Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:42

Ik heb de naam doorgekregen en heb met deze persoon ook contact gehad en staat idd hoog aangeschreven net. Maar ik had bij deze therapeut zelf geen fijn gevoel dus heb toch een andere gekozen uiteindelijk. Hoor van hem zowel positief als negatieve verhalen idd..

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:49

Dat maakt het allemaal niet makkelijker.. :o

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:04

Headshaking is vaak ook een ernstig probleem die meestal regulier niet opgelost kan worden.
Dit is ook de reden dat de mensen uiteindelijk in het alternatieve circuit terecht komen.
Dit betekend niet per definitie dat het altijd tot verbetering en/of genezing leid

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:09

Ik ben heel tevreden over de cranio behandelingen bij mijn paard. Ze is nu 3 keer behandeld, en heb nog nooit zo'n los paard gehad. Ze heeft/had scheve bekken en kon moeilijk naar links buigen. Ze had ook last van haar blinde darm, daardoor kon ze ook moeilijker buiging. Bij alleen osteo behandelingen had ik nooit zoveel resultaat gehad. Ik geef nu wel tijdelijk iets voor der darmen om die weer rust te geven en ben suiker/granenvrij gaan voeren. Alleen dat is nog een probleempje, want dat vind ze echt niet lekker....

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:14

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt, om het te ervaren. Ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:14

Ik ben wel benieuwd naar de cranio waar
Mindere ervaringen over zijn, ik heb die met een osteo die ook zo “ hoog aangeschreven” staat.
Klap geld kwijt en geen resultaat.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:17

Ik ga de naam niet doorsturen omdat ik geen ervaringen uit eerste hand heb. Er zijn ook zat er goede verhalen over hem dat hij dingen vind die andere totaal niet hadden gevonden, en komt ook op heel grote sportstallen idd.


Myrth97 schreef:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt, om het te ervaren. Ben benieuwd

voor jezelf of je paard en bij wie? :)


ninne1 schreef:
Ik ben heel tevreden over de cranio behandelingen bij mijn paard. Ze is nu 3 keer behandeld, en heb nog nooit zo'n los paard gehad. Ze heeft/had scheve bekken en kon moeilijk naar links buigen. Ze had ook last van haar blinde darm, daardoor kon ze ook moeilijker buiging. Bij alleen osteo behandelingen had ik nooit zoveel resultaat gehad. Ik geef nu wel tijdelijk iets voor der darmen om die weer rust te geven en ben suiker/granenvrij gaan voeren. Alleen dat is nog een probleempje, want dat vind ze echt niet lekker....

Was ze behandeld met een specifiek probleem of zomaar? Wat gaf de cranio bij jou aan als probleem zones oid?

Anoniem

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:22

Gok dat we t over dezelfde persoon hebben.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:40

k_m schreef:
Ik ga de naam niet doorsturen omdat ik geen ervaringen uit eerste hand heb. Er zijn ook zat er goede verhalen over hem dat hij dingen vind die andere totaal niet hadden gevonden, en komt ook op heel grote sportstallen idd.


Myrth97 schreef:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt, om het te ervaren. Ben benieuwd

voor jezelf of je paard en bij wie? :)


ninne1 schreef:
Ik ben heel tevreden over de cranio behandelingen bij mijn paard. Ze is nu 3 keer behandeld, en heb nog nooit zo'n los paard gehad. Ze heeft/had scheve bekken en kon moeilijk naar links buigen. Ze had ook last van haar blinde darm, daardoor kon ze ook moeilijker buiging. Bij alleen osteo behandelingen had ik nooit zoveel resultaat gehad. Ik geef nu wel tijdelijk iets voor der darmen om die weer rust te geven en ben suiker/granenvrij gaan voeren. Alleen dat is nog een probleempje, want dat vind ze echt niet lekker....

Was ze behandeld met een specifiek probleem of zomaar? Wat gaf de cranio bij jou aan als probleem zones oid?


Ik heb het in eerste instantie uit nieuwsgierigheid gedaan. Hoorde er heel veel over, maar kende niemand die haar paard wel eens had laten behandelen, dus ik stond er blanco in. Ze is een luchtzuiger, dus vroeg me af of ze iets voor mijn paard kon betekenen. Heb nooit gedacht dat ze maag/darm klachten had, ze is nooit gevoelig op buik geweest en de dierenarts had ook niet het idee dat ze maagzweren zou hebben. De cranio voelde gelijk dat er heel veel spanning op de dikke darm stond, en dat ze daar wel last van heeft. Daar is ze nu een aantal keer aan behandeld, samen met de bekken. En ik sta echt versteld hoeveel verschil het mijn paard heeft gebracht. En natuurlijk werkt de nieuwe voeding ook erg mee!

