Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 17:57

Dag bokkers,

Vanwege veranderingen die doorgezet gaan worden door het managment gaan er waarschijnlijk teamleden uit ons team. Ik werk binnen de gehandicaptenzorg. In overleg met elkaar moeten er personen uit. Komen we dit niet dan met loting.
Dit betekend dat ik na aan het denken ben over een alternatief wat ik leuk zou vinden ipv verplichte overplaatsing voor het geval dat.. en kwam de vacature voor nachtzorg (actief) tegen. Momenteel werk ik tussen 7.00 en 22.30.

Ik wil graag mijm vaste contract behouden ivm toekomst plannen.
Nu zit ik zelf met de volgende vragen
-hoe ervaren jullie de mentale belasting als in je sociale leven
- wat als je zwanger bent of een kleine hebt. Is dit haalbaar of is het juist fijner met schoolgaande kinderen?
Hoeveel nachten werken jullie achter elkaar?

Mijn vriend werkt ook onregelmatige diensten tussen 7.00 en 22.30
We hebben als we het geluk mogen hebben kinderwensen en willen daar mee aan de gang dit jaar

Financieel zou ik 2 salaris groepen zakken, daar tegenover staat wel de Ort van 160% na 12 uur.

Ik heb een dienstverband van 32 uur. Zakken wil ik niet omdat deze omvang moeilijk te krijgen op contract binnen de zorg. Mocht het niet bevallen wil ik niet terug gaan in uren omdat ik ook een huis wil kopen in de nabije toekomst.

Vooral het stukje kinderwens en belasting op je sociale leven icm het aantal uur ben ik benieuwd naar. Volgende week mag ik op gesprek komen. Ik wil het team eigenlijk niet belasten met mijn plaatsing als het niet haalbaar gaat zijn mocht het wel lukken om zwanger te worden omdat het niet een kwestie is van jaren dat we willen wachten.

Volgende week ga ik op gesprek. Wel benoemd dat ik wil komen maar dat het afhankelijk is van huidige veranderingen op het werk en vragen die ik heb.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Chantal

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:20

Dat lijkt mij geen fijne baan met een jong kind. Ook niet voor je partner. Die moet de nachten dan opvangen als jij er niet bent.
Met borstvoeding lijkt het me nog onhandiger. En wanneer ga jij aan je slaap komen na een nachtdienst?
Misschien ben ik negatief maar het lijkt mij totaal onhandig en niet fijn.
Maar goed, er zijn vast voorbeelden van dat het prima gaat.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:24

Zijn er niet genoeg opties op een soortgelijke functie in je omgeving?? Natuurlijk is overal wat op te vinden maar nachtdiensten draaien en zwangerschap is niet echt een fijne combi.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:30

Nachtdiensten zijn een aanslag op je lichaam, geest en sociale leven. Vooral als je uitsluitend nachtdiensten werkt. Je moet continue je ritme omschakelen. De toeslag maakt dit werk aantrekkelijk, maar is dat je waard? De combinatie met een baby en eventuele borstvoeding lijkt mij een hele grote uitdaging.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:31

Met een gezinsleven is een baan als vaste nachtdienst echt niet te doen :n Tenzij je erg weinig werkt. Ik ken wel iemand die nu om het weekend 2 nachtdiensten doet, en dat is te doen. Ze is dan de hele week wel thuis bij de kinderen. Maar om het weekend zie en spreek je je man dus nauwelijks, en heb je ook weinig tijd om met het gezin samen wat te doen.

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:32

ik ben verpleegkundige en draai al jaren ook nachtdiensten. ik vind het verschrikkelijk... :') ik kom moeeeeizaam de nacht door, val zowat in slaap achter het stuur opweg naar huis, slaap overdag wel als een malle in maar vervolgens niet door, wat betekent dat ik pillen slik om overdag door te slapen :') vervolgens als een brakke wakker worden en dan weer de nacht in.

