[VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 13:06

Vandaag geen trainingsrit, maar gewoon een plezierritje. :)

Veel stapwerk gedaan. Maar eenmaal op de heide begon er iets te kriebelen. Ik vind galopperen buiten best eng, met mijn vorige paard was t altijd bokken of er vandoor willen gaan. :=

Maar, wat zou Titane doen?
Op een open plek besloot ik het te proberen. Het zand was best zwaar, dus maar even gegaloppeerd, maar het ging heel goed :D
https://youtu.be/yjTDtXTrcAc

Ook nog wat foto's gemaakt.
Afbeelding

En boomstammen zijn heul eng. :wow:
Geen cross-carrière denk ik :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maarrr, het bijt niet :))
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:15

Dat zijn geen mijlpalen, die jij bereikt. Jij doet 100-meter-paaltjes. :D

Titane heeft jou het verhaal van de omgevallen bomen/boomstronken nog niet verteld? Alle paarden weten dat dat eigenlijk paardetende trollen zijn. Gek genoeg hebben ze altijd al gegeten als je er te paard langs komt, dus feitelijk zijn ze onschuldig.

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 13:19

Oooh vandaar! :') vroeg me al af wat er zo eng aan was :))

ikkedus
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:26

Nee het ZIJN geen trollen, maar die wonen er wel onder! Net als bij stoeprandjes etc. :D

veKing

Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-12

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:54

Bij ons op de Veluwe lopen krokodillen die er soms uitzien als boomstammen, dus ik begrijp Titane wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:54

Ik lees al een tijdje mee maar wil het nu toch even zeggen : wauw <3 Jij doet wat ik zo graag (weer) wil.. genieten is het om je te volgen <3

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 17:05

[***] schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar wil het nu toch even zeggen : wauw <3 Jij doet wat ik zo graag (weer) wil.. genieten is het om je te volgen <3

Dankjewel! :)

Waarom kun je niet rijden/buinenrijden?

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:51

Wat een leuke update <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:30

@ Dilan93: omdat ik een enorme schijterd ben die van haar pony een nog grotere schijterd maakt en er niet in slaagt die spanning te laten afvloeien. Niet dat de pony zo enorm schrikt maar mijn lichaam kan niks meer hebben (bekkenproblemen) en hoe minder ik doe hoe groter de stap om het weer te doen wordt. En daarnaast heb ik nog het probleem dat bij alles wat ik vraag van 'werken' (draven/galopperen etc) ik het idee heb dat ik mijn pony kapot maak.
It's all in the head :+ maar krijg het er maar eens uit ;)

We wandelen wel, dus genieten doen we toch. Maar het rijden en echt lange buitenritten met wat tempo maken doen we niet meer. En wil ik stiekem toch wel weer..

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:12

Dat is wel lastig idd.

Ik ben ook absoluut geen held hoor. :') de laatste maanden dankzij Titane durf ik al veel meer. Maar met een schrikkerig paard is de lol er heel gauw af voor mij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:38

Super dat je zo'n paard hebt gevonden wat je al het vertrouwen weer terug geeft!
Op zich is het hier ook allemaal zo slecht niet, heb echt geen stoute pony ofzo, maar om de 1 of andere reden durf ik zelf gewoon niet meer goed, en daar reageert hij natuurlijk wel op .. zitten beetje in een cirkeltje. Ben de weg eruit nog even aan het zoeken ;)

Intussen geniet ik mee van jouw foto's en prachtige ritten <3

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 14:05

[***] schreef:
Super dat je zo'n paard hebt gevonden wat je al het vertrouwen weer terug geeft!
Op zich is het hier ook allemaal zo slecht niet, heb echt geen stoute pony ofzo, maar om de 1 of andere reden durf ik zelf gewoon niet meer goed, en daar reageert hij natuurlijk wel op .. zitten beetje in een cirkeltje. Ben de weg eruit nog even aan het zoeken ;)

Intussen geniet ik mee van jouw foto's en prachtige ritten <3

Snap die cirkel wel. Had dit ook met mijn vorige paard. Helaas kon ik geen manier vinden om met hem uit die cirkel te komen.

Had ook het idee dat hij buitenrijden negen van de tien keer niet zo leuk vond. Terwijl ie met bakwerk wel fanatiek was. Dus voor ons beide een passende oplossing gevonden. :)

Ik weet niet in welk gebied jij woont, maar Hester Stasse doet mensen begeleiden die angst hebben bij bvb buitenrijden. Helaas was dit voor mij wat ver weg, maar misschien voor jou een optie?

Anoniem

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:40

Is toch nog een afstandje.. als die een km-prijs per kilometer hanteert (dus heen en terug) wordt het toch wel een dure les. Maar ga het nog even bekijken, merci :)

Ik weet op zich wel waar het aan ligt en we kunnen het ook wel maar ik moet gewoon blijven proberen, ookal gaat het eens niet zoals gepland. Meestal stop ik er dan weer mee en dan wordt de stap voor nog een ritje steeds groter. Bakwerk vind de pony trouwens helemaal niks aan, dus buiten zal het zijn, haha.

