Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:27

Gimme_Joy schreef:
Ik heb natuurlijk weer te vroeg gejuicht... -O-

Meisje had interesse, laat vervolgens een week niets van zich horen, om daarna (als ik antwoord geef op haar vraag wanneer ze kan komen, ik zeg, ik ben er zaterdag en zondag) doodleuk te zeggen dat ze zaterdag de hele dag werkt (en zondag?). En vervolgens niet met een "tegenbod" komen.

Meisje, als je het nu al te druk hebt om te reageren, vertrouw ik jou al helemaal mijn paard niet niet toe. Dan moet ik zeker iedere keer horen "ik ben vandaag niet geweest, want ik had het te druk"... :evaw:

Edit: antwoord op mijn vraag waarom ze er een week overheen liet gaan was:"ik heb het op dit moment erg druk". Waarom wil je dan gaan bijrijden? Ik vind dat toch wat... ze heeft na mijn laatste berichtje ook niets meer laten horen... Ben echt een beetje pissig merk ik :')


Snap ik! Is echt waardeloos!

Het verkeerd inschatten van de tijd die het kost (vriendelijke interpretatie 8-) ) is wel herkenbaar hoor. Mijn vorige twee zijn ook vrij rap gestopt om die reden. Of ik val nogal tegen en dat durven ze niet te zeggen, kan ook :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:34

_O- Troi :')

Nou als ze het allebei onafhankelijk van elkaar zeggen.... :P

Overigens denk ik dat ik (ook) een "owner from hell" ben. Ik ga echt niet alles goed vinden en kap dus iemand al heel snel af blijkt... :')

Maar nu al zo laks is gewoon exit. Ga dan lekker op een manege rijden ofzo.

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:38

Nou ja mensen mogen ook wel ergens tegen kunnen toch? Van doodknuffelen is ook nooit iemand beter geworden.

Gister kwam bij mij trouwens een leuke vrouw langs. Een twintiger, buiten de puberleeftijd is misschien ook wat geschikter voor mij O:)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:46

Ow wat fijn! Dit meisje is 20. Ik heb ze ook liever iets ouder eerlijk gezegd

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:06

Hahaha geen tijd voor een berichtje maar wel tijd hebben om te gaan bijrijden ja koekoek :+

Ik denk erover om er nog paardje bij te zoeken voor een vast aantal dagen in de week.

Nu Mariska minder werkt hebben we de dagen wat meer verdeeld (geen probleem uiteraard het is eenmaal haar paard)
Maar ik zou graag terug wat meer tijd besteden in de stallen dan ik nu doe

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:07

Sorry ik moet dit even met jullie delen :')

Afbeelding
Ligt dit nou aan mij?! :=

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:14

Zo das gelijk duidelijk in elk geval :roll:

Het voordeel is wel dat je gelijk weet welk vlees je in de kuip hebt, zo iemand wil je niet bij je paard hebben!

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:14

:= := O hemel.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:18

Allemachtig....

Hoezo een verwend ondankbaar kreng....
Die heeft echt niks te zoeken bij jouw paard.

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:22

Haha, nee hoor dat ligt niet aan jou....mensen zijn onvoorstelbaar brutaal als ze ergens op aangesproken worden of als dingen niet gaan zoals het hun uitkomt.
Ik heb ooit een ontzettend kwaad bericht gehad van iemand inclusief van allerlei verwensingen over hoe ik zo achterlijk kon zijn om te denken dat ik iemand zo gek kreeg om wel mee te helpen op stal maar die dan niet mocht rijden. Dat ik misbruik maakte van mensen en een oplichter was....kleinigheidje was wel dat ze de advertentie niet goed gelezen had. Voor alleen stalwerk krijg je hier nl betaald :')

Blijkbaar vinden mensen het gewoon heel fijn om zich enorm op te winden over dingen die hun geen zak aan gaan.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:17

Je hebt nu in ieder geval nog maar weinig moeite gestoken in iemand die het niet waard is :=

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:28

Gimme_Joy schreef:
Sorry ik moet dit even met jullie delen :')

[ [url=m/oicdt1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ligt dit nou aan mij?! :=


Ik vind de communicatie van beiden kanten een beetje vreemd moet ik eerlijk zeggen.

Aan de ene kant reageer ik ook niet gelijk altijd (maar geen week haha).. Dus als iemand gelijk na 1 dag al een bericht stuurt waarom ik niet reageer zou ik ook benauwd worden. Neem aan dat dit niet t geval is.. Aan de andere kant zou ik zelf afwachten tot die gene initiatief neemt om een afspraak te maken en als eigenaar er niet achteraan zitten. Zo denk ik dan: graag of traag haha.. Maar goed zo sta ik er zelf in zeg maar..