aan de andere kant: ik heb al verscheidene collega;s gehad die juist in de vaste nacht werken omdat ze dat qua kinderen heel goed uitkomt, met name als ze eenmaal schoolgaand zijn. dan blijven ze bv op totdat de kinderen naar school zijn/afgezet op het schoolplein. daarnaast ook wel collega's die er gewoon prima tegen kunnen, prima kunnen (door)slapen na een nachtdienst of het prima op wat uur minder doen.

qua sociaal leven voel ik mij net een mol, met name 's winters maar als je vriendinnen hebt die wel een kantoor baan hebben kan je daarmee prima 's avonds afspreken. ik neem aan dat je nu ook om het weekend werkt dus de onregelmatigheid ben je al wel gewend? en je vriend denk ik ook?

ohja qua salaris: ik vind het sociaal en emotioneel niet opwegen wat je er als salaris voor krijgt...ik vind het echt een aanslag op je lichaam.

ik vraag mij alleen even af waarom je dan twee salaris schalen/groepen zakt?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:35

Een collega van me doet standaard nachtdienst met een tweeling van nu 2 jaar! Heerlijk zegt ze zelf. Wel ‘maar’ 24 uur.

Werken, kindjes naar de oppas, slapen en namiddag kindjes ophalen en lekker genieten.
Ze kan er gelukkig goed tegen en vind het heerlijk op deze manier.
Is maar net wat je gewoon bent!

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:40

Andere locaties binnen de instelling hebben niet mijn voorkeur op dit moment. Qua doelgroep maar ook qua team stabiliteit en verkorte werkdagen zodat je vaker terug moet komen. Ik vind het ook erg jammer want mijn huidige doelgroep dat is precies wat ik wil. Daarnaast kan ik de complexe afdelingen uit gaan. Je. Verdient dan minder. (Tijdens zwangerschap ga je sowieso tijdelijk naar reguliere afdelingen ivm de veiligheid van je kind)

I.p.v. kinderopvang tijdens werk uren zou je kinderopvang tijdens overdag slaap uren natuurlijk kunnen inzetten. als ze iets groter zijn zou je kunnen slapen tijdens schooltijden maar dan ben je alweer een paar jaar verder. Ook het onregelmatig werken nu vind ik zelf een belasting en is ook niet ideaal. Daarnaast is er ook geen kinderopvang in de avonden en weekenden dus het zal sowieso een gepuzzel moeten worden . Wanneer je nacht werkt heb je in ieder geval hetzelfde ritme ipv ipv dat ik nu soms ook langere reeksen draai en bv een paar late of een late en vroege dienst achter elkaar.
Ik werk nu ook de helft van de weekenden en de helft van d3 feestdagen net als mijn vriend dus hebben nu vaak doordeweeks lekker vrij en komen daardoor ook juist wel uit onder de minder leuke sociale verplichtingen haha.

Bedankt voor de reacties. Werken jullie zelf ook nachtdiensten?
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 13-02-19 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:41

Ik werk wisselend nachtdiensten, dus niet alleen nachten maar ook dag- en avonddiensten.
Ik ga in de overleefstand. 's Nachts blijf ik wel wakker maar overdag slaap ik regelmatig niet meer dan 2 a 3 uur. Sporten krijg ik niet voor elkaar, iets leuks doen met vrienden wil je niet want je hoofd is traag. Ik ben vrijgezel en heb geen kinderen, als je dat wel hebt lijkt het me nog lastiger.
Ik heb 24 uur per dag honger als ik in de nachtdienst zit, maar krijg koken niet voor elkaar :o
Soms werk ik er 2, soms 4 achter elkaar. Het betaalt misschien wel beter, maar ik zou het je niet aanraden. Het is écht super ongezond.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:44

Vrijwillig continue nachtdienst zonder kinderen is al loodzwaar. En ongezond, grotere kans op hart en vaatziektes, grotere kans op overgewicht. Grotere kans op vitamine d tekort ook en erg ongezond voor een liefdesrelatie lijkt me als je het continue hebt beperkt samen slapen. -O-

Ik merk bij gv die drie ploegendienst werkt dat hij in de loop van de week echt instort kwa geheugen, fitheid en de vijfde nacht er gesloopt uitkomt. Hij gaat meteen na thuiskomst slapen tot ongeveer uur of half 2. En gaat na avondeten weer slapen tot 2100. Heeft het geluk op 5 minuten van zijn werk te wonen En die heeft niet eens kinderen. -O-

Mijn zus draait nachten in verpleging ploegen ook. Die kun je na 4 nachten al opvegen, laat staan continue nacht
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-02-19 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:45

Onder welke CAO val je? Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg, maar door de weeks is mijn ORT na 22 uur 144%.

