[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:56

Wat balen Dorette, veel beterschap voor je paardenvriend!

Ik zou ook lekker gaan oefenspringen hoor Elke. Mijn paard wordt daar ook altijd losser van. Daarnaast is die van mij dat dressuren na een paar keer ook wel zat. :')

Fijn dat er een oplossing is voor de scheur SusanH. Hebben jullie al een inschatting wanneer hij er uitgegroeid zal zijn?

Ik heb gisteren mijn achterijzers gekregen. :D
Zag overigens de startlijst voor Bathmen, en ik moet dus als allerlaatste om 17:30 ongeveer. Heb ze maar even gemaild of ik misschien iets eerder kan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34742
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:46

Nee geen idee. Maar we werken ondertussen lekker door aan vertrouwen. Hij wordt dit jaar 7 dus nog alle tijd.

Cioccolato

Berichten: 6645
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:39

Ik zou ook springen elke! Zeker weten

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:58

Dan ga ik lekker springen hihi
Ik zie de dressuur ook meer als oefening om weer wat routine te krijgen in een 20x40 bak met een 180cm paard. Heb soms het gevoel dat ik 3x moet steken om de bocht om te komen whaha!

Tnx voor de adviezen, nu helemaal zin in vanavond *\o/*

DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:21

_Elke schreef:
Dan ga ik lekker springen hihi
Ik zie de dressuur ook meer als oefening om weer wat routine te krijgen in een 20x40 bak met een 180cm paard. Heb soms het gevoel dat ik 3x moet steken om de bocht om te komen whaha!

Tnx voor de adviezen, nu helemaal zin in vanavond *\o/*


Ik ken dat gevoel helemaal. En dan mag ik straks in de M2 een slangenvolte in contragalop doen in die kleine 20x40 bak, dat wordt nog wat. -O-

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:08

Canada doet weinig beter dan NL, maar gelukkig mogen wij het M2 (en heel soms M1) wel in een 20x60 ring starten. Echt een verademing met mijn kleine merrie na het gewend te zijn om met een 1.75 paar de 20x40 te rijden. Zo'n slangenvolte is inderdaad écht niet handig als ik met één galop sprong aan de andere kant ben haha.

Hier staat alles trouwens officieel op z'n kop. Ik wist dit niet, maar blijkbaar waren alle body protectors toegestaan. Nu hebben ze het reglement veranderd per 1 April, maar slecht geadverteerd..

Bijna iedereen heeft een Tipperary bp, maar nu blijkt dat alleen het aller duurste model ($400) Level 3 geclassificeerd is. Ofwel, heel veel ruiters moeten nu net voor het weekend naar de ruitersport zaak even een grote uitgave doen -O-

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:36

Jeetje SW wat slecht!
Fijn dat je achterijzers hebt DG! Hopen dat ze niet meer uitglijd nu :)

Ik had nog mijn 'gopro' (is er geen maar he haha) video op youtube gezet! Is de oefencross in ede.
Volgende week daar trainen
https://www.youtube.com/watch?v=iEkj2dcCKmw&t=13s

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:39

Mensen die kronenberg mee rijden? en ervaringen/filmpjes v. vorig jaar ?

En nog mensen die 22 april Bavaria mee rijden, hier alleen voor de ervaring geselecteerd worden we niet

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:41

Leuk Laura! Ik ga maandag naar Ede :)

Elke, lekker gesprongen vanavond?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:52

Leuk filmpje Laura! Ik zie door jouw filmpje pas dat ik 2x zonder te weten de L optie heb gesprongen bij een van die hindernissen :o iets beter opletten volgende keer.

Ik ga naar Kronenberg.
Wil ook nog steeds een andere bodyprotector maar heb het idee dat die dingen altijd rot zitten en vind het dan zoveel geld :+

Moonlight17
Berichten: 2349
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:31

Ik ga ook naar kronenberg.
Filmpjes zou ik zeggen check YouTube. Staan er zat op.

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:41

Haha oeps Lieke. Ik herkende je nu ook van de foto idd!
Hoe ging oefenspringen elke?
Ik rij 22e die scoutingdag ook mee. Idd voor de ervaring. Vond de cross van vorig jaar wel lekker trainingsrondje haha.

