Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 01:23

Ja t ding is wel dat we geen klimplanten meer willen. Ooit zat de hele gevel vol met die dingen en we hebben flink moeten betalen om die gevel weer schoon te krijgen.. Maar ik kan echt wel iets met het verplaatsen van die bakken. Idd eventueel met een ombouw eromheen zodat de boel n beetje weggewerkt word. Zullen alleen wel ff de bestrating in die hoek moeten aanpassen, maar op die manier kan ik wel eindelijk goed alles kwijt wat ik in de tuin wil hebben staan. :D

Zal ook eens kijken naar gardesign om t een beetje visueel te maken. Wil sowieso de borders breder maken zodat we iig meer ruimte voor planten hebben aan de zijkanten. Hoge bakken daarvan maken weet ik nog niet echt. We hebben best wel een “oud” plekje en ik denk dat ik hoge bakken toch te modern vind daarvoor, wil wel een beetje in oude stijl blijven..

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:11

Ipv klimplanten kan je ook denken aan een schutting vol met kleine potten. Zo krijg je een groene muur zonder bang te hoeven zijn voor woekeraars.

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:15

Hoge borders kan je ook prima minder strak maken! Vind het vaak juist lekker ouderwets. Maar ik zie vooral de oude hoge borders en niet die strakke betonnen borders.

Prairy
Berichten: 9087
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:18

Er zijn ook klimplanten die niet aan je muur hechten maar die je langs en hek leidt, zoals passievrucht (echt gave bloemen) en Oost Indische kers (mooie eetbare bloemen en blad).

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:43

of potten ipv vaste borders. Verplaatsbaar bij nood. En meer afwisseling mogelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:31

Er zit idd een flink verschil tussen klimplanten die zich aan de Muur hechten of ergens om heen wikkelen.
Van de wikkelaars heb je Eigenlijk geen last van
Klimop oid daarentegen

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:05

Hebben jullie ervaring met de Annabelle strong? Zijn die echt steviger (en regenen dus niet helemaal uit) dan de gewone annabelles? Ik heb een stook langs een heg naast de nieuwe schuur waar ik graag Annebelles zou willen, maar als alternatief heb ik die witte hortensia's die in het najaar wat rozig worden ( naam kwijt...)

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:07

Hebben jullie ervaringen met houten tuinhuisjes/blokhutten? Wij willen zo'n blokhut inplaats van een stenen schuur mede door dat die na mijn idee een stuk goedkoper zijn :+
Bij de Hornbach heb je veel leuke kunststof en houten tuinhuizen/blokhutten. Bij die van hout lees ik bijna alleen maar slechte recessies. Vooral dat het hout gaat werken en je kromme planken hebt (sommige al vanuit het bouwpakket), deuren moeilijk open gaan na verloop van tijd omdat de planken uit zijn gaan zetten etc.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:51

Ik kon het net echt niet meer laten, en heb lekker de hele voortuin aangeharkt, en wat oude dode stengels weggeknipt. De eerste keer tuinieren van 2019 is een feit *\o/* .
Kom maar op met dat voorjaar!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:20

Ceetje_bokt schreef:
Hebben jullie ervaring met de Annabelle strong? Zijn die echt steviger (en regenen dus niet helemaal uit) dan de gewone annabelles? Ik heb een stook langs een heg naast de nieuwe schuur waar ik graag Annebelles zou willen, maar als alternatief heb ik die witte hortensia's die in het najaar wat rozig worden ( naam kwijt...)

Ik heb ze in de voortuin en ze zijn rechtop gebleven. Heb de bollen er zelfs in de winter aangelaten. Staan nog steeds rechtop. Leuker dan tegen kale takken aankijken

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:38

Heb afgelopen woensdag mijn groene kliko stampens vol gekregen. De ophaalservice liep ook te mopperen dat ie zwaar was.. }>

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:02

Wij hebben een houten kapschuur, aan 3 kanten dicht. Is van Douglas hout, dat werkt niet zo erg en gaat lang mee maar is wel een stukje duurder. Wij waren een 6000 euro daarvoor kwijt, inclusief dakpannen en ban binnen en buiten potdeksel, waardoor we dubbele panelen moesten bestellen.
De strong annabelles zijn een stuk sterker als de gewone. Overburen hebben gewone, wij de strong, zie het verschil goed. Maar we hebben ieder jaar toch wel een enorme bui gehad waar ze wel iets van gingen hangen, maar niet compleet instortte.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:53

Vanmorgen tuintegels besteld. 60 bij 60 lichtgrijs met coating, dat was maar iets duurder.
Nu nog iemand zoeken die het kan leggen voor een nette prijs. Bij een tuincentrum wat ideeën opgedaan en een snelle schets gekregen. Het gaan waarschijnlijk verhoogde borders worden, wisselend in hoogte en nog wat gras. Heb helemaal zin om te beginnen. Qua planten kon ik half maart terug komen

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:57

Phylos schreef:
Vanmorgen tuintegels besteld. 60 bij 60 lichtgrijs met coating, dat was maar iets duurder.
Nu nog iemand zoeken die het kan leggen voor een nette prijs. Bij een tuincentrum wat ideeën opgedaan en een snelle schets gekregen. Het gaan waarschijnlijk verhoogde borders worden, wisselend in hoogte en nog wat gras. Heb helemaal zin om te beginnen. Qua planten kon ik half maart terug komen

In welke omgeving zoek je iemand?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:02

Ik heb hele goede ervaringen met werkspot.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:25

Booooo schreef:
Phylos schreef:
Vanmorgen tuintegels besteld. 60 bij 60 lichtgrijs met coating, dat was maar iets duurder.
Nu nog iemand zoeken die het kan leggen voor een nette prijs. Bij een tuincentrum wat ideeën opgedaan en een snelle schets gekregen. Het gaan waarschijnlijk verhoogde borders worden, wisselend in hoogte en nog wat gras. Heb helemaal zin om te beginnen. Qua planten kon ik half maart terug komen

In welke omgeving zoek je iemand?

omgeving Almelo (Nijverdal)

Pommier
Berichten: 3379
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:22

Hallo allemaal,

Ik zou graag deze boom/heester willen snoeien, maar heb geen idee wat het is. Google heeft me ook nog niet kunnen helpen. Misschien dat jullie het weten. Hij is wintergroen.

Afbeelding

Afbeelding

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:38

Suzanna krijgt de plant bloemen? Of zijn de nieuwe bladeren rood van kleur?

swartbeessie

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:38

Het lijkt mij vlier...?

Pommier
Berichten: 3379
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:34

Cabelona schreef:
Suzanna krijgt de plant bloemen? Of zijn de nieuwe bladeren rood van kleur?


Hij bloeit niet en blijft groen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:49

Portugese Laurier?(prunus Lusitanica)

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:34

Kan er iemand stoeptegels gebruiken?
Ik heb 52m2 liggen, gratis af te halen omgeving Breda/Tilburg

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:35

Booooo schreef:
Kan er iemand stoeptegels gebruiken?
Ik heb 52m2 liggen, gratis af te halen omgeving Breda/Tilburg


Heb je foto en afmetingen?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:39

Heb je een PB gestuurd.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:05