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 16:43

Vandaag onze langste rit tot nu toe gemaakt :D Was er ook heerlijk weer voor. :)

In totaal 18 km gereden, waarvan 16 km op tempo. Het doel was om 10 km/h gemiddeld te rijden. Zaten uiteindelijk op 10.6 km/h :+

En dan had ie nog energie over om nog even flink te versnellen in de laatste draf ook :))

Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 17:07

Lekker!

Endurance wordt een eitje.

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 18:03

Maflinger_S schreef:
Lekker!

Endurance wordt een eitje.

Een eitje denk ik niet haha. Moet nog zien wat ie doet als andere paarden voorbij komen draven/galopperen. Als ze tegemoet komen in draf of galop is het geen probleem.

Oefen nu wel eens door mijn vriend met de fiets te laten inhalen. Vind ie ook niet zo leuk, dan wil ie de achtervolging inzetten. Soms mag ie dat van mij. Maar als ik duidelijk aangeef dat we een rustig draftempo aanhouden, gaat ie er ook niet vandoor ofzo en laat ie zich vrij makkelijk rijden :)

Eigenlijk is t best een droompaard <3

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:49

Ja, hij is zeker een droompaard! Wat heerlijk dat je er zo van kan genieten.

igrilion
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:10

Maflinger_S schreef:
Dat zijn geen mijlpalen, die jij bereikt. Jij doet 100-meter-paaltjes. :D

Titane heeft jou het verhaal van de omgevallen bomen/boomstronken nog niet verteld? Alle paarden weten dat dat eigenlijk paardetende trollen zijn. Gek genoeg hebben ze altijd al gegeten als je er te paard langs komt, dus feitelijk zijn ze onschuldig.



:D :D :D

igrilion
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:13

Dilan93 schreef:
Maflinger_S schreef:
Lekker!

Endurance wordt een eitje.

Een eitje denk ik niet haha. Moet nog zien wat ie doet als andere paarden voorbij komen draven/galopperen.

Believe me: Hij gaat het spelletje van endurance héél snel doorhebben! Ik was ook huiverig die eerste keren maar mijn topper snapte direct dat als een gek er achteraan crossen niet de bedoeling was! Heb vertrouwen en zie voor je dat wat je wilt dat er gebeurt en uw wil zal geschiedde +:)+ Jij kunt dit!
Als ze tegemoet komen in draf of galop is het geen probleem.

Oefen nu wel eens door mijn vriend met de fiets te laten inhalen. Vind ie ook niet zo leuk, dan wil ie de achtervolging inzetten. Soms mag ie dat van mij. Maar als ik duidelijk aangeef dat we een rustig draftempo aanhouden, gaat ie er ook niet vandoor ofzo en laat ie zich vrij makkelijk rijden :)

Eigenlijk is t best een droompaard <3

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:57

Waar ga je je eerste Endurance starten?

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 05:03

Secretly schreef:
Waar ga je je eerste Endurance starten?

20 april in Someren :)

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 18:30

Nou, de inschrijving voor Someren js gedaan hoor :D

En vandaag een trainingsronde op wedstrijdtempo gereden. :)
De komende week heeft hij ee rustweek met misschien een enkel staprondje.
De weken daarna trainen we iets boven het wedstrijdtempo dat ik aan wil houden.

Mijn doel is 10 km/h gemiddeld, maar als het wat minder is, dan is dat natuurlijk ook heen probleem voor een eerste keer. Zal vast een hoop bij komen kijken wat ik toch niet had verwacht :')

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:54

Wat misschien goed is om dan te oefenen, ga met de trailer ergens heen en rijd daar je training. Zo weet je van Titane hoe hij op vreemd terrein is en Titane weet een beetje wat hij moet doen.

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 12:53

Kiekeboefje schreef:
Wat misschien goed is om dan te oefenen, ga met de trailer ergens heen en rijd daar je training. Zo weet je van Titane hoe hij op vreemd terrein is en Titane weet een beetje wat hij moet doen.

Dat gaat helaas niet echt meer lukken. Moet altijd een vervoersbedrijf inhuren om pad te gaan.

Vandaar dat ik ook geen hoge verwachtingen heb van mn eerste wedstrijd. Is voornamelijk om te kijken hoe Titane reageert op een wedstrijdomgeving.

Ik train op 10 km/h, zodat ik weet dat hij het iig aan kan. Grote kans dat de snelheid op wedstrijd wat lager ligt, maar dat is niet erg.

En in het ergste geval is ie zo heet dat ik besluit te stoppen/af te stappen. Maar zoals hij nu is (we staan nog maar pas op deze stal dus alles is/was in feite ook vreemd terrein voor hem in het bos. En hij maakt zich eigenlijk nergens echt druk om op buitenrit :)

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:57

Als hij heeft gekoerst is hij vast wel aan het een en ander gewend. Dan is een endurance wedstrijd drie keer niks voor 'm :D