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:30

liekec schreef:
Leuk filmpje Laura! Ik zie door jouw filmpje pas dat ik 2x zonder te weten de L optie heb gesprongen bij een van die hindernissen :o iets beter opletten volgende keer.

Ik ga naar Kronenberg.
Wil ook nog steeds een andere bodyprotector maar heb het idee dat die dingen altijd rot zitten en vind het dan zoveel geld :+


Ik heb de sir lancelot protector, wel met blokjes. Mag van ouders ook niet zinder rijden, maar vind deze wel fijn zitten

Cioccolato

Berichten: 6645
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:57

Ik heb ook 'n sir lancelot. Omdat de divoza geen anderen had om te passen :Y)
Ik koop altijd alles net een dag voor concour, in de ander kon ik niet meer ademen. Was nog van m'n lang geleden pony tijd en dat ging gwn niet lekker in de cross.
Maar de sir lancelot zit echt prima. Voor een bodyprotector. Race safe idee, alleen dan een stuk goedkoper

kamsel
Berichten: 3421
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:00

Fijn DG dat je paard nu achter ijzers heeft.
Leuk filmpje Laura!
Oeps SW, dat is wel erg..

Lieke, gewoon meerdere passen. Ik heb de racesafe en vind hem nog steeds prima zitten. Nu ik m'n maat weet durf ik hem de volgende keer wel online te bestellen, scheelt ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34742
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:13

Ik heb de airowear ik vind hem heel fijn vormt zich naar je lichaam. Speciaal model voor dames.

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:17

die heb ik ook Susan H. Ik vind hem heerlijk zitten

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:34

Airowear heb ik op proef gehad maar ik voelde mij daar niet veilig genoeg in omdat hij zo dun was :o
Ik ga eens kijken naar Sir Lancelot.

DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:12

Ik heb gewoon zo'n standaard blokjes bodyprotector van BR. :+

Zit prima.

Cioccolato

Berichten: 6645
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:14

't is omdat 't moet :+

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:15

Ik heb inderdaad ook nog een Sir Lancelot. Dat type is dus ook wat Tipperary heeft, maar blijkbaar zit er te veel ruimte tussen de blokjes waardoor die niet goedgekeurd is en SL/Racesafe wel.

Ik had heel vroeger echt zo'n stijf harnas, dus ik heb nog steeds een verstikkings trauma. Doe hem tot nu toe alleen aan als het moet :')

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:51

Ik had heel lang zo een hele simpele harde zonder enige vorm. Vond een nieuwe zo duur. Met een aanbieding toch een racesafe gekocht en wauw had ik dat maar 5 jaar eerder gedaan. Dit ding voel ik helemaal niet zitten. Vergeet hem zelfs soms uit te doen als ik begin met afzadelen.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:42

Ik heb fijn gesprongen gister! Rondje 90 en 1m. Foutloos in de 90cm, andere rondje moet Coco nog even wennen aan de hoogte? Trapte er 3 balken af.. Voorbeen en achterbeen fout. Trainen trainen trainen :)

Ik heb een airowear BP, vind hem erg fijn moet ik zeggen, helemaal nu ik aardig wat kilo's kwijt ben. Ik heb mijn airjacket erover. Ik dacht eerst dat dat heel vervelend zat maar kan niet anders zeggen dat het prima zit en niet in de weg zit.

Succes voor de Etten-Leur crossers!
Ik mag morgen meedoen met de clubkampioenschappen. Super strenge dressuur jury dus dat wordt niks, duimen voor fijn rondje springen :)

xsensibel

Berichten: 1465
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:36

Sir lancelot heb ik ook! Zit prima :j

Ik moet eventjes kijken wanneer wij weer gaan trainen. Osteo is maandag geweest, mocht een week er niet op... Tandarts komt volgende week dus dan zullen we ook weer eventjes eruit liggen...

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:45

xsensibel schreef:
Sir lancelot heb ik ook! Zit prima :j

Ik moet eventjes kijken wanneer wij weer gaan trainen. Osteo is maandag geweest, mocht een week er niet op... Tandarts komt volgende week dus dan zullen we ook weer eventjes eruit liggen...


Tandarts kan je toch meestal snel weer rijden, of er moet echt veel gebeuren?