Wat vorig jaar juni begon met de zoektocht naar (opnieuw) een eigen paard (we dachten een bruine of vos te zullen kopen, waarschijnlijk een ruin..) werd al snel de aankoop van een superlieve cremello, een drachtige merrie wel te verstaan; Lenthe.
Lenthe, die ik al “kende” van bokt, van de “Gouden veulentjes verwacht” topics van Icecrystal. Ik las daar vaak mee. De koop was snel gesloten en zo keken we, al genietend van Lenthe, uit naar de komst van het kleine extra cadeautje dat ze mee droeg.
Vorige week vrijdag, 22 maart, werd hij geboren na 332 dagen dracht. Het birth alarm was geen enkele keer af gegaan de weken daarvoor, maar die nacht ging hij af om 04.25 uur, toen ik net weer was gaan slapen. Lenthe lag in de stal en had duidelijk weeën, zag ik op de camera. Binnen 4 minuten na de schrik van het alarm zaten we met z’n 4-en in de auto (een record, vraag me niet hoe) en toen ik weer op de camera keek zag ik al al een veulen liggen...Ze was ‘m al aan het uitpellen.
Zo troffen we ze een paar minuten later aan

Lenthe was meteen gek op hem

Een hengstje, dat betekent een naam met een E... Geen makkelijke letter, maar gelukkig zijn we fan van Coldplay

En dat hij graag gek op de foto gaat zagen we toen ook

Hij kan lekker rennen

Maar hij kan ook enorm schattig zijn

En lekker relaxen

En lief met z’n mama meelopen

En ook nog mooi poseren

Zijn mooie felblauwe ogen vallen enorm op, ze zijn net zo licht als die van zijn moeder

Kortom, een heerlijk ventje, die Ever! Binnenkort gaan we zijn kleur laten testen, dan weten we welke kleur hij precies is... Wordt vervolgd!