[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 00:22

Ha Mo, jullie ook fijne dagen gewenst!
Ik volg nog steeds, ben fan van jouw schrijfsels. En hoor ik nu een klein Zeeuws accentje in je laatste post? Mijn man komt oorspronkelijk uit Zeeland, en daar zeggen ze ook dat iets een stuitje duurt.
Niet met de betekenis die het in jouw geval heeft :(:) . ..Doe rustig aan en beterschap!

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 00:33

Hi veldbloem, nee, niet uit Zeeland, wel uit Rotterdam. Maar het was een woordspelinkje als verwijzing naar mijn pijnlijke staartje ;-)

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:56

Fijne Kerstdagen, Monique. Het rijden komt wel weer na de feestdagen, dan is je stuitje misschien wat tot rust gekomen <|-
Wij pakken het rijden juist weer op na een erg drukke 1,5 jaar waarin het rijden op een sudderpitje stond. :j

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:59

Fijne dagen mo en co !!!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:43

Allemaal fijne feestdagen en op naar een stuitjes pijnloos 2019 .

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 14:52

dank of op naar een stuiterend 2019 ;-)

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:43

Monique1963 schreef:
dank of op naar een stuiterend 2019 ;-)


:=

Avalanche

Berichten: 15989
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:01

_O- stel dwazen zijn jullie :')

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 17:03

lol, dank iedereen voor jullie reacties. Tja, stuiterend het is maar hoe je het bekijkt ;-) Of het is mijn stuitje, of het wordt Callas die tegen de tijd dat het nieuwjaar is en ik mogelijk weer eens kan rijden alleen nog maar kan stuiteren?

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 13:41

Voor hen die ik het nog niet gewenst had, een goed 2019!

Inmiddels zijn we een week in het nieuwe jaar. En heb ik al ongeveer net zo lang een stevige verkoudheid of zou het griep zijn.
Het stuitje gaat over het algemeen een stuk beter, maar ik moet geen verkeerde onverwachte dingen doen.
Daarbij is het berekoud, dus rijden stel ik voorlopig maar uit. Wandelen met Callas voel ik me te beroerd voor, dus het schiet niet echt op.

Het is ook duidelijk aan haar te merken volgens mij dat er niets van haar gevraagd wordt, ze is narrig. Halster om doen om naar het land te gaan, draait ze haar hoofd weg. Knuffen vindt ze wel lekker uiteraard, maar ze knuft niet gemakkelijk terug.

Verder boei ik haar niet zo, ze heeft alleen maar honger. Het land is schraal en dus 3x per dag hooi, nachten binnen, laat naar buiten als het hooi op is, met het donker naar binnen weer hooi en voor het slapengaan nog een keer hooi. Het gaat allemaal schoon op. Behalve vanmorgen. Dat was raar. Dus ik bang dat ze weer koliek had, maar verder geen tekenen daarvan. Alleen maar heel veel onrust. Nu is het waaiweer buiten, dus dat kan. Ze had vanmorgen ook luid naar me gehinnikt toen ik de stallen binnenkwam ipv grinniken. Ook al een teken.

Ineens ging me een lichtje branden. Ik ben gisteren op zondag (met mijn zieke gestel ook nog) heel vroeg nog met donker vertrokken naar een bijeenkomst. Toen ik thuis kwam om 17u had mijn vriend die om 16u ook naar een afspraak was gegaan de paardjes al heel lief weer binnengezet... Of niet? Jawel ze stonden wel binnen maar bij navraag vanmorgen bleek inderdaad dat hij ze vergeten was buiten te zetten! Dus vandaar haar onrust vanmorgen, zo van... ik wil niet NOG een dag opgesloten op stal staan! Let me out!

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:32

Ook de beste wensen voor 2019, Monique!
Oeps, foutje bedankt. Dan zal het stel vandaag wel lekker de benen strekken buiten. En een tijdje niet rijden is goed voor je stuitje, geeft mooi tijd om te genezen 8-)

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 13:21

Hallo allemaal, daar ben ik eindelijk weer eens. Ik heb het erg druk met eten zoeken, want het is maar kale boel hier. Ik krijg wel drie keer per dag hooi in de stal, maar ja hooi groeit niet in het land. Dus heb ik het druk hè. Ik moet ook zorgen dat ík het meeste krijg want die dwergen hebben niet zoveel nodig. De dwergen zijn trouwens veranderd. De een is turquoise en de ander is grijs met een roze randje. Hahahaha, lopen ze voor gek. Ik vond het eerst wel eng ritselen, maar nu weet ik het wel. Als het regent veranderen zij van kleur. Een soort weersvoorspelling.

Ik schrik wel vaker van die dwergen. Gisteren stormde het hier en dan flappert er van alles en dat moet ik niet hebben. Houd ik niet van. Dus mijn bediende zet ons in het land, maar de waterton is al een paar dagen bevroren. Voor mij geen probleem, eerst kon ik mijn neus er gewoon doorheen duwen en later ram ik gewoon even met mijn voet erin en dan kunnen we weer drinken. Die dwergen kunnen dat niet. Die hebben zulke korte pootjes die kunnen niet over de rand komen.

