[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:19

Ik heb het nogal druk laatste dagen. Maar mooie filmpjes! Gaat goed toch? Ziet er netjes uit.

En ik ga niet naar Tilburg, veel te ver weg

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:18

Gaaf hoor, Lieke. Lekker bezig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:44

Lieke ik vind het stoer!

Wij zijn druk bezig met Hocus. Hebben er zaterdag iemand van buitenaf bij gehad en nu al een heel ander paard na 1 sessie. Komt er vooral op neer dat wij veel te druk waren. Hij is heel gevoelig. Wij moeten meer tools in handen krijgen om hem het vertrouwen te geven en hebben goede eerste stappen gemaakt al. Zij vond het echt een geweldig paard. Ik heb ook weer meer vertrouwen gekregen nu.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:10

Fijn susan. Klinkt goed. Wie/wat hebben jullie er bij gehaald dan? Een osteopaat ofzo?

Elke hoe is het bij de DA gegaan met Coco?

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:08

Lieke ziet er leuk uit zeg! Jaloers :)

Gaaf susan, goede stap gezet dus!

Vandaag inderdaad met Coco een onderzoek gedaan. Eerst lopen, draven, op het harde en zachte en weer op het harde. Buig proef gedaan.
Het werd naarmate het onderzoek slechter. Het is het been waar de wond aan zat, daar waar het ijzer erin geslagen is de boosdoener.
Daarna hebben ze een echo gemaakt omdat hij dan goed kon zien wat het veroorzaakte. Daaruit kwam dat het sesambeen wat onregelmatig was op de plek waar de wond zat. Het litteken drukt ook op de diepe buigpees en op een ligament ofzo (ik probeerde het te snappen die DA taal haha)
Gelukkig op een rontgenfoto geen losse bot stukjes.
Nu heeft hij het ingespoten met medicatie wat een maand werkt. Als het goed is word het littekenweefsel daardoor minder en het sesamligament (?) weer glad.
We moeten een maand stappen en hij mag een maand geen maffe sprongen maken dus op klein postzegeltje buiten staan en stappen.. gelukkig kunnen we daarna opbouwen en is die weer als nieuw :)

Lijkt mee te vallen dus maar duurt nog wel een maand. Hopelijk daarna weer goed en kunnen we het cross seizoen gaan beginnen! Ik plan dus maar vanaf denk ik april/mei .

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:30

Goed dat je gegaan bent! Is de kans op recidive als hij weer hersteld is minimaal?

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:01

Zo. Dat klinkt toch wel erg heftig hoor elke.. Wat vervelend.

Is dat hoefijzer dan zo hard gegaan? Wat balen..

Hier lekker rustiggg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:47

O ik zou dat toch wel heel spannend vinden Elke. Ik hoop voor jou dat het idd zo werkt als de DA zegt.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:42

Oh getsie Elke, duimen dat de behandeling aan slaat! Moet een flink litteken geweest zijn dan. Maar goed om te weten wat het is, anders blijf je maar staren.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:53

Wat een pech zeg, Elke. Sterkte met het herstel!
@Susan, klinkt goed. Fijn dat jullie elkaar steeds beter begrijpen.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:19

Nice Lieke, ziet er goed uit!

Dat klinkt fijn Susan, het gaat helemaal goed komen met jullie twee :D

Oei, dat is wel balen Elke. Hopelijk geneest het snel!

Ik rijd nu tijdelijk met het zadel van mijn instructrice en man wat maakte dat een verschil. Dinsdag in de dressuurles voorzichtig begonnen met wat stapjes richting passage, ze pakte het zo lekker op! Wat een enorm fijn gevoel als je zelf met een paard op 0 begonnen bent en dan kunt voelen wat een kracht ze ineens hebben <3

We zijn uiteraard nog lang niet op passage dressuur niveau (ongeveer Z2 nu), maar het gaan zitten op haar achterhand zal ons wel gaan helpen in de cross of barrage :j

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:36

Fijn Susan! Ben benieuwd. En anders een keer een rustige no nonsense ruiter erop laten gaan, wellicht doet dat wat voor de manier waarop jullie hem zien.

Klinkt als een nare blessure elke, sterkte er mee!

Snow_white, wat voor zadel is het? Ik moet ook weer naar de zadelmaker maar ze zijn zo druk! En de tijden die beschikbaar zijn passen mij niet.

Dank voor de complimenten! We gaan idd heel lekker. Hoop niet dat het hoopje ellende wat ik op stal aantrof vanavond daar doet in het eten gaat gooien... :7

Afbeelding

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:23

Jeetje, wat is er gebeurd?

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:34

Oh jeej..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:59

O bah dat ziet er niet goed uit.

