[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25425
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:59

Gefeliciteerd Brittjuh! Enne, die kameel deden wij op de Nederlandse zelfs. :') Altijd grappig die blikken dan, vooral als ze daarna ineens wel goed gaan lopen. Succes alvast!

Ik heb zondag weer 4 winst, 200,5 en 207,5, gehaald in het L2. Ook 2 eerste plekken, staan alweer op 8.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:26

Hahaha die kameel ken ik haha... gisteren nog lopen vloeken haha.. zo fijn als mijn merrie de afgelopen weken liep zo puberaal is ze nu! ( note: ze is 17! :') ) gewoon 100x tegen mijn hulpen in gaan, linkerkant niet los willen laten en al je lenigheid in de strijd gooien om er onder uit te komen, en als dat niet lukt ga je stilstaan, blaast jezelf op, en gaat staken. Vuillak!
Zaterdag voor het ritme maar weer op wedstrijd gegaan, lachwekkende 163 en 168.5 punt gereden :') en toch iets van 5x een 7.5 hebben genoteerd. Ze wilde gewoon absoluut geen linkergalop aanspringen, omdat ze de linkerhand compleet vasthoudt en ook naar rechts wringt dan. Dus aangaloperen 3, verruimen 3, contra euhhh dan maar een extra volte want ik zit nog steeds niet in de linkergalop 3 -2, contra 3 verkeerde galop, goddank, de rechtergalop! Haha... dussss toen kwam ik een paar puntjes tekort :')

Brittjuh! Leuk zeg! Gefeliciteerd! Welke provincie rijd je ?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:28

MyWishMax schreef:
Gefeliciteerd Brittjuh! Enne, die kameel deden wij op de Nederlandse zelfs. :') Altijd grappig die blikken dan, vooral als ze daarna ineens wel goed gaan lopen. Succes alvast!

Ik heb zondag weer 4 winst, 200,5 en 207,5, gehaald in het L2. Ook 2 eerste plekken, staan alweer op 8.


Haha indd, die blikken beginnen al wanneer ik haar van de trailer haal. soms komt er ook iemand naar me toe en vraagt: Wat kom je hier met een tuiger doen? die lopen toch voor de kar?. dan begin ik al te grijnzen. en al helemaal al begint ze zo lekker als een kameel. dan zie je ze allemaal al smoezen en zeggen : daar winnen we wel van. en dan puntje bij paaltje loopt ze spat zuiver en ga je zelf nog weg met de winst _O- _O-

Gefeliciteerd! Jeetje monster punten!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:29

keshia schreef:
Hahaha die kameel ken ik haha... gisteren nog lopen vloeken haha.. zo fijn als mijn merrie de afgelopen weken liep zo puberaal is ze nu! ( note: ze is 17! :') ) gewoon 100x tegen mijn hulpen in gaan, linkerkant niet los willen laten en al je lenigheid in de strijd gooien om er onder uit te komen, en als dat niet lukt ga je stilstaan, blaast jezelf op, en gaat staken. Vuillak!
Zaterdag voor het ritme maar weer op wedstrijd gegaan, lachwekkende 163 en 168.5 punt gereden :') en toch iets van 5x een 7.5 hebben genoteerd. Ze wilde gewoon absoluut geen linkergalop aanspringen, omdat ze de linkerhand compleet vasthoudt en ook naar rechts wringt dan. Dus aangaloperen 3, verruimen 3, contra euhhh dan maar een extra volte want ik zit nog steeds niet in de linkergalop 3 -2, contra 3 verkeerde galop, goddank, de rechtergalop! Haha... dussss toen kwam ik een paar puntjes tekort :')

Brittjuh! Leuk zeg! Gefeliciteerd! Welke provincie rijd je ?


Oh Ouwe puber :') heerlijk! hmm dan kom je zeker wat te kort.. ach komt vanzelf gelukkig wel weer goed!

Ik rij in Noord-Holland

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:46

Gefeliciteerd Britt, doe je in de B of L1 mee?

Lekker bezig mywishmax!

Keshia wat jammer zeg.. Hopen gauw weer de stijgende lijn te pakken!

Kwie mag komend weekend weer mee :) En Kendall ook in de BB, mooi een rondje oefenen :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:02

B :) terwijl ik L mocht starten toen ik begon met Calice, maar voor mn eigen zekerheid wilde ik toch b starten, heb nu ook al de 10 WP bij elkaar dus na de regio kampioenschappen ( net waar ik eindig) ga ik promoveren

MyWishMax

Berichten: 25425
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:05

Na de regio kan je sowieso promoveren, ook als je naar het NK mag. ;) Ik heb het beide keren niet gedaan, omdat er maar een paar weken tussen zat, maar het mag wel.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:26

Ik ga het denk ik ook niet.

