Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:13

DatBenIkNou schreef:
Ghostattack schreef:
Sportambities klinkt zo enthousiast, laten we het houden op "ik wil er een allround pony van maken" :P Beestje heeft totaal geen sportlony uitstraling, laat staan dat het een bewegingswonder is haha. Het is meer een lol met je knol pony met een gouden karakte, dus daar maak ik me geen zorgen over :) Bijrijder gaat ook goede begeleiding krijgen.

Ik ging daar vanuit omdat je ergens schreef dat je Finn erbij had gekocht vanwege je wedstrijdambities.

Maar ik zou voor meisje één gaan in jouw geval dan. Fijn als er een volwassen en meer ervaren persoon bij is.


Klopt ook wel, ik wil nog steeds graag wedstrijden rijden hoor! Maar ik heb geen ambities om hoog niveau te worden, daar heb ik ook gewoon de mogelijkheden niet voor (geen tijd, geen trailer, geen E-rijbewijs :+ ). Voor mij is het prima om af en toe wedstrijden mee te pakken en verder vooral plezier hebben, maar ook wel correct dressuurmatig trainen :j

Voor nu ligt de keuze inderdaad bij meisje 1, ben benieuwd :)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:24

Ik denk dat het lastig is om een meer gevorderde ruiter te vinden gezien de maat van de pony. Maar juist vanwege het nog missen van een dressuurbasis en de wens dat te verbeteren, zou mij tegenhouden om daar zo'n onervaren ruiter mee aan de slag te laten gaan. Zoek echt vanwege tijdnood een bijrijdster voor Finn?

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:40

*Kruipt even onder de meelezersteen vandaan* Als de moeder wel goed weet waar ze mee bezig, hoeft dan geen grote belemmering te zijn. Ik heb met 10 jaar ook een pony "beleerd", onder intensieve begeleiding van mijn moeder, die wel ervaring had met inrijden en beleren. Dat is allemaal aardig gelukt en de eigenaar was er jaren later nog steeds blij mee (nou ging het wel om een shetlander die later voornamelijk voor de kar zou gaan lopen).
Laatst bijgewerkt door Narcomil op 07-01-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:44

Denk dat de maat geen probleem is, er past prima een volwassen persoon op. Mits je natuurlijk gewoon een net gewicht hebt :) Iemand van 1m80 wordt een ander verhaal natuurlijk.

Ik heb er ook meer ervaren ruiters op gehad en dat vind ik toch minder prettig, die rijden meer met het idee van 'ik leer hem wel even hoe het moet'. Met een vriendelijke ruiter en goede begeleiding kan weinig mis gaan, zeker als ik zie hoe de pony onder het meisje loopt. Heeft inderdaad te maken met tijd (fulltime baan + 2 paarden op 2 locaties).

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:40

Ik heb zelf het geluk om een 15 jarig talentvol meisje te hebben die af en toe helpt. Zij rijdt met haar eigen pony Z2. Ze wil graag ervaring opdoen bij de paarden en rijdt een stuk beter dan ikzelf haha...Dus win-winsituatie.

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:13

Kun je die niet af en toe naar mij sturen? :D _O-

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:21

Goedemorgen,

Ik heb besloten om mijn paard aan te bieden als leasepaard. Wat vinden jullie reël qua bedrag en waar op te letteb? :)

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:27

Banyu schreef:
Goedemorgen,

Ik heb besloten om mijn paard aan te bieden als leasepaard. Wat vinden jullie reël qua bedrag en waar op te letteb? :)


Prijs hangt af van je locatie en welke stal die nu staat. Een stal met twee binnenbakken in Amsterdam is een andere prijsklasse dan een boer in Noord Groningen. Ook het niveau van je paard zou ik wel meerekenen. Wat heb jij een leaser te bieden? En wat wil je ervoor terug?
Volle lease? Halve lease? Wil je zelf nog wat moeten doen? Hoe zit het met vaste kosten als hoefsmid en enten en tandarts? En met spoedkosten, mogen ze zelf dierenarts bellen? Wie betaalt dat? Blijvende kreupelheid, wwt doe je dan?
Wat mag wel en wat mag niet? Mogen ze het paard verplaatsen? Als in verhuizen van stal en ook mogen ze op buitenrit etc.

Even wat vragen waar je denk ik over na moet denken.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:27

Banyu schreef:
Goedemorgen,

Ik heb besloten om mijn paard aan te bieden als leasepaard. Wat vinden jullie reël qua bedrag en waar op te letteb? :)


Ligt geheel aan eventuele werkzaamheden, regio en soort paard/stalling wat je aanbied. Oh en wat er allemaal mogelijk is :j

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:30

Paard staat nabij roosendaal (NB)
In feite is alles mogelijk, incl 2 lessen. En als degen er is stal mesten (alleen de drollen vaak)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:05

Ghostattack schreef:
Kun je die niet af en toe naar mij sturen? :D _O-



Nee, die hou ik lekker zelf.... :+ :+ :+

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:41

Banyu schreef:
Paard staat nabij roosendaal (NB)
In feite is alles mogelijk, incl 2 lessen. En als degen er is stal mesten (alleen de drollen vaak)



ik rijd zelf een paardje waarbij ik geen stalklussen hoef te doen. Ik heb beschikking tot 2 buitenbakken en 2 binnenbakken (behalve tussen half 7 en half 8 dan is er elke avond in beide binnenbakken les).

Ik kan met het beestje dressuurmatig rijden en naar buiten, en ben vrij om te lessen op eigen kosten (waar ik dan ook vrolijk gebruik van maak haha)

Daar betaal ik 100,- in de maand voor (ik weet niet of dat normaal is, goedkoop of juist duur maar ik vond het in dit geval voor mij persoonlijk prima :) ).