Zelf vind ik nachtdiensten een aanslag op je sociale leven, maar ook zeker op je lichaam. Zelf werk ik als invalkracht bij onze centrale nachtdienst. Het werk vind ik erg leuk en afwisselend, maar ik vind 3 nachtjes wel genoeg. Je merkt wel.echt dat je sociale leven stil staat en in de winter heeft mijn lichaam er wel veel moeite mee om zich warm te houden. Zomers met warm weer heb ik daar minder last van. Ook is mijn energiepijl veel minder. Echter sinds ik een zonnebril heb met lichte glazen en deze snachts gewoon draag slaap ik overdags wel beter :j Gelukkig kan ik zelf wel ook 5 of 6 nachten makkelijk volhouden, voor mij is het grote minpunt de aanslag op mn sociale leven.

Zelf zou ik nooit al mn uren willen maken in de nachtdienst. :n

Echter met de tekorten die er in de zorg zijn en verwachten wordt zou het toch ook makkelijk moeten zojn om een andere baan te vinden?
Laatst bijgewerkt door Olympia op 13-02-19 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:45

Ellen_ov schreef:
ik ben verpleegkundige en draai al jaren ook nachtdiensten. ik vind het verschrikkelijk... :') ik kom moeeeeizaam de nacht door, val zowat in slaap achter het stuur opweg naar huis, slaap overdag wel als een malle in maar vervolgens niet door, wat betekent dat ik pillen slik om overdag door te slapen :') vervolgens als een brakke wakker worden en dan weer de nacht in.

aan de andere kant: ik heb al verscheidene collega;s gehad die juist in de vaste nacht werken omdat ze dat qua kinderen heel goed uitkomt, met name als ze eenmaal schoolgaand zijn. dan blijven ze bv op totdat de kinderen naar school zijn/afgezet op het schoolplein. daarnaast ook wel collega's die er gewoon prima tegen kunnen, prima kunnen (door)slapen na een nachtdienst of het prima op wat uur minder doen.

qua sociaal leven voel ik mij net een mol, met name 's winters maar als je vriendinnen hebt die wel een kantoor baan hebben kan je daarmee prima 's avonds afspreken. ik neem aan dat je nu ook om het weekend werkt dus de onregelmatigheid ben je al wel gewend? en je vriend denk ik ook?

ohja qua salaris: ik vind het sociaal en emotioneel niet opwegen wat je er als salaris voor krijgt...ik vind het echt een aanslag op je lichaam.

ik vraag mij alleen even af waarom je dan twee salaris schalen/groepen zakt?


Ik werk nu als client ondersteuner en zit in schaal 45 omdat ik binnen cluster gedrag werk. Ik zou dan terug zakken naar begeleider schaal 35. Dit omdat je minder met agressie werkt verwacht ik en minder taak verantwoordelijk bent rondom plannen e.d.

Precies zoals jij het omschrijft is dus ook waarom ik in eerste instantie ervoor gegaan ben. Tot ik las dat je vanaf 20 weken geen nachtdiensten meer hoeft te draaien en ik mij af begon te vragen of het überhaupt wel haalbaar is allemaal dan.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:49

Welke regio zoek je werk? Ik heb morgen een baan voor je in onze organisatie met deze ervaring :D . Zowel moeilijk verstaanbaar gedrag als een iets lichtere doelgroep als je daar nu naar wil overstappen :) .

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:51

Olympia schreef:
Onder welke CAO val je? Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg, maar door de weeks is mijn ORT na 22 uur 144%.

