[VRAAG] Welke camera voor een beginner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

[VRAAG] Welke camera voor een beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 15:27

Hoi allemaal!

Ik wil graag beginnen met fotografie maar heb helaas geen camera. Ik zit er zeker aan te denken om er een aan te schaffen maar er is zoveel keus!

Het liefst wil ik (denk ik?) een spiegelreflexcamera maar ik weet zelf niet zoveel over de ISO, diafragma en de sluitertijd. Ik zoek een camera die makkelijk te gebruiken is voor beginners maar wel mooie plaatjes schiet. En natuurlijk is de prijs ook wel een dingetje. Ik ben studente dus goedkoop is altijd fijn :)

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

Nyaleti

Berichten: 6281
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [VRAAG] Welke camera voor een beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:30

Ik ben heel blij met mijn Nikon D3400 <3 schiet mooie plaatjes en je kan de ISO heel hoog instellen. Weet alleen niet meer hoe duur ie was

8nnemiek

Berichten: 43438
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:34

Wil je later wel meer manueel gaan fotograferen en je erin verdiepen, of zoek je eigenlijk gewoon een camera die op de automatische stand perfecte foto’s schiet?

Voor wat meer gevorderde fotografie heb je de keus tussen spiegelreflex of systeemcamera’s. Beide hebben voor- en nadelen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:36

Parasonic, niet te duur maar wel mooie foto's.

Wel even goed kijken, niet allemaal zijn even goed.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 16:30

8nnemiek schreef:
Wil je later wel meer manueel gaan fotograferen en je erin verdiepen, of zoek je eigenlijk gewoon een camera die op de automatische stand perfecte foto’s schiet?

Voor wat meer gevorderde fotografie heb je de keus tussen spiegelreflex of systeemcamera’s. Beide hebben voor- en nadelen.


Ja ik ben wel van plan om manueel te gaan fotograferen. Maar aangezien ik daar nog niet zoveel van weet moet het wel een camera zijn die makkelijk te bedienen is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101965
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VRAAG] Welke camera voor een beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:04


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16187
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [VRAAG] Welke camera voor een beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:07

Omdat hier 2 informatieve topics over zijn (Bellatrix, bedankt voor de linkjes) sluit ik dit topic.