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:48

Niet te filmen dit hahaha! Maar inderdaad, beter dat ik het meteen weet.

Maar hoezo van mijn kant raar Gizeppie? Ik heb haar na 4 dagen een berichtje gestuurd met de vraag of ik haar niet heb laten afschrikken door het verhaal dat Joy een puber is, ze zegt nee en "ik heb het nu druk ik reageer straks". Daar gaat weer twee dagen overheen. Vervolgens vraagt ze wanneer ze kan komen, ik geef 2 dagen op, en ze zegt dat ze zaterdag niet kan. Punt. Vervolgens hoor ik weer een dag niks. Ja... dan denk ik laat maar. Dat is toch niet gek?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:01

Gimme_Joy schreef:
Niet te filmen dit hahaha! Maar inderdaad, beter dat ik het meteen weet.

Maar hoezo van mijn kant raar Gizeppie? Ik heb haar na 4 dagen een berichtje gestuurd met de vraag of ik haar niet heb laten afschrikken door het verhaal dat Joy een puber is, ze zegt nee en "ik heb het nu druk ik reageer straks". Daar gaat weer twee dagen overheen. Vervolgens vraagt ze wanneer ze kan komen, ik geef 2 dagen op, en ze zegt dat ze zaterdag niet kan. Punt. Vervolgens hoor ik weer een dag niks. Ja... dan denk ik laat maar. Dat is toch niet gek?


O zo! Nee dat eerste heb ik niet gelezen in het topic. Nee dan snap ik je voorkomen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:05

Ik kreeg net nog wat meer berichtjes. Dat ik loop te zeiken en dat ik deze idiote communicatie maar met mijn paard moet doen. Ze heeft goed contact met een andere vrouw en gaat haar paard verwennen zoals ze dat doet. Niet haar schuld dat berichtjes op marktplaats niet altijd doorkomen, zodat ze niet gelijk reageert, blabla. Goede opvoeding. Toe maar meis, als je gelijk al zo op de kast zit ben ik benieuwd hoe je reageert als Joy gaat puberen. Ga je dan slaan? Pffff... Next!

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:28

Gimme_Joy schreef:
Ik kreeg net nog wat meer berichtjes. Dat ik loop te zeiken en dat ik deze idiote communicatie maar met mijn paard moet doen. Ze heeft goed contact met een andere vrouw en gaat haar paard verwennen zoals ze dat doet. Niet haar schuld dat berichtjes op marktplaats niet altijd doorkomen, zodat ze niet gelijk reageert, blabla. Goede opvoeding. Toe maar meis, als je gelijk al zo op de kast zit ben ik benieuwd hoe je reageert als Joy gaat puberen. Ga je dan slaan? Pffff... Next!



Ik ben even de buitenstaander... maar je ‘voedt’ deze situatie ook wel een beetje.

Waarom niet de eer aan jezelf houden?
Ik had ook een bijrijder die 2,5 week niets liet horen. Prima... graag of helemaal niet. Die kon erna gewoon gaan. Ik deel je mening wel, maar de communicatie van jouw kant is lokt ook wel beetje een reactie uit, en dan zeggen dat zij geen opvoeding heeft gehad door ‘zo’ te reageren. Tja...je hebt het deels zelf in de hand.

Chill.... laat haar gaan. Zoek een leuke bijrijder. Rotte appels zul je altijd vinden, reageer er gewoon wat milder op en laat ze gewoon gaan.
Als een bijrijder niet met je door 1 deur kan (of andersom), zit het toch niet goed.

Zie net dat je docent drama bent... moest ik stiekem beetje om lachen, sorry.

Oprechte tip; Geniet van je prachtige quarter paard, laat dit gedoe aan je voorbij gaan.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:32

Ja misschien lok ik het uit, kan best zijn. Dan nog vind ik dat ze best heel heftig reageert. Maar dat is wel een beetje de trend van het moment. Ik wilde even uitleggen waarom ik niet met haar in zee ging, op de laatste berichtjes ga ik niet eens meer reageren. Dat heeft totaal geen zin. Het zegt voor mij genoeg

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:35

Gimme_Joy schreef:
Ja misschien lok ik het uit, kan best zijn. Dan nog vind ik dat ze best heel heftig reageert. Maar dat is wel een beetje de trend van het moment. Ik wilde even uitleggen waarom ik niet met haar in zee ging, op de laatste berichtjes ga ik niet eens meer reageren. Dat heeft totaal geen zin. Het zegt voor mij genoeg



Ik snap dat moment wel. Maar je wint er niets mee. Blijf heel netjes. Dan komt ze er ooit achter dat ze een gave quarter aan zich voorbij heeft laten gaan.

Als jij dit blijft voeden, zal ze je hier aan herinneren.

