[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 22:34

Dankjewel super lief!!


Afbeelding

Vandaag aan het werk en berichtje van stal eigenaresse! Dit zou toch echt ongelooflijk zijn! Zo bevreemdend maar we blijven voorzichtig hopen!

Zo voorzichtig dat ik eens in een paardenwinkel ben binnen gestapt zonder het idee ‘waarom iets kopen als ze mss moet worden ingeslapen’. En ik heb gewoon een nieuw halster gekocht. Toch gek maar ik dacht / denk steeds zo met alles maar ik hoop zo hard dat dit gevoel helemaal onterecht wordt straks!

Afbeelding
En wie kan nu een eskadron laten liggen voor €13 :+ koopje! Ze heeft dit halster eigenlijk al haha oeps, maar hij was aan de helft en degene die ze heeft is haar weide halster die is echt onherkenbaar ondertussen. Ben er blij mee in ieder geval!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:20

Weer positieve berichten. Fijn!
Ik gun het jullie zo dat het goed komt.

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:57

Wat super zeg!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:10

Wat een super goed nieuws!

hagelslag
Berichten: 9029
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:34

Officeel geloof ik niet in de alternatieve therapie.
Maar het zou echt fijn zijn als het voor jullie werkt.
Ik heb ooit bij mijn expaard iemand gehad en ehm ja. Geen verandering gemerkt

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:23

Fijn!!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:41

Wat ontzettend fijn!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:08

Hoe is het nu, na al die herfstachtige dagen met regen en wind?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 23:44

Wel weer wat slechter maar het is wel extreem ook nu..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 17:11

Ik vind toch dat ze duidelijk beter is. Ze schud nog wel eens maar niet meer het frequente schudden zoals eerder. Soms stond ze echt gewoon constant te schudden in de weide, nu af en to een als ik haar van een afstand in de gaten hou zelfs niet. Regen blijft een moeilijke maar dit is ook logisch als grootste trigger.

Vandaag ook weer even in de gaten gehouden vanuit de auto en ze was rustig! Zelfs met de wind zo fel. Toen ze me zag ging ze even in speel modus :+ Dan schud ze wel eens een keer, maar ook schudden van het spelen ipv echt een tik zeg maar. Dat is wel echt fijn want zo echt spelen spelen deed ze niet snel, meestal was ze dan gelijk in de stress en flipte ze van het schudden dat daar bij kwam kijken.


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:36

Ze ziet er idd goed uit op dat filmpje :)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:42

Wat onwijs fijn dat ze zo veel beter word!!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 21:37



Lief beest <3

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:03

<3 wat een poepie! <3

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:11


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 11:55

Dankjewel voor de link! Had het inderdaad al gelezen! Fijn dat er studie naar gedaan wordt, vind het artikel wel beetje beknopt. Je leest nergens wat ze dan doen tegen de zenuwpijn en hoe het vastgesteld wordt!

Met Callie gaat het redelijk stabiel, ze schud nog wel maar in vergelijking met vorig jaar veel veel minder. Gisteren ga ik haar dan bv even poetsen, eerste 5 minuten niks niks niks aan de hand, dan begint ze na 5 minuten ineens toch te schudden. Echt gek! Maar op de weide gaat het over het algemeen goed. Met pasen komt de cranio nog eens terug!

Was gisteren bij de EJ voor de ladies night, heb maar een paar van die magic brushes gekocht. Wat werkt dat goed!! *\o/* Callista had ook wel extra hard haar best gedaan om het verschil goed te kunnen laten zien :+

Afbeelding
Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 19:53

Even een vraagje, wat denken jullie? Callie heeft op 1,5 maand zo een hele himalaya steen opgelikt. Vandaag heeft ze een nieuwe gekregen een andere soort. Zou ze een tekort hebben omdat ze hier zo veel aan likt, of zijn er meer paarden die dat gewoon lekker vinden / uit verveling doen?

