paarden samen in de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

paarden samen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 17:30

Dit weekend gaat mijn paard voor de 2e maal naar een WE training. Daarvoor moet hij ongeveer een uurtje op de trailer (uurtje gaan, uurtje keren).
Nu is onverwachts een plaatsje vrij gekomen bij de training, waardoor mijn bijrijdster erover denkt met haar eigen paard mee te doen. Ik zou dan zelf met mijn paard deelnemen( zou de bijrijdster normaal gezien doen).
Het enige probleem is dat ik niet met de trailer kan rijden (ik mag het wel theoretisch, maar heb het nog nooit gedaan). Dat doet de bijrijdster dus normaal gezien. Alleen betekent dit dat zij beide paarden tezamen zou moeten meenemen. Maar de paarden kennen elkaar helemaal niet, hebben elkaar nog nooit gezien. De bijrijdster ziet dat wel zitten, maar ik vind dit erg twijfelachtig. Is het verantwoord om beiden zomaar samen op de trailer te zetten, of is dat echt 'not done'. Het zijn allebei ruinen.
Mijn paard staat normaal gezien wel stil op de trailer, maar vindt het wel spannend. Haar paard is gewoon om de trailer te staan. Maar ik heb geen idee hoe hij reageert op vreemde paarden.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: paarden samen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:34

Als de auto een trailer met 2 paarden mag trekken, zie ik geen probleem. Meeste paarden zijn veel te druk met evenwicht bewaren om tijd te hebben met elkaar te klooien. Precies zo lang (of kort) vastzetten dat ze niet kunnen neuzen, allebei een eigen hooinet voor de neus en rijden.

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Re: paarden samen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 17:40

ah ok, goed nieuws. Zij heeft een grote pickup-truck en een mooi brede 2-paardstrailer. Dus zij kan wel vlot 2 paarden vervoeren.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: paarden samen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:50

Ja hoor gewoon inladen en gaan rijden! Wat Ibbel zij zo kort zetten dat ze net niet kunnen neuzen. en zeker niet vlot 2 paarden gaan vervoeren, gewoon rustig rijden.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: paarden samen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:54

Vlot = Vlaams voor gemakkelijk :)

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: paarden samen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:59

De dames gil en brul (mijn paard en die van mijn zus) hadden elkaar wel al eens gezien en hadden ook gelijk een bloedhekel aan elkaar :o maar op de trailer geen probleem goed kort met de hoofden iets vandaan elkaar ging dit prima.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:00

Ik zeg ook gewoon doen. Hooinet mee, kort vastzetten. Zelf regelmatig gedaan en nooit problemen gehad. Zeker gezien beide paarden in principe braaf op de trailer staan.

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:01

Ibbel schreef:
Vlot = Vlaams voor gemakkelijk :)

Inderdaad :D :o

Super! dan wordt dat zondag mijn eerste WE training. Spannend...

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:02

Nou,het paard van mijn moeder vocht mijn paard vlak na het inladen er al uit. Paard stond nog niet eens vast. Hij begon zo te brullen dat het andere paard uit angst onder de achterstang door de trailer weer uit kwam. Als dit onderweg was gebeurd, waren de gevolgen niet te overzien geweest. Paarden stonden overigens naast elkaar op stal.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: paarden samen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:23

Hier laatst ook nog gedaan :). twee paarden die elkaar niet kenden.
Zo gezet dat ze niet konden neuzen, en geen problemen gehad.
Ook vaker hengsten en merries samen vervoerd, hengsten en hengsten. Maar altijd zorgen dat ze niet kunnen neuzen. Want dan krijg je gekloot.