Bokt vriendschappen: WendyBZ en ruitje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48406
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Bokt vriendschappen: WendyBZ en ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 21:37

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
WendyBZ en ruitje tijdens een van de vele jaarlingenveilingen die ze samen hebben bezocht.


Deze maand in de rubriek Bokt vriendschappen 2 dames die elkaar al ruim 15 jaar kennen: WendyBZ en Cathy, ruitje.

* Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
W: Via bokt natuurlijk! In één van de eerste Draverstopics natuurlijk. Aangezien we beiden ook nog eens in de drafsport zaten, en dat waren er niet zoveel. Dat schept een band :D
C: We hebben elkaar inderdaad via Bokt leren kennen, in de tijd dat je daarna verder ging op MSN.

* Hoe lang zijn jullie al vriendinnen?
W: Al wel ruim 15 jaar denk ik?

* Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
W: Ik kan het me niet meer herinneren, maar vast iets van "OMG iemand die Dravers leuk vindt! Én drafsport! <3 "
C: Ik weet nog dat ik Wendy betweterig vond. Ik reed veel rondjes baan met mijn draver en zij gaf een endurancezadel als tip. Toen was endurance nog helemaal niet zo bekend en ik dacht wat een rare tip. Net alsof ik honderden kilometers rijd ofzo.... Nog geen 2 jaar later reed ik op een endurancezadel :')

* Hebben jullie elkaar in het echt ontmoet? Hoe ging dat?
W: Ja, vaak. Bij elkaar op bezoek geweest om op elkaars paard te rijden, en jaarlijks zien we elkaar op de (Draver)jaarlingenveiling.
C: We hebben beiden van onze familie de liefde voor fokken van dravers in ons DNA. Bloedlijnen, stambomen uitpluizen. Heerlijk. Veilingen zien we elkaar vaak. En ook wel eens op de koers. Ik ben er trots op dat Wendy in het bestuur van een drafbaan zit tegenwoordig, daar als jonge vrouw in zitten vind ik stoer!

* Welke interesses delen jullie?
W: Dravers, duh :D Maar vooral ook drafsport. Oja, en schimmeldravers :+ Zo heb ik eens een weddenschap gewonnen en daarmee een taart :D Ik was er van overtuigd dat een veulen een roodschimmel (=roan) zou zijn, Cathy niet. Ik had gelijk (ik zie een patroon!) O:)
Ergens denk ik ook de liefde voor lichtbruine Dravers met een kol, want zowel mijn eerste eigen Draver als die van Cathy waren beide lichtbruin met een kol.
C: Ja dat van die kol klopt wel. Wendy heeft nog op mijn 1e draver gereden, met een ruitje als kol. Wendy heeft ooit op Ruitje gereden staat wat gek he?
We delen ook het reclame willen maken voor het ras, zowel voor recreatief gebruik als in de drafsport. Het kan ons beiden irriteren als iemand met vooroordelen op internet strooit. Maar ik denk dat we daar beiden wel rustiger in zijn geworden, de draver is best in een positiever daglicht komen te staan gelukkig!
Ohja en we waren ooit docent in het middelbaar onderwijs maar zijn we mee gestopt :+ . Zal ook wel weer met die drang te maken hebben om anderen te vertellen hoe het moet die afgenomen is :+
W: Haha, helemaal vergeten. Beiden genezen van het onderwijs inderdaad, maar nog steeds wel de neiging om te gaan corrigeren als er wilde verhalen de wereld in worden geholpen, maar we springen er niet meer zo bovenop als vroeger.

* Mochten jullie ver uit elkaar wonen: Hoe houden jullie contact?
W: Via whatsapp voornamelijk. We beheren ook samen een groep op facebook, 'Dravers als recreatiepaard' en daarvoor moeten we ook wel regelmatig overleggen. We hebben sinds kort gelukkig hulp van Bokker Westernfreak, die we ook al héél lang kennen.
C: En in die groep zitten meerdere Bokkers van dat tijdperk, er is best een ' oudgedienden ' groep overgebleven van dravereigenaren die elkaar mede kennen door Bokt. Mooi eigenlijk :)
W: Klopt, CarinaR moet ook een eervolle vermelding krijgen :j Maar sowieso hebben we een 'harde kern' dravermensen van Bokt die we nog steeds regelmatig spreken, online en offline.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Bokt vriendschappen: WendyBZ en ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:52

Ha, leuk om te lezen dames! Dankzij jullie (vooral Wendy) kwam ik in 2005 meer te weten over mijn toenmalige draver. :D

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:44

15 jaar alweer *\o/* Leuk om te lezen, en toch bijzonder dat het zo lang stand houdt. En Dravers... <3

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:20

Aaah...dravervriendinnetjes! <3
15 Jaar alweer!