Dit word ook mn 1e keer op het regio, ken alle regels niet en probeer alles op te zoeken, maar mij kennende ben ik niet zo goed in dat vinden _O- dus we gaan weer verder zoeken

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:07

Britt het niet is veel ander dan een normale wedstrijd, zitten alleen 2 juryleden. Vaak wel entin/chip controle. Dus paspoort niet vergeten. Waarschijnijk kun je op de website van de regio vinden hoeveel er naar het NK mogen. En inderdaad tussen regio en NK mag je wel promoveren.

Josien_

Berichten: 9038
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:29

Gefeliciteerd Britt!

Zag hier ook andere mooie resultaten voorbij komen :D . Super goed zeg!

Bij ons lijkt het ook weer wat beter te gaan gelukkig. Afgelopen zondag met 185 net buiten de prijzen. Tweede proef net geen winst maar daar bouwden we wat meer spanning op waardoor alles gewoon slordiger werd helaas.
Volgende week weer eens oefenen op de CLUB, altijd leuk op eigen terrein :) .

MyWishMax

Berichten: 25425
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:16

melissa_93 schreef:
Britt het niet is veel ander dan een normale wedstrijd, zitten alleen 2 juryleden. Vaak wel entin/chip controle. Dus paspoort niet vergeten. Waarschijnijk kun je op de website van de regio vinden hoeveel er naar het NK mogen. En inderdaad tussen regio en NK mag je wel promoveren.


Inderdaad. Daar staat waarschijnlijk ook of het 1 proef is of 2. Ik had op mijn regio vorig jaar eerst 1 proef en de beste 8 mochten 's middags de 2e proef rijden en de beste 3 daarvan mochten door. Maar heb ook al eens gewoon 1 proef gehad.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:05

Leuk Britt! Succes alvast!
En de rest gaat ook lekker zo te lezen :)

Ik zou vorige week ook weer starten, helaas was hij slecht te pas (koliek) dus even een week rustig aan gedaan met hem. Nu weer sinds een paar dagen opgepakt en hij gaat echt heel fijn op dit moment :D Ook springen weer opgepakt, wordt hij lekker los van en vindt hij ook enorm leuk om te doen. We gaan in februari en maart nog wat wedstrijden rijden en dan is het alweer gedaan voor het komende half jaar :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:19

Melissa en mywishmax thanks! zal even op de regio kijken, had wel gelezen dat prijsuitreiking in wedstijdoutfit was ofzo ? zal het nog wel even een keer opzoeken of t echt zo is.
zover ik weet is het gewoon 1 proef. dacht dat er 3 door naar het NK mogen.

Josien even goed mooie punten, jammer dat je net buiten de prijzen viel. succes volgende week!

Elite Oei jeetje sterkte!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:11

Josien mooie punten!

Mywishmax hier in het zomer altijd 2 ringen en dan ook middag of dag erna overkampen en in het winter gewoon 1 ring.
@britt ook even goed opletten welke proef je moet rijden, vaak is het niet de standaard proef van die maand

Marjolein schrikken zeg! Gelukkig gaat het nu weer goed!
Welke wedstrijden start je de komende tijd? Wellicht komen we elkaar nog een keer weer tegen

Hier doen de paarden het fijn :) Morgen mag Kwie mee naar de les.
Ken (jonge paard) gaat de afgelopen week ook hard vooruit, zo leuk om ze te zien groeien :)

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:55

Ik ga in februari naar Almelo, verder nog naar Haarle en Saasveld! Verder moet ik nog even qua planning kijken. Hoop eigenlijk nog in Ambt Delden te mogen starten de 27e maar is een enorm lange wachtlijst voor zag ik..

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:29

@ Melissa; Jammer dat je niet door was, maar toch winst gereden, ook mooi!
@ Lindor; Welkom, leuk paard!
@ Brittjuh; Gefeliciteerd met het plaatsen voor de regio
@ Mywishmax; Gefeliciteerd!
@ Brittjuh; het is inderdaad niet heel anders als een gewone wedstrijd, vaak wel stukken groter en de entourage is vaak wel groter om het zo maar te zeggen. Maar je proef zelf is net zoals een normale wedstrijd.
@ Josien; Gefeliciteerd
@ Elitedeux; voor de koliek :(:)
@ Brittjih; Staat in het vraagprogramma betreft de prijsuitreiking. Meestal t/m L2 zonder paard maar wel in tenue


Ik ben lekker aan het doortrainen voor de regio. Hou me even bezig met het sterker worden en de basis in het geheel. Gisteren zo fijn kunnen rijden! De oefeningen zijn voor hem geen probleem, ik focus echt even op de kleine puntjes.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:28

Elitedeux schreef:
Ik ga in februari naar Almelo, verder nog naar Haarle en Saasveld! Verder moet ik nog even qua planning kijken. Hoop eigenlijk nog in Ambt Delden te mogen starten de 27e maar is een enorm lange wachtlijst voor zag ik..

