Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:56

Moet je nagaan :')

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:04

Hier vandaag mijn bijrijdpony opgezegd.
Leuk beestje. Hele leuke eigenaar.
Waarom?

Mocht er 1x in de week op (advertentie zei ook wel 1-2 p.w) maar nu kom ik erachter dat ik daar weinig mee kan. Het niveau van de ruiter lag ook zoveel lager.

Dus mijn tip. Zet het huidige niveau wat je rijdt erbij. Maar ook of iemand zelf wat doelen kan stellen. In mijn geval was dat niet te doen.
Het ruitertje kon het zelf ook niet inschatten.

Zo zonde.
Zit nu aan lease te denken.

Zelf kopen durf ik toch niet zo snel meer.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:02

Ik vind niveau's altijd lastig in te schatten, of je nou bijrijder bent of een eigen paard hebt..

Ik rijd bijvoorbeeld geen wedstrijden, maar ik les inmiddels (prive les) met alle oefeningen van de L1, betekend dat dat ik L niveau heb? Meh weet niet.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:22

Golden_Angel schreef:
Ik heb het zelf nooit laten doen bij gebrek aan een eigen paard, maar wat kost zadelmak laten rijden tegenwoordig? Eurootje of 3 a 400?


Ja per maand ongeveer als je het bij een stal laat doen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:25

Knert schreef:
Hier vandaag mijn bijrijdpony opgezegd.
Leuk beestje. Hele leuke eigenaar.
Waarom?

Mocht er 1x in de week op (advertentie zei ook wel 1-2 p.w) maar nu kom ik erachter dat ik daar weinig mee kan. Het niveau van de ruiter lag ook zoveel lager.

Dus mijn tip. Zet het huidige niveau wat je rijdt erbij. Maar ook of iemand zelf wat doelen kan stellen. In mijn geval was dat niet te doen.
Het ruitertje kon het zelf ook niet inschatten.

Zo zonde.
Zit nu aan lease te denken.

Zelf kopen durf ik toch niet zo snel meer.


Niveau is lastig in te schatten. Ook moet je kijken naar de ambities.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:13

Helaas nog steeds niks bij mij. :n

Maar mijn eisenpakket is ook wel erg groot O:)

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:35

Ben per vandaag ook weer op zoek naar een bijrijder.
Had deze week mijn zadel dat ik speciaal voor bijrijders heb even opgehaald omdat iemand anders het een dag zou lenen, zit het volledig onder de krassen. Hier ben ik dus flink boos over geworden en dat ze het maar aan de verzekering opgeeft.
Nu net een appje dat ze gaat stoppen.
Dat zag ik al eerder aankomen, maar het is jammer voor mijn paardje..

Zit in Belgiƫ in de buurt van Maastricht mocht er iemand interesse hebben.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 08:58

Yellowbird schreef:
Ben per vandaag ook weer op zoek naar een bijrijder.
Had deze week mijn zadel dat ik speciaal voor bijrijders heb even opgehaald omdat iemand anders het een dag zou lenen, zit het volledig onder de krassen. Hier ben ik dus flink boos over geworden en dat ze het maar aan de verzekering opgeeft.
Nu net een appje dat ze gaat stoppen.
Dat zag ik al eerder aankomen, maar het is jammer voor mijn paardje..

Zit in Belgiƫ in de buurt van Maastricht mocht er iemand interesse hebben.


Ik heb dat zelf een keer gehad door een knoopje op een rijbroek. Ik neem aan dat je eerst een normaal gesprek hebt gehad over hoe dat is gekomen en of ze het niet gezien heeft? Vind het nogal wat om dan meteen heel boos te worden eigenlijk.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:42

Uiteraard gevraagd wat er is gebeurd. Echter zitten op beide kanten dikke krassen, dat komt niet van een schoen of broek

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:16

Waarvan dan wel? Had ze er een verklaring voor dan? Zonde!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:03

Ik zou het niet erg vinden dat er een krasje of iets in die geest op mijn zadel komt. Dat had mij ook kunnen overkomen. Maar de situatie die jij hier beschrijft zou ik ook niet leuk vinden. Dan zou ik toch minimaal een goed (!) excus en een goede oplossing verwachten.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:08

Aan de ene kant twee hele grote diepe krassen en aan de andere kant heel veel minder diepe krassen. Tevens aan de voorkant van de dijwrongen heel veel brede krassen.
Ik vermoed dat haar honden erop hebben gezeten. Zij weet niet hoe het komt en had het blijkbaar ook niet gezien. Erg vaag.
Ja ze geeft het nu op aan de verzekering.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:11

tja over het gewicht. Is zo afhankelijk van leeftijd paard, of dier zelf overgewicht heeft of, niet en zeker de bespiering.

