[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:18

Ik heb nog nooit outdoor gestart met hem.
Ik vrees voor de witte hekjes met daarachter bakkaboutertjes

M_arjolein

Berichten: 1431
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:37

Die van mij is outdoor een stuk braver. Alleen ik vind outdoor zelf niet zo leuk omdat het bij ons meestal op gras is en alleen met bordjes dus geen hekjes enzo. Proppen draaien heb ik echt een hekel aan. Gelukkig wordt er momenteel wel steeds meer outdoor op zand georganiseerd. Dus wie weet

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:10

Outdoor op gras wordt m voor ons sowieso niet, wil geen risico nemen en hij staat lekker op blote voeten :j

Witte hekjes lijkt hij weer niet eng te vinden, althans binnen niet..

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:18

_sharonnn schreef:
Outdoor op gras wordt m voor ons sowieso niet, wil geen risico nemen en hij staat lekker op blote voeten :j

Witte hekjes lijkt hij weer niet eng te vinden, althans binnen niet..


Ik heb 2 buiten wedstrijden gereden op blote voeten!
Ging prima :)

Zelfs gecrosst

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:20

Miley is gelukkig helemaal niet bang voor witte hekjes maar ze is sowieso lekker nuchter. Enige waar ze niet van houd is dat als ze alleen is, alleen in een afgesloten binnenbak vind ze ook niet erg maar als ze weet dat er geen ander paard op het terrein is word ze wild en gaat ze bokken. :+

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:20

_sharonnn schreef:
Outdoor op gras wordt m voor ons sowieso niet, wil geen risico nemen en hij staat lekker op blote voeten :j

Witte hekjes lijkt hij weer niet eng te vinden, althans binnen niet..


Zorro heeft voor ijzers op aanraden van de hoefsmid en dat vind ik juist eng op gras. Scheelt dat zoveel met blote voeten dan?

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:51

AnnetteFlame schreef:
nouklime schreef:
@Nikkie86 okayyy meld me nog niet af *\o/* . Moet mij ook niet zo aanstellen ik wil gewoon een lekker rondje sturen ongeacht mijn punten wil ik heel rond komen 2 keer haha. Oh en laten we proberen er niet af te vallen lijkt me ook tof!



Haha nouklime ik lag er de dinsdag voor de wedstrijd er nog (voor het eerst bij hem) naast en kon daarna ook niet meer rijden vanwege t weer en toch ging de wedstrijd heel.goed. psychisch voor mij scheelde het enorm dat het een totaal nieuwe omgeving was. Thuis heb ik vaste enge hoeken en hier was gewoon alles eng en dus minder eng haha.

Ik durf in 2018 topic niet meer zomaar binnen te vallen :=

Qua voorkeur. Met mn vorige paard had ik 100% indoor gezegd, die raakte buiten juist afgeleid.

Maar met mn jonkie toch liever outdoor denk ik omdat hij nu ook geen binnenbak heeft/kent. En zondag was hij heeeeel erg onder de indruk van hoefijzer die hij wel hard hoorde maar niet kon zien. T was dat ik m aan de hand had maar daar ging hij echt van dribbelen


Ik lag er de week voor mijn wedstrijd ook nog af. Scheelde wel dat het niet echt aan mij of aan m'n pony lag, maar aan een stalgenoot die mijn pony erg liet schrikken. Daarna was ze die keren tijdens het rijden een beetje erg alert op die plek waar ze geschrokken was en schoot ze bij het minste geluid opzij. Gelukkig liep ze tijdens het proefje wel gewoon erlangs. Ach ja, je weet nooit van tevoren hoe een proefje gaat dus ik probeer me nooit zo druk te maken omdat soort dingen.

Op gras heb ik nooit gereden. Ben ook erg benieuwd naar het verschil met ijzers/zonder ijzers.

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:52

_sharonnn schreef:
Outdoor op gras wordt m voor ons sowieso niet, wil geen risico nemen en hij staat lekker op blote voeten :j

Witte hekjes lijkt hij weer niet eng te vinden, althans binnen niet..


Die van ons loopt mee met de crosslessen zomers op blote voeten. Nooit iets gehoord over problemen daarmee :D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:52

Ja het kan ook heel goed hoor, maar hij is mijn paard niet en ik durf het daarom niet zo goed aan :)

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:07

@Nikkie86 okayyy meld me nog niet af *\o/* . Moet mij ook niet zo aanstellen ik wil gewoon een lekker rondje sturen ongeacht mijn punten wil ik heel rond komen 2 keer haha. Oh en laten we proberen er niet af te vallen lijkt me ook tof!


Haha nouklime ik lag er de dinsdag voor de wedstrijd er nog (voor het eerst bij hem) naast en kon daarna ook niet meer rijden vanwege t weer en toch ging de wedstrijd heel.goed. psychisch voor mij scheelde het enorm dat het een totaal nieuwe omgeving was. Thuis heb ik vaste enge hoeken en hier was gewoon alles eng en dus minder eng haha.

Ik durf in 2018 topic niet meer zomaar binnen te vallen :=

Qua voorkeur. Met mn vorige paard had ik 100% indoor gezegd, die raakte buiten juist afgeleid.

