Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:15

Dat mijn Ariats die net 2 jaar oud zijn en die ik maar de helft van het jaar draag al losse naden hebben bij het buigpunt van de tenen. Beide schoenen. Grrrr.

Schoenmaker maar eens vragen of hij er wat mee kan.

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:02

Dat de afspraak voor mijn allergietest, waar ik al 2 maanden op wacht, met nog eens 1,5 maand is uitgesteld omdat er niet genoeg artsen aanwezig zijn. -O-
Ondertussen word ik gék van de jeuk maar weet ik dus niet waarvan.

(Mijn dermatoloog is in opleiding en wilde in eerste instantie überhaupt geen test afnemen 'omdat er zoveel dingen kunnen zijn waar ik allergisch voor ben en dat dit niet allemaal getest kan worden'. Vervolgens ging ze me allemaal vieze plaatjes op google laten zien om aan te tonen dat ik inderdaad, zoals ik al vermoedde, blaasjes eczeem had)

hagelslag
Berichten: 9039
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:17

Eem chauffeur die mij wel even verteld hoe ik met mijn vrachtauto moet rijden.
Want nu rijd ik niet elegant het hoekje om.
Jonge hou je stil, ik weet wat ik doe....
Zegt ie ook nog, ja waarom heb je geen aanhanger erachter. Euh ik kom op kleine bedrijven waar ik met een aanhanger niet opkom.

De aanhanger kun je wel ergens neerzetten. Euhm ja natuurlijk maar alsnog kan ik de aanhanger niet legen als ik niet op het erf kom van de boer 8)7 echt wat een knurftekop

Malbec
Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:24

Geen ergenis, maar wilde het hier voor Lestrange even delen: piercings terug doen is allemaal goed gelukt haha, zelfs die van 2 weken oud *\o/*
Heb er een latex handschoentje bijgeplakt zodat ik meer grip heb op die balletjes, echt ideaal!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:27

Dat ik zaterdag blijkbaar een onderdeken heb weggegooid. Hij zat in een vuilniszak acherin de auto. Mijn moeder vroeg of ik de vuilniszakken die in de auto stonden, in de plastic bak kon gooien en heb toen ook de onderdeken meegegooid. En daar komen we nu pas achter. Dus ik denk niet dat die nog uit de container is te vissen...

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 17:37

Dat school altijd zo onduidelijk is over wat ik moet leren -O-

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:52

DPD {:)-:( Mijn pakketje zou vandaag bezorgd worden, niemand thuis dus normaal kunnen ze prima bij de buren leveren of anders morgen opnieuw. DPD brengt het blijkbaar direct naar een parcel punt, heb ik nooit om gevraagd.. Kende het hele punt niet maar oke :roll: Vanaf 16.00 zou mijn pakketje daar liggen, dus ik stap in de auto naar dat ophaalpunt. Nee hoor, geen pakketje. DPD was daar nog niet geweest en ze wisten ook niet of ze nog gingen komen met overgebleven pakketjes..

|o

Meliaforever

Berichten: 12037
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:15

Dat bijna overal zo'n imitatiebontjas(faux fur) is uitverkocht. -O-

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:13

Asos al gekeken?

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:26

Dat ik na mijn eerste stagedag op mijn fiets met blijkbaar leeggelopen banden in de regen als een gek naar het station fiets, om vervolgens op een paar meter na net mijn trein te missen -:(-

Meliaforever

Berichten: 12037
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:39

lieveli schreef:
Asos al gekeken?


Ja, maar ook niet. Heel veel is uitverkocht in mijn maat ook. Ik zoek gewoon een zwarte jas, zoiets alleen dan in het zwart:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Meliaforever op 07-01-19 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Berichten: 6157
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:40

Hele dag al enorm triggered en drukdruk mensen aan m'n kop en moet de hele nacht wakker blijven om een zebraveulen de fles te geven om het half uur (oké klinkt niet heel erg vervelend zo maar na een paar nachten in een stal met vieze beestjes ben je er wel klaar mee :') )

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:12

Mensen die zichzelf de diagnose OCD hebben aangepraat en vervolgens allerhande zaken gaan noemen waaruit blijkt dat ze het hebben.
Nee, het is inderdaad niet fijn als er een afwijkende tegel op de muur zit. Nee, je hebt niet per sé OCD als je de kriebels krijgt van een oneffenheid in een patroon. En ja, ook iemand zonder een dwangstoornis kan zich ergeren als het kleed op de bank niet netjes is opgevouwen.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:19

Aan mijn vriend die momenteel terminaal naast me op de bank zit... ( hij is verkouden :x )

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:22

valine schreef:
Aan mijn vriend die momenteel terminaal naast me op de bank zit... ( hij is verkouden :x )


The man flu is ook heftig hoor :j

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:14

Dat mijn hond WEER is aangevallen en zijn trauma er echt niet beter op wordt. Wij liepen netjes op de stoep, aangelijnd. En er komt een man met een hond aangefietst, los! Nouja 1 en 1 is twee... die hond kwam op ons af. Ik waarschuw die man; roep hem terug want dit gaat mis... en ja hoor.. tot 3 keer toe heeft die hond mijn hond kunnen grijpen/uithalen. Godzijdank heeft hij een enorme kraag.....

Waarop ik roep dat ie gewoon zn hond aangelijnd moet houden, waarop die man boos word. Man man man... wat een geschreeuw op straat (niemand die naar buiten komt ofzo). Uiteindelijk kwam die dreigend op mij en mn hond af ... godsamme zeg...

