[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:59

xsensibel schreef:
mcjv schreef:
Hoihoi dames! Nu ik dit topic heb gevonden kom ik mij ook melden! Eind maart/begin april zijn wij ook aan de beurt.

Ik ga starten met mijn 6 jarige merrie Gaiya, afstamming onbekend, ras ook geen flauw idee :+. Ik heb haar sinds juni 2017, sinds die tijd veel geoefend en vanaf de basis begonnen. Haar vorige eigenaar heeft eigenlijk alleen buiten gereden met haar, dus het bakwerk was voor haar nieuw. Zo ook al het dressuurmatige werk. Vorig jaar januari t/m september lag het rijden op een laag pitje vanwege mijn werk (horeca, 55 uur p/w, drama... nu opgelost). Sindsdien zijn wij weer keihard aan het trainen voor ons B debuut.

Zo rijden wij in het rond:
[ [url=m/U0WmqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0ihUW8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn wedstrijdsetje ligt al ruim 1,5 jaar te verstoffen in de kast, en het moment is bijna daar om hem te gaan gebruiken. Enorm veel zin in!

Ik ga trouwens starten in omgeving Rotterdam/Moordrecht, dus dit is vooral de regio waar jullie mij tegen kunnen komen. :D



Verdorie nog meer concurentie. Volgende maand capelle meyon?


Capelle als in Capelse manege?
Dan hier nog een concurrent haha, niet persé volgende wedstrijd, maar ga er wel weer een x starten :)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 01:07

Obelix95 schreef:
Capelle als in Capelse manege?
Dan hier nog een concurrent haha, niet persé volgende wedstrijd, maar ga er wel weer een x starten :)


Oh ja leuk! Ik ga daar ook regelmatig starten denk ik. Het is voor ons maar een kwartiertje met de trailer. Verder ook omgeving Nieuwerkerk, Gouda, Rotterdam, misschien ook de kant van Zoetermeer en Waddinxveen op aangezien we in Moordrecht staan. :)

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:36

Vandaag was ons debuut.
180 en 187 punten gereden en 2x eerste. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat we met zn 2en waren maar het andere paard heeft in het verleden wel z gelopen. Ik had het dus totaal niet verwacht.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:13

Netjes toch! Mooie winstpunten :j

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:15

Ja, absoluut. Ik was echt heel erg zenuwachtig. De afgelopen 2 weken bijna niks met hem kunnen doen door koliek en sneeuw. Mijn doel was 175, ik ben dus dik tevreden en ik weet dat we meer kunnen.

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:19

Woow super knap gereden :D ! Ik zou vrijdag mijn 1e debuut hebben het ging alleen niet door door het slechte weer, hij stond net op de trailer na een hele middag voorbereiden toen ik gebeld werd |(

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:27

Knap gereden!! Gefeliciteerd!

He je wedstrijd afgezegd vanwegen het weer!? Het regende alleen een beetje. Het is toch indoor seizoen?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:31

xsensibel schreef:
Knap gereden!! Gefeliciteerd!

He je wedstrijd afgezegd vanwegen het weer!? Het regende alleen een beetje. Het is toch indoor seizoen?



Bij ons heeft het de hele middag gesneeuwd vrijdag. (Drenthe). Zelfde was ook zo in Friesland en Groningen. Dus denk dat het daardoor afgelast is.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:32

Aaaah dat is echt balen!

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:46

xsensibel schreef:
Knap gereden!! Gefeliciteerd!

He je wedstrijd afgezegd vanwegen het weer!? Het regende alleen een beetje. Het is toch indoor seizoen?