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:51

Nannen is ze nog steeds een lucht zuiger?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:52

Anoniem schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de cranio waar
Mindere ervaringen over zijn, ik heb die met een osteo die ook zo “ hoog aangeschreven” staat.
Klap geld kwijt en geen resultaat.


Voor alle duidelijkheid : dat kan.
Zowel bij de gebruikelijke aanpak als de 'alternatieven' - de enige echte verplichting die een arts/therapeut heeft is een inspannings verplichting.
Dus dat iemand beslagen ten ijs komt, goed observeert en bij uitblijvend resultaat geen smoesjes ophangen.

Soms is de osteopaath uiterst kundig, doet braaf zijn/ haar best, maar is (blijkt) het probleem niet op te lossen op osteopathische wijze.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:18

Met zilverwater heb ik wel ervaring.ik maak het zelf en voel mij stukken minder moe...en ben niet blauw.Voor mijn honden gebruik ik het bij ontstoken ogen.Mijn pyr had een ontstoken oog,eerst antiviotica zalf erin,deed niets,toen een ander breedspectrum...deed ook niets.Toen zilverwater en dat werkte wel.Mijn vriendin haar paard had lyme,daar heeft zilverwater niet bij gewerkt.Tien dagen kliniek wel met intraveneus ab.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:21

geerke schreef:
Met zilverwater heb ik wel ervaring.ik maak het zelf en voel mij stukken minder moe...en ben niet blauw.Voor mijn honden gebruik ik het bij ontstoken ogen.Mijn pyr had een ontstoken oog,eerst antiviotica zalf erin,deed niets,toen een ander breedspectrum...deed ook niets.Toen zilverwater en dat werkte wel.Mijn vriendin haar paard had lyme,daar heeft zilverwater niet bij gewerkt.Tien dagen kliniek wel met intraveneus ab.



Hahaha gelukkig :')

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:22

Slmt9 schreef:
geerke schreef:
Met zilverwater heb ik wel ervaring.ik maak het zelf en voel mij stukken minder moe...en ben niet blauw.Voor mijn honden gebruik ik het bij ontstoken ogen.Mijn pyr had een ontstoken oog,eerst antiviotica zalf erin,deed niets,toen een ander breedspectrum...deed ook niets.Toen zilverwater en dat werkte wel.Mijn vriendin haar paard had lyme,daar heeft zilverwater niet bij gewerkt.Tien dagen kliniek wel met intraveneus ab.



Hahaha gelukkig :')

Nog niet :D

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:30

pien_2010 schreef:
Nannen is ze nog steeds een lucht zuiger?


Ja ze zuigt nog steeds, maar heb het idee dat ze wel minder zuigt, maar ben natuurlijk niet heel de dag op stal ;)
Tijdens de eerste behandeling wilde ze de hele tijd zuigen, maar tijdens de 2e en 3e behandeling helemaal niet meer, toen stond ze alleen maar te relaxen :)

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:36

Ondanks dat het niet paard gerelateerd is wil ik toch even mijn ervaring van vandaag delen met Cranio.

Ik had een afspraak voor mijn dochter van 2 jaar en mijzelf staan. Mijn dochter is in haar hoofd heel erg met mij bezig omdat ik rugproblemen heb en haar hierdoor niet kan tillen. Voor effect is het lastig om nu iets te zeggen maar de behandeling vond ik bijzonder, telkens als de therapeut klaar was met een gebied te behandelen, zei mijn dochter zelf al ‘klaar!’ en duwde haar hand weg. De therapeut sprak niet uit dat ze klaar was maar gaf dit naderhand aan dat dit telkens op dat moment gebeurde. Na een half uurtje zei mijn dochter ‘klaar met beter maken, wil niet meer’. Heb speciaal nooit gesproken over iets beter maken dus dit vond ik zelf ook opvallend.

Zelf ben ik gegaan wegens slecht slapen, geestelijke onrust en hernia en spit klachten. Ik ben onder behandeling van een arts en op wachtlijst bij de neuroloog maar wilde dit daarnaast ook een kans geven. Wat ik heel apart vond was dat ik tijdens de behandeling rusteloze benen kreeg, heb ik nooit. Verder zat mijn middenrif ervoor erg vast, kon niet goed ademen zonder pijn. Na de behandeling was en is dit zo goed als verdwenen. Verder voel ik dat de spieren in mijn lijf een stuk meer ontspannen zijn.
Voor mij is het weer voor herhaling vatbaar.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 07:42

In mijn ogen is het niet zo zwart wit.
Zal cranio sacraal werken voor alle kwalen bij alle patiënten?, zeker niet, maar dat geldt ook voor de reguliere medische behandelingen. Was het maar zo. Helaas werken veel medicijnen ook niet voor alle patiënten. Medische wetenschap is geen exacte wetenchap. Helaas.

