Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:02

Robijntjah schreef:
Iets te leuk _O- Zaterdag gingen we ´alleen even optocht kijken´. Voor ik het wist was ik een halve fles gin verder. Dat heb ik wel gevoeld zeg maar :+
Zondag naar de stad geweest en gezellig naar Paul Elstak geweest!

Jij ook?



Haha ik had het zondagochtend ook zwaar :') Wij waren dus zaterdagavond in Eindhoven :P En zondag waren wij in Den Bosch.. mij te druk :') Maar was ook wel gezellig! Wel hele lange dag! :oo Dus was blij dat 'k maandag ook nog ff vrij had genomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:38

superpony schreef:
[***] schreef:
Bedankt voor je toelichting superpony. Ik houd het zeker in gedachten. Hij heeft vooral in de zomer veel last. Na veel googlen kwam ik op midline dermatitis. Ook zie ik dan Dr. Knottenbelt genoemd worden. Die is voor zover ik weet bekend van zalf voor sarcoïden. Ik blijf zoeken......

Over het algemeen behandel ik of van binnenuit of van buitenaf. Ik ga de oerbalans vanaf volgende week proberen en kijken hoe het dan richting voorjaar met hem gaat.


Ja, ik vind ook dat het van binnenuit moet. Maar in de situatie dat mn merrie al 20 was en zo brood en brood mager, kon ik wel wat helpen. Wij hadden amper wat in huis, want smeren nooit snel.

Toen mn ruin rainrot kreeg, had ik het toch staan en ben je er gewoon snel bij. Je past de rest ook aan, maar je wil ook dat het mooi geneest en hij er geen last van heeft.

Bij mn andere ruin helpt het zo enorm tegen de jeuk. Ik heb het toch staan en als ik het 2, soms 3x pw in de staart masseer loopt hij vrolijk rond en blijft de staart netjes.

Oerbalans moet je inderdaad vroeg mee beginnen. Op http://www.purehorse.nl heb je ook verschillende kruiden/mixen die voor diverse problemen geschikt zijn. Net iets meer puur dan de ecostyle denk ik.

Als van binnenuit niet helpt, kun je altijd nog gaan smeren. Wel zou ik beginnen voor het al open is.

Ik heb op werk vroeger wel andere middelen moeten smeren, maar heel chemisch met weinig effect. Alleen daar werd dat echt niks aan het voer gedaan bijv. Hele bossen haar vielen uit van de staart, hele grote open plekken etc.

Op die site ga ik nog even kijken.
Fijn om te horen dat MTG zo goed werkt, dan heb ik altijd nog iets achter de hand.....

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:11

Ik snap carnaval nog niet zo goed geloof ik en weet alleen wat ik mee krijg van de tv en op fb enzo. Het hele leven houdt toch het hele weekend een beetje op??

Overdag is de optocht voor kinderen en daarna gaat het los. Maar ik dacht altijd deze week ook nog? Of zijn er dan na het weekend andere gebruiken? Iets zoals kater feestje na carnaval? hahaha

Voor de carnaval gangers; hoe waren jullie verkleed?? En zijn jullie ook lid van een vereniging met prins en alles??

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:15

Ligt er net aan hoe fanatiek je bent.
Ik ben geen lid van een vereniging en hoef ook niet perse 5 dagen (!) te gaan, ligt er meer aan welke mensen uit mijn omgeving gaan en waarheen.

Officieel was het tot gisteren feest en vandaag aswoensdag (haringhappen).
Maar hoe dat allemaal precies zit weet ik ook niet, ben niet gelovig _O-

Ik was als minimouse, vriendlief was als admiraal en zijn dochtertje (4) als zuster.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:49

[***] schreef:
Hij krijgt onbeperkt hooi, Pavo Vital en in de winter speedibeet. In de zomer hooi, beperkt gras en Pavo vital

Nog geen groene leem oid geprobeerd. Is ook nog een idee.

Bedankt voor het meedenken allemaal

Ik dacht dat de mijne zomerexceem had die droeg zomers zelfs exceemdekens omdat ze zich open schuurde.
Ik ben ze op advies van iemand glucobalance gaan voeren en sindsdien draagt ze geen exceemdekens meer en schuurt ze nooit niet meer.Ik begin er eind maart ongeveer mee en stop in oktober.