Zelf vind ik nachtdiensten een aanslag op je sociale leven, maar ook zeker op je lichaam. Zelf werk ik als invalkracht bij onze centrale nachtdienst. Het werk vind ik erg leuk en afwisselend, maar ik vind 3 nachtjes wel genoeg. Je merkt wel.echt dat je sociale leven stil staat en in de winter heeft mijn lichaam er wel veel moeite mee om zich warm te houden. Zomers met warm weer heb ik daar minder last van. Ook is mijn energiepijl veel minder. Echter sinds ik een zonnebril heb met lichte glazen en deze snachts gewoon draag slaap ik overdags wel beter :j

Zelf zou ik nooit mn uren willen maken in de nachtdienst. :n

Echter met de tekorten die er in de zorg zijn en verwachten wordt zou het toch ook makkelijk moeten zojn om een andere baan te vinden?


Ik verwacht ook niet het een probleem zal zijn im werk te vinden. De markt ligt open. Omdat je als zwangere ook niet met agressie hoeft te werken wil ik niet zelf bewust solliciteren op een functie buiten de organisatie met gedragsproblemen omdat je van de groep af zal moeten . Als je dan van het jaar bv 10 maanden niet op locatie werkt kun je wel fluiten naar een vast contract of verlenging. Binnen mijn huidige cluster trekt vooral de doelgroep waar ik nu mee werk mij (lvg met bijkomende problemstieken) en dat is ook waarom ik ontzettend baal. Voorkeur heeft dus wel hopen op blijven op mijn locatie. Daarnaast is er juist veel onrust en instabiliteit binnen teams door het schrijnend tekort en zoek ik het niet om voor 5 uurs diensten te moeten komen werken. Dus ik ben ook wel enigzins kieskeurig als het kan. Als ik mijn huis heb en niet meer zwanger zou hoeven te worden zou im allang de organisatie uit zijn gegaan :)
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 13-02-19 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:54

ruitje schreef:
Welke regio zoek je werk? Ik heb morgen een baan voor je in onze organisatie met deze ervaring :D . Zowel moeilijk verstaanbaar gedrag als een iets lichtere doelgroep als je daar nu naar wil overstappen :) .

Lief dat je mee denkt. Ik werk nu in Eindhoven. Zorgland ligt open maar verwacht ook nog wel dat dat blijft, dat dan weer wel haha. Het is juist nu deze timing die echt rot is met onze plannen. Anders was ik de organisatie wel makkelijker uit gegaan. Mochten er overplaatsingen komen en bet bevalt niet dan kan ik lsnog wel gaan. Daar maak ik mij geen zorgen over. Was vooral ook wel benieuwd naar deze gerichte functie omdat het totaal anders werken is als dat ik nu al doe natuurlijk.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:57

Ben je niet teveel bezig met ‘als je zwanger bent’? :o

Ik zou eerst kijken naar een geschikte baan en hoe het moet als je eenmaal zwanger bent is altijd wel een mouw aan te passen. In de zorg heb je alle keuze in waar je wilt werken.
Straks duurt het nog 5 jaar voor je zwanger bent...

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:03

Ik heb beiden gedaan( jouw functie en nachtdiensten) . Wat ik erg prettig vind is de ' rust ' na werk en het feit dat je weinig hoefde te doen naast directe zorg.

Op de groep ben je veel meer bezig nog met je clienten/afspraken buiten je dienst.

Daarnaast de langere diensten en onze nachtdienst werkt met een jaarrooster waardoor je in vaste dienst daar veel meer vooruit kan plannen dan op wonen.

Dat vind ik echt grote voordelen als je een gezin hebt.

De medewerkers die ik ken die in de nacht hebben gezeten terwijl ze zwanger waren hebben dit redelijk tot het einde vol gehouden.

Nachten draaien is iets wat voor iedereen lekker is, je kan dat omschakelen wel of niet. En de een kan er 2 aan en de ander 6.

Ik ken er die juist meer nachten draaien sinds ze een gezin hebben en mensen die er mee stoppen.

Ik zou daarom vragen of ik een aantal nachten mag meelopen, zo kun je zelf inschatten wat het met jou doet :)

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 19:07

verootjoo schreef:
Ben je niet teveel bezig met ‘als je zwanger bent’? :o

Ik zou eerst kijken naar een geschikte baan en hoe het moet als je eenmaal zwanger bent is altijd wel een mouw aan te passen. In de zorg heb je alle keuze in waar je wilt werken.
Straks duurt het nog 5 jaar voor je zwanger bent...