Wendy is ook gewoon erg goed in mensen beïnvloeden en overtuigen.

Dankzij haar heb ik liefde voor de drafsport ontwikkeld, maar ook (ruim 10 jaar geleden) mijn 2e draver gekocht en ben ik dus medebeheerder van de draversgroep geworden.

CarinaR

Berichten: 11953
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Bokt vriendschappen: WendyBZ en ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:43

Ahhhhh dravervriendinnetjes.

Voor mij geldt t zelfde.
14jaar geleden op zoek naar achtergrond info van mijn draver. En zo jullie tegen gekomen.
Jullie zijn op meerdere momenten zo belangrijk voor me geweest <3

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:13

En de trec training van Wendy bij ons (en van ruitje)viel ook erg in de smaak.Afbeelding

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Bokt vriendschappen: WendyBZ en ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:58

Wat leuk om te lezen dames!

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Bokt vriendschappen: WendyBZ en ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:58

Wat leuk om te lezen, volgens mij heb ik via Wendy toen meer informatie over mijn draver gekregen en een foto van haar veulen. Sorry als ik een verkeerde in mijn hoofd heb!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:02

Wat leuk om te lezen!
Door jullie heel veel wijzer geworden over het geweldige ras :D

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:03

He wat leuk! Wist niet dat ruitje ook van de dravers was. Heb van Wendy nog een clinic gehad paar jaar terug. Daardoor kwam ik erachter dat ze van de dravers was. Wat leuk dat jullie elkaar op die manier ook gevonden hebben en kennis uitwisselen met elkaar. Hoe ziet zo’n dag eruit als jullie elkaars dravers rijden? Heeft dat nog een doel of is het puur plezier?
Wat willen jullie nog graag met jullie dravers doen?

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Bokt vriendschappen: WendyBZ en ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:06

Leuk stuk!

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:57

Nayomie schreef:
He wat leuk! Wist niet dat ruitje ook van de dravers was. Heb van Wendy nog een clinic gehad paar jaar terug. Daardoor kwam ik erachter dat ze van de dravers was. Wat leuk dat jullie elkaar op die manier ook gevonden hebben en kennis uitwisselen met elkaar. Hoe ziet zo’n dag eruit als jullie elkaars dravers rijden? Heeft dat nog een doel of is het puur plezier?
Wat willen jullie nog graag met jullie dravers doen?


Haha mijn avatar zou genoeg moeten zeggen :') .
Dat we elkaars paarden hebben gereden is wel echt te lang geleden. Maar dat was puur plezier hoor!

Ik zou graag een kortebaan winnen met mijn huidige draver en mijn vriend leert nu rijden, op de sulky, ddat is ook super tof. Dat ze enerzijds hoog in de sport kunnen lopeb en anderzijds een lief sukkelig leerpaard kunnen zijn, dat vind ik zo tof aan dit ras :)

Leuk stuk verder :D .
Soms kijk ik met trots naar de volgtopics van mensen met Dravers nu op Bokt. Dat daar gewoon allemaal positieve volgers in zitten. 15 jaar geleden waren we elk topic waar het woord draver in stond aan het uitleggen dat ze wel konden gallopperen :')

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:45

Nayomie schreef:
Wat willen jullie nog graag met jullie dravers doen?


Alles :D WE, TREC, dressuur (eerste winstpunten zijn binnen), springen, maar ook voor de sulky :) Het is een veelzijdig ras dus we doen ook gewoon alles :j

En zo pittig en lastig ze bij mij soms kan zijn, zo braaf is ze met mijn achternichtje.. <3 8-)