mijn haflinger zou 90kg mogen dragen.. (als ik de norm van 20% pakt) maar hij is 21, iets aan de stevige kant.. maar niet TE. hij weegt ongv 450kg.

ik vind dat te veel voor mijn haflinger. Mijn max is 75 kg. Maar ook afhankelijk hoe diegene rijdt en kwa bouw is.. Iemand kan 80 wegen maar niet zo uitzien.En als diegene nog leuk kan rijden. Zou mijn haflinger er minder moete mee hebben. Dan iemand die klein is maar eigenlijk te 'dik' is en daardoor zich zelf en paard in de weg zit.. Terwijl die misschien maar 75 kg weegt.

Ik zelf ben 1.60 en weeg nu 65. Ik wil weer terug naar de 55/58. En niet omdat ik mijzelf of paard in de weg zit. maar omdat ik mij er fijner bij voelt

gewicht zegt dus niet alles, heeft met vele factoren te maken.

yellowbird: wat vervelend. hopelijk kan het opgelost worden met de verzerking..

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:01

Mag ik hier even in komen vallen? Hoe of wat maken/ zetten jullie in een contract met je leaser? :)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:38

Ik heb geen leaser, maat met mijn bijrijder geen contract.
Wil dat wel doen als je eventueel van de zomer met mijn paard naar buiten gaat (al kan het niet echt in de omgeving), maar das meer verzekeringstechnisch dan :)

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:42

Het lijkt alsof mijn bijrijder bang is geworden van mijn paard. Mijn paard kan ooit wel druk zijn en soms ook wel een bok geven, maar geen gekke dingen. Ik heb mijn bijrijder hier naar gevraagd maar het blijft allemaal wat vaag en er zou niets voorgevallen zijn wat haar angstig heeft gemaakt.

Ik weet niet zo goed wat ik nu wil. Mijn geduld raakt een beetje op merk ik :roll:
Ik twijfel ook nog of ik wel een nieuwe advertentie ga maken. Het lukt me nu zelf om minimaal 3 dagen per week te rijden en voor mijn recreatief gereden paard is dat eigenlijk wel prima.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:46

Och jee. Nu is die van jou ook niet de gemakkelijkste tante natuurlijk. Wel vervelend zeg. Hoezo denk je dat ze bang is geworden?

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:28

Ze is zeker niet makkelijk :Y) Maar dat ging eigenlijk altijd wel goed. Ze vraagt niet zoveel van mijn paard dus was mijn paard ook altijd wel lief voor haar :') Ze rijd nog maar weinig en vaak ook kort en als ik dan een keertje kom kijken stapt ze zeker de helft van de tijd, als niet meer.

Oehlala
Berichten: 4309
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:09

Kan het niet zijn dat ze bang is voor jouw? Om iets fout te doen? En daarom maar blijft stappen, een in principe relatief makkelijke gang?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:43

Dat zou best kunnen een kijkende eigenaar kan best verlammend werken. Dat had ik ook een hele tijd bij mijn vorige bijrijdpaard...

Ik klapte finaal dicht en durfde niet meer te rijden, bang dat het niet goed zou gaan. Of ze me niet goed genoeg zou vinden rijden...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:58

Kreeg net een melding van marktplaats dat mijn advertentie ttot de best bekeken 10% in de catagorie behoord. Alleen jammer dat er niemand reageert... >;)

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 08:19

Hier ook verder geen reacties meer helaas

Nu sta ik ook op een locatie die redelijk ver weg is en kun je niet rijden

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 08:44

Dat hoeft geen angst te zijn, heel veel mensen hebben gewoon geen idee hoe ze een paard (of zichzelf) fatsoenlijk bezig moeten houden of hoe ze gericht kunnen trainen. Dan verzand je ook al snel in heel veel stappen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:03

Ik vond t ook altijd spannend als de eigenaar kwam kijken. Tegenwoordig film ik als ik les heb, want vaak kan ze niet als ik les heb.. dan kan ik t zelf ook even zien.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:43

Gimme_Joy schreef:
Kreeg net een melding van marktplaats dat mijn advertentie ttot de best bekeken 10% in de catagorie behoord. Alleen jammer dat er niemand reageert... >;)


Bij jou kan er (nog) niet gereden worden toch? Ik merkte dat heel veel mensen tegen mij zeiden: "Super leuk paard, maar ik wil echt rijden."