Mijn paard is gaan headshaken na een val in de duinen. Zo erg dat ze niet meer overdag buiten kon staan. Na 9 uur 's morgens wilde ze naar binnen. Alleen. Haar kudde stond buiten op de wei. Hartbrekend. Binnen in het donker had ze gaan last. En daar koos zij voor.

Ik heb 3 jaar lang veel veeartsen en klinieken in binnen- en buitenland met haar bezocht en geraadpleegd om haar te helpen. Ze heeft honderden pillen moeten slikken, gezichtsmaskers op gehad om pufjes 3 x daags toe te dienen, injecties toegediend gekregen, zalfjes opgesmeerd. Sommige behandelingen hadden behoorlijke bijwerkingen.
Niets bracht verlichting, terwijl het bij sommige andere paarden wel de oplossing was, was dat het voor mijn paard niet.

Toch hoorde ik nergens iemand zeggen, wat een kwakzalvers.
Maar mijn paard voelde zich nog steeds beroerd en stond overdag binnen, ze kon niet bereden worden, mijn portemonnee duizenden euro's lichter en was ik nog net zo wanhopig.

Toen vond ik op youtube filmpjes van een paard met gelijke klachten headshaken voor en na behandelingen cranio sacraal met forse verbeteringen.
Ik heb me er in verdiept, overleg gehad met de eigenaar van dat paard van het filmpje en toen de afspraak gemaakt met die cs therapeut.

Na een aantal behandelingen craniosacraal is mijn paard nu headshake vrij. Ze staat de hele dag buiten met haar vrienden. Zonder haar speciaal aangemeten masker uit usa, gewoon weer mijn paard. Niks geen medicijnen meer. En ze wordt weer bereden.

En toch hoor ik mensen zeggen, dat het placebo is, Kwakzalverij, dat het onzin is, etc. Het kan mij niet schelen, het heeft mijn paard geholpen en nog steeds laat ik haar 2x per jaar preventief helpen.

Geloof me, ik was zo wanhopig dat ik heen en weer naar Parijs was gaan hinkelen als dat zou kunnen helpen.

Noem ik de medisch wereld kwakzalverij? zeker niet, want het helpt vaak wel. Gelukkig. Maar soms ook niet.
Noem ik craniosacraal kwakzalverij?, zeker hiet, want ik heb gezien wat het voor mijn paard heeft gedaan. Zal het altijd helpen? Zeker niet. Maar dat doet medisch ook niet.

Het is niet zwart wit, ik profiteer van beide werelden.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 07:58

[VVDD] Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Dit is het verhaal van mijn andere paard. Hij is ook craniosacraal behandeld. Bij hem hielpen de behandelingen niet. Maar dat doet niets. Ook de medische wereld kan hem niet helpen.

Hij bleek uiteindelijk een beschadigd si gewricht te hebben en 5 aangetaste facet gewrichten in zijn rugwervels. Hier helpt cranio sacraal niet, hier helpt niets.

Anoniem

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:28

Ik heb zelf ook absoluut mindere ervaringen met de wetenschappelijke gezondheidszorg dus die zijn ook zeker niet “ heilig”.
En als alternatief dan een optie is, ga ik daar altijd verder zoeken.
Zo heeft bv de chiropractor wonderen verricht voor mijn rug waar de orthopeed me gewoon wegstuurt.

En hoe het dan werkt maakt mij ook niets uit, als het helpt is t allang super.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:08

geerke schreef:
Met zilverwater heb ik wel ervaring.ik maak het zelf en voel mij stukken minder moe...en ben niet blauw.

Geerke, ik zou zilverwater absoluut niet innemen.
Zilver is eenvoudigweg een zwaar metaal, en het heeft geen plaats of functie in het lichaam.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:20

ninne1 schreef:
Ik ben heel tevreden over de cranio behandelingen bij mijn paard. Ze is nu 3 keer behandeld, en heb nog nooit zo'n los paard gehad. Ze heeft/had scheve bekken en kon moeilijk naar links buigen. Ze had ook last van haar blinde darm, daardoor kon ze ook moeilijker buiging. Bij alleen osteo behandelingen had ik nooit zoveel resultaat gehad. Ik geef nu wel tijdelijk iets voor der darmen om die weer rust te geven en ben suiker/granenvrij gaan voeren. Alleen dat is nog een probleempje, want dat vind ze echt niet lekker....


ninne1 schreef:
Ja ze zuigt nog steeds, maar heb het idee dat ze wel minder zuigt, maar ben natuurlijk niet heel de dag op stal

Jij hebt jouw verhaal verteld.
Mag ik je vertellen, hoe dat verhaal bij mij overkomt ?