Maar met mn jonkie toch liever outdoor denk ik omdat hij nu ook geen binnenbak heeft/kent. En zondag was hij heeeeel erg onder de indruk van hoefijzer die hij wel hard hoorde maar niet kon zien. T was dat ik m aan de hand had maar daar ging hij echt van dribbelen[/quote]

Ik lag er de week voor mijn wedstrijd ook nog af. Scheelde wel dat het niet echt aan mij of aan m'n pony lag, maar aan een stalgenoot die mijn pony erg liet schrikken. Daarna was ze die keren tijdens het rijden een beetje erg alert op die plek waar ze geschrokken was en schoot ze bij het minste geluid opzij. Gelukkig liep ze tijdens het proefje wel gewoon erlangs. Ach ja, je weet nooit van tevoren hoe een proefje gaat dus ik probeer me nooit zo druk te maken omdat soort dingen.

Op gras heb ik nooit gereden. Ben ook erg benieuwd naar het verschil met ijzers/zonder ijzers.

Quote verkloot
Het lag bij ons ook niet aan de pony, hier schrok hij ook heel hard, en vooral snel ook. Normaal geeft hij me wel een kleine waarschuwing maar vorige week schoot hij ineenkeer weg waardoor ik op zn hals terecht kwam en hij daar nog meer van schrok :')

Het was vorige week ook echt typisch weer ervoor hoor, rille schrikkerige paarden met die regen en wind

M_arjolein

Berichten: 1431
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:47

Ik zet die van mij dan zomers op ijzers met propgaten voor op gras te starten. Zonder nooit geprobeerd haha. Gelukkig hebben wij land om te oefenen zomers dus kan straks mooi kijken of het ook evt zonder wil

horselovexl
Berichten: 32
Geregistreerd: 20-03-19

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:03

Om te beginnen zelf vooral niet bang zijn voor de kabouters. Het is maar een proefje.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:10

Zijn er mensen vandaag nog op pad geweest? Of hebben plannen voor morgen?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:18

Ik ga morgen weer, de laatste keer binnen.

Miley was helaas niet lekker geworden door de inenting woensdag dus had afgemeld maar vandaag was ze weer 100% dus we gaan het toch proberen. Vandaag liep ze lekker dus ben benieuwd :D

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:55

Wij gaan morgen weer! En daarna een maandje niet :D

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:31

Heel veel succes morgen allemaal!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:49

Hoi allemaal! Ik was wat afwezig de afgelopen weken. Helaas een hoop gebeurd in korte tijd dus iets minder fanatiek op bokt gezeten.

Vandaag voor het eerst L1 gestart met 194 en 186 een goed debuut.

Ik blijf wel lekker meelezen in dit topic :)

Voor de mensen die morgen starten succes!! Afbeelding

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:05

Succes allemaal morgen! Ik start morgen ook mijn tweede wedstrijd, spannend!

Super punten sasika! Gefeliciteerd!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:39

Succes allemaal! Wij mogen morgen ook weer op pad :)
Afbeelding

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:07

Heel veel succes allemaal! Ben benieuwd hoe jullie het er vanaf brengen. Ik ga volgende maand weer op pad. Ik hoop dan de laatste 2 punten binnen te halen en daarna door te kunnen naar de L1.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 08:48

Goed bezig allemaal hier! Wij gaan vandaag voor het eerst naar ander terrein. Ben al blij als Zorro gewoon braaf is. Succes allemaal vandaag!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:34

Wij hebben vandaag ons wedstrijddebuut. Spannend! Maar ik vertrouw wel op mn paard, we hebben vorig jaar een keer HC L2 gestart (zonder startkaart dus) en toen hadden we 4 winstpunten en 2x gewonnen. Het trailerladen is wat me zenuwachtig maakt.

Roosjenat, annetteflame, cijsalover, sharonn en Liek heel veel succes!

Sasika, wow wat goed! Gefeliciteerd.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:12

Succes wie nog moeten :D

Wij kijken tevreden terug op ons indoorseizoen. Afgesloten met 182 en 185 en een tweede plaats. Nog geen jaar een combinatie, maar in een halfjaar al bijna de B uit zonder haast. Nog 1 puntje! Ik ben trots <3

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:21

_sharonnn schreef:
Succes wie nog moeten :D

Wij kijken tevreden terug op ons indoorseizoen. Afgesloten met 182 en 185 en een tweede plaats. Nog geen jaar een combinatie, maar in een halfjaar al bijna de B uit zonder haast. Nog 1 puntje! Ik ben trots <3


Goed bezig! Wij hadden vandaag minder succes. Voor de eerste keer op vreemd terrein en dat vond Zorro toch wel erg spannend. 164.5 en 170.5. Opzich wel tevreden want hij deed niks raars. Hij was alleen heel kijkerig waardoor we veel punten zijn verloren ivm de aanleuning. Nu kilometers gaan maken. Hoe is het bij de rest gegaan?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:08

Netjes sharonn! Ga je straks direct over of blijf je nog even B starten?

Vandaag was dan een positief leermoment toch liek? Die spanning wordt wel minder als ze vaker mee gaan.

Mijn paard heeft zich heel stoer gedragen vandaag op zijn debuut. Hij ging na 20min op de trailer dus hoefde niet onder het zadel naar de wedstrijd +:)+ Eerste proef ging super, tweede proef was de pijp leeg waardoor er wat foutjes inslopen. Maar we zijn alweer halverwege de B, schiet lekker op zo := 214,5 en 203 punten.

Hoe ging het bij de rest?