Klopt. Wie weet duurt het jaren, maar ik vind het niet fair als het wél zou lukken dat je dan binnen 2.5e maand weg moet zijn met de gedachten die ik nu heb. Je zadelt een team en clienten daarmee op en ik werk daarmee ook met een kwetsbare doelgroep waarbij je vanuit de vertrouwensband werkt. Ik heb dit ook niet binnen mijn huidige team verteld en als er overplaatsing komt en ik moet weg dan is het zo, maar met de gedachten dat ik over zou stappen en de consequenties voor mijn contract. Dit hebben we meer op groepen gehad en dat is gewoon nket fair vind ik.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:08

Ik heb wel nachtdiensten gewerkt en doe het nog steeds wel eens in de vakantie. Ik vond het eigenlijk wel prima te doen zolang je een ritme hebt. Ben ook echt een avond/nacht mens. Ene dag vroeg andere dag laat breekt je wel op. Aangezien ik weer ben gaan studeren en ik door de weeks vroeg op moet doe ik geen nachtdiensten meer dus. Want je ritme raakt zwaar in de war dan.

Het is niet echt te zeggen hoe het voor jou uitpakt... het is gewoon heel verschillend hoe mensen erop reageren. Kun je niet een week kijken of het je bevalt, meelopen oid?

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 19:09

ruitje schreef:
Ik heb beiden gedaan( jouw functie en nachtdiensten) . Wat ik erg prettig vind is de ' rust ' na werk en het feit dat je weinig hoefde te doen naast directe zorg.

Op de groep ben je veel meer bezig nog met je clienten/afspraken buiten je dienst.

Daarnaast de langere diensten en onze nachtdienst werkt met een jaarrooster waardoor je in vaste dienst daar veel meer vooruit kan plannen dan op wonen.

Dat vind ik echt grote voordelen als je een gezin hebt.

De medewerkers die ik ken die in de nacht hebben gezeten terwijl ze zwanger waren hebben dit redelijk tot het einde vol gehouden.

Nachten draaien is iets wat voor iedereen lekker is, je kan dat omschakelen wel of niet. En de een kan er 2 aan en de ander 6.

Ik ken er die juist meer nachten draaien sinds ze een gezin hebben en mensen die er mee stoppen.

Ik zou daarom vragen of ik een aantal nachten mag meelopen, zo kun je zelf inschatten wat het met jou doet :)


Bedankt voor je reactie. Super fijnzo uitgebreid ook. Die rust daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het is pure praktische directe ondersteuning. Totaal anders dan nu. Inderdaad ook de lange diensturen klinken vrij aanlokkelijk. Ik ga deze vragen zeker meenemen in het gesprek

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:31

ChantalSmook schreef:
Ellen_ov schreef:
ik ben verpleegkundige en draai al jaren ook nachtdiensten. ik vind het verschrikkelijk... :') ik kom moeeeeizaam de nacht door, val zowat in slaap achter het stuur opweg naar huis, slaap overdag wel als een malle in maar vervolgens niet door, wat betekent dat ik pillen slik om overdag door te slapen :') vervolgens als een brakke wakker worden en dan weer de nacht in.

aan de andere kant: ik heb al verscheidene collega;s gehad die juist in de vaste nacht werken omdat ze dat qua kinderen heel goed uitkomt, met name als ze eenmaal schoolgaand zijn. dan blijven ze bv op totdat de kinderen naar school zijn/afgezet op het schoolplein. daarnaast ook wel collega's die er gewoon prima tegen kunnen, prima kunnen (door)slapen na een nachtdienst of het prima op wat uur minder doen.

qua sociaal leven voel ik mij net een mol, met name 's winters maar als je vriendinnen hebt die wel een kantoor baan hebben kan je daarmee prima 's avonds afspreken. ik neem aan dat je nu ook om het weekend werkt dus de onregelmatigheid ben je al wel gewend? en je vriend denk ik ook?

ohja qua salaris: ik vind het sociaal en emotioneel niet opwegen wat je er als salaris voor krijgt...ik vind het echt een aanslag op je lichaam.

ik vraag mij alleen even af waarom je dan twee salaris schalen/groepen zakt?