De vorige na 1 week

Afbeelding

Vandaag wel heel blij met de nieuwe :+

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:56

k_m schreef:
Even een vraagje, wat denken jullie? Callie heeft op 1,5 maand zo een hele himalaya steen opgelikt. Vandaag heeft ze een nieuwe gekregen een andere soort. Zou ze een tekort hebben omdat ze hier zo veel aan likt, of zijn er meer paarden die dat gewoon lekker vinden / uit verveling doen?

De vorige na 1 week

[ [url=m/8ylCOO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag wel heel blij met de nieuwe :+
[ Video ]

De hymalaya steen heeft een hoog snoepgehalte, en wordt vaak snel opgeknaagd. Gewoon omdat het blijkbaar lekker smaakt. Daar gaan ze ook meer van plassen.
Gebruik liever een gewoon rood zoutblok.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 19:57

Oke good to know! Ik heb nu ook wel weer eentje met wortel smaak. Die gewone rode kan ik zeker eens proberen inderdaad.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:58

Ze staat ook vrij veel binnen e, dus denk gewoon ter bezighouden en voor de lekker.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 20:20

Ja klopt! Binnen 3 weken kunnen ze normaal weer terug op de weide. Zal wel schelen, ook schud ze minder als ze kan eten gelukkig!

Jammer genoeg is haar weide maatje vandaag ingeslapen, hij had koliek. Nu is er niet echt een paard waarmee ik een match zie op stal, 1 heel gek paard die is echt beetje koekoek, dan een hele oude onderdanige ruin, daar zou callie echt te gemeen voor zijn vrees ik, en dan 2 merrie's, de ene willen ze sowieso alleen hebben en de andere daar is callie ook echt geen fan van. Zouden we die kunnen matchen? Die eigenaresse wil het wel proberen maar ze stonden een tijd naast elkaar in de stal en dat hebben we veranderd omdat ze echt lelijk deden tegen elkaar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:25

Kan heel anders zijn als ze los staan. Zou het dus eens proberen.

Of toch met de ruin?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 21:32

poes schreef:
Kan heel anders zijn als ze los staan. Zou het dus eens proberen.

Of toch met de ruin?


Ja we gaan wss wel eens proberen. De ruin hebben ze verhuisd omdat hij op zn vorige plek helemaal weg werd getreiterd door andere paarden dus denk dat die niet gelijk zullen staan te springen..

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:15

k_m schreef:
Even een vraagje, wat denken jullie? Callie heeft op 1,5 maand zo een hele himalaya steen opgelikt. Vandaag heeft ze een nieuwe gekregen een andere soort. Zou ze een tekort hebben omdat ze hier zo veel aan likt, of zijn er meer paarden die dat gewoon lekker vinden / uit verveling doen?

De vorige na 1 week

[ [url=m/8ylCOO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag wel heel blij met de nieuwe :+
[ Video ]

De mijne heeft zijn Himalya steen ook snel op. Ik heb er zelf eens aan gelikt om te proberen,nou knetterzout zeg. Die dag lustte ik geen eten met zout meer!Maar als ze het lekker vinden zal het wel goed voor ze zijn!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 20:20

Heb vandaag een ander zadel gepast, het gene dat ik nu heb is eigenlijk net iets te lang en te smal. Nu heb ik er een wintec op liggen die eerst op een fjord lag, hij lijkt eigenlijk goed op het eerste zicht! Alleen als ze stond te eten kwamen de kussens iets omhoog, maar ze stond ook wel echt met de kop aan de grond dan. Ga de cranio eens laten kijken ook wanneer ze weer komt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet goed wat ik moet doen ook, Callista is niet helemaal regelmatig. 2 weken geleden merkte de stal eigenaars het, en ik heb het zelf ook al een paar keer gezien. Enkel in draf wel, rechtsvoor. Ik ga denk ik nog even wachten met eventueel een dierenarts, ze krijgt nu toch geen beweging buiten weide. Veel meer zal ik dan ook niet kunnen doen voorlopig. Voelt ook niet warm ofzo, hoop natuurlijk wel dat het weg trekt want een kreupel én schuddend paard |o

Even afwachten dus!