[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:05

Susan ik rijd om half 2

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:30

Niks gezien sorry ben er net pas en nu eerst even eigen paard doen. Vanmorgen wel gekeken bij mijn leenpaardje die deed het super.

Edit: zag je net wel voorbij stappen naar de parkeerplaats. Lekker gereden?

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:44

Ze liep weer fel als vanouds dus daar worden we allebei vrolijk van. Al heb ik dan wel mijn handen vol aan haar

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:30

Zo ik heb hier echt al lang niks van mij laten horen!

Wij hadden wat trailer probleempjes. Esprit heeft heeel veel moeite met haar evenwicht in mijn trailer, ik heb een Sirius S45. Dit is een 1 3/4 paards trailer. Mega breed dus.. wij dachten dat dit een kwestie van wennen was, ze stampt van links naar rechts wat resulteert in een trailer die van links naar rechts gaat op de snelweg :oo
Na lang denken hebben we toch eens besloten om haar vandaag mee te nemen op de 2 paards van een stalgenootje. Patsboem alle problemen weg...

Door dit probleem zijn we niet zoveel op stap geweest de laatste tijd maar nu durf ik eindelijk ook wat verder met haar weg.. dus oook eindelijk oefencrossjes, lesjes etc wat verder het land in *\%/*

Nu kruip ik weer onder mn steen tot er iets spannends gebeurd in ons eventing leven. Haha :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:59

Fijn Joki, lekker kunnen trainen dus. Er stonden mooie dingen, voor elk niveau wat leuks.

xsensibel: fijn dat je er een oplossing voor hebt. Ons vorige paard vond het ook fijner om in een 2 paards te staan.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:39

Klinkt wel logisch sensibel. Fijn dat opzich zo'n simpele oplossing er is!

Fijn van jullie trainingen!

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 01:03

Fijn sensibel, heeft die wat meer steun onderweg nodig blijkbaar.

Ik heb vrijdag dressuur les.. Daar ligt echt zoveel verbetering voor ons dit seizoen.

2 maart staat eerste springles op de planning, dat zal Coco leuk vinden! Ik ook trouwens ;)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:13

Xsensibel: fijn dat je een oplossing heb. Onze oudste fjord kan juist niet in een 2 paards trailer. Die laat zich dan lekker hangen, wat resulteert in een scheef schot.

Ik zou zondag een oefencross hebben maar ik lig al 10 dagen ziek op bed. Dus maar afgemeld

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:36

Ik lees trouwens dat SGW Spaarnwoude (amsterdamse bos) niet doorgaat.... lekker balen want nu zit EL en Maarsbergen Derby al vol.....

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:39

Ik heb ons opgegeven voor de oefencross in Ede eind maand. Georganiseerd door Jack Links eventing. Spannend maar wel heel vet!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 07:53

Ik las ook dat A'damse bos niet doorgaat. Heel jammer was altijd een mooie wedstrijd om er in te komen. Maar was voor mijn man en Hocus hoe dan ook te vroeg gekomen. We maken mooie vorderingen, maar het duurt nog even voor ze zo ver zijn dat ze samen kunnen crossen en springen.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:46

Als echt SGW paard heeft Roz mij vandaag gered door in de barrage over een plantenbak heen te springen :+
Ze werd iets de enthousiast in de dubbel en toen kreeg ik de draai niet meer, ipv te haperen sprong ze schuin over de bloemen door om ook schuin over de sprong te springen.
Blijkbaar was dat een snellere route want we hebben uiteindelijk met 5 seconden voorsprong gewonnen.
Met een 3e prijs in het progressief en een 4e prijs in de gamblers choice werden we ook nog eens reserve dagkampioen :D

Hopelijk gaat het crossen met mijn nieuw monoflap zadel ook zo goed. Echt een wereld van verschil nu dat het eindelijk fijn past.