Zelf heb ik de wedstrijd niet afgezegd, de hele wedstrijd was afgelast

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:49

mcjv schreef:
Oh ja leuk! Ik ga daar ook regelmatig starten denk ik. Het is voor ons maar een kwartiertje met de trailer. Verder ook omgeving Nieuwerkerk, Gouda, Rotterdam, misschien ook de kant van Zoetermeer en Waddinxveen op aangezien we in Moordrecht staan. :)

Goudse manege is ook aan te raden, heb daar laatst echt wel fijn gereden :) Zilverstadruiters in Schoonhoven is ook fijn, alleen in de zomer hele lage hekjes waar je makkelijk overheen kan gaan (ik spreek uit ervaring :') )

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:57

Obelix95 schreef:
mcjv schreef:
Oh ja leuk! Ik ga daar ook regelmatig starten denk ik. Het is voor ons maar een kwartiertje met de trailer. Verder ook omgeving Nieuwerkerk, Gouda, Rotterdam, misschien ook de kant van Zoetermeer en Waddinxveen op aangezien we in Moordrecht staan. :)

Goudse manege is ook aan te raden, heb daar laatst echt wel fijn gereden :) Zilverstadruiters in Schoonhoven is ook fijn, alleen in de zomer hele lage hekjes waar je makkelijk overheen kan gaan (ik spreek uit ervaring :') )


Thanks voor je tips! Stalgenootjes starten ook graag op de Goudse manege. Over de Waal in Krimpen hoorde ik veel dat het niet goed geregeld was, rommelig etc etc. In de zomer start ik het liefst in een "normale" baan, Gaiya denkt dat die hekjes haar opeten. :+


Nicje87, gefeliciteerd met je debuut! :D
Salinero123, jammer dat je wedstrijd was afgelast...

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:09

Nicje gefeliciteerd met je succesvolle debuut!

Salinero wat balen zeg! Snel een nieuwe wedstrijd plannen.

Ik had vandaag de regio kampioenschappen. Totaal zonder verwachtingen er heen. Proef ging wel fijn maar vooral de verruimingen kwamen niet echt uit de verf. De 1e 4 mochten door voor de 2e proef dat was dus zenuwachtig naar het scherm kijken een uur lang. Maar ik was gewoon 2e geworden! Wow, zat nu gewoon bij de beste 8 van Brabant.

De 2e proef paard wat scherper los gereden. Ze liep echt super maar man, ik scheet echt 7 kleuren stront. Het was zo druk langs de ring! Al die ogen op mij gericht...maakte dus wel wat foutjes dus was niet helemaal tevreden.

Toen kwam weer het lange wachten, opstellen, prijsuitreiking voor de eerste proef en daarna eindelijk de prijsuitreiking voor de Brabantse. Zijn we gewoon reserve kampioen geworden! Die hoog zwangere merrie met handleiding van 1000 pagina's sjouwt mij gewoon even naar een record van 223 punten (H jury). Ik kan het gewoon bijna niet geloven! Nu mag ze lekker met zwangerschapsverlof maar volgend jaar gaan we zeker opnieuw proberen een ticket te bemachtigen voor de KNHS kampioenschappen.

Afbeelding

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:14

Dee_Es schreef:
Nicje gefeliciteerd met je succesvolle debuut!

Salinero wat balen zeg! Snel een nieuwe wedstrijd plannen.

Ik had vandaag de regio kampioenschappen. Totaal zonder verwachtingen er heen. Proef ging wel fijn maar vooral de verruimingen kwamen niet echt uit de verf. De 1e 4 mochten door voor de 2e proef dat was dus zenuwachtig naar het scherm kijken een uur lang. Maar ik was gewoon 2e geworden! Wow, zat nu gewoon bij de beste 8 van Brabant.

De 2e proef paard wat scherper los gereden. Ze liep echt super maar man, ik scheet echt 7 kleuren stront. Het was zo druk langs de ring! Al die ogen op mij gericht...maakte dus wel wat foutjes dus was niet helemaal tevreden.

Toen kwam weer het lange wachten, opstellen, prijsuitreiking voor de eerste proef en daarna eindelijk de prijsuitreiking voor de Brabantse. Zijn we gewoon reserve kampioen geworden! Die hoog zwangere merrie met handleiding van 1000 pagina's sjouwt mij gewoon even naar een record van 223 punten (H jury). Ik kan het gewoon bijna niet geloven! Nu mag ze lekker met zwangerschapsverlof maar volgend jaar gaan we zeker opnieuw proberen een ticket te bemachtigen voor de KNHS kampioenschappen.

[ [url=m/4zEv9i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:17

Wauw wat ongelooflijk knap! Gefeliciteerd!!

