Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:52

Nou normaal hoef je dus geen vervanging te regelen, behalve als je je na 8 uur sochtends ziekmeld (maar toen was ik nog niet eens wakker := ). Alles na acht uur sochtends betekent dat ik vervanging moet regelen. En ik heb geen vast contract dus ik durf mijn god niet weg te blijven.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 23:55

Dan wordt het verhaal imo al een beetje anders.. als de regel is dat je je voor 8 uur moet ziek melden dan moet je je daar wel aan houden.. zeker als het zwart op wit in de huisregels/spelregels bij ziekte staat.

Ik moest dat bij mijn vorige baan ook altijd heel strak. Zette de wekker om 08.30 en hing dan om 08.45 in de telefoon omdat ik voor 9 uur moest bellen. En dan draaide ik me gewoon weer om.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:58

Ziek is ziek..
En als ik een avonddienst heb gelden er bij mij andere regels wat betreft met de tijd van ziekmelden.

En ik heb in het verleden ook alles maar gepikt omdat ik geen vast contract had.
En dat heeft nooit een vast contract opgeleverd bij mij :+

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:05

xPabloBokt schreef:
Dan wordt het verhaal imo al een beetje anders.. als de regel is dat je je voor 8 uur moet ziek melden dan moet je je daar wel aan houden.. zeker als het zwart op wit in de huisregels/spelregels bij ziekte staat.

Ik moest dat bij mijn vorige baan ook altijd heel strak. Zette de wekker om 08.30 en hing dan om 08.45 in de telefoon omdat ik voor 9 uur moest bellen. En dan draaide ik me gewoon weer om.


Klopt daarom snap ik het wel (al werkte ik in de avond vandaag). Het is alleen zo poedersuiker dat ik als enige afdeling vrijwel nooit vervanging zou kunnen regelen omdat ik maar 1 collega heb van 15. Bijvoorbeeld een migraine aanval voel ik niet van te voren aankomen, dat begint gewoon en als dat toevallig halverwege de dag is.. tja dan heb ik in tegenstelling tot collega's van andere afdelingen niet de mogelijkheid om vervanging te regelen..

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:21

Lestrange01 schreef:
Nou normaal hoef je dus geen vervanging te regelen, behalve als je je na 8 uur sochtends ziekmeld (maar toen was ik nog niet eens wakker := ). Alles na acht uur sochtends betekent dat ik vervanging moet regelen. En ik heb geen vast contract dus ik durf mijn god niet weg te blijven.

Hoe laat had je moeten beginnen? Je wekker staat ook als je ziek wakker word toch wel aan?

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:27

O ik lees net dat je verschillende diensten hebt met steeds op andere tijden beginnen. Dat maakt het wel een beetje anders, leg het eens voor bij het juridisch loket zou ik zeggen. Dat advies is gratis en je weet gelijk voor in de toekomst wat je kunt zeggen en bijvb met zo’n punt in je contract niet akkoord gaan of met een aanpassing ivm wisselende diensten.
Bijvb minimaal x tijd voor aanvang dienst ziekmelden bij werkgever.

Ik noem maar iets.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:30

Ik had bij mijn vorige baan altijd het probleem dat ik om 6 uur sochtends moest beginnen en toen een keer ziek was. Ik bleef maar bellen om 6 uur maar er werd maar niet opgenomen maar ik ben op dat tijdstip echt niet in staat om nog even een kwartiertje wakker te blijven en daarna te bellen.
Althans, 1 keer lukte me dat en toen kreeg ik de volle laag want ik had niet op tijd gebeld en ze konden dus geen vervanging meer regelen. :+ Alsof het mijn probleem is dat er nog niemand is/er niet word opgenomen. Ik kan ook niet ruiken dat ik om middernacht plots ziek word.

Gelukkig weg bij dat bedrijf, als ik er nu weer aan denk word ik al pissig.. :=

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:49

Houd op, Lush was ook zo erg :')

Ik stond langdurig ziekgemeld maar ik moest elke dag om half 8 bellen om het te bevestigen :')

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:55

De deka markt was ook zo erg.... maar die veranderde op maandag zomaar het rooster. Maar als ik op maandag niet werkte geen idee. Wordt ik dinsdag gebeld waar ik ben... ehh ik werk donderdag pas. Nee niet waar je werkt vandaag, geen idee de laatste keer dat ik keek niet fijne dag :evaw:
Zo blij dat ik daar niet meer werk... hoe moeilijk is het om je medewerkers te attenderen op een veranderd rooster. Nee ze zeiden dood leuk ja dan moet he tussendoor maar je rooster komen checken 8)7

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:58

Dat ik zo om half 7 op moet, maar gewoon niet in slaap kan komen.... ik slaap al zo super. Not

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 02:46

Ik viel in slaap op de bank om 22:30 en werd om 00:00 wakker en nu, kan ik niet meer slapen. En ik heb honger en ik ben boos.