Ik werk nu als client ondersteuner en zit in schaal 45 omdat ik binnen cluster gedrag werk. Ik zou dan terug zakken naar begeleider schaal 35. Dit omdat je minder met agressie werkt verwacht ik en minder taak verantwoordelijk bent rondom plannen e.d.

Precies zoals jij het omschrijft is dus ook waarom ik in eerste instantie ervoor gegaan ben. Tot ik las dat je vanaf 20 weken geen nachtdiensten meer hoeft te draaien en ik mij af begon te vragen of het überhaupt wel haalbaar is allemaal dan.


echt zo bizar dat je dan zelfs 2 (!!) schalen hiervoor zakt. ze vragen er toch gekwalificeerd personeel voor die ook in crisis situaties moeten kunnen handelen. zo van: ja ach we gokken dat ze door slapen en anders: succes :\ er word volledig langs het feit gekeken dat het echt een aanslag is en je heus daar wel een salaris voor mag verwachten, immers je bevoegd- en bekwaamheid moet toch ook worden bijgehouden?

en als laatste: dat is echt heel lief dat je aan je team en clienten denkt wat betreft je zwangerschap maar kies vooral voor jezelf. als het jou wel uitkomt om nachten te draaien en je alsnog snel zwanger bent... dat is ook tijdelijk en daarna ben je er weer om je volledig in te zetten :)

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:35

Ellen OV, je krijgt een toeslag voor de nachten. De reden dat ze zakt is omdat ze met een minder ingewikkelde doelgroep werkt en minder verantwoordelijkheden heeft als begeleider.

Het is gewoon een andere functie,jouw vergelijking klopt niet echt :) .

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:53

Dat "als je zwanger bent" is best wel kort hoor. Daar zou ik mijn keuze niet op baseren. Stel je hebt een positieve test in handen, dan ben je officieel al 4 weken zwanger. De laatste 4 tot 6 weken werk je ook niet. Dus van de 40 weken zwangerschap blijven er dan maar 30 over. Nog wat vakantie tussendoor en in feite heb je het dan maar over 6 maanden. Waarvan je ook al een gedeelte van de tijd niet meer in de nacht hoeft te werken. Dus dat zal.effectief 3 maanden zijn ofzo?! Verwaarloosbaar met wat je daarna te wachten staat.....

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:12

ruitje schreef:
Ellen OV, je krijgt een toeslag voor de nachten. De reden dat ze zakt is omdat ze met een minder ingewikkelde doelgroep werkt en minder verantwoordelijkheden heeft als begeleider.

Het is gewoon een andere functie,jouw vergelijking klopt niet echt :) .


ja klopt de ORT, indien ze naar een andere afdeling gaat is het nog te snappen, als de groep minder complex is :).

natuurlijk heb je minder verantwoordelijkheden als iemand die overdag/laat werkt, al ben je wel alleen verantwoordelijk voor de tent 's nachts en vind ik schaal 35 echt nogal...ja zuinigjes.

een minder complexe groep in de ghz is toch ook al snel een slaapdienst en niet een nachtdienst?

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:36

Als ik het goed begrijp heeft ze een functie die boven gewoon begeleider staat en dan heb je nogal wat verantwoordelijkheden betreft het ondersteuningsplan van de client.

Als ze in de nacht ook een meer verantwoordelijke functie heeft zou dat ook meer kunnen betalen maar zoals ik het lees is dat een begeleidersfunctie.

De nachtdienst kan ook te maken hebben met andere vormen van zorg dan gedrag, of hoe groot de woonvorm is. Als er meerdere clienten vaker verschoond moeten worden bijv. zit je daar ook zo aan :) .

Overigens heb ik groot groot respect voor nachtdienstmedewerkers, die moeten een partij beslissingen nemen en zijn een onzichtbare kracht binnen de zorg :)