Zelf heb ik ook shapley gebruikt en heb ik die altijd staan voor als ze mok hebben.Mtg helpt zeker bij jeuk,ik heb een hond die regelmatig hotspots heeft daar gebruik ik het ook op.Het ruikt niet echt lekker maar werkt wel.Er zit meer in als enkel zwavel.
Dit staat er bij op de site;
Originele M-T-G zorgt voor een snelle en effectieve verlichting van talrijke huid kwalen sinds 1938! Oorspronkelijk ontwikkeld voor humane toepassingen,is dit veilig en makkelijk te gebruiken product het enige dat nodig is voor de verlichting van een verscheidenheid aan bacteriële en door schimmelinfecties veroorzaakte huidproblemen, zoals: • mok krassen • Singel jeuken • Sweet jeuken • droge huid staart/manen wrijven .Originele M-T-G geeft resultaten na slechts één toepassing! Ontwikkeld om de verwekker van de huid problemen te elimineren, verzorgt het de huid en haren rond het beschadigde gebied, om een gezonde huid en maximale haargroei te bevorderen. In de praktijk heeft originele M-T-G bewezen de haargroei uitzonderlijk goed te bevorderen. Gebruikers melden tot 3 centimeter van nieuwe groei op de manen en staart in één maand. Originele M-T-G creëert een gezonde omgeving voor de haarfollikel, wat resulteert in maximale groei terwijl de lengte van de haarschacht zacht en buigzaam blijft met een minimaal risico voor breuk.Originele M-T-G is geteste, door gebruikers ondersteunde oplossing voor zowel huid genezing als haar groei in een enkele fles. Een olie-gebaseerde product dat geen wassen of water vereist. Originele M-T-G is ook veilig en effectief op honden en andere dieren methuidproblemen, zoals natte plekken, jeuk en droge huid. Originele M-T-G is beschikbaar in 32 oz. en 6 oz. flessen

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:56

Wij hebben dit jaar alleen de optocht en de kindermiddag gedaan met Carnaval, maar was wel heel leuk! Man en ik waren piraat, en verder hadden we een Iron Man, een ninja en een dinosaurus mee
Carnaval begint op donderdag en eindigt op dinsdag (als het goed is stipt om 24:00) en dan inderdaad woensdag haring happen. Hier ook geen vereniging enzo, maar ik had het wel graag wat uitgebreider gevierd dit jaar
Alles is hier dicht, kon gister zelfs de da niet bereiken :')

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:14

En na de carnaval 3 weken vasten :P Maar dat doet natuurlijk niemand haha
Ik ben ook geen serieuze carnavaller hoor.. paar jaar geleden ingerold door familie van een vriendin, en is nu onze jaarlijkse traditie om naar die familie af te reizen en een paar dagen mee te carnavallen.. Eerste jaar ook alle dagen gedaan, maar da's echt niet te doen |(

Was de eerste dag verkleed als legerchicky, zondag ging ik als eenhoorn _O- Je moet wat :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:27

Ik vind eigenlijk wel dat je er dan best nog een keer een dagje carnaval met ons aan kan plakken Natas :P

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:38

Vind ik ook hoor haha.. misschien dat ik volgend jaar alleen de zaterdag even bij hen ga buurten... zij vieren de carnaval toch ook wel hardcore hoor haha, niet helemaal mijn ding :') 12 uur lang door Den Bosch struinen hoeft van mij niet _O-

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:45

Beatje, glucobalance hoor je wel vaker goede dingen over, maar qua ingredienten vind ik het nog steeds wat ''apart'' zeg maar.

Heb ik met meer dingen hoor. Ik heb weleens luchtweg kruiden gegeven en die hielpen mn ruin met problemen wel aardig. Maar als ik fenegriek geef ook, dus het is niet altijd allemaal nodig wat erin zit.

Zelfde als met colosan. Super spul, iedereen kent het en heeft het, maar voor mijn gevoel is het gewoon een mengsel met veel kanaal als ik het ruik. Zou het niet aandurven om dat bij koliek zomaar te geven, maar als iemand het geeft, zegt mn neus altijd, het is gewoon kaneel. Wat overigens wel bekend staat om zijn werking.

Bij MTG denk ik ook weleens, wat zal het echt zijn?? Ik denk weleens dat als je ruikt en naar Nederlandse regels kijkt, dat het misschien niet eens de goedkeuring kan wegdragen, maar laten we het maar gewoon zo houden. Ik weet alleen dat het ons goed helpt en dat zilver er pikzwart van wordt. Heb verder niet veel staan. Ja, ik smeer uierzalf rond de ogen tegen de vliegen, heb EHBO spullen staan en that's it. Met anti vliegen sprays ben ik jaren geleden al gestopt. Smeer daar tegenover ook weleens wat MTG rond buik en de manen.