:')

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 03:08

Slaapgebrek {:)-:(

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:43

lieveli schreef:
Houd op, Lush was ook zo erg :')

Ik stond langdurig ziekgemeld maar ik moest elke dag om half 8 bellen om het te bevestigen :')

:= Haha mafketels, heb je dat werkelijk gedaan?

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:46

Lau schreef:
De deka markt was ook zo erg.... maar die veranderde op maandag zomaar het rooster. Maar als ik op maandag niet werkte geen idee. Wordt ik dinsdag gebeld waar ik ben... ehh ik werk donderdag pas. Nee niet waar je werkt vandaag, geen idee de laatste keer dat ik keek niet fijne dag :evaw:
Zo blij dat ik daar niet meer werk... hoe moeilijk is het om je medewerkers te attenderen op een veranderd rooster. Nee ze zeiden dood leuk ja dan moet he tussendoor maar je rooster komen checken 8)7

Rare manier van planning inderdaad. Had exact hetzelfde gereageerd overigens. Mijn leven bestaat uit meer dan alleen werk :D

Dan ben ik toch enigsinds blij dat ik “ gewoon” altijd dezelfde tijden moet beginnen tenzij ik zelf anders bepaal ivm drukte ( en dus overwerk)

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:01

Aan mijn hond die af en toe zo dom kan doen.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:53

Dat ik m’n bed weer niet uit kan komen. Ook niet nadat manlief een half uur geleden al appte dag het wsl druk is omdat er al een in de middenberm ligt.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:55

Dat het best wel koud is en een kwartier wachten op en open station dan best wel koud is ineens :')

MarlindeRooz schreef:
Dat ik me weer helemaal op zit te fokken om dierenleed. :n

Toch niet weer mijn cavia(‘s) toch?

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:38

Nayomie, ik voel je. Hier net in een bus met 20 minuten vertraging gestapt.

Kinderen die stil gaan staan vlak voor mijn neus en ondertussen geen licht aan hebben op de fiets en een moeder die door fietst. Als je wilt dat ik over dat grut heen fiets dan moeten ze vooral dat gaan doen, kon hem maar nauwelijks ontwijken..

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:44

Fennadev schreef:
Nayomie, ik voel je. Hier net in een bus met 20 minuten vertraging gestapt.

Kinderen die stil gaan staan vlak voor mijn neus en ondertussen geen licht aan hebben op de fiets en een moeder die door fietst. Als je wilt dat ik over dat grut heen fiets dan moeten ze vooral dat gaan doen, kon hem maar nauwelijks ontwijken..

Ohh brrr heel naar zeg! :brr: Wel beetje kunnen opwarmen in de bus? :(:)

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:52

Ik zit nu koud te bibberen in het universiteitsgebouw, ik wil een kacheltje :brr:
Het hielp ook niet dat ik mijn nieuwe jas nog niet heb ingespoten met spul om m echt waterdicht te maken. :')

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:57

Wc’s die bezet zijn als je echt moet en dat je er wel een hoort doorspoelen maar dat ze dan nog vijf minuten nodig hebben om naar buiten te komen.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:26

Dat de doktersafspraak nu al een half uur uit loopt...

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:31

Dat ik zo idioot laat wakker ben. Was om half 9 wel wakker en om half 10 toen ook weer maar viel gewoon weer in slaap. Daaag rest van de dag :wave:

Ook erger ik me aan dat ik gisteren een intake gesprek had en er kans bestaat dat ik opgenomen moet worden, alleen dit hoor ik VOLGENDE WEEK pas en ik ben super nerveus en vind het doodeng.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:44

Dat ik Live Aid niet meegemaakt heb en dat Freddie Mercury er niet meer is.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:47

Dat ik iets geprobeerd heb in excel en ik nu al tien minuten naar een scherm aan het staren ben dat hopelijk op de achtergrond gewoon aan het rekenen is, maar waarvan ik bang ben dat ik opnieuw kan beginnen.