Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anna8668
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-01-19

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:18

Ik heb ooot petries gehad en vond ze echt verschrikkelijk. Er werd vertelt dat ik ze nog wel uit zou lopen en ze dan soepel zouden worden, maar na 2 maanden zaten ze nog even stug. Ik heb ze daarna te koop aangeboden.

Nu zie ik hierboven dat ze als sloffen zitten. Verschilt dit dan misschien per model? Of heb ik niet lang genoeg gereden met de laarzen? Ik vond het verder namelijk wel hele mooie en degelijke laarzen.

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:23

Ik heb ondertussen ook een stel Petries. Het was even zoeken en vooral heel veel passen maar heb nou een knap stel :D Ik heb ze tot nu toe 1x thuis aangehad want.. auw :') Daarna kreeg ik door andere laarzen een immense blaar dus ik moet nog even moed verzamelen om ze verder in te lopen :))

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:30

anna8668 schreef:
Ik heb ooot petries gehad en vond ze echt verschrikkelijk. Er werd vertelt dat ik ze nog wel uit zou lopen en ze dan soepel zouden worden, maar na 2 maanden zaten ze nog even stug. Ik heb ze daarna te koop aangeboden.

Nu zie ik hierboven dat ze als sloffen zitten. Verschilt dit dan misschien per model? Of heb ik niet lang genoeg gereden met de laarzen? Ik vond het verder namelijk wel hele mooie en degelijke laarzen.



Vroeger waren leren laarzen een stuk stugger in de loop van de jaren is dit wel veranderd.
Daarnaast is kalfsleer een stuk soepeler dan runderleer en mijn laarzen zijn van kalfsleer zonder verstevigingen. Dat scheelt enorm met de kachelpijpen van weleer.

Superior laarzen vallen onder het duurdere segment van Petrie, dat merk je ook in comfort :)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:11

Ik was er vroeger ook klaar mee, kocht altijd al kalfsleer en zelfs die waren niet fijn om in te rijden.
Ik hou zelf wel van een stugge laars dus heb nu gewoon rundleer maar ook daarin heeft Petrie diverse modellen die je eigenlijk niet eens in hoeft te rijden.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:21

Ik heb een maar Anky's al jaren en ze zijn nog steeds goed. Ik heb ze vervloekt in het begin, maar doorgezet en heeft me echt wel een tijd gekost maar nu zitten ze perfect. Ze zijn denk ik nu zo'n 10 jaar oud en veel gebruikt. Ik heb slijtage aan de binnenkant, daar worden ze grijs. Maar verder zien ze er nog super uit. Amper ingezakt.
Wacht nu op het belletje dat mijn bruine Coventry's klaar zijn. Ben heel benieuwd hoe die mij gaan bevallen.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:41

Ik lees dat rundleer in principe langer meegaat en mooier blijft dan kalfsleer. Wat is jullie ervaring daar mee?

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:57

Eens, maar ligt vooral aan jezelf. Een rundleren laars kun je even snel mesten of in de regen longeren prima doen maar kalfsleer is veel gevoeliger dus af te raden om dat soort dingen te doen. Als je je laarzen alleen met rijden aandoet, raad ik persoonlijk kalfsleer aan. Zit lekkerder en ik vind het mooier!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:35

En hoe zit dat met het inzakken? Ik rijd altijd binnen dus de laarzen zullen niet veel weersomstandigheden oid moeten doorstaan. Voor buitenritten houd ik mijn oude laarzen.

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:58

Ligt aan het model, hoe ze aanmeten ect. Overall - zachte laarzen zakken meer in maar dat ligt echt aan het aanmeten.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:20

Rundleer is veeeel sterker. Ooit kalfsleren derbys gehad, in 2 jaar waren ze weg. Ik wil alleen stugger rundleer.
Inrijden is nooit lastig geweest. Zo zie ja maarhoehet verschilt per persoon.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:40

Ik ben zo iemand die de laarzen express een halve cm te laag besteld omdat ik geen pijnlijke knieholtes wil hebben.

Ze zakken altijd wel wat, maar niet extreem. Ik rij er overigens alleen maar mee, hoogstens daarna paard op stal zetten, maar ik trek de laarzen pas aan als het paard opgezadeld klaar is en na het rijden redelijk snel weer uit. Er wordt niet door de modder mee gebanjerd en er ook geen stallen mee uitgemest. Ik mag dan wel niet veel poetsen, maar probeer ze wel op die manier netjes te houden.

Mijn laarzen zijn (net even nagekeken) ruim 4 jaar oud en kunnen nog wel een aantal jaren mee. Ze zien er nog super uit.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:48

Ik had een model uitgezocht, maar de twijfel slaat nu toch weer toe om in plaats van kalfsleer toch voor rundleer te gaan :o

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:28

Ik heb nachtmerries van Petrie en ben juist zoooooveel blijer met mijn Lipica’s... _/-\o_