Ik weet ook niet of je er wat aan hebt maar wellicht schetst het een beeld ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:52

Golden_Angel schreef:
Banyu schreef:
Paard staat nabij roosendaal (NB)
In feite is alles mogelijk, incl 2 lessen. En als degen er is stal mesten (alleen de drollen vaak)



ik rijd zelf een paardje waarbij ik geen stalklussen hoef te doen. Ik heb beschikking tot 2 buitenbakken en 2 binnenbakken (behalve tussen half 7 en half 8 dan is er elke avond in beide binnenbakken les).

Ik kan met het beestje dressuurmatig rijden en naar buiten, en ben vrij om te lessen op eigen kosten (waar ik dan ook vrolijk gebruik van maak haha)

Daar betaal ik 100,- in de maand voor (ik weet niet of dat normaal is, goedkoop of juist duur maar ik vond het in dit geval voor mij persoonlijk prima :) ).

Ik weet ook niet of je er wat aan hebt maar wellicht schetst het een beeld ^^


Dat ligt eraan voor hoeveel dagen :D

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:03

5 dagen, sorry haha
soms 6 ligt eraan of Maris op zondag zelf komt

maar standaard di t/m za

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:21

Dat is absoluut niet duur!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:08

Golden_Angel schreef:
Banyu schreef:
Paard staat nabij roosendaal (NB)
In feite is alles mogelijk, incl 2 lessen. En als degen er is stal mesten (alleen de drollen vaak)



ik rijd zelf een paardje waarbij ik geen stalklussen hoef te doen. Ik heb beschikking tot 2 buitenbakken en 2 binnenbakken (behalve tussen half 7 en half 8 dan is er elke avond in beide binnenbakken les).

Ik kan met het beestje dressuurmatig rijden en naar buiten, en ben vrij om te lessen op eigen kosten (waar ik dan ook vrolijk gebruik van maak haha)

Daar betaal ik 100,- in de maand voor (ik weet niet of dat normaal is, goedkoop of juist duur maar ik vond het in dit geval voor mij persoonlijk prima :) ).

Ik weet ook niet of je er wat aan hebt maar wellicht schetst het een beeld ^^


Ik had idd ook deze mogelijkheid een tijdje. En betaalde daar idd ook tussen de 100 en 140 euro voor in de maand. Ik kon bijna altijd rijden.. Of in de bak of in het bos.. Ik denk dat het gemiddeld is en ook wat je wensen zijn. Ik hoefde geen klussen te doen..

Lisanne_01
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-06-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:31

Ik betaalde 150 euro p.m., mocht er 2 keer per week naar toe en 1 keer per week lesje meerijden. Werd wel verwacht dat ik alle stal taken volbracht. Ik vond dit persoonlijk teveel geld. Lesje duurde een uur en naar buiten of iets mocht ik niet.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:41

Lisanne_01 schreef:
Ik betaalde 150 euro p.m., mocht er 2 keer per week naar toe en 1 keer per week lesje meerijden. Werd wel verwacht dat ik alle stal taken volbracht. Ik vond dit persoonlijk teveel geld. Lesje duurde een uur en naar buiten of iets mocht ik niet.

Dat had ik persoonlijk ook niet gedaan als ik eerlijk mag zijn. Dat was mij ook teveel geweest.

Lisanne_01
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-06-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:08

Ja bij mij in de buurt staan helaas niet veel paarden dus het was een afweging. Later wel een 'gratis' plekje gevonden maar die verplichte me om 2 keer per week te komen, op de fiets door weer en wind. Zelfs door sneeuw buien heen ernaar toe. Dat vond ik ook raar van de eigenaar. Ze werd boos als ik niet kwam. Overigens geen mogelijk om te rijden daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:12

Lisanne_01 schreef:
Ja bij mij in de buurt staan helaas niet veel paarden dus het was een afweging. Later wel een 'gratis' plekje gevonden maar die verplichte me om 2 keer per week te komen, op de fiets door weer en wind. Zelfs door sneeuw buien heen ernaar toe. Dat vond ik ook raar van de eigenaar. Ze werd boos als ik niet kwam. Overigens geen mogelijk om te rijden daar.


Hu sorry? Maar als ik een bijrijder zoek voor 2 dagen in de week wil ik ook dat ze 2 dagen komt ja... Weer of geen weer, deed ik voeger ook.

Lisanne_01
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-06-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:19

Klopt, maar de afspraak was (als 14 jarige meisjes) om af en toe te knuffelen en te borstelen. Vervolgens begon ze ons verplichtingen te geven die nergens op gebaseerd waren. Dit was niet de afspraak. Daarna werd ze boos als wij in de stortregen niet konden komen (het was drie kwartier fietsen , maar dat hadden we als paarden gekken vaak ervoor over). Kijk al neem je nou complete stal taken en verantwoordelijkheden op, maar dit ging puur om drollen ruimen omdat ze daar zelf geen zin in had en een beetje borstelen. Meer niet.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:34

Dat maakt het verhaal wel iets anders ;)

Lisanne_01
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-06-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:34

Ja sorry had m'n verhaal iets meer moeten toelichten haha

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:36

Geen probleem :D

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:47

Lisanne_01 schreef:
Ik betaalde 150 euro p.m., mocht er 2 keer per week naar toe en 1 keer per week lesje meerijden. Werd wel verwacht dat ik alle stal taken volbracht. Ik vond dit persoonlijk teveel geld. Lesje duurde een uur en naar buiten of iets mocht ik niet.


Ik had dit nooit gedaan! Kan je net zo goed een eigen paard kopen haha.. Belachelijk!