En dank jullie wel!!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:21

Nicje dat is een mooi debuut, gefeliciteerd!!

Dee_es Wauw!! Gefeliciteerd!! Wat super gaaf zeg *\o/*

Hier vandaag na een weekje vrij er weer opgezeten, heerlijk kon gewoon zonder longeren opstappen en wegrijden :) Over 2 weken gaan we weer BB dressuur starten :)

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:23

Gefeliciteerd allebei! :D

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:47

Nicje, gefeliciteerd!!

Dee_Es, super knap gedaan, gefeliciteerd! Ergens halverwege je bericht dacht ik al 'he, volgens mij zag ik net op Facebook hetzelfde verhaal voorbij komen'

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:04

Wat goed de_ees! Gefeliciteerd!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:06

Dank jullie wel! Kan het iedereen aanraden om eens mee te maken ;)

Melissa, heerlijk zulke paarden.

Roulette, gemeenschappelijke vriendjes?

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:25

Dee_Es, nee, wij zijn een directe link ;) Studietijd is inmiddels een paar jaar geleden, maar wij hebben best een tijdje o.a. bij elkaar in de les gereden.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:50

Ik hoop dat ik hier ook mag mee praten omdat ik de zilveren opleiding ben gestart bij mijn manege en daar ben ik ook begonnen met de B.

Ik heb nu 3 wedstrijden gereden. Het is/was de bedoeling dat je op een vast manege paard deze opleiding zal gaan doen. Heb 2 keer op mijn keuze gereden, Roger een 20 jarige ruin die ooit z2 heeft gelopen. Vandaag reed ik op Samson en hij is een tuiger.

Mijn eerste wedstrijd heb ik in september gereden en 192 punten gereden en een 1e plaats. De 2e wedstrijd in oktober en heb ik 186 punten gereden en van 185 punten. Dus 3 winstpunten in totaal. Helaas hebben wij per seizoen (september-juli) maar 4 wedstrijden op de manege maar ze gaan kijken of wij ook officieel kunnen gaan starten. Ik reed trouwens in de fnrs proeven F15.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 01:29

Ik was het topic al kwijt!

Leuk om alle paarden eens te zien :)

Ik zal ons voorstellen;
Ik ben Sharon, 24 jaar en een top team met mijn petekind puppy Cadans van bijna 12. Wij zijn vorig jaar 3 keer gestart en de teller staat op B+3 :D Cadans is op die 3 keer na nooit op vreemd terrein geweest en daarom vrij groen, maar des te meer uitdaging, ik ben helemaal gek op m!

Dit zijn wij;
Afbeelding
Afbeelding

We hebben ons opgegeven bij een andere stal voor de dressuurcompetitie, dit zal voor de tweede keer op ander terrein zijn (de vorige keren op dezelfde manege gestart). Wij zijn nog niet klaar om hoog mee te rijden in de competitie, maar voor hetzelfde geld heeft ie zn dag en gaat het heel goed, daar gaan we voor! Cadans is heel erg gespannen op vreemd terrein en dan vergeet ik te rijden, dus ik hoop door veel naar andere plekken te gaan, zodat dit beter wordt :j

Veel succes allemaal!

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:14

Wat doen jullie het allemaal goed!! Gefeliciteerd

Ik mag nog wachten tot najaar 2019 :+ Mevrouw word steeds dikkerAfbeelding

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:40

Roulette_ schreef:
Dee_Es, nee, wij zijn een directe link ;) Studietijd is inmiddels een paar jaar geleden, maar wij hebben best een tijdje o.a. bij elkaar in de les gereden.


Oh := ik stuur je even een bp.

xxxmh, wat tof dat dat kan op jouw manege!

_sharonnn, wat een leuk paard! Jammer dat hij vreems terrein spannend vindt, maar heel veel meenemen dan.

Kabayo, leuk dat jij ook een veuletje verwacht, wanneer is je merrie uitgerekend? Die van ons komt eind april. Ben heel benieuwd wat er uit zal komen! Het deed wel even pijn hoor toen ik me ging afmelden voor de kampioenschappen.