Afbeelding
In her voorseizoen mag je gewoon in een gekleurde rijbroek en een neutraal shirt of jasje starten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:19

O wat geweldig :D gefeliciteerd met de winst!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:52

Heeft iemand hier ervaring met de beschermers van Majyk Equipe? Ze hebben hele mooie turquoise die bij mijn set passen....... en mijn Kentucky's zijn na een jaartje of 6-7 toch echt wel op.....

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:41

Nee ik niet.. Trouwe dalmar gebruiker hier :)

Ik ga morgen leuke dingen doen!!
Eerst op de foto bij onze nieuwe waterhindernis voor de pers. Knappe Coco mag mee als model <3

Daarna door naar Biddinghuizen voor trainen voor het eerst weer terrein in na de blessure. Gister paar sprongetjes gemaakt wat die fijn deed. Super zin in! *\%/*

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:44

Leuk elke! Veel plezier.
Ook geen ervaring mee Annika, ik zweer bij Kentucky. Ga nooit meer m'n geld aan een ander merk vergooien, enige wat echt werkt bij Diego (helaas).

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:30

Leuk elke!

Ik gebruik PE. Vind ik fijne en wijk ik niet van af.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 07:40

Leuk elke geniet ervan.

Ik heb afgelopen woensdag heerlijk getraind. Ze was weer zo fanatiek. Dat geeft hoop voor het nieuwe seizoen.

Qua beschermers ik ben net overgestapt van styles op equick. Ik vind de equick heel fijn maar nog wel te weinig gebruikt om er iets definitiefs over te zeggen

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:06

Ik heb ze van shires. Fijne kappen maar ze zakken een beetje af bij veel water etc... misschien toch maar wat andere kopen

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:09

Dat was leuk!, foto's bij de nieuwe waterbak nog even afwachten, ben benieuwd!

Heerlijk getraind!! Zonnetje erbij.
Hij werd in de combinaties soms beetje sterk dat hij het gat zeg maar dicht rende, goede tips gekregen waardoor die het niet meer deed.

En m'n trainster Alice ook foutloos in Portugal dus prima dag dacht ik!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:03

Annika, had ze willen bestellen, maar twijfelde teveel over de maat. Verder zijn de reviews overal wel positief.

Fijn dat iedereen weer lekker aan het trainen is!
Ga binnenkort met een vriendin en haar groene paard. Even kijken hoe mijn knie zich houdt tijdens een rustig lesje..

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:58

annikavolder schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de beschermers van Majyk Equipe? Ze hebben hele mooie turquoise die bij mijn set passen....... en mijn Kentucky's zijn na een jaartje of 6-7 toch echt wel op.....


Ze vallen iets groot en zijn kwalitief gezien niet te vergelijken met de genoemde merken.
Mijn stalgenoot heeft een klein paard (1.60) en de Medium was echt te groot.

Ik vind Boogaloo boots erg fijn. Je kunt ze ook helemaal zelf samenstellen qua kleuren :j
Ze houden zich erg goed en passen fijn. Ze zijn ook makkelijk zelf schoon te maken.
Zie hier mijn coach & haar boots. Ik heb nu gewoon zwarte, maar ben aan het sparen voor een kleurtje :D
Afbeelding

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:36

Qua kwaliteit niet te vergelijken? Ze zijn een stuk duurder dan m'n Styles..
Dat valt me dan best tegen.

Volgende week op de Equitana kijken of er nog leuke dingen zijn, anders bestel ik gewoon weer een paar nieuwe, mijn achterbeschermers zijn vorig jaar gesneuveld toen ze opzij sprong met een van de stiften dwars door de beschermer. Maar haar been was heel.

Ik ben heel optimistisch, heb me opgegeven voor Markelo, wel B zonder dressuur..
Crossles is gepland, nu hopen dat alles goed blijft gaan :D

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:47

Welke Markelo? Potdijk of snorrewind!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:58

Potdijk om te beginnen, Snorrewind is nog niet open toch? Die vond ik vorig jaar wel heel mooi..

Als potdijk goed gaat kijken we wel verder. Moet zeggen dat ik weinig een beetje in de buurt vind in het eerste deel van het jaar..