Grappig dat jullie het zo vieren. En als iedereen zich verkleed is het ook leuk natuurlijk.

3 Weken vasten zou ik echt niet kunnen. Was vanmorgen al wat langer op pad en moet echt naar huis om te eten dan :)

Maartje-M, en als je de dierenarts bereikt is hij dus verkleed en dronken?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:23

Haha vasten zou ook niet aan mij besteedt zijn nee :')

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:28

Geen idee superpony :') ze waren voor spoed wel bereikbaar, maar ik wilde alleen de prascend voor Cheetah ophalen. Bel dan altijd even om te checken of ze voorraad hebben. Dat was in dit geval dus maar goed ook

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:55

Wat gaan jullie hard. Niet bij te benen.
Alle nieuw aangesloten mensen “hallo :wave:

Chasey ik vind jouw stuk grond echt geweldig. Je krijgt het vast druk ala je het open zou stellen.

Jeuk, lastig. Merk aan de mijne direct wanneer ze teveel suiker hebben gehad. Dan schuren ze in de nacht aan hun staart.

Ik heb een gelukmomentje gehad vandaag. Roos na een half jaar ingespannen en weggereden. Waren braaf dier. Man die haar beleerd heeft wilde me helpen. Dus eindelijk een keer met mijn eigen paard gemend. :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:56

Grappig dat je dat zegt over colosan superpony. Ik vind het vooral naar anijs ruiken.

Ik gebruik het overigens wel. Maar het is zeker een kwestie van je paard goed kennen. En ik zou het zeker niet zomaar bij koliek geven.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:57

Wat super leuk belleboef!

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:33

Wat gaan jullie hard! Iedere x als ik bijna bij gelezen ben is er weer een pagina bij lol!

Ik wil wel even Jolijn (robijntjah) welkom heten! Hoe cool is dat, vroeger gingen we mee naar elkaars vegzorgponys (paarden)! :D

Hier 1 avondje “nep” carnaval.
Verkleed bandje kijken haha! En zaterdag middag
Kinder carnaval, ben ook niet echt een die hard carnavallen (ik kan sinds de zwangerschap ook heeel slecht tegen alcohol, nouja kater van 3/4 dagen :( )

Gras begint na t mesten al lekker te groeien,
Paarden beginnen de kantjes te snoepen haha! (Trac om de wei).

In de tussentijd wel beregening aan laten leggen! Nieuwe pomp (op krachtstroom) en langs beide weilanden komen nu aankoppel punten
Boven,
Dat gaat een hoop gesjouw met slangen schelen en een stuk meer druk.
Laat de zomer maar komen! Ben er aan toe na dat enorm lange “herfst regen weer”.

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:34

Welkom Jolijn :)

Hier geen carnaval gevierd.

Mijn bak ligt zo goed, ben er zo blij mee :D :D :D Krijg van alle kanten complimentjes haha

Libera

Berichten: 3978
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:20

Hier sneeuwt het weer... :(

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:27


Libera

Berichten: 3978
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:56

Ja inderdaad! Gisteren was het nog zulk lekker weer...
Afbeelding
Afbeelding
En nu weer vies en koud. Ben een beetje klaar met de winter!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 01:02

Ow Maartje, dat is wel goed dat je dan op tijd belt.

Belle boef, leuk! Ik was begonnen met de shet, maar mn ene stang was stuk en moest gelast. Was nog aan het leren/oefenen. Een sulky op je zit rijden blijkt niet te werken, hahaha

[***], ow echt? Anijs? Ik vind het echt kaneel. Maar beide kunnen wel goed werken.

mentjuh, groeit je gras zo goed al? Dat is mooi! En nieuwe beregening zal wel fijn zijn. Je verwacht haast weer zo een droge zomer als je kijkt naar het weer.

Hier groeit het gras nog niet, maar het regent ook vrijwel niet nog.

Laurie, gaaf!

Libera, jeetje, overal zo raar steeds het weer. Sterkte!

Jes, ja die hadden we op onze vorige pension stal. De stal bezuinigde alleen op de elektra voor de thermostaat en dat is niet handig als het echt koud is. Overdag liepen de paarden daar buiten en deed hij de temperatuur heel laag. Kwamen ze op stal was het koppelstukje toch bevroren. Wij hadden het ingepakt, maar dat stukje zat in de stal omdat het van buiten de stal naar de binnenkant ging en daar bevroor het. Wij hadden dan een gasbrander om het even weer in gang te krijgen. Verder fijne bakken. Waren ook fijn te stellen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 07:45

Carnaval is ook niet aan mij besteed..... Vind het altijd erg vreemd dat volwassenen zich gaan verkleden :D . Het leeft hier trouwens ook bijna niet. Ik zit in de [***] en je ziet er wel iets van, maar daar is ook alles mee gezegd. Hier zijn het vaak de kermissen waar mensen helemaal los gaan voor een dag of 5.