Jij hebt een paard cs laten behandelen omdat het een luchtzuiger was.
Het paard is nog altijd een luchtzuiger.
Met andere woorden, de behandeling heeft geen succes gehad.

De cs behandelaar heeft je wel een nieuwe diagnose aangepraat.
Je paard heeft nu een scheef bekken, en "last van haar blinde darm", wat dat ook moge betekenen.
Het vreemde is dat je dierenarts nooit iets in die richting heeft opgemerkt.
Vervolgens heeft de cs behandelaar de nieuw ontdekte problemen aangepakt, en dat heeft tot super resultaten geleid.

In mijn ogen is dit een typisch voorbeeld van een behandelaar die eerst een probleem verzint,
en dat vervolgens met succes (natuurlijk met succes, want het probleem is er nooit geweest) behandelt.

Anoniem

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:55

Maar hoe verklaar je dan dat het paard wel losser is geworden zoals ze aangeeft?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:20

@bigben: omdenken, ik hou ervan. Omdat je over het algemeen negatieve feedback krijgt, ik vind dat je dit heel opbouwend gebracht hebt :D

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:33

Janouk wat een duidelijk en mooi verhaal. Heel fijn dat het bij het ene paard wel heeft gewerkt en helaas niet bij het andere. Kan ook niet als de diagnose zo lees van het SI gewricht. Cranio Sacraal is natuurlijk ook geen wondermiddel.


janouk schreef:
Niets bracht verlichting, terwijl het bij sommige andere paarden wel de oplossing was, was dat het voor mijn paard niet.
Toch hoorde ik nergens iemand zeggen, wat een kwakzalvers.
Maar mijn paard voelde zich nog steeds beroerd en stond overdag binnen, ze kon niet bereden worden, mijn portemonnee duizenden euro's lichter en was ik nog net zo wanhopig.

Zo herkenbaar dit. Mijn oude dierenarts heeft ooit bij koliek de foute diagnose gesteld. De behandeling hier thuis liep hier zo uit de klauwen, ik bespaar jullie de details, dat het een godswonder is dat het paard nog leeft. Niemand zou haar een kwakzalver hebben genoemd. Gelukkig kwam mijn natuurgeneeskundige met de juiste diagnose gesteld met de lechner antenne op afstand (hoe bizar kun je het krijgen). Paard kreeg de juiste fyto medicatie en is gered. Met deze dierenarts gestopt uiteraard, pfff wat een drama. Na twee jaar bij de zelfde klachten, kwam een nieuwe dierenarts hier, een Engelse. Wederom spoed consult. Onmiddellijk zei ze dat het de kidneys (nieren) betrof en trok bloed. Onze natuurgeneeskundige zou ook doormeten. 's Middags kwamen beiden met exact dezelfde diagnose. Eerst mijn natuurgeneeskundige en paar uur later de dierenarts. Op mijn vraag of het OK was dat ik het fytotherapeutisch zou behandelen net als de vorige keer, was ze 100% akkoord. Daarna heeft paard nooit meer deze klachten gehad. Dus beiden waren +:)+ want beiden hebben paar weken later weer gemeten (de een via het bloed, was OK nu, en de ander via de lechner antenne, was ook OK)

janouk schreef:
En toch hoor ik mensen zeggen, dat het placebo is, Kwakzalverij, dat het onzin is, etc. H
Zo herkenbaar dit!

Janouk ik ben het ook helemaal met je eens, dat het een niet beter is als het ander. Helpt de dierenarts → top. Helpt een (alternatieve) therapie → top. en soms heb je beiden nodig → top. Wij zeggen hier dan: "vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan".

Anoniem schreef:
Maar hoe verklaar je dan dat het paard wel losser is geworden zoals ze aangeeft?
Wat ik hoop dat in de (nabije) toekomst wel alle luchtzuig klachten weg zijn. Dat geeft een veel objectiever beeld, want dat luchtzuigen was het eigenlijke probleem. Dus blijf alert en kritisch en gooi je geld niet over de balk als het niet over zal gaan. Als jij het gevoel hebt en de waarneming dat het toch beter gaat met je paard, kun je nog even doorgaan, maar blijf wel heel kritisch want niets is zo zonde als je geld betalen voor niets. :(:)

bumper

Berichten: 242
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:56

Oohh Janouk wat zal dat beeld van je paard in de wei tussen zijn vrienden " gewoon paard " hartverwarmend zijn geweest.