risico’s nemen. Die zijn zo lastig metdingen. En als ze er dan wel achter komen heb je gok ik een flink probleem.
Wij moesten ook ESTA regelen voor puur alleen een overstap vanuit Mexico, nou... de vragen zijn best uitgebreid![]()
En ter plekke op het vliegveld werden we beide ook nog uitgebreid verhoord over wie we waren, wat ons werk was etc.
Relaxed schreef:Het gaat hier toch helemaal niet om een dubbel paspoort? Dat is toch helemaal niet aan de orde?
Vervelend dat hem dit is overkomen, had ik misschien moeten weten.. Goede les voor de volgende keer.
pompadour schreef:Sakura789 schreef:Twee jaar geleden waren we in JFK in een kwartier door de douane, kan dus erg meevallen. Esta is meestal ook in no time binnen.
Het hangt denk ik ook af , uit welk land het vliegtuig komt.