Maar wat was ik aan het vertellen. O ja, dus ik wil weer het ijsbreken, grapje, snap je hem? en ik wil dus het ijs stuk rammen met mijn voet. Maar er was bijna niets meer over. Alleen een bodempje. Mijn bediende mompelde iets over emmers en ik knaagde eens op die stukken ijs, maar het was niet echt lekker.

Maar daar had ik het niet over. Wat wilde ik vertellen. Ik ben trouwens niet snel afgeleid hoor, wel nee. O ja. Dus ik geef het maar op en ik loop het land in. Sta ik achter een uitloopstal, hoor ik toch een kabaal! Ik schrik me helemaal te pletter. Dus ik ren weg. Staat die bediende me uit te lachen! Ik laat snuivend merken dat ik niet van die ongein gediend ben, blijkt het die dwerg te zijn die de tobbe heeft omgegooid en door al die ijsschotsen staat te klieren. Pff. Was wel geschrokken het had ook een monster kunnen zijn toch?

Monsters verschrikkelijk. Mijn moeder waarschuwde me er al voor. Maar gelukkig zijn alle enge ogen nu weg. Er hingen namelijk wekenlang ogen op ons erf. Ken je dat? Dat je in het donker ineens ogen ziet? We hebben hier zwijnen en herten en vossen en katten en die hebben allemaal verschillende kleuren. Behalve de vos en de katten ben ik niet zo dol op wild. De domme herten word ik nerveus van in het land. Die gaan dan lopen rennen omdat ze eruit willen, maar niet weten waar ze erin gekomen zijn en dat geeft zo'n paniek! En zwijnen stinken. Die poepen op mijn gras. Not funny.

Maar wat was ik aan het vertellen? Ik heb echt geen concentratieproblemen hoor. O ja. Ogen. En nu waren er witte ogen. Heel veel. En die knipperden met hun ogen. Dus er zaten heel veel enge beesten op het erf. In de struiken, wel honderden! Echt mega-eng. En daar moest ik langs naar stal. Iedere dag. Dan kan de stal nog zo leuk zijn, maar daar ging ik dus echt niet langs. Die dwergen wel. Die zijn er niet bang voor. Nee, logisch, zo'n kudde enge beesten in de struiken heeft geen belangstelling voor een kleine dwerg. Maar een lekkere grote hap als ik willen ze wel, dus het is heel logisch dat ik dat eng vind. En dan de reactie van mijn bediende. De eerste keer barstte ze in lachen uit. Dag twee werd ze streng en dag drie boos en dag vier liet ze me gewoon in de steek! Liep zij door met die dwergen en ik stond daar maar. Ik heb ontdekt dat als je dan heel hard er langs loopt met een grote boog, dat ze niet bij je kunnen komen. Weet niet wat voor beesten het waren waarvan die ogen reflecterend knipperden maar het is een soort die ik niet ken. Volgens mijn bediende waren het kersen-lampjes.

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe bediende want die ik nou heb, heeft gewoon tot op de dag van vandaag een maand niets met me gedaan. Dat vind ik wel heel saai. Dat geef ik dan wel aan, hoor, maar er wordt niets mee gedaan. Ik wil wel dat dit in een evaluatiegesprek meegenomen wordt eigenlijk. Ze heeft wel vaak iets gezegd als excuus over stuiteren, maar daar heb ik geen boodschap aan toch?

Maar vandaag eindelijk dan na een dikke maand nam ze me weer eens mee uit. Nou, ik had er echt zin in. Het was heerlijk weer, zonnetje, graadje of 8, geen wind, ik zag het wel zitten. Het was wel spannend want natuurlijk was er na een maand van alles veranderd. Dus ik schrok wel een paar keer, maar ze vond me braaf! Ze mopperde alleen een keer toen ik van een specht schrok. Ja, die dingen zijn dezelfde kleur als de bomen en dan komen ze ineens laag over vliegen. Dus ik duik met vier benen tegelijk omlaag en we gingen net een helling af naar beneden dus ik wilde wel wegrennen, dus ik gaf een bok, maar toen mopperde ze even dat dat niet mocht. Toen ben ik maar niet weggerend. Ik probeer dan wel mijn zin te krijgen door aan de teugels te pullen, maar dat mag niet van mijn bediende. Dus bij de volgende bediende moet er in de CV staan dat pullen wel gewenst is.

Terug op stal heeft ze nog allerlei oefeningen met me gedaan en dan komen er altijd brokjes, dus dat kan ik goed. Ze deed het alleen anders dan anders. Meestal vraagt ze Pas, dan moet ik met mijn been graven. En dan vraagt ze erna het andere been. Maar nu moest ik achterwaarts tussen die oefeningen door. Dat begreep ik niet, waarom doet ze dan ineens ook wat anders. Dus ik maaide met mijn been en toen was ze boos dat ik tegen haar knie sloeg, ja, moet je maar niet ineens wat anders doen dan anders, hoor. Ze zei iets over, weer een maand niet rijden...