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:32

Het hangt heel erg van het model laars af en idd of je kalfsleer of rundleer hebt. De ene rundleren laars is de andere niet. Ik denk dat het het makkelijkst is om naar een ruitersportzaak te gaan waar ze meerdere modellen hebben staan, zodat je het zelf kunt aanvoelen. Ik heb zelf deniro tricolore en dit zijn echt slofjes, zijn ook van kalfsleer volgensmij. Ik merk wel dat deze een stuk minder kunnen hebben en wilde daarom geen kalfsleder meer, ook mede doordat de kalfsleren laarzen van Petrie gelijk een stuk duurder zijn. Nu verwacht ik wel dat de kwaliteit van dit leer een stuk beter zal zijn, aangezien ze in een totaal anderen prijsklasse zitten. De athene is van rundleer, maar dat is echt geen hard en stug leder. Wel wat steviger dan kalfsleer, maar echt niet zoals oudere Petrie laarzen. Geen idee hoe het verder met de andere modellen staat. Wel glimmen kalfsleren laarzen een stuk meer en zijn rundleren laarzen (vaak) wat doffer, dus vind dat weer wel mooier aan een kalfsleren laars.

tessavelzen
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:49

Ik heb de Petrie Padova al een aantal jaren.
Standaard maat in de uitverkoop.

Rundleer. Geen last met inlopen/inrijden.
Regelmatig even doekje erover. Prima!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:46

Ik heb in de Divoza de Athene gepast en die waren mooi stevig. Had de keuze gemaakt om voor de Superior Classic te gaan maar misschien kan ik dan beter voor de Coventry gaan in rundleder omdat die ook een stuk goedkoper zijn. Moeilijk :+ Ik laat ze aanmeten bij Ruitercap maar die hebben helaas niet erg veel voorbeelden omdat ze meer met caps doen dat rijlaarzen. Maar omdat de service daar zo goed is toch de keuze gemaakt om daar heen te gaan.

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:40

De Coventry is een springlaars qua zachtheid, heel anders en niet vergelijkbaar met superior of de athene...

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:57

Heb helaas de Superior Classic dus niet in het echt gezien, ben heel benieuwd hoe ‘hard’ dit leer is en hoe het met het inzakken zit.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:09

Ik heb zo'n 15 jaar geleden een standaard model gekocht, dat was inderdaad niet fijn met inlopen, maar daarna zaten ze heerlijk. Ik kon er hele dagen op lopen, heb ze nog steeds, ze zijn ook nog steeds goed. En op die laarzen liep ik hele dagen, trok ze thuis aan en thuis weer uit, dus deed alles met laarzen aan. Ik heb alleen nieuwe gekocht omdat ze niet meer helemaal pasten. :+ Ik heb nu Padova's geloof ik, 1e keer rijden was niet helemaal lekker nog, maar verder geen last gehad met inlopen. Die trek ik trouwens pas aan als paard opgezadeld is en weer uit met afzadelen.

Inzakken deden ze allebei, maar de Padova is wel een stuk zachter dan mijn oudjes.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:36

Kijk dit is mijn topic :D.

Ik heb zelf er moeilijke maten en wil graag laarzen op maat laten maken. Nu zit hier enkel een Divoza in de buurt en zij werken alleen maar met petrie, voor 550 zou ik dan laarzen op maat kunnen laten maken.
Prima, als dat dan laarzen worden die goed bevallen leg ik dat er graag voor neer.

Maar nu hoor ik bij ons op stal afwijzingen en klachten dat de petrie laarzen erg stug zijn, niet goed inlopen en na lange tijd nog steeds erg vervelend zijn met rijden.
Het leer zou van goede kwaliteit zijn, ze gaan niet snel kapot maar het draagcomfort zowel met lopen als met rijden zou heel slecht zijn.
En dan is ook 550 mij iets teveel geld :').

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:50

Golden_Angel Dit zal voornamelijk liggen aan het model laars, het soort leer wat er gebruikt wordt en hoe hoog je je laarzen laat opmeten en natuurlijk een persoonlijke voorkeur ;)
Petrie heeft meerdere modellen in verschillende prijsklasses, de ene 550 euro is de ander niet.

Hopelijk zijn mijn Leeds binnenkort klaar! ben benieuw hoe ze zullen zitten. :):)

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:55

adventures01 schreef:
Golden_Angel Dit zal voornamelijk liggen aan het model laars, het soort leer wat er gebruikt wordt en hoe hoog je je laarzen laat opmeten en natuurlijk een persoonlijke voorkeur ;)
Petrie heeft meerdere modellen in verschillende prijsklasses, de ene 550 euro is de ander niet.

Hopelijk zijn mijn Leeds binnenkort klaar! ben benieuw hoe ze zullen zitten. :):)

Ik begrijp dus dat Petrie niet met 1 soort leer werkt?
Dat had ik ervan begrepen namelijk haha dankjewel ^^

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:58

Even op de site van Petrie zelf kijken, staat bij welk model en dan het soort leer.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:00

Golden_Angel schreef:
adventures01 schreef:
Golden_Angel Dit zal voornamelijk liggen aan het model laars, het soort leer wat er gebruikt wordt en hoe hoog je je laarzen laat opmeten en natuurlijk een persoonlijke voorkeur ;)
Petrie heeft meerdere modellen in verschillende prijsklasses, de ene 550 euro is de ander niet.

Hopelijk zijn mijn Leeds binnenkort klaar! ben benieuw hoe ze zullen zitten. :):)

Ik begrijp dus dat Petrie niet met 1 soort leer werkt?
Dat had ik ervan begrepen namelijk haha dankjewel ^^


Dat is tegenwoordig al lang niet meer zo, ze hebben ook gewoon hele soepele laarsjes ;)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:11

Zelfs extreem soepele laarzen.