Ik heb meer vertrouwen in werken aan onze eigen skills. Er heeft nu wel 2 keer een goede springruiter op gezeten die altijd werkt met jonge paarden, dat doet Hocus top. Hij kan echt heel fijn springen. Maar door mijn hoofd gaat dan toch alleen maar dat die ruiter dat voor zijn werk ook doet en ik nooit zo handig kan zijn met rijden. Voor mijn eigen vertrouwen doet dat niks.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:56

Dat is wel lastig Susan.. Hopelijk leert hij braaf zijn. Als je snapt wat ik bedoel. Dat jullie er zonder al te veel gedoe lekker mee kunnen rijden.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:00

Wie hebben jullie erbij gehaald, Susan (voor jullie zelf en voor Hocus)? (Mag per pb)

@Lieke: ouch, dat ziet er naar uit...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:37

Cioccolato schreef:
Dat is wel lastig Susan.. Hopelijk leert hij braaf zijn. Als je snapt wat ik bedoel. Dat jullie er zonder al te veel gedoe lekker mee kunnen rijden.


Hij doet het al de hele week super hoor met de nieuwe aanpak :j. Het is gewoon een ander paard haast. In het contact ook veel aanhaliger nu naar ons toe. Vandaag heeft mijn man gereden zonder te longeren vooraf (deden we wel steeds) omdat het zeek van de regen. En ook nu weer zo relaxed en braaf. Ik krijg echt wel veel vertrouwen daardoor.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:09

Er zat bovenaan een snee, geen idee hoe die daar aan kwam.. was flinterdun maar vrij lang en heel recht dus denk geen hoef... Maar goed liep niet kreupel. Staat nu lekker buiten dus vanavond weer even naar stal om te ontsmetten en honingzalf op te smeren. Stalhoudster zou bellen als hij op drie benen de stal uit kwam en heb geen gemiste oproep dus dat scheelt :D

En we hebben weer iets leuks en spannends gepland, 21 januari rij ik helemaal alleen met Diego naar de kust en gaan wij onze eerste strandrit maken *\o/* een vriendin van m'n opleiding staat daar dan ook met haar paard en dan trekken we samen lekker de duinen in en het strand op. Super veel zin in maar heel spannend!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:00

wat een nare snee. Hopelijk inderdaad alleen maar oppervlakkig.

Ik vond vorig weekend Bathmen wel leuk. Instructie inderdaad niet heel bijzonder. Hoewel ik altijd maar denk dat ik er altijd wat van op kan steken :+
(vorig jaar in Bathmen, van de andere instructeur, had ik de tip van na de hindernis nog even aanzetten gekregen, dat heeft mij/ons toen wel echt verder geholpen)

super Susan, dat zo een andere aanpak lijkt te werken. Hopelijk heb je snel het vertrouwen weer terug!

Beterschap voor Coco Elke!

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:37

Ik zat te denken. Ik train vaak bij Rob Janssen in Hernen. Maar heb vaak geen mensen waarmee ik samen kan trainen. Zijn er misschien mensen hier geïnteresseerd om een les samen te volgen? Mogen max. 4 mensen mee doen in de les, dacht ik. Lijkt me leuk :j

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:55

Nop sorry!

Leuk leiek! Langs het strand is heerlijk! Wij doen het jaarlijks :j

Zo is het maar net Kelan! En anders een lekker rondje rijden onder toezicht!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:14

Shauniraquel schreef:
Ik zat te denken. Ik train vaak bij Rob Janssen in Hernen. Maar heb vaak geen mensen waarmee ik samen kan trainen. Zijn er misschien mensen hier geïnteresseerd om een les samen te volgen? Mogen max. 4 mensen mee doen in de les, dacht ik. Lijkt me leuk :j

Lijkt mij wel leuk! Vind het wel wat ver weg voor regelmatig maar een keertje ben ik zeker voor in. Ik ben toevallig de komende drie weken vrij dus als het op korte termijn georganiseerd kan worden ben ik er bij!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:55

Shauniraquel schreef:
Ik zat te denken. Ik train vaak bij Rob Janssen in Hernen. Maar heb vaak geen mensen waarmee ik samen kan trainen. Zijn er misschien mensen hier geïnteresseerd om een les samen te volgen? Mogen max. 4 mensen mee doen in de les, dacht ik. Lijkt me leuk :j


Rob heeft ook groepstrainingen waar je je voor op kunt geven. Die vinden plaats op diverse terreinen. Train je in een groepje.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:29

Shauniraquel schreef:
Ik zat te denken. Ik train vaak bij Rob Janssen in Hernen. Maar heb vaak geen mensen waarmee ik samen kan trainen. Zijn er misschien mensen hier geïnteresseerd om een les samen te volgen? Mogen max. 4 mensen mee doen in de les, dacht ik. Lijkt me leuk :j


Jaaaa, altijd.
Ik hoop dat ik vanaf maart weer kan.
Heb nu net een paar keer op het paard gezeten. Been geven lukt nog niet, lichtrijden ook nog niet.
Dus mijn lieve buurvrouw loopt met mijn paard aan een touwtje en ik zit er alleen op.
En toch kun je daar zo blij van worden :o