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:24

Oh heerlijk Monique, wat schrijf je toch beeldend. Ik heb genoten.
Hoe is je stuitje nu trouwens (en je knie)?

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 14:13

Hi Jeetje, stuitje is helemaal goed, vandaag met rijden geen last gehad. Ik had het weekend al willen gaan proberen te rijden, maar teveel jagers en gisteren regen en wind. Vandaag was het helemaal perfect. Kwam met een vette glimlach op mijn gezicht terug!
Mijn knie zal wel stijf en blauw worden, maar als je een stuitje overleeft, overleef je dit ook ;-)

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:14

_O- alleen die knie erbij klinkt zorgelijk. Is het dat ook of valt het mee? Onze posts hebben elkaar gekruist zie ik.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 14:19

Hi Pien, ja gekruist. Knie doet goed zeer, maar ga ik wel overleven. Heb heerlijk gereden dat is het belangrijkste! Een maand niet rijden en dan maar zo weinig schrikken, geweldig. Ze was wel erg voorwaarts zullen we maar zeggen, maar dat is logisch en vind ik ook fijn. Het bokje na de schrik van de specht was stout, het pullen erna ook, maar ze liet zich heel goed terugnemen, dus ik ben heel erg tevreden!

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:34

Haha ik denk kersenlampjes?! Dat ken ik niet. Maar je bedoeld kerst lampjes haha :j _O-

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 15:57

MaiNat schreef:
Haha ik denk kersenlampjes?! Dat ken ik niet. Maar je bedoeld kerst lampjes haha :j _O-


Yep maar bij Callas gaat alles over eten... dus kerst kent zij niet, kersen wel ;-)

Avalanche

Berichten: 15989
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:18

Hahahahahahahaha dit was een heel grappige update. Mijn geliefde heeft ADD, die doet ook zo :') helemaal niet snel afgeleid of zo :')

Hahahaha Callas is zo leuk :')

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 16:33

Nee, hoor, Avalanche Callas is he-le-maal niet snel afgeleid. En ze heeft geen concentratieproblemen, welnee. Ze is heeft gewoon voor heel veel dingen belangstelling zullen we maar zeggen ;-)

Avalanche

Berichten: 15989
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:07

Monique1963 schreef:
Nee, hoor, Avalanche Callas is he-le-maal niet snel afgeleid. En ze heeft geen concentratieproblemen, welnee. Ze is heeft gewoon voor heel veel dingen belangstelling zullen we maar zeggen ;-)

Haha dat doet mij denken aan de vader die bij een tweejarig kind dat echt overal nee tegen zei, heel vrolijk tegen mij zei: wat kan hij al goed praten he?

:') :') :') ik geloof dat ik zelden zo hard gelachen heb _O-

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:14

Geweldig weer geschreven. Callas kan het beste een boek gaan schrijven over "haar bediende"..

Ik zou het in elk geval lezen.


De schrikmomentjes zijn al zeer zeker een heel stuk minder heftig bij haar.
Een het is grappig hoe ze elke verandering raar en eng vind maar nu toch ermee om weet te gaan.

Mij verklaren ze altijd voor gek om met harde wind te gaan rijden. Gelukkig vind Joey niet snel iets eng. Behalve ezels dan _O- .

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 10:14

Wat grappig Joey, dat hij ezels eng vindt. Toen ik met Callas in training was bij Kots Bruno, kwamen we ook langs ezels en hij vroeg aan de mensen in de groep of hun paarden bang waren voor ezels. Dat was de eerste keer dat ik leerde dat paarden kennelijk ezels eng vinden. Nooit geweten, omdat je ze ook vaak bij elkaar ziet staan. Aan de andere kant had ik het wel kunnen weten want toen ik nog met Shadow mijn shetje in competitieverband mende, waren er zat combinaties die zowat op hol sloegen van mijn shetje. Geen idee waarom paarden shetten en ezels nu zo spannend vinden als ze ze nog niet eerder gezien hebben.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:55

Sommige paarden blijven shetten eng vinden. Vriendin van me had een paard dat maar zo kon vertrekken als er een "bos manen op pootjes" haar kant op kwam. Is altijd een dingetje gebleven bij dat paard, tot hoge leeftijd.
Mijn oude merrie vond ezels gewoon "fout", niet echt eng, maar "daar ga je niet mee om". Op trektocht heeft ze een keer naast een duo ezels in de wei gestaan en toen vond ze de ene wel OK en de andere was en bleef "fout". Heel apart.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 11:24

Waratje schreef:
Mijn oude merrie vond ezels gewoon "fout", niet echt eng, maar "daar ga je niet mee om".


Hahaha, geweldig grappig. Vast een chique merrie geweest!