Blijf netjes... echt! Jij bent niet de verliezer hier he? Jij hebt nog wel opties!

Bedankt haar gewoon voor de getoonde inzet. En wens haar succes. Meer hoeft er in je laatste bericht niet te staan.

Spijt komt dan vanzelf wel.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:41

Mijn laatste berichtje sloot ik af met succes met je bedrijf. Lijkt me prima zo :D

Verbaas me gewoon over hoe mensen af en toe reageren, maar daarin ben ik misschien een beetje naïef. :)

Komt goed hoor, we gaan rustig verder op zoek!

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:47

Snap ik.

Ik zit aan de ‘andere’ kant.
Verbaas mij wat voor eisen eigenaren stellen... en dan moet ik de helft stalgeld betalen omdat; een paard als hobby geld kost.

Wil best wel een bijdrage doen. Al heb ik mijn bijrijders (17jaar paarden gehad) nooit om een bijdrage gevraagd.

Nu ga ik dinsdag bij een bokker kijken, ik heb gereageerd. Tis echt drie kwartier enkele rit. En dan 75 euro bij betalen. Ja, het aanbod is niet heel ruim. Bedrag oké, maar het reizen....toch was haar advertentie wel reeel. De overige aanbiedingen zijn echt appart, hele weiden uitmesten elke dag (voor meerdere paarden) en dan nog 100 euro Pm betalen voor 1-2 x rijden in de week op een nogal neurotisch geval. Of een geval waarbij de eigenaar zelf niet kan rijden ivm bekken. Tja. Ik wil je helpen. Maar vraag mij niet alle kosten op mij te nemen. Dan knikker ik er hier wel een in de weide.

Had in mijn advertentie woord lease gezet. Maar dat gaf alleen reacties van mensen die wat wilden verleasen in de categorie 500-600 euro per maand. Zijn er echt mensen die dit doen?

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:10

*Komt dan eindelijk ook onder de mee lees steen vandaan* *\o/*
Heb dit topic een beetje gevolgd maar ik had ook zo een uitdaging. Ik ben op dit moment in Spanje voor mijn studie en zocht dus iemand die mijn paard wou doen in de tijd dat ik weg was, en daarna wou bij rijden voor een aantal dagen in de week. Iemand vinden vond ik dus zo lastig, want ipv iemand die 2-3 keer in de week komt zocht ik iemand die eigenlijk de zorg voor mijn paard op zich wou nemen. Nu stond mijn paard bij mij aan huis en voeren mesten en alle andere klusjes zouden gedaan worden door mijn ouders en zusje.
Gelukkig had ik best wel snel iemand gevonden, wat ook klikte met mijn paard dus ik helemaal happy. Nu wou degene die haar ging verzorgen mijn paard verhuizen naar een andere stal, dit zou de stal zijn waar mijn instructrice haar paarden had dus geen probleem, maar de kosten zouden dan voor de bijrijder zijn aangezien het paard thuis een stuk minder kost. Uiteindelijk is deze persoon afgehaakt omdat zij dan in het geval dat de DA moest komen de helft moeten betalen, leek mij niet meer dan normaal aangezien wij er 0 zicht op zouden hebben en zij toch de volledige zorg had voor het paard.
Nu heb ik gelukkig 2 hele fijne pensionklantjes die beiden mijn paardje 2 keer in de week doen maar dat was zeker wel even stressen zo vlak voor ik weg ging.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:20

Ik mag binnenkort helaas weer, midden van het land, maar zie heel veel aanbod al op Marktplaats in de buurt. Dus ik ben heel benieuwd, hier geen klussen of bijdrages, wellicht maakt dat het iets makkelijker.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:54

Hier iemand gevonden waarvan het eruit ziet dat ze blijft. Via bokt dus ben meteen af van die mensen op marktplaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:54

Gimme_Joy schreef:
Ja misschien lok ik het uit, kan best zijn. Dan nog vind ik dat ze best heel heftig reageert. Maar dat is wel een beetje de trend van het moment. Ik wilde even uitleggen waarom ik niet met haar in zee ging, op de laatste berichtjes ga ik niet eens meer reageren. Dat heeft totaal geen zin. Het zegt voor mij genoeg


Hmm ik ben ook vooral benieuwd naar jou eerdere berichten dan. Vind de toon in jou beticht inderdaad ook niet al te vriendelijk...

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:05

1 van mijn paarden is volledig verleasd ( waar ik zeer tevreden over ben {:} ) en nu mijn baby 2 maanden is wil ik begin april mijn andere rijpaard weer uit zijn vakantie adres halen om weer te rijden + een bijrijder voor 2 a 3 dagen zoeken.
Ben benieuwd of dat zonder slag of stoot verloopt. :7