Leuk! Almelo ga ik ook starten, met beide paarden :)
Saasveld is ook altijd fijn rijden, die moet ik nog even bekijken. Geloof dat me zusje dat weekend in delden wil springen.
Ik ga nu komend weekend naar Marienheem en dan februari Almelo

Marietje super dat hij zo fijn gaat! Wanneer heb je de regio?

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:06

Saasveld kan je zowel op zaterdag als zondag 2 L1 proeven rijden! Kom ik je in Almelo sowieso weer tegen, leuk! Succes iig in Marienheem!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:58

Melissa Komt goed! hoe ging je les?

Elite succes!

Marietje Ah oke thanks! succes met tranen!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:02

Marjolein oh dan maar eens even kijken en overleggen!
Ja leuk, komen we elkaar idd tegen in Almelo :)

Britt les ging fijn :) Ze is in de galop vaak nog vrij onstuimig maar daar wel heel fijn in kunnen werken en stukje bleef ze mooi gesloten.
Vanmiddag met jonge paard op pad :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:08

Oh fijn! goed om te horen!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:27

Allemaal weer druk bezig en lekker aan de gang.

Vandaag ben ik ook weer op pad geweest. Deze week amper kunnen trainen, was zelf ziek.
Trailer laden was een drama. Het ging juist zo goed!
Hij stond er in 1e instantie goed in, maar stang duurde te lang. Dus hij er uit. Dan gaat hij er dus niet meer in. En dan ook echt niet. Uiteindelijk hem erin, dan half uur later dan gepland wegrijden .
Snel zadelen en erop. Bak was hard om lekker los te kunnen rijden. Alleen gedraaft.
1e bak vol spanning. Nek erop en zich afsluiten. Hij loopt wel zijn oefeningen, maar met fouten. Toch 180
2e proef was hij iets meer ontspannen, vorige x kwam ik die bak amper door.
Toch iets meer kunnen rijden. Nog niet genoeg, maar ja we zijn pas 10 weken een combi. Daar 189,5 en een 2e plek

Terug laden ging iets beter, maar nog lastig.
Lummel is het, maar hij doet zijn best.
Dat laden is voor mij wennen. Am was zo makkelijk daarin

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:43

Kimmetje wat vervelend dat het trailerladen zo lastig gaat.. Ook niet met longeerlijn erachter oid te overtuigen?
Mijn jonkie gaat er thuis eigenlijk altijd zo op maar op vreemd terrein wil ze ook niet altijd even makkelijk. Maar zodra ik de longeerlijn aan de trailer vastmaak gaat ze al :+
Ondanks de spanning toch mooi 2 winstpunten gereden!

Gisteren met Kendall op pad geweest naar een BB wedstrijd. Ze vond het eerst allemaal reuze spannend maar even iemand aan het touw mee laten lopen door de baan en dan vertrouwt ze daar heel snel op. Ze liep 2 leuke proeven, nog lang niet zoals het moet maar ben hier al wel heel blij mee. Laat zich rijden, loopt braaf rond. Dat vind ik voor nu het belangrijkste. En dan valt ze nog wel eens door het binnenbeen en het slingert her en der nog, en een keer verkeerde galop. Maar ook al wel hele fijne stukjes erin. We hadden 193,5 en 195,5 en beide proeven 2e prijs. Vooral heel blij mee dat ze braaf rondgaat en weer heel veel gezien en geleerd heeft.

Vandaag mocht kwie mee, die liep in het losrijden heel erg fijn.
1e proef was ze veel te gespannen, waardoor we teveel rommels kregen. Daar 178,5. 2e proef ging een heel stuk fijner, galop nog iets onstuimig daar 187,5 :) Nu nog zien dat wat we in het losrijden hebben in de proef ook voor elkaar kunnen krijgen.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:16

@melissa_93 super gedaan met je jonkie en met kwie. Wedstrijd rijden is leuk maar we maken ons altijd druk. Stukje tussen onze oren. Kilometers maken.

Nee had 2 lijnen en zelfs daar denderde hij giga doorheen. En met zijn 1.74 ik hij groot en zo sterk. Hij ging voor de 3e x mee op wedstrijd.
Toen ik hem na zijn ocd operatie in opdracht van stal ging halen, was hij ook net als vandaag. Hij gaat erin maar ben je niet snel genoeg met de stang dan net zo snel er weer uit.
Daarna ging het 2 x heel goed. Dan moest er iemand achter aan en ging hij zo. Wel met lijnen maar hij ging wel.
Laatste x terug zelfs zonder lijnen. Dus geen idee wat dit nu weer is. Vaker oefenen.
Lompe is de x na operatie dat ik ging oefenen liep hij er zo in. Het is Eem aparte.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:48

Lastig is dat.. Misschien doordat het op vreemd terrein is toch wat moeilijker.
Denk dat dat bij Ken ook wel is, dan heeft ze toch iets meer spanning bij zich als bij huis vermoed ik.