Leuke foto belle!

Op dit moment wordt bij mij het regen tekort binnen 2 dagen gecompenseerd heb ik het idee -O- . Gisteren heeft het de hele dag geregend, niet zo heel hard, maar toch..... Vanaf vanmorgen 5 uur hoost het. Aan de ene kant is het natuurlijk fijn voor de natuur, maar stiekem baal ik toch.

Had er laatst met mijn oude boerenbuurman over en toen ik zei dat ik het wel fijn vond dat we zo'n mooie droge winter hebben: "oh, maar dat water gaat een keer vallen hoor, dat is altijd zo" en ja, hij heeft dus gelijk.

Vanmorgen vroeg mijn paardjes toch maar van de paddock in het land gezet, maar echt lekker vonden ze het niet. Hopelijk is het over een paar uur droog...…

Sneeuw moet ik helemaal niet aan denken noordje en Libera! Sterkte :(:)

rover_
Berichten: 1362
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:10

Wat leuk BB heerlijk met je eigen paard mennen. Top dat ze zo braaf was.

Jes: werkt volgens mij alleen als je leidingen niet bevriezen... Zelf heb ik een rondpompsysteem, dan wordt het water verwarmd als het vriest.

Hier regent het ook echt enorm.
Vandaag vrij, en ga met vriendin mee de paarden doen (alles buiten, beetje jammer).
Boeren wijsheid inderdaad [***]. Voor de natuur goed. Alleen hopen dat het een beetje gefaseerd valt. Die vele regen wordt ook niet echt opgenomen. De buurman hier zegt altijd dat het het beste de hele dag kan miezeren :o

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:25

Vanochtend wakker geworden van de regen die tegen de ramen aansluit. Gelijk een ochtendhumeur... }>
oef sneeuw?! gelukkig niet hier :wow:

Maar de regen is wel goed voor het gras, afgelopen week twee en een half weilandje bemest van de composthoop dus dat kan nu nu goed intrekken. Ons trekkertje doet alleen vervelend. Accu is niet zo best meer, en eenmaal gestart moet je hem niet uitzetten want dan wil ie niet meer aan. Beetje lastig met mest uitrijden met de aanhanger en je moet uitstrooien terwijl de motor draait. Sta je de hele tijd in de dampen... 1 mesthoop is nu leeg, de tweede moet nog, maar ik wacht wel tot het weer wat droger is. Hij moet eigenlijk voor onderhoud, maar we hebben dat ding nu zo hard nodig.....

Aanstaande vrijdag komen onze boompjes en struiken van het Gelders Landschap! Zelf ophalen bij een ophaal punt in nabijgelegen dorp, koffie en een praatje erbij en dan inladen... Mogen we alles gaan planten en eindelijk de hopen kleigrond die nu in de tuin en het weiland liggen weer wegwerken. Hoop dat het morgen beetje droog blijft :x Heb er wel zin in. Ik zie natuurlijk al die volgroeide heg langs het weiland vol met vogeltjes en bloempjes.. Ik vrees dat ik hier nog een paar jaar op moet wachten, maar goed, het begin is er.

Afgelopen weekend waren we nog even lekker paar dagen weggeweest. Mijn schoonouders hebben voor de eerste keer opgepast en ze vonden het leuk! We mochten wel vaker op pad zeiden ze... *\%/* *\%/*

oh Mentjuh; fijn die beregening. Staat nog op mijn verlanglijstje. Ik denk dat we deze zomer nog veel met slangen uitrollen bezig zijn, maar het zou wel ideaal zijn als er vaste aansluitpunten zijn. Hoe heb je dat aangelegd of laten doen?

belle_boef: Wauw gaaf hoor! Dat je er deze zomer nog maar vaak van kunt genieten. Nu wel doorzetten dan?

Lynn_Nikita

Berichten: 25469
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:38

ook hier regent het ontzettend en waait het er ook bij. Kinderen hebben vakantie dus lekker buitenspelen zit er ook niet bij.
Carnaval, ik woon er middenin maar ben zelf geen fanatiekeling, manlief eigenlijk wel maar aangezien ik niet meedoe waren het voor hem nu gewoon extra vrije dagen