Uiteindelijk weten te bedaren en elkaar een fijne avond gewenst... maar ik zag dit toch wel even heel anders aflopen.. gelukkig ben ik de enige die 'gewond' is... maar kan wel even janken van de schrik :( :(

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:39

Alles is even poedersuiker.
poedersuiker door de regen van werk naar de supermarkt.
Uit de supermarkt komen en tot de ontdekking komen dat je voorlicht het begeven heeft.
Een losse reserve uit je jas vissen die het na 0,5 seconde het OOK begeeft! Bijna het ding over straat gemieterd.
Maar met een rood licht achter én voor naar huis gefietst, weer soor de stromende regen. Door rood, want ik had echt geen zin meer om op mensen die droog en warm in hun auto te zitten te gaan wachten. Krijg toch allemaal de ***...

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 22:41

Vind ik ook altijd zo ergerlijk ja. Als ik dan bij een oversteekplek sta, netjes met fiets aan de hand, in de regen. En dat iedereen dan gewoon lekker droog zit en doorrijdt en mij daar laat staan verzuipen -O-

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:45

Dat ik opeens de konijnen boven ruik als ik in huis kom , dat wil ik gewoon liever niet -O-

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:57

Aan werk.. wilde me voor het eerst sinds een jaar ziekmelden, omdat ik me echt niet goed voelde. "Ja dan moet je maar een vervanger regelen en anders moet je toch komen"
...Ja leuk en aardig....maar niet wanneer je maar 1 collega hebt die op jouw afdeling kan werken.. en die is maar 15 dus mag mijn uren niet werken... dat betekent dus dat ik me nooit ziek kan melden tenzij mijn baas voor me in wil vallen.. alle andere afdelingen hebben veel meer mensen die werken, dus is er altijd wel iemand die in kan vallen. Zij en ik zijn de enige die ingewerkt zijn op de slagerij..

Edit: en ik snap heus wel dat ze vervanging nodig hebben! De vracht kan immers niet blijven staan.. maar nu deden ze net alsof ik me elke maand ziek meld terwijl dit dus de eerste keer in een jaar is..
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 07-01-19 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:58

Lestrange01 schreef:
Aan werk.. wilde me voor het eerst sinds een jaar ziekmelden, omdat ik me echt niet goed voelde. "Ja dan moet je maar een vervanger regelen en anders moet je toch komen"
...Ja leuk en aardig....maar niet wanneer je maar 1 collega hebt die op jouw afdeling kan werken.. en die is maar 15 dus mag mijn uren niet werken... dat betekent dus dat ik me nooit ziek kan melden tenzij mijn baas voor me in wil vallen.. alle andere afdelingen hebben veel meer mensen die werken, dus is er altijd wel iemand die in kan vallen. Zij en ik zijn de enige die ingewerkt zijn op de slagerij..


Meld je gewoon ziek hoor meid! Het is niet jouw probleem dat ze geen vervanging hebben. Echt niet. En als je echt ziek bent kunnen ze je ook niks maken. In Nederland is ziek gewoon ziek. En is het het probleem van je baas dat ze geen vervanging heeft!

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:06

Lestrange01 schreef:
Aan werk.. wilde me voor het eerst sinds een jaar ziekmelden, omdat ik me echt niet goed voelde. "Ja dan moet je maar een vervanger regelen en anders moet je toch komen"
...Ja leuk en aardig....maar niet wanneer je maar 1 collega hebt die op jouw afdeling kan werken.. en die is maar 15 dus mag mijn uren niet werken... dat betekent dus dat ik me nooit ziek kan melden tenzij mijn baas voor me in wil vallen.. alle andere afdelingen hebben veel meer mensen die werken, dus is er altijd wel iemand die in kan vallen. Zij en ik zijn de enige die ingewerkt zijn op de slagerij..

Edit: en ik snap heus wel dat ze vervanging nodig hebben! De vracht kan immers niet blijven staan.. maar nu deden ze net alsof ik me elke maand ziek meld terwijl dit dus de eerste keer in een jaar is..



Zolang jij daarin dienst bent is ziek inderdaad gewoon ziek, dan moeten hun zorgen voor meer personeel op die afdeling.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:12

Lestrange01 schreef:
Aan werk.. wilde me voor het eerst sinds een jaar ziekmelden, omdat ik me echt niet goed voelde. "Ja dan moet je maar een vervanger regelen en anders moet je toch komen"
...Ja leuk en aardig....maar niet wanneer je maar 1 collega hebt die op jouw afdeling kan werken.. en die is maar 15 dus mag mijn uren niet werken... dat betekent dus dat ik me nooit ziek kan melden tenzij mijn baas voor me in wil vallen.. alle andere afdelingen hebben veel meer mensen die werken, dus is er altijd wel iemand die in kan vallen. Zij en ik zijn de enige die ingewerkt zijn op de slagerij..

Edit: en ik snap heus wel dat ze vervanging nodig hebben! De vracht kan immers niet blijven staan.. maar nu deden ze net alsof ik me elke maand ziek meld terwijl dit dus de eerste keer in een jaar is..

Ze mogen je niet verplichten om te komen of vervanging te zoeken als je ziek bent. Dat is de taak van je leidinggevende.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:44

Dat ik me weer helemaal op zit te fokken om dierenleed. :n

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:46

Wat je werkgever van je verlangt ( vervanging zoeken) mag inderdaad niet.
Is wettelijk zo geregeld.
Mooi verhaal zeg. Wat nu als je geen vervanging kunt vinden of regelen?
Als je echt hondsziek bent, ben je mogelijk niet eens in staat dit zelf te doen. Alleen daar om al kan het niet verplicht worden. Het is immers niet aan de werkgever om te bepalen in welke mate je ziek bent.
Ziek melden bij de werkgever moet natuurlijk wel altijd gebeuren.